flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/10116/20-а

03 листопада 2020, 22:19

Завантажити скановану копію

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

03 листопада 2020 р.                                                             Справа№200/10116/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Михайлик А.С., суддів Логойди Т.В., Мозгової Н.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” до Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: Донецька обласна організація Політичної партії “Слуга Народу”, Регіональна організація політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області, Маріупольська міська територіальна виборча комісія Маріупольського району Донецької області про визнання протиправними та скасування протоколів, зобов’язання вчинити певні дії, -        

за участю:

секретаря судового засідання Столяренко Я.С.,

представника позивача – Лугового В.В.

 

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ

01.11.2020 до Донецького окружного адміністративного суду Донецькою обласною організацією Політичної партії “Партія Шарія” надано позовну заяву до Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Донецької області, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати протоколи про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2 та територіального виборчого округа № 3  без дати;

- зобов’язати скласти протокол про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2  та  територіального виборчого округа № 3 з позначкою “уточнений”, в які внести  відомості щодо кількості  голосів виборців, які підтримали  Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу” та Регіональну  організацію Політичної партії  “Блок Вадима Бойченка”  на підставі відповідних протоколів ДВК.

Позов вмотивований тим, що під час прийняття до розгляду документів дільничних виборчих комісій (ДВК) №142261, 142275, 142282, 142234, 142245 Центральною районною у місті Маріуполі територіальною виборчою комісією Донецької області до пункту 15 протоколів про підсумки голосування внесено результати, що не відповідають протоколам  ДВК по наведеним виборчим ділянкам. Так, кількість голосів за Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу” в територіальних виборних округах № 2 та № 3 встановлена відповідачем в протоколах про підсумки голосування в територіальних виборних округах № 2 та № 3 (по 142261 – 52 голоси, по 142275 – 40, по 142282 – 59, по 142234 – 43, по 142245 – 43), перевищує реальну кількість голосів, відданих за них за даними протоколів ДВК (по 142261 – 32 голоси, по 142275 – 20, по 142282 – 29, по 142234 – 13, по 142245 – 13), що свідчить про змінену відповідачем результатів волевиявлення з метою збільшення голосів за Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу” за рахунок зменшення кількості голосів за Регіональну  організацію Політичної партії  “Блок Вадима Бойченка” (по 142261 – з 247 до 227 голосів, по 142275 – з 211 до 191, по 142282 – з 273 до 243, по 142234 – з 179 до 149), по 142245 – з 174 до 144). Наведеними діями відповідач порушив приписи ст.ст. 254, 255 Виборчого кодексу України.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позов з підстав, визначених у ньому, наполягав на його задоволенні.

Відповідачем надано суду відзив на позов із викладеними в ньому запереченнями проти заявлених позивачем вимогами. Відповідач вказав, що на теперішній час, вся виборча документація, у тому числі протоколи про підрахунок голосів дільничних виборчих комісій №№ 142234, 142245, 142261, 142275, 142282 (на які посилається позивач) знаходиться в Маріупольській міській територіальній виборчій комісії Маріупольського району Донецької області, куди її передано відповідачем згідно з ч. 13 ст. 254 Виборчого кодексу України, здійснити повторне складання протоколів про підсумки голосування без виборчої документації неможливо. Відповідач мав можливість вносити зміни до свого протоколу про підсумки голосування виключно на своєму безперервному засіданні, яке вже закінчено та закрито, і на даний час такі повноваження є тільки у Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області. До цього ж, протоколи, які оскаржуються позивачем, не є нормативно-правовими актами направленими на встановлення, зміну чи скасування дій норм права, або актами індивідуальної дії в розумінні норм діючого законодавства. Також позивач не звертався зі скаргою про перерахунок в межах територіальних виборчих округів № 2 та № 3 до відповідача та Маріупольської міської ТВК Маріупольського району Донецької області, жодного акту про виявлені порушення ним не складено та не направлено до територіальних виборчих комісій.

Відповідач та треті особи до суду не з’явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись судом належним чином відповідно до ст. 268 Кодексу адміністративного судочинства України.

