flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі № 200/8954/20-а

30 вересня 2020, 21:12

 Завантажити скановану копію

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

30 вересня 2020 року                                                         справа № 200/8954/20-а

 

            Донецький  окружний адміністративний суд колегією у складі трьох суддів: головуючого судді Лазарєва В.В., суддів Грищенка Є.І., Череповського Є.В., за участю секретаря судового засідання Шемет Я.О., представника позивача Сакун В.А., представника відповідача Козловської В.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Слов’янськ адміністративну справу за позовною заявою Донецької обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» до Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов’язання вчинити певні дії, -

 

В С Т А Н О В И В:

 

29 вересня 2020 року  о 16 год. 47 хв. до суду надійшла позовна заява Донецької обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» до Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області (далі – територіальна виборча комісія), в якій з урахуванням заяви про зміну позовних вимог просить: 1) визнати протиправною та скасувати постанову Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області № 31 від 27 вересня 2020 року про відмову в реєстрації кандидатів у депутати висунутих Донецькою обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року; 2) зобов’язати відповідача зареєструвати кандидатів у депутати Покровської міської ради Покровського району Донецької області, висунутих Донецькою обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 24 вересня 2020 року звернувся до відповідача із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати Покровської міської ради. Після подання документів для реєстрації, а саме 27.09.2020 року деякі кандидати подали заяви до Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області про відкликання згоди балотуватися кандидатом у депутати.  Проте 27 вересня 2020 року відповідачем  прийнято постанову № 31 «Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати висунутих Донецькою обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» на місцевий виборах 25 жовтня 2020 року.

Як зазначає позивач, територіальна виборча комісія не взяла до уваги при прийнятті вказаного рішення, що особи, які подали заяви про відкликання згоди балотуватися вважаються виключеними із виборчого списку, тому не повинні враховуватися.

Окрім того, відповідачем спірне рішення було прийнято із порушенням Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, а саме: не повідомлено представника позивача про скликання засідання Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області яке було призначено на 27.09.2020 р.; не було розглянуто завчасно, до вирішення питання щодо реєстрації кандидатів у депутати політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» заяву з доданими до неї документами про реєстрацію представника партії у ТВК з правом дорадчого голосу; спірна постанова не містить часу її складання, конкретні положення нормативно-правових актів; спірна постанова не була вчасно вивішена для загального ознайомлення на стенді офіційних матеріалів комісії.

Посилаючись на роз'яснення Центральної виборчої комісії, затверджені постановою №362 від 23.09.2015 року позивач зазначає, що відмова в реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад з підстав недотримання положення Закону щодо представництва осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатних виборчих округах з підстав тендерної нерівності не допускається.

Ухвалою суду від 29 вересня 2020 року відкрито провадження за даним позовом та призначене судове засідання на 30.09.2020 року. В ухвалі було запропоновано відповідачу надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, в обґрунтування яких надав пояснення аналогічні тим, що викладені у позові. Окрім того, послався на відмінність єдиного списку кандидатів, який надано до позову та тим, що наданий відповідачем на виконання ухвали суду. Проси при ухваленні рішення врахувати саме той список, який був наданий позивачем.

Представник відповідача у судовому засідання заперечував проти задоволення позову, оскільки вважає, що оскаржувана постанова винесена у відповідності до норм чинного законодавства.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, дослідивши докази наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.

19 вересня 2020 року на конференції Донецької обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» прийнято рішення № 2 про затвердження переліку кандидатів у депутати Покровської міської ради Покровського району Донецької області.

24.09.2020 року о 18 год. 55 хв. позивач звернувся до відповідача із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати Донецької обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» з додатками, а саме:

- рішення зборів, конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидатів у депутати на 1 аркуші;

- єдиний виборчий список кандидатів у депутати на 5-х аркушах та електронному носії;

- територіальні виборчі списки кандидатів у депутати на 10-ти аркушах та електронному носії;

- заяви осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Донецької обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації політичної партії на 38 аркушах;

- автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати на 38 аркушах та електронному носії;

- заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного кандидата в депутати на 38 аркушах;

-  документ про внесення грошової застави на 1 аркуші;

-  фотографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати розміром 4 х 6 см (по 1 фотографії кожного із кандидатів) на 38 аркушах та електронному носії;

- копії першої та другої сторінки паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копія лицьової та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати на 38 аркушах;

-  передвиборна програма на 2 аркушах та електронному носії;

-  заява про реєстрацію представника місцевої організації у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу з копією паспорта громадянина України запропонованої особи на 2 аркушах;

- копія рішення керівного органу місцевої організації про затвердження кандидатури представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу на 1 аркуші.

