flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/9451/20-а

11 жовтня 2020, 20:50

Завантажити

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

11 жовтня 2020 р.                                                                     Справа№200/9451/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

  

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії:

головуючої судді Шинкарьової І.В.,

суддів Голубової Л.Б., Давиденко Т.В.

секретаря судового засідання Заїченко Я.В.,

за участю:

представника позивача:                      Красненка Ю.В. за ордером від 09.10.2020

представник відповідача                     не з’явились

третіх осіб                                           не з’явились

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецької регіональної обласної організації політичної партії “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ” до Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Волноваського району Донецької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Донецька обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "ЗА МАЙБУТНЄ"; Донецька обласна партійна організація ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ "БАТЬКІВЩИНА"; Донецька обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "СЛУГА НАРОДУ"; Донецька територіальна організація  ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ" про визнання протиправною та скасування постанови від 08 жовтня 2020 року №31, зобов'язання вчинити певні дії,

 

В С Т А Н О В И В :

 

Донецька регіональна обласна партійна організація політичної партії “ОПОЗИЦІЙНА  ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ” (далі – позивач) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області (надалі – відповідач), про:

- визнання протиправною та скасування постанови Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Волноваського району Донецької області “Про утворення дільничних виборчих дільниць №№ 140161,140166,140169,140170,140171,140173,140174, 140175,140180,140183,140185,140187,140192,140193 від 08.10.2020 року з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, №31 від 08 жовтня 2020 року в частині призначення керівного складу відповідних дільничних виборчих комісій дільниць №№ 140161,140166,140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187,  140192,140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року,

- зобов’язання Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Волноваського району Донецької області провести повторне призначення керівного складу відповідних дільничних виборчих комісій дільниць №№ 140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187, 140192, 140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року.

Позовні вимоги мотивовані наступним.

Відповідачем порушено правила формування керівного складу ДВК, що передбачені Виборчим кодексом України. Позивач зазначає, що при визначенні керівного складу ДВК, повинен бути задіяний пропорційний підхід до розподілу кількості голів, заступників і секретарів ДВК, так як керівні посади призначаються територіальною комісією, а не визначаються засобом жеребкування. Вказує, що при визначенні керівного складу ДВК відповідач ухвалив одне рішення відразу по керівному складу всіх ДВК, що суперечить вимогам статті 204 ВК, так як ТВК повинна призначити керівний склад кожної ДВК. При цьому не проводилось жодного обговорення кандидатур, члени ТВК були позбавлені можливості внести свої пропозиції по кандидатурам, натомість голова ДВК зачитав свій варіант керівного складу всіх ДВК і це рішення було відразу проголосовано.

Позивач вважає, що при визначенні кандидатур до складу ДВК порушено принцип рівності суб’єктів виборчого процесу, чим було порушено його права як суб’єкта виборчого процесу. Крім цього, позивач вказує у позовній заяві, що відповідач в керівний склад ДВК призначав кандидатури від одного суб'єкта подання, що також порушує вимоги ст. 204 ВК. Зокрема, в більшості ДВК призначалися по дві особи від суб’єкта подання, визначеного п. 1 ч. 1 ст. 204 ВК України.

На підставі вищезазначеного, позивач вважає, що вищезазначене рішення територіальної комісії є протиправним.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09.10.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, також залучено Донецьку обласну організацію ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ"; Донецьку обласну партійну організацію ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ "БАТЬКІВЩИНА"; Донецьку обласну організацію ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ"; Донецьку територіальну організацію ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ" до участі у справі №200/9451/20-а, в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

У судовому засіданні представник позивача вимоги позовної заяви підтримав, просив позов задовольнити повністю.

У судове засідання 10.10.2020 та 11.10.2020 представник відповідача не з’явився, належним чином повідомлений, надав заяву про розгляд справи без їх присутності відзив на позов  не надавав.

Представники третіх осіб до судового засідання не з’явились, належним чином повідомлені, про причини не явки суд не повідомляли.

У судове засідання 11.10.2020 представником позивача було надано заяву у якій просив збільшити позовні вимоги, ухвалою від 11.10.2020 заяву було повернуто позивачу.

Фактичні обставини встановлені судом у справі.

