flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справi №200/10103/20-а

01 листопада 2020, 19:11

Завантажити скановану копію

Україна

 Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

     01 листопада 2020 р.                                                             Справа№200/10103/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі судової колегії: головуючого судді Абдукадирової К.Е., суддів Голуб В.А., Загацької Т.В.,

розглянувши в порядку загального позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу:

за позовом Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Торська, буд. 14-а, код ЄДРПОУ 39878456)

до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, пл. Соборна, буд. 2, код ЄДРПОУ 43757016)

про визнання протиправною бездіяльності та зобов’язання вчинити певні дії, скасування рішення,

 

УСТАНОВИВ:

 

30 жовтня 2020 р. о 22 год. 40 хв. до Донецького окружного адміністративного суду подана позовна заява Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Торська, буд. 14-а, код ЄДРПОУ 39878456) до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, пл. Соборна, буд. 2, код ЄДРПОУ 43757016), в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати протокольне рішення Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141210 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області;

- визнати протиправною бездіяльність Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141210 з виборів депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області;

- зобов’язати Слов’янську міську територіальну виборчу комісію Краматорського району Донецької області прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 141210 з виборів депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області.

Ухвалою суду від 31 жовтня 2020 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження в адміністративній справі № 200/10103/20-а. Судове засідання призначено на 31 жовтня 2020 року о 13 год. 00 хв.

Позивач в позовній заяві зазначає, що під час опрацювання протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141210 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, а саме, з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області виявив в них цілий ряд неточностей, які згідно з частиною 10 статті 254 Виборчого кодексу України неможливо усунути без перерахунку виборчих бюлетенів та відповідного опрацювання списків виборців виборчої дільниці.

Зазначає, що всупереч вимогам Виборчого кодексу України, відповідачем при здійсненні прийому від дільничної виборчої комісії № 141210 протоколів не розглянуто питання та не прийнято рішення стосовно усунення виявлених неточностей протоколів дільничної виборчої комісії №141210 про підрахунок голосів виборців шляхом призначення перерахунку виборчих бюлетенів.

Вважає, що наведене є прямим порушенням приписів Виборчого кодексу України та вказує на протиправну бездіяльність Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо забезпечення основних принципів виборчого права. Також зазначає, що протиправна бездіяльність відповідача призвела до порушення виборчих прав Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ», як суб’єкта виборчого процесу.

На думку позивача, згідно з частиною 12 статті 254 Виборчого кодексу України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами ТВК в порядку, визначеному Постановою ЦВК від 15.10.2020р. №386, з урахуванням положень статті 250 Кодексу. Вказаний припис під час прийняття протоколів від ДВК № 141210 комісією не виконаний, в чому і полягає її протиправна бездіяльність.

Зазначає, що в протоколі підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 141210 з виборів депутатів Слов’янської міської ради має місце наступна неточність: (п.12 ) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії має розбіжність в 4 (чотири) голоси виборців від суми (п.13) кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати в цьому списку та (п.14) кількості голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії. Розбіжність стосується позиції 7 в п.12 Протоколу. На підставі викладеного просив задовольнити позовні вимоги.

Позивач у судовому засіданні, яке було призначене на 31 жовтня 2020 року о 13:00 підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з’явився, був належним чином повідомлений про дату, час і місце цього засідання у відповідності до статті 205 КАС України неявка не  перешкоджає розгляду справи по суті.

В судовому засіданні 31 жовтня 2020 року о 13 год. 30 хв. оголошено перерву для витребування додаткових доказів.

Позивач надав письмове клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

31 жовтня 2020 року о 13 год. 40 хв. через канцелярію суду подав протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141210 з виборів депутатів Слов’янської міської ради, постанову №140 «Про зміни в складі дільничних виборчих комісій», постанову №65 від 16 жовтня 2020 року «Про зміни в складі дільничних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів», склад дільничної виборчої комісії станом на 23 жовтня 2020 року, витяг з протоколу безперервного засідання прийому протоколів про підрахунок голосів на дільничних виборчих комісіях в день місцевих виборів, постанова №45 «Про утворення  дільничних виборчих комісій виборчих дільниць». Разом із тим подав письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності.

