flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/10109/20-а

02 листопада 2020, 22:54

завантажити

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

02 листопада 2020 р.                                                             Справа№200/10109/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді  Бабаш Г.П..,

суддів: Молочної І.С., Тарасенка І.М..,

при секретарі судового засідання Оголь В.К.,

за участі:

представника позивача – Лисова В.Л. (ордер серія ДН №123096),

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата у депутати Маріупольської міської ради від Донецької регіональної організації Політичної партії “Опозиційна платформа – ЗА ЖИТТЯ” Клименка Володимира Степановича (РНОКПП 2712513559, місцезнаходження: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Миру, буд. 75 Б, кв. 50) до Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області (ЄДРПОУ 43775742, місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Харлампіївська, буд. 17/25), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Регіональна організація Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” в Донецькій області (ЄДРПОУ 43681890, місцезнаходження: 87592, Донецька область, м. Маріуполь, смт. Сартана, вул. Шевченка, буд. 25Б), Донецька обласна організація Політичної партії “За Майбутнє” (ЄДРПОУ 36443774, місцезнаходження: 85700, Донецька область, Волноваський район, м. Волноваха, вул. Центральна, буд. 51/1), Донецька обласна організація Політичної партії “Наш Край” (ЄДРПОУ 39878456, місцезнаходження: 84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Торська, буд. 14А), Донецька обласна організація Політичної партії “УДАР” (Український демократичний альянс за Реформи) Віталія Кличка” (ЄДРПОУ 38144617, місцезнаходження: 83061, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Крупської, буд. 22), Донецька територіальна організація Політичної партії “Європейська Солідарність” (ЄДРПОУ 39645186, місцезнаходження: 84313, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Миру, буд. 9), Донецька обласна організація Політичної партії “Слуга Народу” (ЄДРПОУ 43682056, місцезнаходження: 84122, Донецька обл., м. Слов’янськ, бул. Пушкіна, буд. 10), Донецька обласна партійна організація Всеукраїнського об’єднання “Батьківщина” (ЄДРПОУ 26502259, місцезнаходження: 84302, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Перша Горна, буд. 5А), Донецька обласна організація Політичної партії “Партія Шарія” (ЄДРПОУ 43426244, місцезнаходження: 87534, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Лавіцького, буд. 23), Маріупольська міська організація Політичної партії “Сила Людей” (місцезнаходження: 87500, Донецька обл., м. Маріуполь, пр. Миру, буд. 24), Маріупольська міська територіальна виборча комісія Маріупольського району Донецької області (87524, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Металургів, буд. 150) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов’язання вчинити певні дії, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

31 жовтня 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов кандидата у депутати Маріупольської міської ради від Донецької регіональної організації Політичної партії “Опозиційна платформа – ЗА ЖИТТЯ” Клименка Володимира Степановича до Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області, в якому позивач просить суд (з урахуванням уточнених позовних вимог):

- визнати противоправним та скасувати протокол Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2 без дати;

- визнати противоправним та скасувати протокол Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 3 без дати;

- зобов’язання Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області перерахувати голоси та скласти протокол про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа №2 із урахуванням даних протоколів дільничних виборчих комісій №№142234, 142245, які відображають фактичне волевиявлення громадян;

- зобов’язання Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області перерахувати голоси та скласти протокол про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа №3 згідно протоколів дільничних виборчих комісій №№142261, 142275, 142280, 142282, 142283, які відображають фактичне волевиявлення громадян.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах ТВО №2 та №3 встановлені розбіжності даних на сторінці №2 у пункті 15 кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу.

При узагальненні підсумків голосування згідно протоколів, отриманих від дільничних виборчих комісій позивачем встановлена невідповідність даних, відображених у протоколах Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування у межах територіальних виборчих округів №2 та №3.

