flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз за перше півріччя 2015 року

АНАЛІЗ

обліково-статистичної  роботи у Донецькому окружному

 адміністративному суді за 1 півріччя 2015 року

 

 На виконання плану роботи суду відділом аналітичної роботи та правового забезпечення проаналізовано обліково-статистичну  роботу, здійснену Донецьким окружним адміністративним судом  протягом  першого півріччя 2015 року.

 

Реалізація матеріалів перевірок (оперативні наради тощо).

 

Протягом звітного періоду в Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася перевірка роботи секретарів судового засідання, контролювався стан дотримання строків і порядку здачі розглянутих адміністративних справ до відділу діловодства та документообігу суду. Інформація за підсумками перевірок доводилася до відома суддів на щотижневих оперативних нарадах.  

З метою підвищення якості роботи керівником апарату суду проводилися наради з помічниками суддів, секретарями судового засідання, секретарями суду, начальниками відділів. Протягом 1 півріччя 2015 року проведені 6 нарад, на яких заслухано 14 питань, у тому числі:

-          про своєчасність розміщення списку справ, призначених до розгляду на офіційному веб-сайті суду;

-          щодо видачі виконавчих документів по справам, які розглянуті у 2014 та 2015 роках;

-          про необхідність заповнення таблиць в КП «ДСС» по втраченим судовим провадженням;

-          проходження щорічної оцінки державних службовців за підсумками роботи у 2014 році;

-          дотримання трудової дисципліни;

-          своєчасне внесення остаточних процесуальних документів до ЄДРСР;

-         дотримання строків надання звітної інформації до відділу судової  

          статистики та звітності;

-          своєчасне проведення звірки по судовому збору;

-          організація належної відправки вихідної кореспонденції суду;

-          порядок заповнення державними службовцями суду декларації про доходи, які отримані у 2014 році;

-          належне оформлення документів на бланку суду;

-          виконавська дисципліна;

-          приписи чинного Положення про автоматизовану систему документообігу суду щодо внесення дати набуття чинності судовим рішенням;

-          ознайомлення з листом ДСА України про внесення до ЄДРСР процесуальних документів з 01.01.2010 року.

-          ознайомлення з інформацією про початок проведення люстрації суддів та працівників апарату суду.

 

Головою  суду протягом першого півріччя 2015 року проведено 5 нарад за участю суддів, помічників суддів, керівника апарату суду, начальників відділів; обговорені  23  питання,  зокрема:

-         основні положення рішень Ради суддів України № 13, 15, 20 від 12.03.2015;

-         про визначення спеціалізації новопризначених суддів; 

-         проблемні питання застосування КАС України під час розгляду адміністративних справ;

-         проведення судових засідань у режимі відеоконференцій;

-         строк та порядок надання державними службовцями декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2014 рік;

-         основні положення рішень Ради суддів України № 44-52 від 04.06.2015, № 50-63 від 04-05.06.2015;

-         ознайомлення з постановами Пленуму ВАСУ № 5-12 за 2015 рік;

-         обговорення аналізу судової практики та інформації про скасовані рішення суддів другої палати Донецького окружного адміністративного суду;   

-         про порядок проведення щорічної оцінки державних службовців.

 

На кожній оперативній нараді розглядалися питання судової практики, доводилися до відома суддів зміни та новели у чинному законодавстві, огляд періодичних правових видань.

   

  1. Вивчення і запровадження позитивного досвіду, ноу-хау з питань ведення судової статистики та автоматизованої обробки документів первинного обліку.

 

Протягом першого півріччя 2015 року у суді систематично застосовувалися заходи стосовно вдосконалення автоматизованої системи документообігу, оптимізації та автоматизації процесів проходження процесуальних документів, формування документів первинного обліку, обробки документів первинного обліку і формування статистичної звітності.

Так, упродовж січня-червня 2015 року відділом інформаційних технологій суду були запровадженні наступні вдосконалення у КП «ДСС»:

 

  1. Кадрове забезпечення спеціалістами, працівниками, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення судами правосуддя (освіта, досвід роботи).