Відповідно до п.  1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 №  795-ІХ “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та 3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 р.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року № 160 “Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р.”, згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

08.10.2020 Хлібодарською сільською територіальною виборчою комісією Волноваського району Донецької області було прийнято постанову № 31 “Про утворення дільничних виборчих дільниць №№ 140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187, 140192,140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року” №31.

Вказаною постановою, зокрема, вирішено утворити та сформувати склад дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №  №№ 140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187, 140192,140193  з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, призначити їх керівний склад згідно з додатками.

Відповідно до протоколу Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Волноваського району Донецької області від 08 жовтня 2020 року № 12 встановлено, що порядком денним були наступні питання:

- Ознайомлення членів комісії з Постановою Волноваської районної ТВК від 30 жовтня 2020 року №30 “Про зміни в складі сільських, селищних виборчих комісій Волноваського району Донецької області”, ознайомлення з правами і обов’язками та прийняття присяги членами Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії.

- Про утворення та формування складу дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175,140180, 140183,140185, 140187,140192,140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, призначення їх керівного складу.

Голова Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Бережна С.В. повідомила, що відповідно до статті 204 Виборчого кодексу України голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають призначатися від різних суб’єктів подання, визначених частиною першою цієї статті.

Голова Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії запропонувала утворити та сформувати склад дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№140161,140166,140169,140170,140171,140173,140174,140175,140180,140183,140185,140187, 140192,140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, призначити їх керівний склад згідно з додатком.

За це рішення проголосували: За-10, Проти -5 (п’ять),Утрималися -1 (один),Не голосували – 0 (нуль).

В протоколі зазначено, що члени ТВК: Лаврушко І.В., Мікулін С.М., Медведьова О.В., Аулова Р.Б. покинули зал засідання самостійно після вказівки Куренної Тетяни Юріївни - представника від ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ”.

Було вирішено, утворити та сформувати склад дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187, 140192, 140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, призначити їх керівний склад згідно з додатком.

Постановою від 08 жовтня 2020 року № 31 “Про утворення дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№ 140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187, 140192, 140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року” розглянувши, подання місцевих організацій політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій сесії Верховної Ради України поточного скликання: Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ”, Донецької обласної партійної організації “ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ'ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА”, ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ”, ДОНЕЦЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ”, та місцевих організацій політичних партій, які уклали угоду про політичну співпрацю на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня 2020 року, в якому відбуваються вибори: ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”, що уклала угоди про політичну співпрацю на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року та на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року з Депутатською групою “Партія “За майбутнє”, кандидатури від яких до складу дільничних виборчих комісій включаються обов’язково, а також подання зареєстрованих у встановленому законом порядку у кандидатів на посаду Хлібодарівськото сільського голови Бишок М.А., Лубінця В.Д. разом із доданими до них документами щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, відповідно до пункту 1 частини першої статті 9, частин другої, четвертої статті 23, статті 34, частин першої - восьмої статті 204 Виборчого кодексу України, пункту 12 Порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2020 року № 114 (зі змінами та доповненнями), Календарного плану основних організаційних заходів з підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 08 сергам 2020 року №163, Кіцманська міська територіальна виборча комісія з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року постановлено:

1.Утворити та сформувати склад дільничних виборчих комісії виборчих дільниць №№ 140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187, 140192, 140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, призначити їх керівний склад згідно з додатком.

Відповідно до додатків до постанови Хлібодарівської сільської ТВК керівні посади розподілено між членами ДВК від таких суб’єктів:

Дільнична виборча комісій виборчої дільниці №140161.

Голова комісії - Рожнова Тетяна Миколаївна, 1967 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Харабет Катерина Іллівна, 1981 року народження – від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ПАРТІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ “ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ'ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України)

Секретар комісії - Харабет Світлана Федорівна, 1954 року народження –ДОНЕЦЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ (пункт 2 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140166

Голова комісії - Андрейченко Олена Олександрівна, 1977 року народження – від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ПАРТІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ “ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України)

Заступник голови комісії - Березам Сергій Анатолійович, 1990 року народження – від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”(п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Ольшанська Вікторія Олександрівна, 1980 року від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України)

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140169.

Голова комісії — Хвостик Лариса Михайлівна, 1962 року народження - від кандидата на посаду Хлібодарівського сільського голови, Лубінця Валерія Дмитровича.( п.  5 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Федорова Ніна Миколаївна, 1964 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ”(п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Коваленко Тетяна Миколаївна, 1968 року – від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ПАРТІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ “ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140170.