На думку позивача, Центральна районна у місті Маріуполі територіальна виборча комісія при складанні підсумкового протоколу засідання територіальної виборчої комісії у межах територіальних виборчих округів №2 та №3 умисно відобразила недостовірні дані про результати голосування, які не відповідають даним протоколів ДВК.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.11.2020 року дану позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою суду від 01.11.2020 року після усунення позивачем недоліків, відкрито провадження в адміністративній справі, призначено судове засідання та витребувані у відповідача документи необхідні для розгляду справи.

Ухвалами суду від 01.11.2020 року прийнято збільшення позовних вимог, залучено Маріупольську міську територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, та оголошено перерву у судовому засіданні до 02.11.2020 року для витребування додаткових доказів.

Ухвалами суду від 02.11.2020 року до Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області та Маріупольської міської ТВК Маріупольського району Донецької області застосовані заходи процесуального примусу у вигляді штрафу та повторно витребувані додаткові докази по справі.

Ухвалою суду від 02.11.2020 року скасовані заходи процесуального примусу у вигляді штрафу, застосовані до Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області.

Представником Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області надано відзив на адміністративний позов, відповідно до якого останній вважає вимоги, зазначені у позові необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню з огляду на таке. На теперішній час вся виборча документація, в тому числі з протоколами про підрахунок голосів дільничних виборчих комісій №№ 142234, 142245, 142261, 142275, 142280, 142282, 142283, на які посилається позивач знаходиться в Маріупольській міській територіальній виборчій комісії Маріупольського району Донецької області, що фактично унеможливлює здійснити повторне складання протоколів про підсумки голосування, без виборчої документації.

При цьому, безперервне засідання районної у місті територіальної виборчої комісії на якому встановлювалися підсумки голосування по відповідним округам закрито. У зв’язку з чим, Центральна районна у місті Маріуполі Територіальна виборча комісія Донецької області фактично не має правової можливості скласти нові протоколи або протоколи з позначкою «Уточнений» про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів № 2 та № 3 на безперервному засіданні.

Відповідачем зазначено, що Центральна районна у місті Маріуполі Територіальна виборча комісія Донецької області мала можливість вносити зміни до свого протоколу про підсумки голосування виключно на своєму безперервному засіданні, яке як вже було зазначено закрито, і на даний час такі повноваження є тільки у Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області.

У зв’язку з вищевикладеним, відповідач вважає, що позивачем подано позов до неналежного відповідача і відповідні вимоги щодо зобов’язання вчинити дії щодо складання «Уточненого» протоколу про підсумки голосування у межах територіальних виборчих округів № 2 та № 3 з виборів депутатів Маріупольської міської ради, можуть бути заявлені виключно до Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області, яка має відповідну виборчу документацію та відповідні повноваження.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеному у позовній заяві, та просив позов задовольнити. Проти здійснення судового розгляду справи без участі представника відповідача не заперечував.

Представник третьої особи Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” надав пояснення, в яких підтримав позицію позивача.

Представник третьої особи Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу” надав пояснення, в яких зазначив, що офіційні спостерігачі партії були присутніми під час проведення голосування і під час проведення підрахунку голосів  та отримали копії протоколів з дільничних виборчих комісій. Представник зазначає, що вказані протоколи не підтверджують викладених позивачем обставин щодо розбіжностей з даними, викладеними в протоколах підрахунку про підсумки голосування по ТВО № 2 та № 3.

Представник відповідача надав клопотання про розгляд справи без його участі.

Представники інших учасників судового процесу до судового засідання не прибули, письмових пояснень не надали, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином в порядку приписів статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно та всебічно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач – Клименко Володимир Степанович є кандидатом у депутати Маріупольської міської ради від Донецької регіональної організації Політичної партії «Опозиційна платформа – ЗА ЖИТТЯ» на чергових  та перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, про що свідчить постанова Маріупольської міської територіальної комісії Маріупольського району Донецької області від 25 вересня 2020 року №37.

