flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/10115/20-а

03 листопада 2020, 17:06

Завантажити скановану копію

 

Україна

  Донецький окружний адміністративний суд

 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

      03 листопада 2020 р.                                                                                Справа№200/10115/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

  

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії:  головуючого судді - Кониченка Олега Миколайовича,  судді Стойки Віталія Васильовича, судді Арестової Людмили Валеріївни, розглянувши при секретарі судового засідання Купріян В.Ю. у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” (87534, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Лавіцького, буд. 23)

до Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області (87505, Україна, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гугеля Якова, 26)

третя особа: Донецька обласна організація політичної партії “Слуга народу” (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, бульв. Пушкіна, 10)

третя особа: Регіональна організація політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області (87592, Донецька область, м. Маріуполь, смт Сартана, вул. Шевченка, 25Б)

про: визнання протиправними та скасування протоколів Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №6 та у межах усього територіального виборчого округу №7; зобов'язання Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області скласти протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №7 та у межах усього територіального виборчого округу №6 з позначкою “уточнений”, в які внести відомості щодо кількості голосів виборців, відданих за Донецьку обласну організацію політичної партії “Слуга Народу” та Регіональну організацію політичної партії “Блок Вадима Бойченка” на підставі відповідних протоколів ДВК

 

за участю: представника позивача - адвоката Лугового В.В.

 

 ВСТАНОВИВ:

 

01 листопада 2020 року о 20 год. 28 хв. до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” до Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області, третя особа: Донецька обласна організація політичної партії “Слуга народу”, третя особа: Регіональна організація політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області, про визнання протиправними та скасування протоколів Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №6 та у межах усього територіального виборчого округу №7; зобов'язання Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області скласти протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №7 та у межах усього територіального виборчого округу №6 з позначкою “уточнений”, в які внести відомості щодо кількості голосів виборців, відданих за Донецьку обласну організацію політичної партії “Слуга Народу” та Регіональну організацію політичної партії “Блок Вадима Бойченка” на підставі відповідних протоколів ДВК.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.11.2020 року адміністративну справу № 200/10115/20-а передано на розгляд судді Кониченку О.М.

01 листопада 2020 року ухвалою суду, в порядку визначеному ст. 171, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, відкрито провадження в адміністративній справі, справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 02 листопада 2020 року о 12 год. 00 хв., зобов`язано відповідача надати суду належним чином засвідчені копії:  протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №6; протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №7;  протоколів дільничних виборчих комісій №№142405, 142407, 142358, 142363, 142376 про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях; витяг з протоколу безперервного засідання Лівобережної районної у  місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області згідно ч. 5 ст. 254 Виборчого Кодексу України стосовно виборчих дільниць №№142405, 142407, 142358, 142363, 142376.

Згідно частини 1 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.

Згідно витягу з протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 01 листопада 2020 року, визначено колегію з трьох суддів для розгляду даної справи у складі: головуючого судді - Кониченка Олега Миколайовича, судді Стойки Віталія Васильовича, судді Арестової Людмили Валеріївни.

02 листопада 2020 року о 13 год. 44 хв. до суду засобами електронного зв’язку надійшла заява відповідача про розгляд справи без його участі та відзив на позовну заяву.

У відзиві відповідач зазначив, що Лівобережна районна у місті Маріуполі Територіальна виборча комісія Донецької області уважно вивчивши вказаний позов, вважає його безпідставним, незаконним та таким, що не підлягає задоволенню оскільки протокол про підсумки голосування районних у місті територіальних виборчих комісій з виборів депутатів міської ради складається на підставі першого примірника протоколу про підрахунок голосів з виборів депутатів міської ради дільничних виборчих комісій. Протокол про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі (частині виборчого округу) складається територіальною виборчою комісією у трьох примірниках. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу. (ч. 7 ст. 254 ВК України).