Голова комісії - Клеба Наталія Вікторівна, 1972 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Сільченко Тетяна Іванівна, 1969 року народження від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ПАРТІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ “ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА”(п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Кучкіна Валентина Миколаївна, 1974 року - від ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА ЗА ЖИТТЯ”.(п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 140171.

Голова комісії - Войпанюк Ольга Євгенівна, 1983 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії Размишляєв Олександр Петрович, 1960 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА ЗА ЖИТТЯ”(п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Іванюшкіна Наталія Вікторівна, 1980 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”.(п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140173.

Голова комісії - Маслійова Поліна Павлівна, 1955 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” (п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Ролінська Юлія Сергіївна, 1985 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ" (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Левченко Дар’я Анатоліївна, 1989 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 140174.

Голова комісії - Коломоєць Тетяна Миколаївна, 1990 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ПАРТІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ “ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Захарчук Лідія Петрівна, 1988 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ”(п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Галалу Наталія Володимирівна, 1960 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 140175.

Голова комісії - Лященко Надія Іванівна, 1964 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Бодягіна Світлана Володимирівна, 1969 року народження від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Гуніна Валентина Василівна, 1956 року народження – від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” (п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140180.

Голова комісії - Антіпова Ніна Миколаївна, 1973 року народження -  від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” (п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Кібкало Світлана Миколаївна, 1963 року народження – від ДОНЕЦЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ“ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України.

Секретар комісії - Самокиш Тетяна Миколаївна, 1966 року народження - від кандидатана посаду Хлібодарівськото сільського голови, Лубінця Валерія Дмитровича. (п.  5 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140183.

Голова комісії — Дрьомова Любов Тимофіївна, 1961 року народження від ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Джгун Наталя Вікторівна, 1964 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” (п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Дяченко Тетяна Михайлівна, 1973 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140185.

Голова комісії - Кузьменко Оксана Володимирівна 1972 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії — Ноздричкіна Ольга Іванівна, 1962 року народження - від кандидата на посаду Хлібодарівського сільського голови, Бишок Миколи Анатолійовича. (п.  5 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії — Радкевич Марина Анатоліївна. 1984 року народження - від кандидата на посаду Хлібодарівського сільського голови, Лубінця Валерія Дмитровича(п.  5 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140187.

Голова комісії — Почанкіна Анна Олександрівна, 1990 року народження - від кандидата на посаду Хлібодарівського сільського голови, Лубінця Валерія Дмитровича (п.  5 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії — Жеведь Наталія Миколаївна, 1984 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії — Марків Наталя Іванівна, 1971 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140192.

Голова комісії - Олексенко Олена Віталіївна, 1962 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІГИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” (п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії - Момот Валентина Володимирівна, 1961 року народження - - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Дущак Лілія Олексіївна, 1972 року народження - від кандидата на посаду Хлібодарівського сільського голови, Лубінця Валерія Дмитровича (п.  5 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці №140193.

Голова комісії - Варава Ірина Іванівна, 1977 року народження - від Донецької Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Заступник голови комісії — Шпаренко Юлія Вікторівна. 1982 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ” (п.  1 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Секретар комісії - Манакіна Світлана Василівна, 1964 року народження - від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” (п.  2 ч.  1 ст.  204 Виборчого кодексу України).

Також, при дослідженні змісту Протоколу №   12 та додатків №   №   1-14 до спірної постанови суд звернув особливу увагу, що по всіх ДВК у відповідача була можливість призначити до керівного складу ДВК осіб від різних суб’єктів подань, які визначені у ч.   1 ст.   204 Виборчого кодексу України, оскільки такі особи увійшли до складу ДВК за результатами проведення відповідних процедур.

Правова позиція суду обґрунтована наступним.

Конституція України.

Конституція проголошує Україну демократичною та правовою державою (ст. 1), в якій: носієм суверенітету і єдиним джерелом влади є народ, який здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування (ст. 5); визнається і діє принцип верховенства права (ст. 8); громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (ст. 38).

Стаття 92.   Виключно законами України визначаються: 20) організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №   396-ХІ (далі – ВК України).

Стаття 12.  Рівне виборче право

  1. Усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому цим Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів.
  2. Усі партії (організації партій), які набули статусу суб’єкта виборчого процесу відповідно до цього Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом.

