flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/9581/20-а

16 жовтня 2020, 14:49

Завантажити

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

16 жовтня 2020 р.                                                                     Справа№200/9581/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

  

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії:

головуючої судді Аканова О.О.,

суддів Дмитрієва В.С., Куденкова К.О.,

розглянувши адміністративну справу (письмове провадження) за позовом кандидата  на посаду міського голови Краматорської територіальної громади Масло Яни Сергіївни (зареєстроване місце проживання: Донецька область, м. Донецьк, вул. Куйбишева, буд.346, кв.45, фактичне місце проживання/перебування: Донецька область, Мар’їнський район, село Вовчанка, вул. Свердлова, буд.54,  реєстраційний номер облікової картки платника податків 3241101003) до Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84300, Донецька область, м. Краматорськ, площа Миру, 2,  код ЄДРПОУ 43756405), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Донецька обласна організація Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” (місцезнаходження: 84500, Донецька обл., місто Артемівськ(п), ВУЛИЦЯ СИБІРЦЕВА, будинок 17, код ЄДРПОУ 26001110) про

  визнання постанови Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області №80 від 09.10.2020 незаконною в частині включення до складу відповідних дільничних виборчих комісій кандидатур, включених до цих дільничних виборчих комісій, за поданням Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” та скасування постанови №80 від 09.10.2020 в частині включення до складу відповідних дільничних виборчих комісій кандидатур, включених до цих дільничних виборчих комісій, за поданням Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ”,-

 

 

В С Т А Н О В И В :

 

 

Кандидат  на посаду міського голови Краматорської територіальної громади Масло Яни Сергіївни (далі – позивач) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом.

Позовні вимоги мотивовані наступним.

Краматорською міською територіальною виборчою комісією 22 вересня 2020  позивача зареєстровано кандидатом на посаду міського голови Краматорської територіальної громади і вона є суб’єктом виборчого процесу на перших місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року.  09 жовтня 2020 року відповідачем прийнято постанову №80, якою утворено 91 дільничну виборчу комісію, затверджено її персональний склад, визначені керівні посади. Вважає включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” незаконним та таким, що порушує принцип рівності виборчого права, з посиланням на ст. ст. 12, 19 ВК України. Вказала, що подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій вносяться не пізніш як за двадцять чотири дні до дня виборів за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Зазначає, що подання про включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісії від Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” подано після завершення строку внесення подань визначеного законом, оскільки останній строк внесення такого подання є до 30 вересня 2020 року включно. Вказала, що за її відомостями подання внесено 01 жовтня о 00 годин 47 хвилин, про що наявна відмітка на самому поданні із підписом уповноваженої особи від місцевої організації партії - суб’єкта внесення спірного подання.

 На підставі вищезазначеного, позивач вважає, що вищезазначена постанова територіальної комісії є незаконною.

  В установлений судом строк відповідачем відзиву на адміністративний позов позивача подано не було.

15 жовтня 2020 року від представника відповідача надійшли до суду письмові пояснення по справі.

  Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14.10.2020 відкрито провадження у справі; призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 14 год. 30 хв. 15 жовтня 2020 року. Зобов`язано Краматорську міську територіальну виборчу комісію Краматорського району Донецької області надати суду належним чином засвідчені       копію подання про включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” до постанови №80 від 09.10.2020 року; копію журналу вхідної кореспонденції про реєстрацію подання про включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ”; копію постанови Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про утворення ДВК №80 від 09.10.2020 з відповідними додатками; копію постанови Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про відхилення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій за умови її прийняття; копію акта, складеного членами Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області, при прийнятті подання про включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” (про пошкодження диску) за умови його прийняття.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 15.10.2020 залучено Донецьку обласну організацію Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” (місцезнаходження: 84500, Донецька обл., місто Артемівськ(п), ВУЛИЦЯ СИБІРЦЕВА, будинок 17, код ЄДРПОУ 26001110) до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору; витребувано у Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ”  докази,  щодо  дати та часу отримання Краматорською міською територіальною виборчою комісією Краматорського району Донецької області подання від 30.09.2020 для обов’язкового включення до складу ДВК; відкладено судове засідання на 16 жовтня 2020 року о 10год. 00 хв.

  Сторони до судового засідання не з’явились, належним чином повідомлені, про причини не явки суд не повідомили.

Фактичні обставини встановлені судом у справі.

Відповідно до п.      1 Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 №      795-ІХ “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та 3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 р.

На підставі вказаної Постанови Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 року № 160 “Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р.”, згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

Постановою Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області від 22 вересня 2020 №29 зареєстровано кандидата на посаду Краматорського міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020, згідно з додатком.