  В подальшому перший примірник протоколу про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі разом з відповідними протоколами та актами дільничних виборчих комісій, рішеннями, прийнятими на підставі цих актів, та (за наявності) протоколами територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, окремими думками членів територіальної виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, заявами і скаргами про порушення територіальною виборчою комісією порядку встановлення підсумків голосування та рішеннями, прийнятими виборчою комісією за результатами їх розгляду, транспортується районною у місті територіальною виборчою комісією до ТВК, яка встановлює результати виборів депутатів міської ради, а саме до  Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області (ч. 13 ст. 254 ВК України).

Тобто на теперішній час, вся виборча документація, в тому числі з протоколами про підрахунок голосів дільничних виборчих комісій №№ 142405; 142407; 142358;142363;142376, на які посилається позивач, знаходиться в Маріупольській міській територіальній виборчій комісії Маріупольського району Донецької області, що фактично унеможливлює здійснити повторне складання протоколів про підсумки голосування, без виборчої документації.

При цьому, безперервне засідання районної у місті територіальної виборчої комісії, на якому встановлювалися підсумки голосування по відповідним округам, закрито. У зв’язку з чим, Лівобережна районна у місті Маріуполі Територіальна виборча комісія Донецької області фактично не має правової можливості скласти нові протоколи або протоколи з позначкою “Уточнений”  про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів № 6 та № 7 на безперервному засіданні.

02 листопада 2020 року о 13 год. 47 хв. засобами електронного зв’язку від представника відповідача надійшла копія протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №7 з підписами голови, заступника, секретаря та членів комісії з зазначенням дати складання - 28 жовтня 2020 року о 23 год. 55 хв.

02 листопада 2020 року о 14 год. 42 хв. до суду засобами електронного зв’язку від представника позивача надійшли копії протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №7 без дати та часу його складання без зазначення членів комісії та відсутності їх підписів; протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №6 без дати та часу його без зазначення членів комісії та відсутності їх підписів; протоколу дільничної виборчої комісії № 142376, в якому відсутні остання сторінка з підписами членів комісії, датою та часом його складання; протоколу дільничної виборчої комісії № 142405, в якому відсутні остання сторінка з підписами членів комісії, датою та часом його складання; протоколів дільничних виборчих комісій від 26 жовтня 2020 року № № 142358, 142363, 142407.

02 листопада 2020 року ухвалою суду оголошено перерву в судовому засіданні до 10 год. 00 хв. "03" листопада 2020 року, витребувано у Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області та Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області оригінали для огляду та належним чином засвідчені копії: протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №6; протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №7; протоколів дільничних виборчих комісій №№142405, 142407, 142358, 142363, 142376 про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях; витяг з протоколу безперервного засідання Лівобережної районної у  місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області згідно ч. 5 ст. 254 Виборчого Кодексу України стосовно виборчих дільниць №№142405, 142407, 142358, 142363, 142376 (у тому числі "уточнених").

03 листопада 2020 року о 08 год. 38 хв. від представника відповідача до суду засобами електронного зв’язку надійшли письмові пояснення, витребувані ухвалою суду від 02 листопада 2020 року, в яких відповідач зазначив про надання копій протоколів Лівобережної районної у місті Маріуполі Територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №№ 6, 7; протоколів дільничних виборчих комісій №№ 142407; 142405; 142358; 142363; 142376; витяг з протоколу безперервного засідання Лівобережної районної у місті Маріуполі Територіальної виборчої комісії Донецької області стосовно виборчих дільниць №№ 142407; 142405; 142358; 142363; 142376 та просив долучити їх до матеріалів справи.

Однак, до пояснень відповідача додано тільки копію протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі Територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 7, інших зазначених в поясненні документів суду не надано.