Відповідач – Центральна районна у місті Маріуполі територіальна виборча комісія Донецької області, утворена відповідно до постанови Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області від 06.09.2020 року №19 «Про утворення територіальних виборчих округів з чергових та перших місцевих виборів 25 жовтня 2020 року», зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за адресою: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Харлампіївська, буд. 17/25.

Протоколом Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольскої міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 2 від 28.10.2020 року здійснено підрахунок голосів виборців на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №142228-142230, 142232-142240, 142242-142254, 142271, 142289-142294, 142296 з виборів депутатів Маріупольської міської ради Маріупольського району Донецької області.

Як вбачається з даного протоколу, в ньому містяться розбіжності щодо кількості голосів виборців за Регіональну організацію Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” в Донецькій області  та Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу”, а саме:

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 142234 у ТВО № 2 встановлена кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від

- Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу”, - 13 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 43 особи;

- Регіональної організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 179 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 149 осіб.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 142245 у ТВО № 2 встановлена кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від

- Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу”, - 13 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 43 особи;

- Регіональної організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 174 особи, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 144 особи.

Протоколом Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольскої міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 3 від 28.10.2020 року здійснено підрахунок голосів виборців на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №142255-142257, 142259-142264, 142266-142270, 142272-142278, 142280-142287, 140422-140423, 142295 з виборів депутатів Маріупольської міської ради Маріупольського району Донецької області.

Як вбачається з даного протоколу, в ньому містяться розбіжності щодо кількості голосів виборців за Регіональну організацію Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” в Донецькій області  та Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу”, а саме:

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 142275 у ТВО № 3 встановлена кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від

- Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу”, - 20 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 40 осіб;

- Регіональної організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 211 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 191 особа.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 142261 у ТВО № 3 встановлена кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від

- Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу”, - 32 особи, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 52 особи;

- Регіональної організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 247 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 227 осіб.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 142280 у ТВО № 3 встановлена кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від

- Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу”, - 28 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 48 осіб;

- Регіональної організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 204 особи, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 184 особи.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 142282 у ТВО № 3 встановлена кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від

- Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу”, - 29 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 59 осіб;

- Регіональної організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 273 осіб, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 243 особи.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 142283 у ТВО № 3 встановлена кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від

- Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу”, - 22 особи, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 47 осіб;

- Регіональної організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 184 особи, тоді як в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК – 159 осіб.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Постановою від 15 липня 2020 року № 795-IX “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” Центральною Виборчою комісією призначені чергові та перші місцеві вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року, крім виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей, а також депутатів Донецької та Луганської обласних рад.

Статтею 69 Конституції України передбачено, що народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та іншої форми безпосередньо демократії.

Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільним і відбувається на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборцям гарантується вільне волевиявлення (стаття 71 Конституції України).

Спеціальним нормативно-правовим актом, який визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів є Виборчий кодекс України від 19.12.2019 року №396-IX.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес – це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб’єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов’язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням їх результатів.

У відповідності до статті 19 Виборчого кодексу України, виборчі права громадян України захищаються законом. Громадяни мають право на захист своїх виборчих прав та інших прав на участь у виборчому процесі шляхом оскарження порушень до відповідних виборчих комісій або у судовому порядку. За порушення виборчих прав громадян винні особи несуть відповідальність у порядку, встановленому законом.

30 серпня 2020 року Центральною виборчою комісією винесено постанову №208 «Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року», якою оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до положень статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) право на подання позову в спорі, пов`язаному з виборчим процесом, належить суб`єктам виборчого процесу.

Згідно частин 34, 35 статті 250 Виборчого кодексу України дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку відповідної організації партії, а також кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від відповідної організації партії, не підтримуючи окремого кандидата з цього списку. Під час підрахунку голосів кожний член виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені.

Результати підрахунку голосів у вигляді кількості голосів виборців, які підтримали кожного конкретного кандидата, включеного до територіального виборчого списку відповідної організації партії, та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список відповідної організації партії, не підтримавши конкретного кандидата, оголошуються головою комісії і заносяться секретарем виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Статтею 251 кодексу визначено, що дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.