В матеріалах справи міститься перелік зареєстрованих кандидатів на посаду Краматорського міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020, який є додатком до постанови Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області від 22 вересня 2020 №29, в якому зазначено Масло Яну Сергіївну, 26.09.1988 року народження.

09 жовтня 2020 Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області прийнято постанову № 80 “Про утворення дільничних виборчих дільниць №№ 140461, 140970-141058, 142444 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року”.

Вказаною постановою, зокрема, вирішено утворити та сформувати склад дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №      140461, 140970-141058, 142444 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, призначити їх керівний склад згідно з додатками.

Представником Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” Грищенко Катериною Володимирівною внесено подання для обов’язкового включення до складу  дільничних виборчих комісій виборчих дільниць до Краматорської міської територіальної виборчої комісії, яке датоване 30.09.2020 року.

В зазначеному поданні міститься рукописний текст (з відміткою дати 01.01.2020 00:46).

Згідно додаткових пояснень секретаря Краматорської міської територіальної виборчої комісії Грабарчук С.М. пакет документів разом з поданням Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” був зареєстрований нею 01 жовтня 2020 року в 00:46.

Як вбачається з витягу, наданого представником відповідача,  в журналі вхідної кореспонденції міститься запис №105 про прийняття документу - подання на ДВК ДОО Партія солідарність жінок України з датою прийняття 01.10.2020 року.

Як вбачається з пояснень секретаря Краматорської міської територіальної виборчої комісії Грабарчук С.М., наданих до суду представником відповідача 15.10.2020, остання зазначає про те, що нею виконуються обов’язки щодо реєстрації вхідних документів, в тому числі подань щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від різних суб’єктів подання. 01 жовтня 2020 в 00:46 год. нею було отримано та зареєстровано подання від Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” до якого не було подано паспортів перелічених осіб. В журналі реєстрації вхідної/вихідної кореспонденції номер запису 105 від 01 жовтня 2020 року. Кандидатури перелічені вище були відхилені постановами Краматорської міської ТВК № 75, 76, 77 від 07 жовтня 2020 року. також зазначено, що до подання було додано диск з ушкодженим файлом, про що складено акт.

Суд зазначає, що рукописний текст в поданні від 30.09.2020 з відміткою дати 01.01.2020 є технічною помилкою, оскільки згідно журналу вхідної кореспонденції відповідача та письмових пояснень вбачається саме запис - 01.10.2020 року.

Надаючи правову оцінку правовідносинам суд виходив з наступного.

Конституція України проголошує Україну демократичною та правовою державою (ст. 1), в якій: носієм суверенітету і єдиним джерелом влади є народ, який здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування (ст. 5); визнається і діє принцип верховенства права (ст. 8); громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (ст. 38).

Стаття 92.       Виключно законами України визначаються: 20) організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №       396-ХІ (далі – ВК України).

Стаття 12.      Рівне виборче право.

  1. Усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому цим Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів.
  2. Усі партії (організації партій), які набули статусу суб’єкта виборчого процесу відповідно до цього Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом.

Стаття 21. Основні засади виборчого процесу.

  1. Виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється на засадах:

2) дотримання основних принципів виборчого права, визначених Конституцією України та цим Кодексом;

4) політичного плюралізму та багатопартійності.

Стаття 33.       Статус виборчих комісій.

  1. Виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
  2. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

  1. Дільничні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення загальнодержавних і місцевих виборів у межах відповідних виборчих дільниць.

Стаття 34. Вимоги до членів виборчої комісії.

  1. Виборча комісія, яка утворює відповідну виборчу комісію або формує її склад, одночасно з утворенням або формуванням складу призначає голову, заступника голови, секретаря такої виборчої комісії.
  2. Секретар виборчої комісії повинен володіти державною мовою.

Стаття 204.       Порядок утворення дільничної виборчої комісії.

  1. Дільнична виборча комісія утворюється відповідною міською чи районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як за п’ятнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають:

1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання;

2) місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори.

3) місцеві організації політичних партій, від яких зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад;

5) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови.

При утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб’єктами подання, визначеними пунктами 3-5 цієї частини, за результатами жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на восьмий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.

Щодо кандидатур, поданих суб’єктами подання, зазначеними у пункті 1 цієї частини, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб’єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії (не більше двох осіб до складу кожної дільничної виборчої комісії) за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Кодексом вимогам.

Щодо кандидатур, поданих суб’єктами подання, зазначеними у пункті 2 цієї частини, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб’єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії (не більше однієї особи до складу кожної дільничної виборчої комісії) за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Кодексом вимогам.

У разі якщо до складу дільничної виборчої комісії одночасно внесено подання щодо кандидатур від двох і більше місцевих організацій однієї політичної партії, то до складу такої комісії підлягає включенню кандидатура від місцевої організації політичної партії вищого щодо інших організацій партії рівня.

Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, передбаченим       статтею 34       цього Кодексу, порушення вимог цієї частини та       частини четвертої       цієї статті шляхом прийняття відповідного рішення територіальною виборчою комісією або в результаті застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.

Рішення про відхилення кандидатур за результатами жеребкування не приймається.

  1. До складу дільничної виборчої комісії можуть входити громадяни України, які відповідають вимогам  статті 34  цього Кодексу.
  2. Дільнична виборча комісія утворюється у складі:

1) для малих дільниць - 10-14 осіб;

2) для середніх дільниць - 12-16 осіб;

3) для великих дільниць - 14-18 осіб.

На виборчих дільницях, на яких кількість виборців не перевищує 200 осіб, дільнична виборча комісія може утворюватися у складі голови, секретаря та двох - чотирьох членів комісії.

  1. Місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, а у разі її відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше двох осіб до складу кожної дільничної виборчої комісії).

Місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються місцеві вибори, місцева організація партії, від якої зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також сільської, селищної, міської (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад, а у разі їх відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної виборчої комісії).

Подання підписується керівником місцевої організації політичної партії та скріплюється печаткою відповідної місцевої організації політичної партії або печаткою місцевої організації відповідної політичної партії вищого рівня, або печаткою політичної партії.

Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій вносяться не пізніш як за двадцять чотири дні до дня виборів за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Подання щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії може вноситися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів у порядку, визначеному Центральною виборчою комісією.

У поданні щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій зазначаються відомості, передбачені частиною десятою статті 203 цього Кодексу.

До подання додаються копії паспорта громадянина України (копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки) або копії першої та другої сторінок тимчасового посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.

Заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб’єкта подання, згоду виконувати посадові обов’язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії та про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб’єктам подання на відповідних виборах надаються відповідним суб’єктам подання до моменту внесення до територіальних виборчих комісій подання стосовно кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією одночасного внесення однієї кандидатури до складу дільничної виборчої комісії від різних суб’єктів подання територіальна виборча комісія звертається до відповідних суб’єктів подання, кандидата, запропонованого до складу дільничної виборчої комісії, для уточнення інформації та надання заяви про згоду на участь у роботі дільничної виборчої комісії від відповідного суб’єкта подання. У разі не підтвердження згоди особи на участь у роботі дільничної виборчої комісії від відповідного суб’єкта подання територіальна виборча комісія відхиляє кандидатуру такої особи.

  1. Технічні описки та неточності, допущені у поданні, не є підставою для відхилення внесених кандидатур.
  2. Голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають призначатися від різних суб’єктів подання, визначених  частиною першою  цієї статті.
  3. Рішення про утворення дільничної виборчої комісії оприлюднюється територіальною виборчою комісією, що утворила дільничну виборчу комісію, з відомостями про її склад у спосіб, визначений цією територіальною виборчою комісією, не пізніше наступного дня з дня утворення дільничної виборчої комісії. Рішення про зміни у складі дільничної виборчої комісії оприлюднюються у порядку та строки, встановлені цією частиною, але не пізніше останнього дня перед днем голосування.
  4. У разі якщо у встановлений частиною четвертою цієї статті строк подання щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії не надійшли або до складу дільничної виборчої комісії запропоновано менше осіб, ніж встановлено  частиною третьою  цієї статті (відповідно для малих виборчих дільниць - менше 10 осіб, для середніх виборчих дільниць - менше 12 осіб, для великих виборчих дільниць - менше 14 осіб, для виборчих дільниць з кількістю виборців, що не перевищує 200 осіб, - менше 4 осіб у складі комісії), дільнична виборча комісія утворюється у визначені       частиною першою       цією статті строки відповідною територіальною виборчою комісією за поданням голови цієї територіальної виборчої комісії у мінімальній кількості, встановленій частиною третьою цієї статті, з обов’язковим включенням до складу комісії кандидатур від суб’єктів подання, зазначених у частині першій цієї статті.

Стаття 273 КАС України.

  1. Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб’єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб’єкти ініціювання референдуму.
  2. Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

У постанові пленуму Вищого адміністративного суду України від 01.11.2013 №       15 “Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов’язаних з виборчим процесом” зазначено: “Суб’єктам відповідного виборчого процесу, крім виборців, надано право на звернення до суду з таким позовом незалежно від того, чи порушені їхні права, свободи та інтереси, або від того, чи уявно вони вважають про таке порушення”.

Відповідно до п.68 Постанови Центральної виборчої комісії від 8 серпня 2020 року № 163 “Про Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року” внесення до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій місцевою організацією політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання;
місцевою організацією політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори;
місцевою організацією партії, від якої зареєстровано кандидатів у депутати обласної, районної, районної у місті ради, а також сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше); кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів сільської, селищної, міської (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови відбувається не пізніш як за двадцять чотири дні до дня виборів, до 30 вересня 2020 року включно.