В поясненнях відповідач зазначив, що оригінали протоколів дільничних виборчих комісій були передані разом з іншою виборчою документацією дільничних комісій до Міської територіальної виборчої комісії у місті Маріуполі Маріупольського району Донецької області відповідно до вимог ч. 13 статті 254 Виборчого кодексу України та постанови ЦВК № 370 від 12.10.2020 року “Про Роз’яснення щодо порядку транспортування виборчих документів з місцевих виборів до територіальних виборчих комісій”, вказана виборча документація була упакована без можливості доступу без порушення цілісності упакування, та в подальшому передана Міської територіальної виборчої комісії у місті Маріуполі Маріупольського району Донецької області. При передачі вказаної виборчої документації складання  акту приймання-передачі нормами діючого  законодавства не передбачають, у зв’язку з чим, Лівобережна районна у місті Маріуполі територіальна виборча комісія Донецької області не має фактичної можливості надати вищевказані документи.

Міська територіальна виборча комісія у місті Маріуполі Маріупольського району Донецької області витребувані ухвалою суду від 02.11.2020 року документи не надала.

Позивач до судового засідання з’явився, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Треті особи - Донецька обласна організація політичної партії “Слуга народу”, Регіональна організація політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області до судового засідання не з’явились, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали адміністративного позову, відзиву на адміністративний позов та письмові докази наявні в матеріалах справи, суд дійшов висновку про їх достатність для вирішення адміністративного спору.

 

Суд дослідивши подані матеріали справи встановив наступне.

Позивач, Донецька обласна організація Політична партія “Партія Шарія”, зареєстрована в якості юридичної особи за кодом ЄДРПОУ 43426244 за адресою: Україна, 87534, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця Лавіцького, будинок 23, дата запису: 24.12.2019,номер запису: 12741020000019236, організаційно-правова форма: державна організація (установа, заклад).

24.09.2020 року Маріупольською міською територіальною виборчою комісією Маріупольського району Донецької області зареєстровано кандидатів у депутати Маріупольської міської ради Маріупольського району Донецької області  від Донецької обласної організації політичної партії “Партія Шарія” згідно Постанови № 30.

Відповідно до ст. 22 Виборчого Кодексу України, є суб’єктом виборчого процесу.

Відповідач, Лівобережна районна у місті Маріуполі територіальна виборча комісія Донецької області, утворена засновником Маріупольською міською територіальною виборчою комісією Маріупольського району Донецької області; зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ: 43774576, дата запису: 27.08.2020, номер запису: 1002741020000020407, зареєстроване місцезнаходження: Україна, 87505, Донецька обл., місто Маріуполь, вул. Гугеля Якова, будинок 26; організаційно-правова форма: державна організація (установа, заклад).

Відповідно до ст. 22 Виборчого Кодексу України, є суб’єктом виборчого процесу.

Верховна Рада України Постановою від 15 липня 2020 року № 795-IX "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

25 жовтня 2020 року відбулись вибори депутатів до Маріупольської міської ради Маріупольського району Донецької області.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначив, що у протоколах Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах всього територіального виборчого округу №№ 6, 7  встановлені суттєві розбіжності з протоколами дільничних виборчих комісій №№142405, 142407, 142358, 142363, 142376, що свідчить про невідповідність визначення відповідачем результатів виборів фактичному волевиявленню виборців, встановлених протоколами дільничних виборчих комісій, у територіальних виборчих округах №6 та №7.

Як встановлено судом, Маріупольська міська територіальна виборча комісія Маріупольського району Донецької області утворила територіальні виборчі округи з виборів депутатів Маріупольської міської ради Донецької області 25 жовтня 2020 року, зокрема, визначені перелік територіальних виборчих округів з виборів депутатів Маріупольської міської ради Донецької у територіальних виборчих округах:

- №6 - частина Лівобережного району у м. Маріуполі (виборчі дільниці 142405, 142407);

- №7 - частина Лівобережного району у м. Маріуполі (виборчі дільниці 142358, 142363, 142376).

Протоколами Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області встановлені підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №6 без дати та №7 від 28 жовтня 2020 року. 

Згідно ст. 77    Кодексу адміністративного судочинства, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених   статтею 78   цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

 

Враховуючи викладене, при вирішенні спірних правовідносин суд виходив з наступного.

Згідно зі ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб’єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб’єкти ініціювання референдуму.