Представники відповідача та Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу” надали суду заяви про розгляд справи без їх участі.

 

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 02.11.2020 відкрито провадження у справі за правилами  статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, до участі у справі як третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору залучено Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу” та Регіональну організацію політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області, витребувано з відповідача додаткові докази у справі, судове засідання з її розгляду призначено на 02.11.2020 о 13-00. Ухвалою від 02.11.2020 до участі у справі залучено як третю особу без самостійних вимог на предмет спору Маріупольську міську територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області, витребувано з неї додаткові докази у справі. В судовому засіданні оголошувалась перерва до 03.11.2020 о 12-00, до 03.11.2020 о 15-00, до 03.11.2020 о 16-15. Після судових дебатів суд видалився до нарадчої кімнати для ухвалення рішення у справі, проте, під час ухвалення рішення виявилась потреба у додатковому з’ясуванні обставин, через що судовий розгляд було поновлено.

 

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ

Постановою від 15 липня 2020 року № 795-IX “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” Центральною виборчою комісією призначені чергові та перші місцеві вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року, крім виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей, а також депутатів Донецької та Луганської обласних рад.

Постановою Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області від 24.09.2020 № 30 зареєстровано кандидатів у депутати Маріупольської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” на місцевих виборах 25.10.2020 згідно з додатком.

Згідно з витягом з протоколу № 13 засідання Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області розпочатого 25.10.2020 (20 год. 00 хв.) крім інших, зобов’язано дільничні виборчі комісії №№ 142261 (час прийняття 3 год. 5 хв.),  142245 (5 год. 21 хв.), 142234 (9 год. 10 хв.),  142282 (13 год. 40 хв.), 142275 (16 год. 53 хв.) виправити виявлені недоліки шляхом складення протоколу з виборів депутатів Маріупольської міської ради з поміткою «Уточнений». Після уточнення відповідачем прийнято рішення врахувати відомості протоколів з поміткою «Уточнений» про підрахунок голосів на виборчих дільницях з виборів депутатів Маріупольської міської ради по ДВК №№ 142234 (17 год. 17 хв.), 142282 (19 год. 43 хв.), 142245 (21 год. 12 хв.), 142275 (22 год. 20 хв.), 142261 (час прийняття 06 год. 40 хв.).

Протоколами Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 2 та № 3 від 28.10.2020 встановлено таку кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати:

від Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу”: по виборчій дільниці 142261 – 52 голоси, 142275 – 40, 142282 – 59, 142234 – 43, 142245 – 43;

від Регіональної організації Політичної партії  “Блок Вадима Бойченка”: по виборчій дільниці 142261 – 227 голоси, 142275 – 191, 142282 – 243, 142234 – 149, 142245 – 144.

 

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ, ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ ТА ВИСНОВКИ СУДУ

Статтею 38 Конституції України передбачено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та  органів місцевого самоврядування.

За приписами частини 1 статті 14 Виборчого кодексу України від 19.12.2019 № 396-IX  (надалі - Кодекс № 396) вибори в Україні є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні.

Відповідно до частини 1 статті 28 цього Кодексу підготовка організації і проведення голосування та підрахунок голосів виборців здійснюються на виборчих дільницях, що утворюються Центральною виборчою комісією або окружною виборчою комісією відповідно до цього Кодексу та існують на постійній чи тимчасовій основі.

Частинами 1, 2 статті 32 Кодексу № 396 передбачено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

До виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.

Згідно з частинами 34, 35 статті 250 Кодексу № 396 дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку відповідної організації партії, а також кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від відповідної організації партії, не підтримуючи окремого кандидата з цього списку.

Результати підрахунку голосів у вигляді кількості голосів виборців, які підтримали кожного конкретного кандидата, включеного до територіального виборчого списку відповідної організації партії, та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список відповідної організації партії, не підтримавши конкретного кандидата, оголошуються головою комісії і заносяться секретарем виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Частинами 1, 10 статті 251 Кодексу № 396 визначено, що дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.

Пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.

