flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/9618/20-а

17 жовтня 2020, 12:52

Завантажити

Донецький окружний адміністративний суд

 

РІШЕННЯ

Іменем України

 

17 жовтня 2020 року                                                                                    справа № 200/9618/20-а

м. Слов'янськ, вул. Добровольського,1

 

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., суддів Кониченка О.М., Стойки В.В., за участю секретаря судового засідання Квасневської Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Свєтлова Ігоря Олеговича (РНОКПП 3511000818, 84100, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Шмідта, 66)

до 1) Кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області Придворова Павла Анатолійовича (84100, Донецька область, м. Слов’янськ, пров. Парковий,4/25); 2) Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (код ЄДРПОУ 43757016, 84100 Донецька область, м. Слов’янськ, площа Соборна,2)   

про визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії

 

за участю:

від позивача: Свєтлов І.О. - особисто

від першого відповідача: Придворов П.А. – особисто, Землянський Ю.В. – ордер, договір

від другого відповідача: не з'явився

 

ВСТАНОВИВ:

Свєтлов Ігор Олегович о 18 год. 05 хв. 15 жовтня 2020 року звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області Придворова Павла Анатолійовича; Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання протиправними дій Придворова Павла Анатолійовича щодо здійснення передвиборчої агітації у формі розміщення друкованих матеріалів з текстом “Відновимо економічні відносини з Росією! Павло Придворов” на спеціальних конструкціях зовнішньої реклами за адресою вулиця Вчительська, 2 (колишня вулиця Калініна, 2) м. Слов’янськ, Краматорський район, Донецька область; визнання протиправними дій Придворова Павла Анатолійовича щодо використання у передвиборчій агітації буклет формату А5 з програмою кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Придворова Павла Анатолійовича; зобов’язання першого відповідача здійснити демонтаж друкованих матеріалів передвиборчої агітації з текстом “Відновимо економічні відносини з Росією! Павло Придворов” на спеціальних конструкціях зовнішньої реклами за адресою вулиця Вчительська, 2 (колишня вулиця Калініна, 2) м. Слов’янськ, Краматорський район, Донецька область; зобов’язання першого відповідача вилучити з обігу усі примірники друкованих матеріалів передвиборчої агітації, а саме буклет формату А5 з програмою кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Придворова Павла Анатолійовича з надрукованими передвиборчими агітаційними закликами, що підбурюють до порушення територіальної цілісності України, а саме (мовою оригіналу) “за восстановление экономических связей с Россией…”; зобов’язання Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області скасувати реєстрацію кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Придворова Павла Анатолійовича, висунутого Донецькою регіональною організацією політичної партії “Опозиційна платформа – за життя”.

     Ухвалою від 16 жовтня 2020 року (08 год. 00 хв.) Донецький окружний адміністративний суд залишив без руху позовну заяву та встановив позивачу строк на усунення виявлених судом недоліків позовної заяви до 16 жовтня 2020 року до 13 год. 00 хв. 16 жовтня 2020 року, у визначений судом термін, на адресу суду надійшла уточнена позовна заява.

     Ухвалою від 16 жовтня 2020 року, з урахуванням ухвали від 16 жовтня 2020 року про виправлення описки, суд прийняв до розгляду позовну заяву позивача, відкрив провадження та призначив судове засідання на 17 жовтня 2020 року на 09 год. 00 хв., встановив відповідачам строк до 17 жовтня 2020 року до 08 год. 30 хв. для подання відзиву на позовну заяву.

   Сторони про відкриття провадження у справі та про дату судового засідання були повідомлені судом належним чином, а саме учасників справи було проінформовано за допомогою телефонограми, засобами електронної пошти, про що свідчать відповідні роздруківки, наявні в матеріалах справи.

     У судове засідання з'явився позивач, який підтримав позовні вимоги у повному обсязі, а також перший відповідач та його представник, які заперечували проти позовних вимог у повному обсязі. Представник другого відповідача у судове засідання не з’явився, до суду було подане клопотання про розгляд даної справи без участі представника.

     Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що в рамках передвиборчої агітації кандидатом на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області Придворовим Павлом Анатолійовичем на спеціальних конструкціях зовнішньої реклами за адресою: вулиця Вчительська, 2 (колишня вул. Калініна, 2), м. Слов’янська Донецької області розміщений друкований матеріал виборчої агітації з наступним текстом: “Відновимо економічні відносини з Росією” Павло Придворов”. Також зазначає, що такий саме текст на сторінці № 16 містить і буклет формату А5 з програмою кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Придворова Павла Анатолійовича. Отже, позивач вважає, що вказаний вислів фактично містить заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни. За характером такі заклики є публічними та за формами вираження прямими.