Виборчий кодекс України від 19 грудня 2019 року № 396-IX (далі – ВК України), відповідно до   Конституції України   визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно ст. 64 ВК України, суб’єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України. Виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються, зокрема, рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків.

Забезпечення умов для реалізації виборчих прав громадян, дотримання основних засад виборчого права, належне здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених цим Кодексом, точне і достовірне встановлення результатів виборів гарантується.

Згідно ч. 1 ст. 20 ВК України, виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб’єктами, визначеними   статтею 22   цього Кодексу, виборчих процедур, пов’язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 33 ВК України, виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 37 ВК України, документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.

На засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов’язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання.

Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).

Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб’єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Згідно ст. 202 ВК України, до системи виборчих комісій з місцевих виборів входять територіальні виборчі комісії.

Повноваження територіальних виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів поширюються на територію відповідного виборчого округу або частини виборчого округу в межах адміністративно-територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів.

Відповідно до ст. 206 ВК України, територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

Територіальна виборча комісія, яка відповідно до   частини першої   статті 255 цього Кодексу встановлює підсумки голосування на відповідних місцевих виборах, під час організації підготовки і проведення таких виборів здійснює повноваження, передбачені пунктами 3, 11, 12, 15, 16, 20-22 частини другої цієї статті, передає дільничним виборчим комісіям виборчі бюлетені, складає протокол про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів та транспортує його разом з іншою виборчою документацією до виборчої комісії, яка встановлює результати таких виборів.

 Статтею 204 Виборчого кодексу України визначено порядок утворення дільничної виборчої комісії.

Дільнична виборча комісія утворюється відповідною міською чи районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як за п`ятнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст.37 Виборчого кодексу України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.

На засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Відповідно до п.п.12.1 - 12.8 п.12 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 р. №173 "Про порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів" (далі за текстом - Порядок №173) протокол засідання виборчої комісії, в якому фіксується хід і результати обговорення питань та прийняття рішень на засіданні комісії, веде секретар комісії (секретар засідання).

Протокол засідання виборчої комісії повинен містити такі реквізити та відомості: назву документа (протокол); назву виду діяльності виборчої комісії (засідання); назву виборчої комісії; час, дату і місце проведення засідання (якщо засідання тривало кілька днів, дата проведення засідання матиме вигляд інтервалу із зазначенням першого та останнього днів засідання); загальну кількість членів виборчої комісії; кількість та список присутніх на засіданні членів виборчої комісії; список осіб, які беруть участь у засіданні на запрошення виборчої комісії, та осіб, які мають право бути присутніми на засіданні без дозволу чи запрошення комісії (якщо кількість присутніх перевищує 15 осіб, зазначається їх загальна кількість із посиланням на список, що додається до протоколу); порядок денний з формулюванням питань у називному відмінку.

Протокол засідання виборчої комісії оформляє секретар комісії (секретар засідання).

Протокол засідання виборчої комісії підписує головуючий на засіданні та секретар комісії (секретар засідання). У такому разі обов`язково зазначаються фактична посада, ініціали імені і прізвище особи, яка підписала документ.

Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати.

Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Отже, в розумінні ч.2 ст.37 Виборчого кодексу України та п.12 Порядку №173 протокол засідання виборчої комісії є документом у якому фіксується хід засідання виборчої комісії.

Колегією суддів досліджено копії протоколів наданих до суду представником позивача та відповідача, з яких вбачається, що у наданих до суду протоколах Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №7 є розбіжності в даті та часі складання та зазначенням членів комісії, які його підписали.

Так, в копії протоколу наданій представником позивача не зазначена дата та час складання та члени комісії, які його підписали. В копії протоколу, наданій відповідачем до суду, зазначена дата та час прийняття протоколу, а саме 28.10.2020 року о 23 год. 55 хв. та прізвища, ініціали та підписи голови, секретаря та членів комісії.

В копії наданого протоколу Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №6 не зазначено дату та час його складання, відсутні підписи членів виборчої комісії.