01 листопада 2020 року в судове засідання сторони не з’явились, у  відповідності до частини 9 статті 205 КАС України суд розглядає справу у письмовому провадженні.

Розглянувши матеріали справи, суд установив наступне.

Згідно з Основним Законом держави Україна є правовою державою, в якій визнається і діє принцип верховенства права; права і свободи людини і громадянина визначають зміст і спрямованість діяльності держави (статті 1, 3, 8).

Конституція України закріпила право громадян вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (частина перша статті 38).

Виборчі права громадян України - це гарантовані Конституцією України та Кодексом їхні права на участь у виборах, які проводяться в Україні; виборчі права громадян України здійснюються в обсязі і порядку, передбачених виборчим законодавством (частини перша, четверта статті 6 Кодексу).

Не допускаються обмеження щодо участі громадян України у виборчому процесі, крім обмежень, передбачених Конституцією України та Кодексом (частина восьма статті 7 Кодексу).

Громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, що реалізується ними через політичні партії (далі - партії) та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому Кодексом (стаття 11 Кодексу).

Відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини другої статті 194 Виборчого кодексу України, керуючись частиною п’ятою    статті 8 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", статтею 2 Закону України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях",    Законом України    "Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад", статтями 1, 3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації", Указом Президента України від 7 лютого 2019 року № 32/2019 "Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях", Постановою Верховної Ради України № 795-ІХ від 15.07.2020 року “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” на неділю 25.10.2020 року були призначені  чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних, міських голів, які відбудуться в м. Слов’янську Краматорського  району Донецької області.

На виконання вищевказаної Постанови Центральною виборчою комісією України  прийнято Постанову № 172 від 10.08.2020 року “Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій”, відповідно до якої було утворено Слов’янську міську територіальну  виборчу комісію Краматорського району Донецької області  (додаток №96 до постанови Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 року №172).

Позивач, Донецька обласна організація політичної Партії «НАШ КРАЙ», 84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Торська, буд. 14-а, код ЄДРПОУ 39878456.

Постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (далі – Слов’янська ТВК) від 24 вересня 2020 року № 17 зареєстровано кандидатів у депутати Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Донецької обласної організації політична Партія «НАШ КРАЙ».

Протоколом дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141210 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному окрузі № 2, який підписаний 26 жовтня 2020 року, встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі.

Протокол підписаний, зокрема, Січкарьовою Віолеттою Павлівною, яка є членом дільничної виборчої комісії № 141210 від Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ», відповідно до додатку № 32 постанови № 45 від 09 жовтня 2020 року «Про утворення дільничних виборчих комісій».

Наявні у справі письмові докази досліджені судом у порядку визначеному статтею 211 КАС України.

Правова позиція суду обґрунтована таким.

Відповідно часини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Статтею 32 Виборчого кодексу України (надалі - Кодекс) визначено, що виборчі комісії в Україні утворюються і діють як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених    Конституцією України    та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

Відповідно до пункту 2 зазначеної статті Кодексу визначено, що до виборчих комісій належать:

1) Центральна виборча комісія;

2) окружні виборчі комісії;

3) територіальні виборчі комісії;

4) дільничні виборчі комісії.

Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені    Конституцією України, цим Кодексом та законами України (п. 3).

Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом (п. 4).

Система виборчих комісій кожного типу виборів визначається цим Кодексом (п.5).

У разі проведення на відповідній території загальнодержавних виборів одночасно з місцевими виборами дільничні виборчі комісії з місцевих виборів у межах цієї території не утворюються, їх повноваження виконують відповідні дільничні виборчі комісії із загальнодержавних виборів (п.6).

Статтею 33 Кодексу визначений статус виборчих комісій за змістом цієї статті виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів (п.4).

Окружні та дільничні виборчі комісії є тимчасовими органами, що утворюються на час підготовки та проведення відповідних виборів з урахуванням вимог цього Кодексу. Територіальні виборчі комісії є постійно діючими органами (п.8).

Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування,  у порядку, передбаченому цим Кодексом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії. Територіальні виборчі комісії можуть ліквідовуватися у разі відповідної зміни адміністративно-територіального устрою.