Стаття 21. Основні засади виборчого процесу

  1. Виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється на засадах:

2) дотримання основних принципів виборчого права, визначених Конституцією України та цим Кодексом;

4) політичного плюралізму та багатопартійності.

Стаття 33.   Статус виборчих комісій

  1. Виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
  2. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

  1. Дільничні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних і місцевих виборів у межах відповідних виборчих дільниць.

Стаття 34. Вимоги до членів виборчої комісії

  1. Виборча комісія, яка утворює відповідну виборчу комісію або формує її склад, одночасно з утворенням або формуванням складу призначає голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії.
  2. Секретар виборчої комісії повинен володіти державною мовою.

Стаття 204.   Порядок утворення дільничної виборчої комісії

  1. Дільнична виборча комісія утворюється відповідною міською чи районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як за п’ятнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають:

1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання;

2) місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори.

3) місцеві організації політичних партій, від яких зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад;

5) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови.

При утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб’єктами подання, визначеними пунктами 3-5 цієї частини, за результатами жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на восьмий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.

Щодо кандидатур, поданих суб’єктами подання, зазначеними у пункті 1 цієї частини, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб’єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії (не більше двох осіб до складу кожної дільничної виборчої комісії) за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Кодексом вимогам.

Щодо кандидатур, поданих суб’єктами подання, зазначеними у пункті 2 цієї частини, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб’єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії (не більше однієї особи до складу кожної дільничної виборчої комісії) за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Кодексом вимогам.

У разі якщо до складу дільничної виборчої комісії одночасно внесено подання щодо кандидатур від двох і більше місцевих організацій однієї політичної партії, то до складу такої комісії підлягає включенню кандидатура від місцевої організації політичної партії вищого щодо інших організацій партії рівня.

Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, передбаченим   статтею 34   цього Кодексу, порушення вимог цієї частини та   частини четвертої   цієї статті шляхом прийняття відповідного рішення територіальною виборчою комісією або в результаті застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.

Рішення про відхилення кандидатур за результатами жеребкування не приймається.

  1. До складу дільничної виборчої комісії можуть входити громадяни України, які відповідають вимогам  статті 34  цього Кодексу.
  2. Дільнична виборча комісія утворюється у складі:

1) для малих дільниць - 10-14 осіб;

2) для середніх дільниць - 12-16 осіб;

3) для великих дільниць - 14-18 осіб.

На виборчих дільницях, на яких кількість виборців не перевищує 200 осіб, дільнична виборча комісія може утворюватися у складі голови, секретаря та двох - чотирьох членів комісії.

  1. Місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, а у разі її відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше двох осіб до складу кожної дільничної виборчої комісії).

Місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються місцеві вибори, місцева організація партії, від якої зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також сільської, селищної, міської (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад, а у разі їх відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної виборчої комісії).

Подання підписується керівником місцевої організації політичної партії та скріплюється печаткою відповідної місцевої організації політичної партії або печаткою місцевої організації відповідної політичної партії вищого рівня, або печаткою політичної партії.

Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій вносяться не пізніш як за двадцять чотири дні до дня виборів за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Подання щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії може вноситися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів у порядку, визначеному Центральною виборчою комісією.

У поданні щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій зазначаються відомості, передбачені частиною десятою статті 203 цього Кодексу.

До подання додаються копії паспорта громадянина України (копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки) або копії першої та другої сторінок тимчасового посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.

Заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб’єкта подання, згоду виконувати посадові обов’язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії та про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб’єктам подання на відповідних виборах надаються відповідним суб’єктам подання до моменту внесення до територіальних виборчих комісій подання стосовно кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією одночасного внесення однієї кандидатури до складу дільничної виборчої комісії від різних суб’єктів подання територіальна виборча комісія звертається до відповідних суб’єктів подання, кандидата, запропонованого до складу дільничної виборчої комісії, для уточнення інформації та надання заяви про згоду на участь у роботі дільничної виборчої комісії від відповідного суб’єкта подання. У разі не підтвердження згоди особи на участь у роботі дільничної виборчої комісії від відповідного суб’єкта подання територіальна виборча комісія відхиляє кандидатуру такої особи.