Колегія суддів зазначає, що представником позивача надані виключно копії вказаних протоколів № № 6,7 та протоколів дільничних комісій №№142405, 142407, 142358, 142363, 142376, які відповідно до ст. 99 КАС України, підписані електронно-цифровим підписом.

Як вбачається з відзиву та пояснень наданих відповідачем до суду, виборча документація Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області по територіальним виборчим округам №№ 6, 7 на теперішній час знаходиться у Маріупольській міській територіальній виборчій комісії Маріупольського району Донецької області.

У даній справі відповідачем є Лівобережна районна у місті Маріуполі територіальна виборча комісія Донецької області, яка на теперішній час не має виборчої документації по територіальним виборчим округам №№ 6, 7, згідно відзиву на адміністративний позов та пояснень відповідча.

Вказані обставини об’єктивно унеможливлюють доведення відповідачем правомірності спірних рішень.

Позивачем не надано до суду доказів звернення до відповідача з клопотанням про отримання протоколів Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №№6, 7 та отримання вказаних документів.

Як зазначив позивач, копії вказаних протоколів він отримав від офіційного спостерігача Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія”.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 74 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Статтею 75 КАС України визначено, що достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Так, колегія суддів зазначає, що копії документів, наданих представником позивача до суду не можуть вважатись достовірними та допустимими доказами, в розумінні КАС України.

Оскільки протоколи Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №6, складений у тому числі на підставі протоколу дільничної виборчої комісії № 142405, та протокол у межах усього територіального виборчого округу №7, складений у тому числі на підставі протоколу дільничної виборчої комісії № 142376, надані позивачем без зазначення обов’язкових реквізитів, визначених Порядком №173, та не містять останніх аркушів, це не дає змоги колегії суддів встановити достовірність цих протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Засади сплати судового збору встановлені Законом України “Про судовий збір” №3674-VI.

Згідно частини 1 статті 3 цього Закону судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду (стаття 2 Закону).

Ставки сплати судового збору визначені   статтею 4 вказаного Закону, де вказано, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову:   немайнового характеру, який подано юридичною особою ставка становить один  розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 2102 грн.

Станом на момент звернення до суду з адміністративним позовом та до моменту прийняття рішення по справі судовий збір позивачем у встановленому законом розмірі не сплачено.

Враховуючи викладене, суд стягує судові витрати з позивача на користь Державного бюджету України.

Керуючись Конституцією України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд

 

ВИРІШИВ:

 

В задоволенні адміністративного позову Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” (87534, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Лавіцького, буд. 23, ЄДРПОУ 43426244) до Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області (87505, Україна, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Гугеля Якова, 26, ЄДРПОУ 43774576), третя особа: Донецька обласна організація політичної партії “Слуга народу” (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, бульв. Пушкіна, 10, ЄДРПОУ 43682056, третя особа: Регіональна організація політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області (87592, Донецька область, м. Маріуполь, смт Сартана, вул. Шевченка, 25Б, ЄДРПОУ 43681890), про визнання протиправними та скасування протоколів Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу №6 та у межах усього територіального виборчого округу №7; зобов'язання Лівобережної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області скласти протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської рада у межах усього територіального виборчого округу №7 та у межах усього територіального виборчого округу №6 з позначкою “уточнений”, в які внести відомості щодо кількості голосів виборців, відданих за Донецьку обласну організацію політичної партії “Слуга Народу” та Регіональну організацію політичної партії “Блок Вадима Бойченка” на підставі відповідних протоколів ДВК – відмовити.

Стягнути з Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” (87534, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Лавіцького, буд. 23, ЄДРПОУ 43426244) на користь Державного бюджету України суму судового збору у розмірі 2102 (Дві тисячі сто дві) гривні 00 копійок.

Повний текст рішення складено та підписано 03 листопада 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень                       (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).                                  

 

Головуючий суддя                                                                                                                                              О.М. Кониченко

 

Судді                                                                                                                                                                    В.В. Стойка          

                                                                        

                                                                                                                                                                             Л.В. Арестова