Центральною виборчою комісією 15 жовтня 2020 року прийнято постанову № 386, якою затверджено Порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці (далі – Порядок № 386).

Цей Порядок відповідно до частини п’ятої статті 250, частини першої статті 251, частини 10, частини дванадцятої статті 254 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) визначає процедуру підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці під час проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (далі - місцеві вибори), а також процедуру повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Частиною 10 статті 254 Кодексу передбачено, що у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов’язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці. Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до п. 3.2 Порядку № 386 дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки місцевих організацій політичних партій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

Під час підрахунку голосів виборців кожен член дільничної виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені. Результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, які отримали територіальні виборчі списки кожної місцевої організації політичної партії та всіх місцевих організацій політичних партій, оголошуються і вносяться секретарем (секретарем засідання) дільничної виборчої комісії до відповідних пунктів 12) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії та 11) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки всіх місцевих організацій політичних партій" протоколу.

Дільнична виборча комісія зобов’язана під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці перевірити, чи дорівнює кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці (пункт 9 протоколу), сумі кількостей виборчих бюлетенів, визнаних недійсними (пункт 10 протоколу), та сумарної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій (пункт 11 протоколу).

У разі невідповідності цих даних дільнична виборча комісія складає акт за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією від 18 вересня 2020 року № 277 (додатки 33, 34), із зазначенням установленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної виборчої комісії, а їх підписи скріплюються печаткою комісії. Цей акт мають право підписати присутні кандидати в депутати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій політичних партій, офіційні спостерігачі.

Пунктом 3.3 вказаного порядку передбачено, що дільнична виборча комісія почергово опрацьовує виборчі бюлетені з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список кожної місцевої організації політичної партії, для встановлення кількості голосів, поданих на підтримку кожного кандидата в депутати, включеного до такого виборчого списку. З цією метою виборчі бюлетені з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список відповідної місцевої організації політичної партії, розкладаються на місця, позначені окремими табличками, на яких з обох боків нанесено порядкові номери кандидатів відповідно до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від цієї організації політичної партії, а також напис "Підтримали весь список".

Дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку відповідної місцевої організації політичної партії, а також кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації політичної партії, не підтримуючи окремого кандидата з цього списку. Під час підрахунку голосів виборців кожний член виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені.

          Під час опрацювання виборчих бюлетенів з метою встановлення результатів волевиявлення виборців дільнична виборча комісія керується положеннями статей 240, 241, 248, 250 Кодексу, а також Роз’ясненням щодо порядку заповнення виборчого бюлетеня з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 10 жовтня 2020 року № 366.

У разі виникнення сумнівів у членів дільничної виборчої комісії щодо змісту волевиявлення виборця у виборчому бюлетені питання вирішується дільничною виборчою комісією шляхом голосування. Перед голосуванням кожний член виборчої комісії має право особисто оглянути виборчий бюлетень. На час огляду виборчого бюлетеня та голосування підрахунок інших виборчих бюлетенів припиняється. Результати голосування фіксуються у протоколі засідання дільничної виборчої комісії.

Результати підрахунку голосів у вигляді кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список відповідної місцевої організації політичної партії, не підтримавши конкретного кандидата в депутати, та кількості голосів виборців, які підтримали кожного конкретного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку відповідної місцевої організації політичної партії, оголошуються головою (головуючим на засіданні) комісії і вносяться секретарем (секретарем засідання) виборчої комісії до пунктів "13) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати з цього списку та 14) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії" протоколу.

Після закінчення опрацювання виборчих бюлетенів з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список відповідної місцевої організації політичної партії, дільнична виборча комісія зобов’язана перевірити, чи дорівнює кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список цієї організації політичної партії (пункт 12 протоколу), сумі кількості голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від цієї організації політичної партії (пункт 14 протоколу), та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від цієї організації партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати з цього списку (пункт 13 протоколу). У разі невідповідності цих даних дільнична виборча комісія може повторно перерахувати виборчі бюлетені. У разі підтвердження зазначеної невідповідності дільнична виборча комісія складає акт за формою, затвердженою постановою Центральної виборчої комісії від 18 вересня 2020 року № 277 (додатки 35, 36), із зазначенням установленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності.