Згідно частини 10 цієї статті пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.

Статтею 253 кодексу встановлено:

  1. Протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інші документи дільничної виборчої комісії передаються відповідній територіальній виборчій комісії на її засіданні членами дільничної виборчої комісії, які здійснювали транспортування виборчої документації відповідно до частини першої цієї статті.
  2. У разі прийняття відповідною територіальною виборчою комісією рішення про зобов’язання виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений", дільнична виборча комісія розглядає питання про внесення змін до відповідного протоколу на своєму засіданні та складає протокол з позначкою "Уточнений" після повернення членів комісії, які здійснювали транспортування виборчої документації, у строк, визначений територіальною виборчою комісією. Протокол з позначкою "Уточнений", невідкладно після його складання, транспортується до територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному цією статтею.

Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальними виборчими комісіями з місцевих виборів, встановлений статтею 254 Виборчого кодексу України, зокрема:

  1. З моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі.
  2. Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов’язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
  3. При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.
  4. За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

  1. Рішення, передбачене частиною п’ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
  2. У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п’ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з’ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою "Уточнений" дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.

Як вбачається з витягу протоколу безперервного засідання Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області, розпочатого 25.10.2020 року, по дільничним виборчим комісіям №№142234, 142245, 142261, 142275, 142280, 142282, 142283 ТВК приймала рішення про зобов’язання дільничної комісії виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з виборів депутатів з поміткою «Уточнений».

Судом були постановлені три ухвали про витребування у Центральної районної у місті Маріуполі ТВК та Маріупольської міської ТВК протоколів ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих ділянках №№142234, 142245 округу №2 та на виборчих ділянках №№142261, 142275, 142280, 142282, 142283 округу №3, а також протоколи з поміткою «Уточнений».

Проте, незважаючи на ухвали суду та застосування заходів процесуального примусу у вигляді штрафу, витребувані документи суду не надані.

Разом з цим, суд зазначає, що третьою особою Донецькою обласною організацією Політичної партії “Слуга Народу” також до матеріалів справи долучені протоколи ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих ділянках №№142234, 142245 округу №2 та на виборчих ділянках №№142261, 142275, 142280, 142282, 142283 округу №3.

З протоколів ДВК наданих третьою особою вбачається, що вони не містять розбіжностей щодо відомостей по кількості голосів виборців з протоколом Центральної районної у місті Маріуполі ТВК. Тобто в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК відображена та ж сама кількість голосів виборців по Донецькій обласній організації Політичної партії “Слуга Народу” та Регіональній організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко”, що і в протоколах дільничних виборчих комісій.

Отже є протоколи ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих ділянках №№142234, 142245 округу №2 та на виборчих ділянках №№142261, 142275, 142280, 142282, 142283 округу №3, відомості з яких відповідають відображеним в протоколі Центральної районної у місті Маріуполі ТВК, а інших доказів наявності розбіжностей позивачем не надано.

За таких обставин, при відсутності інших доказів невірного відображення Центральною районною у місті Маріуполі ТВК кількості голосів виборців, суд вважає, що вимоги позивача про визнання протиправними та скасування протоколів про підсумки голосування у межах ТВО № 2 і ТВО № 3 задоволенню не підлягають.

Стосовно вимог позивача про зобов’язання Центральної районної у місті Маріуполі ТВК перерахувати голоси та скласти протокол про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа №2 із урахуванням даних протоколів дільничних виборчих комісій №№142234, 142245 та у межах територіального виборчого округа №3 згідно протоколів дільничних виборчих комісій №№142261, 142275, 142280, 142282, 142283 суд зазначає наступне.