  1. Технічні описки та неточності, допущені у поданні, не є підставою для відхилення внесених кандидатур.
  2. Голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають призначатися від різних суб’єктів подання, визначених  частиною першою  цієї статті.
  3. Рішення про утворення дільничної виборчої комісії оприлюднюється територіальною виборчою комісією, що утворила дільничну виборчу комісію, з відомостями про її склад у спосіб, визначений цією територіальною виборчою комісією, не пізніше наступного дня з дня утворення дільничної виборчої комісії. Рішення про зміни у складі дільничної виборчої комісії оприлюднюються у порядку та строки, встановлені цією частиною, але не пізніше останнього дня перед днем голосування.
  4. У разі якщо у встановлений частиною четвертою цієї статті строк подання щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії не надійшли або до складу дільничної виборчої комісії запропоновано менше осіб, ніж встановлено  частиною третьою  цієї статті (відповідно для малих виборчих дільниць - менше 10 осіб, для середніх виборчих дільниць - менше 12 осіб, для великих виборчих дільниць - менше 14 осіб, для виборчих дільниць з кількістю виборців, що не перевищує 200 осіб, - менше 4 осіб у складі комісії), дільнична виборча комісія утворюється у визначені   частиною першою   цією статті строки відповідною територіальною виборчою комісією за поданням голови цієї територіальної виборчої комісії у мінімальній кількості, встановленій частиною третьою цієї статті, з обов’язковим включенням до складу комісії кандидатур від суб’єктів подання, зазначених у частині першій цієї статті.

Аналогічні положення закріплено у постанові Центральної виборчої комісії від 25.06.2020 №   114 “Про Порядок проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з місцевих виборів” (далі – Постанова №   114), зокрема.

  1. У разі якщо до складу дільничної виборчої комісії одночасно внесено подання щодо кандидатур від двох і більше організацій однієї політичної партії, то до складу такої комісії підлягає включенню кандидатура від організації партії вищого щодо інших організацій партії рівня.
  2. Визначені за результатами жеребкування кандидатури підлягають включенню до складу відповідних дільничних виборчих комісій під час їх утворення.
  3. Після закінчення процедури жеребкування територіальна
    виборча комісія щодо кожної дільничної виборчої комісії складає список осіб, які включаються до її складу. До таких списків включаються особи, що підлягають обов’язковому включенню до складу дільничних виборчих комісій (за умови наявності відповідних подань від організацій партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання та/або від організацій партій, які уклали угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатської групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори, та відповідності таких подань установленим Кодексом вимогам), та особи, визначені за результатами жеребкування. Особи, внесені до таких списків, підлягають включенню до складу дільничних виборчих комісій під час їх утворення.
  4. Одночасно з утворенням кожної дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія призначає від різних суб’єктів подання кандидатур до її складу, зазначених у пункті 3 цього Порядку, керівний склад такої дільничної виборчої комісії – голову, заступника голови, секретаря дільничної виборчої комісії.

Висновки суду.

Керівний склад відповідної ДВК формується відповідною ТВК не пізніш як за п’ятнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії. (ч.   1 ст.   204 ВК України).

До складу ДВК підлягають включенню в обов’язковому порядку представники від суб’єктів подання, визначених п.п. 1-2 ч.   1 ст.   204 ВК України, представники інших суб’єктів подання (у даному випадку  п.   5 вказаної статті) включаються до складу ДВК за результатами жеребкування.

Імперативною вимогою щодо формування складу відповідної ДВК є дотримання вимог ч.   6 ст.   204 ВК України, а саме голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають призначатися від різних суб’єктів подання, визначених   частиною першою   цієї статті.

Крім того, секретар ДВК має володіти державною мовою (ст.   34 ВК України)

Наявні у справі додатки до спірної Постанови свідчать, що у ДВК №140170, до керівного складу увійшли представники подань, зазначених у п.1 ч.1 ст.   204 ВК України, ДВК №№140161, 140166, 140171, 140173, 140174, 140175, 140183, 140193 представники суб’єктів подань визначені у п.1-2 ч.1 ст.   204 ВК України ДВК №140169, 140185, 140187 увійшли тільки представники суб’єктів подань, визначені у п.1 та 5 ч.1 ст.   204 ВК України, при тому, що по цих ДВК у відповідача була можливість призначити до керівного складу осіб від різних суб’єктів подань, які визначені у ч.   1 ст.   204 Виборчого кодексу України, оскільки такі особи увійшли до складу ДВК за результатами проведення відповідних процедур.