Відповідно до частин 1-3, 5 ст. 254 Кодексу № 396 з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі та оформляється протоколом безперервного засідання.

На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частинами 1, 4, 13 статті 255 наведеного Кодексу територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу, зокрема, районна в місті виборча комісія – протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в територіальному виборчому окрузі чи його частині (у міській територіальній громаді з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або в багатомандатних виборчих округах (у міській територіальній громаді з кількістю виборців до 10 тисяч).

До протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), крім відомостей, зазначених у частині другій цієї статті, цифрами і прописом заносяться: 1) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх організацій партій в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу); 2) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу); 3) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку від кожної організації партії, в межах територіального виборчого округу; 4) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список, не підтримавши окремого кандидата з цього списку, від кожної організації партії в межах територіального виборчого округу.

Перший примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування в межах виборчого округу (частини виборчого округу), а в разі внесення змін до цього протоколу - і протокол, в якому були допущені неточності (описки чи помилки у цифрах), разом з відповідними протоколами та актами дільничних виборчих комісій, рішеннями, прийнятими на підставі цих актів, та (за наявності) протоколами територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, окремими думками членів територіальної виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, заявами і скаргами про порушення територіальною виборчою комісією порядку встановлення підсумків голосування та рішеннями, прийнятими виборчою комісією за результатами їх розгляду, територіальна виборча комісія транспортує до виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних виборів.

На підтвердження викладених в позові доводів про невірне визначення кількості голосів в пункті 15  оскаржуваних протоколів ТВК позивач послався на протоколи дільничних виборчих комісій від 26.10.2020 про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №№ 142261, 142275, 142234, 142245 та від 27.10.2020 – на виборчій дільниці № 142282, відповідно до яких кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від:

- Донецької обласної організації Політичної партії “Слуга Народу” становить по виборчій дільниці 142261 – 32 голоси, 142275 – 20, 142282 – 29, 142234 – 13, 142245 – 13;

- Регіональної організації Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” становить по виборчій дільниці 142261 – 247 голоси, 142275 – 211, 142282 – 273, 142234 – 179, 142245 – 174.

Водночас, відповідно до витягу з протоколу № 13 безперервного засідання Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області від 25.10.2020 дільничні виборчі комісії №№ 142261, 142245, 142234, 142282, 142275 комісією зобов’язано виправити виявлені недоліки шляхом складення протоколу з виборів депутатів Маріупольської міської ради з поміткою «Уточнений», а після уточнення відповідачем вирішено врахувати відомості протоколів вказаних дільничних виборчих комісій з поміткою «Уточнений» про підрахунок голосів на виборчих дільницях з виборів депутатів Маріупольської міської ради.

Згідно з частинами 1, 5 статті 77  КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.

Позивачем не надано протоколів ДВК із позначкою “Уточнений” по ДВК №№ 142261, 142245, 142234, 142275, а відтак ним не доведено наявності розбіжностей між відомостями протоколів  ДВК (що з урахуванням викладеного у протоколі безперервного засідання відповідача від 25.10.2020 відображено у протоколах з поміткою «Уточнений») та встановленими ТВК результатами виборів на цих виборчих дільницях.

Копію протоколу із поміткою «Уточнений» позивачем надано лише по виборчій дільниці № 142282 (протокол від 27.10.2020) – його зміст в частині кількості голосів, що віддані за Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу” та Регіональну організацію політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області співпадають із первинним протоколом по цій дільниці.

Надаючи оцінку наданим позивачем копіям протоколів ДВК від 26.10.2020 про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142261, 142275, 142234, 142245, від 27.10.2020 – № 142282 та протоколу від 27.10.2020 по виборчій дільниці № 142282 з поміткою «Уточнений» суд виходить з наступного.

Частинами 3, 8, 9 статті 251 Кодексу № 396 визначено, що протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому, округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці, складається дільничною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу.