 

У 1 півріччі 2015 року первинний облік та складання звітності про стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом здійснювали фахівці відділу судової статистики та звітності.

 

  1. Проведення підвищення кваліфікації для працівників апарату судів, які займаються питаннями судової статистики (прийняття участі у семінарах, конкурсах, заняттях, навчаннях, у тому числі кущових, стажуваннях тощо).

 

12.06.2015 начальник відділу судової статистики та звітності і головний спеціаліст відділу, з метою підвищення кваліфікації, взяли участь у вебінарі на тему “Особливості формування статистичної звітності адміністративних судів першої інстанції ”, який проводила Національна школа суддів України у межах пілотного проекту «Статистик».  

 

Також,  систематично проводилося ознайомлення працівників суду, які займаються питаннями судової статистики, зі змінами, які вносяться до КАС України, Закону України «Про судовий збір», Закону України «Про судоустрій і статус суддів». 

 

  1. Аналітична робота, рівень її проведення, результати її реалізації (обговорення на оперативних нарадах, семінарах тощо).

 

Протягом 1 півріччя 2015 року на виконання плану роботи суду відділом аналітичної роботи та правового забезпечення проаналізована обліково-статистична робота у Донецькому окружному адміністративному суді за 2014 рік. Підсумки  аналізу надані до Державної судової адміністрації України, Територіального управління державної судової адміністрації в Донецькій області та Донецького апеляційного адміністративного суду.

         Також, здійснений огляд даних про стан здійснення судочинства у 2014 році. Результати огляду направлені до Державної судової адміністрації України, Територіального управління державної судової адміністрації в Донецькій області та Донецького апеляційного адміністративного суду.         

З метою реалізації п.2 постанови Пленуму ВАСУ № 1 від 23.01.2015 у першому півріччі 2015 року був проаналізований стан дотримання встановлених строків розгляду адміністративних справ суддями Донецького окружного адміністративного суду у 2014 році, проаналізовані причини скасування рішень Донецького окружного адміністративного суду судом апеляційної інстанції у 2014 році.

На виконання доручення Донецького апеляційного адміністративного суду від 19.06.2015 № 02-31/11901/15 відділом проведено узагальнення практики вирішення впродовж 2014-2015 років спорів, що виникають у зв'язку з виконанням рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган або державна установа, підприємство, організація.

Крім того, протягом першого півріччя 2015 року узагальнена робота суду зі зверненнями громадян за 2014 рік, систематично опрацьовувалися та надавалися відповіді на звернення громадян, на запити  про надання публічної інформації, проводилося листування з юридичними особами тощо.

           Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо реалізації Закону України «Про виконання рішень та застосуванням практики Європейського суду з прав людини» від 31.05.2006 № 784 опрацьовувалися запити Урядового уповноваженого у справах Європейського Суду з прав людини в Донецькій області.

 Постійно протягом півріччя здійснювалося ознайомлення суддів з матеріалами судової практики, рішеннями Верховного суду України, постановами Пленуму ВАСУ, інформаційними листами та рішеннями Вищого адміністративного суду України, Донецького апеляційного адміністративного суду, які містять судову практику з вирішення певних категорій спорів.

          Судді та працівники  апарату суду систематично інформувалися про зміни в чинному законодавстві України.

Протягом півріччя здійснювався облік та контроль за виконанням окремих ухвал Донецького окружного адміністративного суду, окремих судових доручень, постійно проводилося опрацювання та облік судових рішень Верховного суду України, Вищого адміністративного суду України, Донецького апеляційного адміністративного суду, якими скасовані ухвали, постанови Донецького окружного адміністративного суду. Організовано ознайомлення суддів із зміненими та скасованими  судовими рішеннями. 

Результати аналітичної роботи, проведеної у суді, доводилися до відома суддів на оперативних нарадах, обговорювалися на нарадах при керівникові апарату суду. Тексти аналізів розміщені у загальній комп’ютерній мережі суду.