Разом з тим, визначальною ознакою розподілу керівних посад є не відношення до певної політичної сили, а відношення їх до суб’єктів подання.

Суд зазначає, що формулювання, застосоване законодавцем у ч.   6 ст.   204 ВК України свідчить про те, що це мають бути різні суб’єкти подань (від різних партій/кандидатів), а саме: від різних категорій суб’єктів подань, які визначаються ч.   1 ст.   204 ВК України.

У межах даної справи це п.   п. 1,   2,  5  ч.   1 ст.    204 ВК України.

Застосування саме такого підходу дозволяє забезпечити реалізацію основних засад виборчого процесу, передбачених ст.   21 ВК України.

У зв’язку з чим, суд приймає довід позивача, що в більшості ДВК призначались по дві особи від одного суб’єкта подання, визначеного у  ч.  1 ст.    204 ВК України.

В той же час, суд не погоджується з твердженням позивача, що при визначенні керівних посад повинен був задіяний пропорційний підхід до розподілу кількості голів, заступників і секретарів ДВК, оскільки даний принцип до розподілу посад в даному випадку не встановлено законодавчо, а п.3 та 4 ст.12  зазначає саме про рівність можливостей, що не є тотожними поняттями.

Власне процедура формування ДВК свідчить, що за кількісним представництвом у ДВК суб’єкти не завжди будуть рівними, тому, на думку суду, саме з метою збалансування та дотримання прав усіх суб’єктів законодавцем застосовано вимогу про призначення до керівного складу ДВК членів від різних суб’єктів, визначених у ч.   1 ст.   204 ВК України.

Єдиним логічним виключенням із вказаного вище є відсутність серед осіб, які можуть бути обрані до керівного складу ДВК представників від якогось із суб’єктів подань, перелічених у ч.   1 ст.   204 ВК України, що слідує із змістовно логічного тлумачення п.п.   19-20 Постанови №   114.

Вище судом, із посиланням на наявні письмові докази у справі, встановлено, що якісний/кількісний склад кожної ДВК дозволяв сформувати керівний склад із дотриманням ч.   6 ст.   204 ВК України.

Отже, на підставі викладеного, колегія суддів  дійшла  висновку, що відповідачем при призначенні керівного складу ДВК №№140170, 140161, 140166, 140171, 140173, 140174, 140175, 140183, 140193 140169, 140185, 140187 було порушено обов’язкову вимогу ч.6 ст.204 ВК України.

Суд не приймає довід позивача, що склад комісій було сформовано з порушенням ст. 204, та до складу ДВК від  ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “СЛУГА НАРОДУ” призначено 3 особи за п.1 ч.  1 ст.  204 ВК України та 2 особи від ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ “ЗА МАЙБУТНЄ” за п.2 ч.  1 ст.  204 ВК України, замість 2 та 1 відповідно, оскільки з наданих відповідачем подань вбачається, що до складу ДВК увійшли всі запропоновані суб’єктами кандидати, які підлягали як обов’язковому включенню, так и ті, що були запропоновані для включення шляхом жеребкування. Крім того, суд ввертає увагу, що від позивача до ДВК було включено також по 3 кандидата по п.1 ч.1 ст.204 ВК України.

Позивач зазначає, що відповідачем було порушено процедуру та відповідач ухвалив одне рішення відразу по керівному складу всіх ДВК, так як ТВК повинна була призначити керівний склад кожної ДВК, про те, що не проводилось жодного обговорення кандидатур, члени ТВК були позбавлені можливості внести свої пропозиції по кандидатурах, натомість голова ТВК зачитав свій варіант керівного складу всіх ДВК і це рішення було відразу проголосовано.

З цього приводу суд зазначає, що процедура призначення керівного складу ДВК виборчим законодавством не унормована, однак, будь-яка застосовувана відповідачем процедура має забезпечувати дотримання вимог ч.   6 ст.   204 ВК України.

Щодо доводу позивача, що необхідно було виносити окремі постанови по кожній ДВК, то суд зазначає, що відповідно до п. 3 ст. 37 ВК України рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: 1) найменування комісії; 2) найменування постанови; 3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; 4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; 6) резолютивну частину. Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).