     Перший відповідач та його представник правом надання письмового відзиву не скористалися, в судовому засіданні пояснили, що розміщені друковані матеріали виборчої агітації з текстом “Відновимо економічні відносини з Росією! Павло Придворов” не містить жодних закликів до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства або розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення. Зазначають про те, що друковані матеріали виборчої агітації першого відповідача складені та розміщені у відповідності до вимог діючого виборчого законодавства.

     Другий відповідач правом надання відзиву не скористався. 

    Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.

     Свєтлов Ігор Олегович, 16 лютого 1996 року народження, є громадянином України, що підтверджується паспортом громадянина України у формі ID-картки № 002499777, що виданий Слов’янським міським відділом Головного управління Державної міграційної служби України в Донецькій області 5 листопада 2018 року.

     Позивач є членом територіальної громади м. Слов’янська Донецької області, що підтверджується довідкою про внесення відомостей до Єдиного державного демографічного реєстру, та відповідно до ст. 22 Виборчого кодексу України, є суб’єктом виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року – виборцем.

     Центральна виборча комісія постановою від 8 серпня 2020 року № 160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року № 176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

    30 серпня 2020 року Центральна виборча комісія прийняла постанову № 208 «Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року», якою постановила оголосити з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

    Таким чином, з 5 вересня 2020 року фактично розпочався виборчий процес місцевих виборів депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

    Постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області від 26 вересня 2020 року № 25 Придворова Павла Анатолійовича зареєстровано кандидатом на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області від Донецької регіональної організації Політичної партії «Опозиційна платформа – за життя» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

    З матеріалів справи вбачається, що в рамках передвиборної агітації кандидатом на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області Придворовим Павлом Анатолійовичем на спеціальних конструкціях зовнішньої реклами за адресою: вулиця Вчительська, 2 (колишня вул. Калініна, 2), м. Слов’янська Донецької області розміщені друковані матеріали виборчої агітації з наступним текстом: “Відновимо економічні відносини з Росією! Павло Придворов”.

    Також судом встановлено, що в рамках передвиборної агітації кандидатом на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області Придворовим Павлом Анатолійовичем у передвиборній агітації був використаний буклет формату А5 з програмою кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області Придворова Павла Анатолійовича на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, в якому на сторінці № 16 були надруковані передвиборчі агітаційні заклики з наступним  текстом:  “Відновимо економічні відносини з Росією! Павло Придворов ”.

     Такі фактичні обставини як наявність, зміст та розміщення вищенаведених друкованих матеріалів передвиборної агітації першим відповідачем та його представником не заперечувалися, про що ними зазначено під час судового засідання. Відповідно до частини 1 статті 78 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.

    Позивачем також до позовної заяви були приєднані два диски лазерного зчитування, однак під час судового засідання з пояснень позивача судом було встановлено, що дані копії електронних доказів не містять у собі електронного цифрового підпису позивача в порушення статті 99 КАС України, оригінали електронних доказів позивачем надані не були. Внаслідок наведеного, суд не досліджував дані електронні докази.  

    Надаючи правову оцінку даним правовідносинам суд виходив з наступного. 

    Особливості судового провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій визначені статтею 273 КАС України. Особливості судового провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності кандидатів визначені статтею 276 КАС України.

    Відповідно до частин 1 та 2 статті 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму. Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

      Відповідно до частини 1 статті 276 КАС України право оскаржувати дії чи бездіяльність кандидатів, їхніх довірених осіб, партії (блоку), місцевої організації партії, їхніх посадових осіб та уповноважених осіб, ініціативних груп референдуму, інших суб’єктів ініціювання референдуму, офіційних спостерігачів від суб’єктів виборчого процесу, що порушують законодавство про вибори чи референдум, мають кандидат, партія (блок), місцева організація партії, які є суб’єктами відповідного виборчого процесу, ініціативна група референдуму, інші суб’єкти ініціювання референдуму.

     Частиною 2 статті 276 КАС України передбачено, що  виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити дії чи бездіяльність суб’єктів, визначених частиною першою цієї статті, якщо ці дії чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

    Згідно статті 38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

    Відповідно до положень  статті 273 КАС України право на подання позову в спорі, пов`язаному з виборчим процесом, належить суб`єктам виборчого процесу.