У першому півріччі 2015 року відділом аналітичної роботи та правового забезпечення суду постійно здійснювалося правове супроводження договірної та позовної роботи, надавалася правова допомога у складанні тендерної документації.       

 

  1. Планування роботи суду, стан виконання планів роботи. Складання та ведення номенклатурних справ, організація роботи архіву суду, роботи з речовими доказами, зі зверненнями громадян, виконання судових рішень, кодифікації законодавства.

 

З метою належної організації роботи Донецького окружного адміністративного суду шляхом визначення сукупності організаційних заходів з основних напрямків його роботи та дотримання строків їх виконання розроблено та затверджено 23.05.2013 зборами суддів (протокол № 6) Положення про планування роботи суду.

Планування роботи здійснюється з урахуванням структури Донецького окружного адміністративного суду та включає:

1.4.1. – плани роботи Донецького окружного адміністративного суду;

1.4.2. – плани роботи самостійних структурних підрозділів апарату суду;

Планування роботи суду здійснюється шляхом складання піврічних планів роботи.  Пропозиції до плану роботи надаються заступниками голови суду, суддями, керівниками відділів у письмовій формі.  

               План роботи суду на 1 півріччя 2015 року затверджений 29.12.2014. Загальний контроль стану виконання плану роботи суду здійснює керівник апарату суду. Після повного виконання запланованого заходу керівник апарату проставляє у відповідній графі оригіналу плану відмітку  про виконання із зазначенням дати та вихідного номера відповідного документа або дати виконання та номеру номенклатурної справи, в якій зберігаються відповідні матеріали, та проставляє свій підпис.  

          Стан виконання плану роботи суду за попередній плановий період аналізується та розглядається на оперативній нараді суддів та апарату суду при голові суду.

Для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом та видом, відбору документів та справ на державне зберігання у суді складена номенклатура справ. Відповідальним за складання номенклатури справ є відділ діловодства та документообігу за участю архіву суду. 

Номенклатура справ на 2015 рік затверджена головою суду 12.12.2014, погоджена з ЕК суду 22.12.2014 протокол № 1, погоджена ЕПК Державного архіву Донецької області протокол № 1 від 29.04.2015.

Ведення номенклатурних справ здійснюється належним чином відповідно до вимог Інструкції з діловодства  в адміністративних судах, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174 та наказу Державної судової адміністрації № 168 від 15.12.2011 «Про затвердження Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду». Усі журнали суду внесені до номенклатури справ.

            Відповідно до плану роботи суду у 1 півріччі 2015 року архівом суду здійснювався контроль за станом зберігання та правильністю оформлення описів справ постійного, тривалого зберігання.

Відповідно до Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004, наказом голови суду від 22.12.2014 № 14/1-г затверджене Положення про експертну комісію у Донецькому окружному адміністративному суді.

 

На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду на 1 півріччя 2015 року була  проаналізована робота зі зверненнями громадян у 1 півріччі  2015 року.

 

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 № 174,  у Донецькому окружному адміністративному суді організована та здійснюється робота зі зверненнями громадян та інформаційними запитами.

Протягом І півріччя 2015 року до суду надійшло 14 звернень громадян.

У порівнянні з аналогічним періодом 2014 року (47), спостерігається тенденція значного (у 3,4 рази) зменшення кількості звернень.

У ході дослідження тематики звернень встановлено, що у І півріччі 2015 року у зверненнях громадяни порушували питання про стан розгляду певної  адміністративної справи.    

   Звернення громадян, які надходили до Донецького окружного адміністративного суду, були розглянуті з дотриманням термінів, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», опрацьовані у повному обсязі. Випадків направлення звернень до інших організацій за належністю не виявлено.

 

У Донецькому окружному адміністративному суді організована робота із запитами на отримання публічної інформації.

Протягом 1 півріччя 2015 року до суду надійшло 13 запитів на отримання публічної інформації, з них 3 - від фізичних осіб, 10 - від юридичних. У порівнянні з аналогічним періодом 2014 року (13 запитів) кількісний показник  запитів не змінився.