Членам дільничної виборчої комісії, кандидатам, їх довіреним особам, уповноваженим особам організацій партій, офіційним спостерігачам, присутніми під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, на їхнє прохання невідкладно видаються копії зазначеного у цій статті протоколу з відповідних місцевих виборів, по відповідному виборчому округу, в тому числі з позначкою "Уточнений", засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплені печаткою комісії, з розрахунку не більш як по одній копії кожного протоколу для кожного члена комісії, кожної місцевої організації партії, яка висунула кандидатів у депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, кожного кандидата. Копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці можуть виготовлятися за допомогою технічних засобів.

Про видачу копій протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих на відповідних місцевих виборах у відповідному виборчому окрузі, складається акт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Суд зазначає, що надані позивачем копій протоколів ДВК по виборчим дільницям №№ 142261, 142275, 142234, 142245, від 27.10.2020 по виборчій дільниці № 142282 та від 27.10.2020 по виборчій дільниці № 142282 «Уточнений» виготовлено із порушенням частини 8 статті 251 Кодексу № 396, оскільки їх не засвідчено головою і секретарем дільничної виборчої комісії, а отже суд  не приймає такі докази з урахуванням того, що відповідно до статті 74 та частини 1 статті 75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи; суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом; обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

До цього ж, слід звернути уваги на долучені до матеріалів справи копії протоколів ДВК по виборчим дільницям №№ 142261, 142275, 142234, 142245 та від 27.10.2020 по виборчій дільниці № 142282 «Уточнений», що надавались суду Донецькою обласною організацією Політичної партії “Слуга Народу” в ході розгляду  справи № 200/10109/20-а. Відомості цих документів в частині кількості голосів, що віддані за Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу” та Регіональну організацію політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області, різняться із тими, що наявні в наданих суду позивачем в ході розгляду справи 200/10116/20-а.

За правилами частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Ухвалою про відкриття провадження у справі від 02.11.2020 витребувано від Центральної районної у місті Маріуполі ТВК Донецької області, крім іншого, завірені належним чином копії  протоколів ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142234, 142245 округу № 2 та про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142261, 142275, 142280, 142282, 142283 округу № 3.

У відзиві на позов та у наданих в ході розгляду справи поясненнях відповідач зазначив, що на виконання ч. 13 статті 254 Кодексу № 396 та постанови № 370 ЦВК Центральною районною у місті Маріуполі ТВК вся виборча документація в т.ч. й примірники витребуваних копій протоколів ДВК про підрахунок голосів була передана до Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області. Виборча документація була упакована та передана без акту приймання – передачі, у зв’язку з тим що діючим законодавством не передбачено складання таких актів.

Ухвалою від 02.11.2020 витребувано з Маріупольської міської територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області протоколи ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142234, 142245 територіального виборчого округу № 2; протоколи ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 142261, 142275, 142282 територіального виборчого округу № 3;  протоколи з поміткою “Уточнений” по ДВК №№ 142234, 142245, 142261, 142275, 142282.

Маріупольською міською територіальною виборчою комісією Маріупольського району Донецької області жодних документів не надано.

У даній справі відповідачем є Центральна районна у місті Маріуполі ТВК Донецької області. Обставини того, що за поясненнями відповідача витребувані документи ним передано до Маріупольської міської ТВК Маріупольського району Донецької області та відсутності доказів, що спростовували б це, об’єктивно унеможливлюють доведення відповідачем правомірності спірних рішень.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що враховуючи відсутність в матеріалах справи протоколів ДВК №№ 142234, 142245, 142261, 142275, 142282, які можна вважати належними доказами, неможливо встановити наявність або відсутність розбіжностей у цих протоколах та протоколах відповідача про підсумки голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради щодо вказаних виборчих дільниць, чим унеможливлено встановлення судом обґрунтованості доводів позовної заяви в цій частині.

Колегія суддів зазначає, що доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.

Зважаючи на викладене, підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасувати протоколів відповідача про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2 та територіального виборчого округа № 3  відсутні.