    У відповідності до  статті 19 Виборчого кодексу України, виборчі права громадян України захищаються законом. Громадяни мають право на захист своїх виборчих прав та інших прав на участь у виборчому процесі шляхом оскарження порушень до відповідних виборчих комісій або у судовому порядку. За порушення виборчих прав громадян винні особи несуть відповідальність у порядку, встановленому законом.

    Постановою Верховної Ради України «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» № 795-ІХ від 15 липня 2020 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.

    Постановою Центральної виборчої комісії «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року» від 8 серпня 2020 року № 160 призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

    Усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому цим Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів (ч. 3  ст. 12 Виборчого кодексу України).

    Усі партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до цього  Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом. (ч. 4  ст. 12 Виборчого кодексу України).

    У статті 20 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес – це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

     Згідно із статтею 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає, зокрема етап проведення передвиборної агітації.

     Частиною 1  статті 51 Виборчого кодексу України  визначено, що  передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата, партію (організацію партії) - суб`єктів виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України. Передвиборна агітація може проводитися у таких формах, зокрема: розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами та розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації.

    Згідно з приписами частини 4  статті 51 Виборчого кодексу України передвиборна агітація здійснюється, зокрема, за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Підтримка кандидатами (кандидатом), партією (організацією партії) - суб`єктом виборчого процесу від свого імені чи від імені висунутого ним кандидата (кандидатів) проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів, телепередач, проведення інших публічних заходів, а також проведення зазначених публічних заходів на підтримку кандидата (кандидатів), суб`єкта їх висування може здійснюватися лише у разі повного фінансування таких заходів із коштів виборчого фонду відповідного суб`єкта виборчого процесу.

     Згідно з ч. 3 ст. 57 Виборчого кодексу України забороняється поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення, забороняється.

     За своєю формою та замістом передвиборча агітація це поширення інформації з закликами щодо голосування на виборах, яка буде спонукати широке коло виборців до прийняття певного рішення у день голосування.

     В той же час, суд критично ставиться до заяви позивача, що розміщення кандидатом на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області Придворова Павла Анатолійовича друкованих матеріалів виборчої агітації з текстом: “Відновимо економічні відносини з Росією! Павло Придворов”, порушує його особисті права та інтереси, як виборця з огляду на наступне.

     Згідно з частиною 1  статті 22 Виборчого кодексу України  суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є, зокрема, виборець, який має право голосу на відповідних виборах (пункт 1).    

     Відповідно до частини 6  статті 57 Виборчого кодексу України  забороняється проведення передвиборної агітації або надання виборцям, закладам, установам, організаціям незалежно від їх підпорядкування та форми власності грошей, подарункових сертифікатів, продуктів харчування та спиртних напоїв, товарів (крім матеріалів передвиборної агітації, виготовлених за рахунок виборчого фонду, що містять візуальні зображення партійної символіки та брендування виборчої кампанії, згадування імені або зображення кандидата, який балотується на виборах, такі як плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, значки, бейджі, USB-флешки, вимпели, прапори, книги, пакети, футболки, кепки, шарфи, парасолі та інші матеріали передвиборної агітації, вартість яких не перевищує 6 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян), пільг, переваг, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних та нематеріальних активів, у тому числі від імені благодійних організацій, засновниками або членами яких є кандидат (кандидати), партія (місцева організація партії), та інших благодійних організацій, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати чи не голосувати за певного кандидата (кандидатів), партію (місцеву організацію партії) або згадуванням імені кандидата, назви партії (місцевої організації партії), символіки партії.

     Передвиборна агітація або надання виборцям, закладам, установам, організаціям незалежно від їх підпорядкування та форми власності грошей, продуктів харчування та спиртних напоїв, товарів (крім матеріалів передвиборної агітації, виготовлених за рахунок виборчого фонду, що містять візуальні зображення партійної символіки та брендування виборчої кампанії, згадування імені або зображення кандидата, який балотується на виборах, такі як плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, значки, бейджі, USB-флешки, вимпели, прапори, книги, пакети, футболки, кепки, шарфи, парасолі та інші матеріали передвиборної агітації, вартість яких не перевищує 6 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян), пільг, переваг, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних та нематеріальних активів, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати чи не голосувати за певного кандидата (кандидатів), згадуванням імені такого кандидата (кандидатів) або партійної символіки, вважається підкупом виборців.