Постановою ЦВК від 10 серпня 2020 року №173 “Про Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів” встановлено, що статтею 13 визначено реєстрацію і розгляд документів та звернень, що надходять до виборчої комісії зокрема. Документи та звернення, що надходять до виборчої комісії, мають право приймати голова комісії, заступник голови комісії, секретар комісії або інші члени комісії, уповноважені на це її рішенням. Документи, звернення реєструються в день їх надходження в   журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії   (додаток 5).

Колегія суддів зазначає, що згідно ч. 4 ст. 204 ВК України та постанови ЦВК від 08 серпня 2020 №163 встановлено, що для внесення до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій відбувається не пізніш як за двадцять чотири дні до дня виборів, тобто до 30 вересня 2020 року включно, але як вбачається із матеріалів справи Донецькою обласною організацією Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” подання внесено та зареєстровано у територіальній виборчій комісії щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій 01.10.2020 року об 00 год. 46 хв.

Таким чином, Донецькою обласною організацією Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” не дотримано строків внесення до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

Враховуючи вищевикладене,  суд дійшов висновку, що приймаючи спірну постанову відповідач допустив порушення ч.4 ст.204 ВК України та постанови ЦВК від 08 серпня 2020 №163.

Також, колегія суддів, враховує те, що допущене порушення в частині несвоєчасного внесення до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій знайшло своє відображення у спірній постанові комісії.

Таким чином, колегія суддів вважає постанову Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області №80 від 09.10.2020 в частині включення до складу відповідних дільничних виборчих комісій кандидатур, включених до цих дільничних виборчих комісій, за поданням Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ”  протиправною та такою, що підлягає скасуванню у цій частині.

Позов підлягає задоволенню.

Під час подання позовної заяви позивачем судовий збір не сплачено.

Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Оскільки позов позивача задоволено, то суд вбачає підстави для стягнення з відповідача на користь Державного бюджету України судового збору за подання позову в розмірі 840,80 грн.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 271-273, 278 КАС України, колегія суддів -

 

 

В И Р І Ш И В :

 

 

Позов кандидата  на посаду міського голови Краматорської територіальної громади Масло Яни Сергіївни (зареєстроване місце проживання: Донецька область, м. Донецьк, вул. Куйбишева, буд.346, кв.45, фактичне місце проживання/перебування: Донецька область, Мар’їнський район, село Вовчанка, вул. Свердлова, буд.54,  реєстраційний номер облікової картки платника податків 3241101003) до Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84300, Донецька область, м. Краматорськ, площа Миру, 2,  код ЄДРПОУ 43756405), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Донецька обласна організація Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” (місцезнаходження: 84500, Донецька обл., місто Артемівськ(п), ВУЛИЦЯ СИБІРЦЕВА, будинок 17, код ЄДРПОУ 26001110) про визнання постанови Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області №80 від 09.10.2020 незаконною в частині включення до складу відповідних дільничних виборчих комісій кандидатур, включених до цих дільничних виборчих комісій, за поданням Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” та скасування постанови №80 від 09.10.2020 в частині включення до складу відповідних дільничних виборчих комісій кандидатур, включених до цих дільничних виборчих комісій, за поданням Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ” - задовольнити.

Визнати постанову Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84300, Донецька область, м. Краматорськ, площа Миру, 2,  код ЄДРПОУ 43756405) №80 від 09.10.2020 протиправною в частині включення до складу відповідних дільничних виборчих комісій кандидатур, включених до цих дільничних виборчих комісій, за поданням Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ”.

Скасувати постанову Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84300, Донецька область, м. Краматорськ, площа Миру, 2,  код ЄДРПОУ 43756405) №80 від 09.10.2020 в частині включення до складу відповідних дільничних виборчих комісій кандидатур, включених до цих дільничних виборчих комісій, за поданням Донецької обласної організації Політичної партії “СОЛІДАРНІСТЬ ЖІНОК УКРАЇНИ”.

Стягнути з Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84300, Донецька область, м. Краматорськ, площа Миру, 2,  код ЄДРПОУ 43756405) судовий збір у розмірі 840,80 грн.  на користь Державного бюджету України.

Рішення може бути оскаржене у апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 278, 293, 296-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Першого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень та з урахуванням пункту 3 розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

  Повний текст судового рішення складено у нарадчій кімнаті 16 жовтня 2020 року.     

 

Головуючий суддя                                                                         О.О. Аканов

 

Судді                                                                                                В.С.Дмитрієв

                                                                        

                                                                                                         К.О.Куденков