Тематика запитуваної інформації у першому півріччі 2015 року також не відрізняється від аналогічного звітного періоду минулого року. Зокрема, порушувалися питання: про рух справи; про наявність певної справи в провадженні суду; дату розгляду справи та ін.

Усі запити, які надійшли до суду у звітний період опрацьовані у повному обсязі. Заявникам були надані належні роз’яснення у встановлений строк.

 

На виконання вимог п.7 Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, у Донецькому окружному адміністративному суді організований особистий прийом громадян керівництвом суду. Наказом голови суду від 21.01.2015          № 2/1-г затверджений Порядок та графік особистого прийому громадян.

Графік особистого прийому розміщений у приміщенні суду та оприлюднений на офіційному веб-сайті суду.   

 

У суді організована робота з обліку та зберігання нормативно-правових актів законодавства, збереження нормативного матеріалу. 

            Відповідно до п.4.1 Правил обліку нормативно-правових актів законодавства та матеріалів судової практики в місцевих і апеляційних загальних судах, органах державної судової  адміністрації, затверджених Наказом Державної судової адміністрації України № 11 від 10.02.2006, вся юридична література, яка надходить до суду обліковується у Журналі обліку юридичної літератури. Журнал оформлений відповідно до додатку 4 Правил, а саме: передбачає графи: дата надходження, назва видання, номер випуску, примітка; прошитий та пронумерований.  

Протягом півріччя новели та змін у чинному законодавстві України систематично доводилися до відома суддів та працівників апарату суду шляхом обговорення на оперативних нарадах та розміщення нормативно-правових актів у загальній комп’ютерній мережі суду.

 

  1. Впровадження в адміністративних судах комп’ютерного забезпечення, програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів.

 

Протягом першого півріччя 2015 року у Донецькому окружному адміністративному суді застосовувалися заходи з відновлення та вдосконалення функціонування електронних систем, здійснювались профілактичні та планові заходи стосовно підтримки роботи комп’ютерної техніки і мережевого обладнання, супроводження бази даних, оновлення програмного забезпечення до актуальних версій.

 В грудні 2014 – січні 2015 введено в експлуатацію сервер бази даних, на якому з резервних копій була відтворена база «ДСС» Донецького окружного адміністративного суду.

Також, здійснена безпечна інтеграція мережі суду із мережею Інтернет. Відтворено реплікацію бази даних. Організовано 15 робочих місць із доступом до ЦБД. Налагоджена система безпеки даних та авторизації користувачів, а саме: комп’ютера мережа перебудована на обслуговування контролером домену, введено сервер централізованого антивірусного захисту.

У березні 2015 проведена перереєстрація електронно-цифрових підписів суддівського складу. Проведені роботи щодо поширення комп’ютерної мережі – створено 11 додаткових робочих місць для працівників апарату, налаштований та введений  експлуатацію файловий сервер. Також, налагоджено зв’язок між підрозділами суду за допомогою системи миттєвих повідомлень.

В квітні-червні 2015 року значно розширено локальну комп’ютерну мережу (поєднані кабінети на другому та четвертому поверхах орендованої судом будівлі), створено 28 додаткових робочих місць для помічників суддів, секретарів судового засідання, секретарів суду. Мережа переведена на нове обладнання, завдяки чому зросла пропускна здатність комунікаційних каналів.

 

Висновки та пропозиції.

 

Підводячи підсумок аналізу можна зробити висновок, що протягом 1 півріччя 2015 року обліково-статистична робота у Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася належним чином.  

Для вдосконалення роботи доцільно:

  1. Підвищити якість роботи по забезпеченню реєстрації, обліку та фіксації проходження внутрішніх документів (організаційно-розпорядчих, листів, довідок, службових записок) в автоматизованій системі документообігу суду.
  2. Систематично проводити навчання з працівниками суду, які займаються судовою статистикою, підвищувати рівень їх кваліфікації.
  3. Постійно застосовувати заходи з вдосконалення автоматичного формування статистичної звітності суду в КП «ДСС».

 

 

Відділ  аналітичної роботи

та правового забезпечення Донецького окружного

адміністративного суду