     Положеннями  статті 1 Закону України “Про рекламу”, № 270/96-ВР від 3 липня 1996 року  визначено, що політична реклама - інформація у будь-якому вигляді, поширена в будь-якій формі, яка має на меті популяризацію діяльності політичної партії (організації партії), привернення уваги до діяльності політичної партії (організації партії) та її позиції щодо питань загальнодержавного (місцевого) значення. До політичної реклами належать також використання символіки або логотипів політичних партій (організацій партій), повідомлення про підтримку політичною партією (організацією партії) видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах політичної партії (організації партії).

     Так, програмою Політичної партії “Опозиційна платформа – за життя”, що міститься на офіційному сайті партії (https://zagittya.com.ua/), крім іншого, зазначено, що, партія планує зняти санкції з Росії та відновити з нею торговельно-економічні зв’язки.

    Таким чином, передвиборна агітація кандидата на посаду Слов’янсього міського голови  Краматорського району Донецької області Придворова Павла Анатолійовича, якого висунуто Донецькою регіональною організацією, відповідає програмі Політичної партії “Опозиційна платформа – за життя”.

     Суд зазначає, що дана партія є учасником виборчого процесу та зареєстрована у встановленому законом порядку, відомості щодо заборони її діяльності відсутні, а тому кандидат на посаду Слов’янського міського голови  Краматорського району Донецької області Придворов Павло Анатолійович має право у своїй передвиборній агітації використовувати положення програми даної партії.

     Як судом вже було зазначено позивач звернувся до суду, обґрунтовуючи своє право на звернення з таким позовом наявністю у нього статусу виборця. При цьому, позивач посилається на статтю 22 Виборчого кодексу України, яка відносить виборців до суб`єктів виборчого процесу.

    Суд відзначає, що відповідно до ч. 1  ст. 64 Виборчого кодексу України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому  Кодексом адміністративного судочинства України.

    Крім того, суд відзначає,  що до основних виборчих прав громадян виборче законодавство відносить право вільно обирати (право голосу на виборах) та право бути обраними.

    Відносно прав чи інтересів щодо участі у виборчому процесі, суд зазначає, що  ст. 9 Виборчого кодексу України визначає права виборців на участь у виборчому процесі, які пов`язані з правом голосу, та виборці мають право:

    1) бути членами виборчих комісій, які організовують підготовку та проведення відповідних виборів;

    2) отримувати та поширювати інформацію, що стосується підготовки та проведення відповідних виборів;

    3) брати участь у проведенні передвиборної агітації на відповідних виборах;

    4) здійснювати спостереження за проведенням відповідних виборів;

    5) оскаржувати порушення власних виборчих прав, інших власних особистих прав та законних інтересів, пов`язаних з участю у виборчому процесі.

     Дослідивши приписи  Виборчого кодексу України та КАС України у відповідній частині, суд відзначає, що  статті 273, 276 КАС України  кореспондуються із положеннями ч.ч. 1 та 3 ст.  64, ч. 2 ст.  65 Виборчого кодексу України.  

    Так, положеннями ч. 2  ст. 65 Виборчого кодексу України  визначено вичерпний перелік обставин, які законодавцем визначаються такими, що становлять законний інтерес виборця у виборчому процесі, а саме: “Виборець може оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів оскарження, якщо такі рішення, дії чи бездіяльність порушують особисто його виборчі права або охоронювані законом інтереси щодо участі у виборчому процесі, у тому числі на участь у роботі виборчої комісії, на здійснення спостереження, на присутність на засіданні виборчої комісії у визначених цим Кодексом випадках, під час проведення голосування відповідно до цього  Кодексу, незабезпечення встановлених цим Кодексом умов для голосування виборців з порушенням здоров`я (у зв`язку з інвалідністю, тимчасовим розладом здоров`я, віком)”.

     Тобто, під виборчими правами та інтересами виборця щодо участі у виборчому процесі особисто необхідно розуміти не тільки право голосу на відповідних виборах, а й участь у роботі виборчих комісій, як членів цих комісій, у проведенні передвиборної агітації, здійсненні спостереження за виборами та інших заходах у порядку, визначеному законами України, і саме за захистом таких прав чи інтересів має право звернутись виборець.

     Як встановлено судом при дослідженні позовної заяви, на жодну з таких обставин, яка має місце стосовно особи позивача, не зазначено. 

     Щодо позовних вимог про зобов’язання Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області скасувати реєстрацію кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Придворова Павла Анатолійовича, висунутого Донецькою регіональною організацією Політичної партії “Опозиційна платформа – за життя”, суд зазначає наступне.