Позовні вимоги про зобов’язання відповідача скласти протокол про підсумки голосування у межах територіального виборчого округа № 2  та  територіального виборчого округа № 3 з позначкою “уточнений”, в які внести відомості щодо кількості  голосів виборців, які підтримали  Донецьку обласну організацію Політичної партії “Слуга Народу” та Регіональну  організацію Політичної партії  “Блок Вадима Бойченка” на підставі відповідних протоколів ДВК є похідними, а отже задоволенню не підлягають.

Крім цього, відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 256 Кодексу № 396 у разі не складання або неналежного складання територіальною виборчою комісією протоколу про встановлення підсумків голосування (у тому числі з позначкою "Уточнений") у строки, визначені цим Кодексом, або його ненадходження до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія здійснює повноваження територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу). У такому разі виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія витребовує та забезпечує транспортування від територіальної виборчої комісії виборчих документів, зазначених у  частині десятій  статті 251 цього Кодексу, а також може витребувати інші документи.

Судом встановлено, що Маріупольською міською ТВК Маріупольського району Донецької області складено протокол від 29 жовтня 2020 року про результати виборів депутатів Маріупольської міської ради.

Отже, оскаржувані протоколи відповідача про встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Маріупольської міської ради у межах усього територіального виборчого округу № 2, 3 вже були реалізовані і станом на момент розгляду цієї справи безпосередні наслідки голосування на суб’єктів виборчого процесу створює протокол Маріупольської міської ТВК Маріупольського району Донецької області від 29 жовтня 2020 року.

Таким чином, в задоволенні позову слід відмовити повністю.

Враховуючи, що позивачем при поданні до суду адміністративного позову судовий збір не сплачувався, оскільки суд дійшов висновку про відмову у задоволенні двох немайнових вимог позивача, суд вважає за необхідне стягнути з останнього на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 4204 грн.

Керуючись статтями  2,  6-16,  19,  73-78,  90,  118,  139,  242-246,  255,  273,  278,  293,  296-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

 ВИРІШИВ:

 

У задоволенні адміністративного позову Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” до Центральної районної у місті Маріуполі територіальної виборчої комісії Донецької області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: Донецька обласна організація Політичної партії “Слуга Народу”, Регіональна організація політичної партії “Блок Вадима Бойченка” в Донецькій області, Маріупольська міська територіальна виборча комісія Маріупольського району Донецької області про визнання протиправними та скасування протоколів, зобов’язання вчинити певні дії, – відмовити повністю.

Стягнути з Донецької обласної організації Політичної партії “Партія Шарія” на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) гривні.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 278 Кодексу адміністративного судочинства України  після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подано у дводенний строк з дня їх проголошення.

Рішення може бути оскаржене у апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 278, 293, 296-297 Кодексу адміністративного судочинства України  до Першого  апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень та пункту 3 розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

 

Відомості про осіб, які беруть участь у справі:

Донецька обласна організація Політичної партії “Партія Шарія” (позивач) – код ЄДРПОУ: 43426244, місцезнаходження: 87534, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Лавіцького, буд. 23;

Центральна районна у місті Маріуполі територіальна виборча комісія Донецької області (відповідач) – код  ЄДРПОУ 43775742, місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Харлампіївська, буд. 17/25;

Донецька обласна організація Політичної партії “Слуга Народу” (третя особа) – код ЄДРПОУ 43682056, місцезнаходження: 84122, Донецька обл., м. Слов’янськ, бульвар Пушкіна, буд. 10;

Регіональна організація Політичної партії “Блок Вадима Бойченко” в Донецькій області (третя особа) – код ЄДРПОУ 43681890, місцезнаходження: 87592, Донецька область, м. Маріуполь, смт. Сартана, вул. Шевченка, буд. 25Б;

Маріупольська міська територіальна виборча комісія Маріупольського району Донецької області (третя особа) – код ЄДРПОУ 43761771, адреса: 87524, Донецька обл., м. Маріуполь, пр. Металургів, буд. 150).     

 

Головуючий суддя                                                                                                                                                                                             А.С. Михайлик

 

Судді                                                                                                                                                                                                                   Т.В. Логойда

                                                                      

                                                                                                                                                                                                                            Н.А. Мозговая