Стаття 256 Виборчого кодексу визначає встановлення результатів виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

У разі нескладання або неналежного складання територіальною виборчою комісією протоколу про встановлення підсумків голосування (у тому числі з позначкою "Уточнений") у строки, визначені цим Кодексом, або його ненадходження до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія здійснює повноваження територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу). У такому разі виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія витребовує та забезпечує транспортування від територіальної виборчої комісії виборчих документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, а також може витребувати інші документи.

Як вбачається з листа Маріупольської міської ТВК від 02.11.2020 року № 84, нею підтверджено, що в неї знаходяться документи дільничних виборчих комісій Центральної районної у місті Маріуполі ТВК територіальних виборчих округів № 2 та № 3, після проведення голосування нею було прийнято всі протоколи дільничних виборчих комісій.

Також в судовому засіданні встановлено, що 29.10.2020 року Маріупольською міською ТВК вже складений протокол про результати виборів депутатів Маріупольської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі .

Вказаний протокол містить відомості, аналогічні відомостям протоколів Центральної районної у місті Маріуполі ТВК від 28.10.2020 року, а саме:  

ТВО № 2 - Донецька обласна організація Політичної партії “Слуга Народу” - 725 особи, Регіональна організація Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 5112 осіб.

ТВО № 3 - Донецька обласна організація Політичної партії “Слуга Народу” - 1205 особи, Регіональна організація Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” – 6293 осіб.

У даній справі відповідачем є Центральна районна у місті Маріуполі територіальна виборча комісія Донецької області, яка на теперішній час не має виборчої документації по територіальним виборчим округам № 2, 3.

Вказані обставини доводять безпідставність позовних вимог в частині зобов’язання Центральної районної у місті Маріуполі ТВК перерахувати голоси та скласти протоколи про підсумки голосування у межах ТВО № 2 та ТВО № 3.

Крім того, як зазначено вище, Маріупольською міською ТВК складено протокол від 29 жовтня 2020 року про результати виборів депутатів Маріупольської міської ради. Отже,  оскаржувані протоколи Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 2, 3 вже були реалізовані і станом на момент розгляду цієї справи безпосередні наслідки голосування на суб’єктів виборчого процесу створює протокол Маріупольської міської територіальної виборчої комісією Маріупольського району Донецької області від 29 жовтня 2020 року.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Приймаючи до уваги наведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, з урахуванням принципів адміністративного судочинства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги кандидата у депутати Маріупольської міської ради від Донецької регіональної організації Політичної партії “Опозиційна платформа – ЗА ЖИТТЯ” Клименка В.С. задоволенню не підлягають.

Щодо розподілу судових витрат.

Відповідно до частини 9 статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Засади сплати судового збору встановлені Законом України “Про судовий збір” №3674-VI.

Ставки сплати судового збору визначені  статтею 4 вказаного Закону, де вказано, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову:   немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 840,80 грн.

Враховуючи, що позивачем при поданні до суду адміністративного позову судовий збір не сплачувався, суд вважає необхідним стягнути з нього на користь Державного бюджету судовий збір у розмірі 1681,60 грн.

На підставі викладеного, керуючись  нормами Конституції України та Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

ВИРІШИВ:

 

У задоволенні адміністративного позову кандидата у депутати Маріупольської міської ради від Донецької регіональної організації Політичної партії “Опозиційна платформа – ЗА ЖИТТЯ” Клименка Володимира Степановича відмовити.

Стягнути з кандидата у депутати Маріупольської міської ради від Донецької регіональної організації Політичної партії “Опозиційна платформа – ЗА ЖИТТЯ” Клименка Володимира Степановича (РНОКПП 2712513559, місцезнаходження: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Миру, буд. 75 Б, кв. 50) на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1681 грн. 60 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому ст.ст.272, 297 з урахуванням положень пп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).     

 

Головуючий суддя                                                                         Г.П. Бабаш

 

Судді                                                                                               І.С. Молочна

                                                                      

                                                                                                        І.М. Тарасенко