    Згідно зі статтею 11 Виборчого кодексу України громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.

    Пунктом 3 частини 1 статті 22 Виборчого кодексу України визначено, що суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах.

    Частиною 2 статті 216 Виборчого кодексу України передбачено, що право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Кодексом.

     Отже, організацією політичної партії, через яку реалізується право виборців висувати кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови є місцева організація політичної партії.

     Відповідно до частин 1, 2 статті 217 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів. Організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

    Відповідно до статті 231 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата, зокрема, на посаду міського голови, із виключенням його з відповідних виборчих списків, у разі: 1) звернення такого кандидата не пізніш як за дев’ятнадцять днів до дня голосування із заявою про відмову від балотування; 2) звернення організації партії не пізніш як за дев’ятнадцять днів до дня голосування щодо скасування реєстрації такого кандидата відповідно до рішення, прийнятого у порядку, передбаченому статутом партії, яке додається до такого звернення; 3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України такого кандидата; 4) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду такого кандидата за межі України для постійного проживання; 5) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким такого кандидата визнано недієздатним; 6) набрання щодо такого кандидата законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення або виявлення територіальною виборчою комісією факту наявності у зазначеного кандидата судимості за такий злочин, не погашеної або не знятої в установленому законом порядку; 7) порушення порядку висування такого кандидата, встановленого частиною четвертою статті 216 цього Кодексу, в тому числі неподання зазначеним кандидатом у порядку, встановленому цим Кодексом, заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом, зокрема, на посаду міського голови від організації партії у разі виявлення включення цієї особи до виборчих списків, списків кандидатів до відповідної ради кількох організацій партій; 8) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом на посаду міського голови, права бути обраною міським головою.

    Частина 2 статті 231 Виборчого кодексу України визначає, крім іншого, що рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду міського голови з підстав, передбачених у пунктах 3-8 частини першої цієї статті, приймається відповідною виборчою комісією не пізніш як на третій день після отримання нею документів, що встановлюють відповідні факти чи підтверджують настання відповідних обставин. Територіальна виборча комісія може прийняти рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, міського голови не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування.

     Судом в ході розгляду справи не встановлено як фактичних обставин, так і правових підстав, які б могли стати підставою для прийняття другим відповідачем рішення про скасування реєстрації Придворова Павла Анатолійовича кандидатом на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області, передбачених  статтею 231 Виборчого  кодексу України.

      Виходячи з системного аналізу фактичних обставин справи, позовні вимоги позивача та його доводи не можуть бути підставою для задоволення позовних вимог, внаслідок чого суд відмовляє у їх задоволенні у повному обсязі.

      Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд бере до уваги те, що на момент вирішення справи позивачем не сплачено судовий збір.

       Відповідно до частини 4 статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом. Відповідно до частини 2 статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

    Так, позивачем при зверненні з даним позовом до суду не подано документ про сплату судового збору у встановленому Законом України «Про судовий збір» розмірі. Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору, розмір якого, з урахуванням заявлених позовних вимог, становить 840 грн. 80 коп.

     Керуючись ст.ст. 73-779094, 132, 139, 205, 241245246250255, 272, 273, 276, 295 КАС України, суд -    

ВИРІШИВ:

       У задоволенні позову Свєтлова Ігоря Олеговича (РНОКПП 3511000818, 84100, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Шмідта, 66) до 1) Кандидата на посаду Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області Придворова Павла Анатолійовича (84100, Донецька область, м. Слов’янськ, пров. Парковий,4/25); 2) Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (код ЄДРПОУ 43757016, 84100 Донецька область, м. Слов’янськ, площа Соборна,2) про визнання протиправними дій та зобов’язання вчинити певні дії, відмовити повністю.

     Стягнути зі Свєтлова Ігоря Олеговича (РНОКПП 3511000818, 84100, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Шмідта, 66)  судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок гривень) 80 копійок на користь спеціального фонду Державного бюджету України за наступними реквізитами: рахунок - Державна судова адміністрація України (01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5, код ЄДРПОУ 26255795), отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО): 899998, Рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету: 22030106).

      Повне судове рішення ухвалене та складене у нарадчій кімнаті 17 жовтня 2020 року об 11 год. 25 хв.   

      Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

     Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення судом апеляційної інстанції.

 

Головуючий суддя                                                                                              С.В. Смагар

 

Судді                                                                                                                     О.М. Кониченко

 

                                                                                                                           В.В. Стойка