Отже, з правового аналізу наведених норм вбачається, що під час підрахунку голосів виборців кожен член дільничної виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені; дільнична виборча комісія зобов’язана під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці перевірити, чи дорівнює кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці (пункт 9 протоколу) сумі кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними (пункт 10 протоколу), та сумарній кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій (пункт 11 протоколу); у разі невідповідності даних, дільнична виборча комісія складає акт за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією від 18 вересня 2020 року № 277, із зазначенням установленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної виборчої комісії, а їх підписи скріплюються печаткою комісії. Цей акт мають право підписати присутні кандидати в депутати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій політичних партій, офіційні спостерігачі.

Як зазначалось судом вище, протокол дільничної комісії № 141210 підписаний, зокрема, Січкарьовою Віолеттою Павлівною, яка є членом дільничної виборчої комісії № 141210 від Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» без зауважень.

Доказів складання відповідних актів щодо невідповідності даних у протоколі суду не надано.

Достовірність пунктів 1-11 протоколу ДВК від 26 жовтня 2020 року не є спірним питанням в межах розгляду даної справи.

Разом з тим, відповідно до п.6.3 Порядку № 386 зазначено, що у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 Кодексу, про порушення  вимог Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок  голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також за неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії – зобов’язана прийняти рішення про повторний  підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів виборців у разі виявлення порушення  цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається.

Протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та запечатані пакети з іншими виборчими документами дільничної виборчої комісії до проведення відповідного повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією зберігаються у приміщенні, де відбувається засідання територіальної виборчої комісії (п. 6.4 Порядку № 386).

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій політичних партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах (п. 6.5).

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії з урахуванням положень статті 250 Кодексу та цього Порядку (п. 6.6).

Визначене вище кореспондується з положеннями частини 10 статті 254 Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, судом установлено, що відповідачем не було прийнято рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій ділянці.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що відповідачем допущена бездіяльність під час здійснення власних повноважень, за таких обставин позовні вимоги щодо скасування рішення та про зобов’язання вчинення певних дій підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат.

Під час подання позовної заяви позивачем судовий збір не сплачено.

Відповідно до частини 9 статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, з огляду на положення частини 9 статті 273 та частини 1 статті 139 КАС України судові витрати підлягають стягненню з відповідача на користь Державного бюджету України.

Керуючись статтею 2, п. 10 ч. 1 статті 4, статтями 5-17, 19, 90, 94-99, 132, 143, 211, 241, 243, 245, 246, 255, 272, 273, 276, 279, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

 

ВИРІШИВ:

 

Адміністративний позов Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Торська, буд. 14-а, код ЄДРПОУ 39878456) до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, пл. Соборна, буд. 2, код ЄДРПОУ 43757016) про визнання протиправною бездіяльності та зобов’язання вчинити певні дії, скасування рішення – задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати протокольне рішення Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141210 від 25 жовтня 2020 року з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області.

Визнати протиправною бездіяльність Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141210 з виборів депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області.

Зобов’язати Слов’янську міську територіальну виборчу комісію Краматорського району Донецької області прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 141210 з виборів депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області.

Стягнути з Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, пл. Соборна, буд. 2, код ЄДРПОУ 43757016) на користь спеціального фонду Державного бюджету України за наступними реквізитами: рахунок - Державна судова адміністрація України (01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5, код ЄДРПОУ 26255795), отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО): 899998, Рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, Код  класифікації доходів бюджету: 22030106) суму судового збору у розмірі 1681 (одна тисяча шістсот вісімдесят одна) гривня 60 копійок.

Повний текст судового рішення виготовлено та підписано 01 листопада 2020 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана у дводенний строк з дня складання повного тексту рішення до Першого апеляційного адміністративного суду.

Рішення набирає законної сили у строк та в порядку передбаченому статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України.     

 

Головуючий суддя                                                                         К.Е. Абдукадирова

 

Судді                                                                                               В.А. Голуб

                                                                      

                                                                                                        Т.В. Загацька