27 вересня 2020 року кандидати в депутати Покровської міської ради Покровського району Донецької області від Донецької обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» Філь Д.Д., Чорногор В.Ю., Юрченка Р.А., Двадцятник О.Г. Марчиладзе Г.О. подали заяви про відкликання заяв про згоду балотуватися кандидатом у депутати.

За результатами розгляду поданих позивачем документів Покровська міська територіальна виборча комісія Покровського району Донецької області 27.09.2020 р. прийняла  постанову № 31 про  відмову у реєстрації  кандидатів у депутати Покровської міської ради Покровського району Донецької області, висунутих Донецькою обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ».

Вказана постанова мотивована тим, що у порушення ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України при формуванні виборчого списку позивачем не дотримано вимог гендерного представництва, оскільки Єдиний виборчий список сформований організацією партії з кількістю депутатів, що не є кратною п’яти, тому тут застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статті до списку, а у даному списку кандидати під номерами 36, 37, 38 — всі однієї статті — чоловічої.

Позивач оскаржує вищевказану постанову територіальної виборчої комісії, як таку, що прийнята з порушенням вимог чинного законодавства.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 216 Виборчого кодексу України (далі за текстом – ВК України) висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Частиною 2 статті 216 ВК України передбачено, що право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

У відповідності до частини 1 статті 217 ВК України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.   

Згідно статті 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у статті 227 ВК України, який серед іншого, передбачає, що :

  1. Кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.
  2. Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.
  3. Особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається.
  4. Особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається.
  5. У разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат".

У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій.

У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена.

  1. Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
  2. Список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.
  3. У разі реєстрації кандидатів у депутати представнику організації партії у територіальній виборчій комісії разом з копією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати у триденний строк з дня його прийняття видаються посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в триденний строк з дня його прийняття розміщується відповідною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності), веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший визначений цими комісіями спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії. Відомості про реєстрацію кандидатів у депутати в єдиному виборчому окрузі із зазначенням суб`єкта висування, порядкового номера кандидата, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, номера територіального виборчого округу, до якого віднесено кандидата, та порядкового номера кандидата у відповідному територіальному виборчому списку кожного кандидата в депутати (крім першого кандидата) передаються для оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку.

Частиною 1 статті 230 ВК України  передбачено, що  територіальна виборча комісія відмовляє у реєстрації усіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій на місцевих виборах у разі:

1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;

2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);

3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;

4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Як встановлено судом, фактичною підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати визначено ту обставину, що всупереч положенням частини 9 статті 219 Виборчого кодексу України при формуванні виборчого списку відповідачем не дотримано вимог гендерного представництва.

Разом з цим, колегія суддів звертає увагу, що частиною 1 статті 230 ВК України визначені виключні підстави для відмови в реєстрації кандидата в депутати, серед яких відсутня така підстава для відмови як порушення частини 9 статті 219 ВК України.

Суд зазначає, що обмеження права балотуватися на виборах, захист демократичного порядку є однією з цілей сумісних с принципом верховенства права та загальними цілями Європейської конвенції з прав людини. Однак, для того щоб відповідати Конвенції відхилення кандидатури повинно бути законним з самого початку: зокрема, воно повинно бути визначено законом.

Таким чином, оскаржуване рішення, яке було прийнято не на підставі закону, фактично порушує гарантії, встановлені статтею 3 Протоколу 1 Конвенції.

З огляду на відсутність законодавчо визначених підстав для відмови в реєстрації кандидатів у депутати через недотримання вимог гендерного представництва, постанова Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області № 31 від 27 вересня 2020 року про відмову в реєстрації кандидатів у депутати висунутих Донецькою обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року є протиправною та підлягає скасуванню.

Крім цього, суд враховує, що станом на момент прийняття оскаржуваної постанови є чинними роз`яснення Центральної виборчої комісії, затверджені постановою № 362 від 23.09.2015 року, з подальшими змінами 29.05.17, якими Центральною виборчою комісією роз`яснено, що відмова в реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад з підстав недотримання положення Закону щодо представництва осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатних виборчих округах на підставі пункту 1 частини першої статті 46 Закону не допускається. Відповідність вимогам закону вказаних роз`яснень Центральної виборчої комісії в подальшому встановлена ухвалою Вищого адміністративного суду України від 02.10.2015 року в справі №875/37/15.

Згідно частини 2 статті 16 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» визначено, що комісія в разі необхідності може за власною ініціативою прийняти у встановленому законом порядку рішення щодо надання виборчим комісіям роз`яснень і рекомендацій щодо застосування законодавства України про вибори та референдуми.