В даній ситуації, питанням що розглядалось на засіданні було утворення та формування складу та призначення їх керівного складу. За наслідками розгляду було прийнято одне рішення, оскільки приписами законодавства, не встановлено вимоги прийняття декілька рішень у вигляді постанов за одним питанням.

Враховуючи те, що судом було встановлено порушення при призначені відповідачем керівного складу саме у ДВК №140170, 140161, 140166, 140171, 140173, 140174, 140175, 140183, 140193, тому позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

 

Постановляючи такий висновок суд бере до уваги наступне.

Стаття 273 КАС України.

  1. Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб’єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб’єкти ініціювання референдуму.
  2. Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

У постанові пленуму Вищого адміністративного суду України від 01.11.2013 №   15 “Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов’язаних з виборчим процесом” зазначено: “Суб’єктам відповідного виборчого процесу, крім виборців, надано право на звернення до суду з таким позовом незалежно від того, чи порушені їхні права, свободи та інтереси, або від того, чи уявно вони вважають про таке порушення”.

Стаття 278. КАС України

Відповідно ч.   1 ст.   278 КАС України суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення. У разі виявлення порушень, що можуть бути підставою для притягнення до відповідальності не за правилами цього Кодексу, суд постановляє окрему ухвалу з повідомленням про наявність таких порушень і надсилає її до органів чи осіб, уповноважених вжити у зв’язку з цим заходів, встановлених законом.

Стаття 245 КАС України.

  1. При вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.
  2. У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про:

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

  1. У разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов’язати суб’єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
  2. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб’єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов’язує суб’єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Щодо розподілу судових витрат.

Під час подання позовної заяви позивачем судовий збір не сплачено.

Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, з огляду на положення ч. 9 ст. 273 та ч. 1 ст. 139 КАС України, та оскільки позовні вимоги частково задоволено на користь позивача внаслідок неправомірних дій відповідача, суд дійшов висновку, що судові витрати підлягають стягненню з відповідача на користь Державного бюджету України.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 271-273, 278 КАС України, колегія суддів -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Донецької регіональної обласної організації політичної партії “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ” до Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Волноваського району Донецької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Донецька обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ “ЗА МАЙБУТНЄ”; Донецька обласна партійна організація ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ “БАТЬКІВЩИНА”; Донецька обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ “СЛУГА НАРОДУ”; Донецька територіальна організація  ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ “ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ” про визнання протиправною та скасування постанови від 08 жовтня 2020 року №31 “Про утворення дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№ 140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187, 140192, 140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року” в частині призначення керівного складу відповідних ДВК, зобов’язання провести повторне призначення керівного складу відповідних ДВК - задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати Постанову Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Волноваського району Донецької області від 08 жовтня 2020 року №31“Про утворення дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№ 140161, 140166, 140169, 140170, 140171, 140173, 140174, 140175, 140180, 140183, 140185, 140187, 140192, 140193 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року” в частині призначення керівного складу дільничних виборчих комісій дільниць №140170, 140161, 140166, 140171, 140173, 140174, 140175, 140183, 140193.

Зобов’язати Хлібодарівську сільську територіальну виборчу комісію Волноваського району Донецької області провести повторне призначення керівного складу відповідних дільничних виборчих комісій дільниць № №140170, 140161, 140166, 140171, 140173, 140174, 140175, 140183, 140193 140169, 140185, 140187 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року з дотриманням вимог п.6 ст. 204 Виборчого кодексу України та з урахуванням правової оцінки наданої судом у рішенні.

Стягнути з Хлібодарівської сільської територіальної виборчої комісії Волноваського району Донецької області (85766, Донецька обл., Волноваський район, с. Хлібодарівка, вул. Центральна, буд. 17, ЄДРПОУ- 43787192) на користь Державного бюджету України судовий збір за подання позову в розмірі 2   102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржене у апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 278, 293, 296-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Першого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень та з урахуванням пункту 3 розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст судового рішення складено у нарадчій кімнаті та проголошено у судовому засіданні 11 жовтня 2020 року.    

 

Головуючий суддя                                                                         І.В. Шинкарьова

 

Судді                                                                                                Л.Б. Голубова

                                                                        

                                                                                                         Т.В. Давиденко