Згідно частини 1 статті 13 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» рішення комісії є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами відповідного виборчого процесу, в тому числі виборчими комісіями.

Таким чином, відповідачем при прийнятті оскаржуваної постанови протиправно не враховані роз`яснення Центральної виборчої комісії.

Суд зазначає, що порушення на які посилається позивач щодо недотримання відповідачем Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, не впливають на правомірність прийнятого рішення.

Щодо заяв кандидатів у депутати про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати, а саме: 1) Чорногор Вікторія Юріївна (номер 2 у єдиному списку кандидатів); 2) Філь Дмитро Дмитрович (номер 17 у єдиному списку кандидатів); 3) Марчиладзе Гела Отарович (номер 23 у єдиному списку кандидатів); 4) Юрченко Роман Анатолійович (номер 26  у єдиному списку кандидатів); 5) Двадцятник Олена Георгіївна (номер 33 у єдиному списку кандидатів), суд зазначає наступне.

Згідно відмітки на вищевказаних заявах та інформаційної довідки ТВК останні надійшли до Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області 27 вересня 2020 року (а.с. 63-67).

У відповідності до частини 4 статті 227 Виборчого кодексу України особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається.

З огляду на вищенаведену норму чинного законодавства, відповідна заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії повинна буди подана до дня реєстрації кандидата.

Згідно протоколу засідання Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області та рішення про відмову в реєстрації кандидатів у депутати висунутих Донецькою обласною організацією політичної партії "ЗА МАЙБУТНЄ" на місцевий виборах 25 жовтня 2020 року» днем реєстрації кандидатів є 27 вересня 2020 року.

У відповідності до частини 4 статті 4 Виборчого кодексу України останнім днем обчисленого у днях строку, який відповідно до цього Кодексу має закінчитися у зв’язку з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.

Враховуючи, що відповідні заяви про відкликання заяв про згоду балотуватися кандидатами у депутати від організації партії були подані у день реєстрації, суд вважає, що у відповідача були відсутні правові підстави для їх врахування при прийнятті рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків.

Щодо доводів представника позивача, заявлених в судовому засіданні, про необхідність врахування єдиного списку кандидатів у депутати, у редакції, що додано позивачем до позовної заяви, суд вважає їх необґрунтованими, оскільки останнім не надано належних та допустимих доказів, що підтверджують подання такого списку кандидатів до ТВК. Крім того, такі доводи представника позивача не збігаються із вимогами позивача, викладеними у позовній заяві.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Приймаючи до уваги наведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, з урахуванням принципів адміністративного судочинства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Донецької обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» до Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов’язання вчинити певні дії, підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини 1  статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частина 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про судовий збір» від 8 липня 2011 року №3674-VI зі змінами та доповненнями(далі Закон № 3674) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем справляється судовий збір за ставкою 1 розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Враховуючи, що позивачем при поданні до суду адміністративного позову судовий збір не сплачувався, суд вважає необхідним стягнути з Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області на користь Державного бюджету судовий збір у розмірі 2102,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись нормами Конституції України та Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

В И Р І Ш И В:

 

            Позов Донецької обласної організації політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» (місцезнаходження: вул. Центральна, 51/1, м. Волноваха, Донецька область, 85700, код ЄДРПОУ 36443774) до Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області (місцезнаходження: вул. Поштова, буд. 13, м. Покровськ, Донецька область, 85300, код ЄДРПОУ 43768248) про визнання протиправною та скасування постанови, зобов’язання вчинити певні дії – задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області № 31 від 27 вересня 2020 року про відмову в реєстрації кандидатів у депутати висунутих Донецькою обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Зобов’язати Покровську міську територіальну виборчу комісію Покровського району Донецької області зареєструвати кандидатів у депутати Покровської міської ради Покровського району Донецької області, висунутих Донецькою обласною організацією політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ».

Стягнути з Покровської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області (місцезнаходження: вул. Поштова, буд. 13, м. Покровськ, Донецька область, 85300, код ЄДРПОУ 43768248) на користь спеціального фонду Державного бюджету України (стягувач - Державна судова адміністрація України вул. Липська, 18/5, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 26255795) за наступними реквізитами: рахунок – UA908999980313111256000026001, код ЄДРПОУ - 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), отримувач - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код класифікації доходів бюджету 22030106, судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 копійок.

            Рішення ухвалене у нарадчій кімнаті та проголошено у судовому засіданні 30 вересня 2020 року.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня його проголошення.

Рішення набирає законної сили у строк та в порядку передбаченому статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України.  

 

 

Головуючий суддя                                                                                                В.В. Лазарєв

 

Судді                                                                                                                      Є.І. Грищенко

 

                                                                                                                               Є.В. Череповський