flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/10144/20-а

04 листопада 2020, 18:47

завантажити

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

04 листопада 2020 р.                            Справа200/10144/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

  

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Шинкарьової І.В., суддів: Галатіної О.О., Давиденко Т.В.,

при секретарі судового засідання Заїченка Я.В.,

за участю:

представника позивача – Молчанової Н.В.,

представників відповідача –  Сакуна В.А., Щербакової О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовною заявою Донецької обласної партійної організації Молодіжної партії України до Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області про визнання противними та скасування протоколу відповідача, -

 

В С Т А Н О В И В:

 

02 листопада 2020 року о 14 год. 05 хв., до Донецького окружного адміністративного суду засобами електронного зв’язку надійшла позовна заява Молодіжної партії України до Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області, в якій позивач просить суд:

Визнати неправомірним та скасувати протокол Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області про результати виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровської міської ради Донецької області від 30 жовтня 2020 року.

Зобов’язати Мирноградську міську територіальну виборчу комісію Покровського району Донецької області здійснити повторний підрахунок голосів виборців виборчій дільниці №140738 та 140739.

Зобов’язати Мирноградську міську територіальну виборчу комісію Покровського району Донецької області скласти уточнений протокол про результати виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровської міської ради Донецької області.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що загальний відсоток виборців то даний показник, який зазначений в протоколі підрахунку голосів складає 99,96 %. А повинен складати 100%, оскільки вирахування здійснюється з урахуванням всієї кількості виборців, які підтримали всі виборчі списки всіх політичних партій та за кожну окрему політичну партію до загальної кількості виборців. Крім того, вказує що у  відповідності до протоколів  дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях  №140738, 140739 та з виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровського району Донецької області у територіальному виборчому окрузі №1 не було враховано 20 голосів виборців , що були віддані за позивача.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимог з підстав, викладених в адміністративному позові.

Відповідачем до суду направлено відзив на позовну заяву, в якій представник відповідача зазначає, що обставини викладені у позовній заяві не є такими що дають підстави для проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях №140738 та №140739. Зазначена, позивачем кількість голосів врахована. Вказує, що позивач помилково вважає, що загальний відсоток сумарної кількості голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного республіканського багатомандатного виборчого округу/єдиного багатомандатного виборчого округу обов’язково повинен дорівнювати 100% при складанні всіх показників для кожного окремого виборчого списку кожної місцевої організації політичної партії. Зокрема зазначає, що Виборчий кодекс та нормативні акти Центральної виборчої комісії не ставлять таких вимог. Представник відповідача вказує, що останнім абзацом п.4 Роз’яснення щодо встановлення результатів виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 23 жовтня 2020 року № 419 визначено: При цьому відомості, зазначені у пункті 14 відповідного протоколу, визначаються з точністю до сотих часток відсотка (відсотки у протоколах про результати зазначаються без округлення, наприклад: 7,28. Показник відповідача становить 451 х 100 / 9030 — 4.99444629014. Врахуванню підлягає без округлення 4.99, що відповідає відомостям вказаним протоколі. А так як без округлення не враховуються тисячні та менше частки відсотка кожного показника кожної політичної партії, то вони є таким що вважаються втраченими. І є логічним те, що при підсумовуванні цих показників загальний показник складає менше 100%.

Ухвалою суду від 02 листопада 2020 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду на 3 листопада 2020 року о 11 год. 30 хв.

Протокольною ухвалою від 3 листопада 2020 року витребувано додаткові докази та оголошено перерву до 12 год. 00 хв. 4 листопада 2020 року.

4 листопада 2020 року під час судового засідання, судом оголошено перерву з 13:35 год. до 15:35 год., для надання часу для ознайомлення з додатковими матеріалами справи, які надано відповідачем.

З’ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги і заперечення, якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Позивач, Донецька обласна  партійна  організація Молодіжна партія України, 85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Центральна, буд. 138, код ЄДРПОУ 37050743.

Постановою Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області № 46 від 05 жовтня 2020 року було сформовано склад дільничних виборчих комісії № 140301, №140738-140759 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року разом із призначення керівного складу дільничних комісії № 140, №140738-140759.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2020 року по справі № 200/9367/20-а скасована постанова Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області № 46 від 05 жовтня 2020 року в частині призначення керівного складу відповідних дільничних виборчих комісії виборчих дільниць № 140301, №140738-140759.

Постановою Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Донецької області від 12 жовтня 2020 року № 51 призначено керівний склад дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 140301, №№ 140738-140759 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року./том 2, а.с. 175/

Протоколом (примірник № 10) Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області “про результати виборів депутатів Мирноградської міської ради” в єдиному багатомандатному виборчому окрузі здійснено підрахунок голосів, який датований 30 жовтня 2020 року 16:30 /том. 1, а.с. 11-50/, у відповідності до якого зазначено:

кількість виборців, які взяли участь у голосування -9616;

кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 586.

У відповідності до п. 14 цього протоколу зазначена наступна інформація відсоток сумарної кількості виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 12) у відношенні до загальної кількості голосів виборців, які підтримали всі територіальні списки кандидатів у депутати від усіх місцевих організацій політичних партій в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 13):

  1. Донецька обласна організація політичної партії “НАШ КРАЙ” -1,04%
  2. Донецька обласна організація політичної партії “Слуга народу”- 9,72 %
  3. Донецька регіональна обласна партійна партії “Порядок” -27,17 %
  4. Регіональна організація Політичної партії “Опозиційний блок” в Донецькій області - 5,48%
  5. Донецька обласні Організація Політичної партії “За Майбутнє”- 7,37%
  6. Донецька територіальна організація Політичної партії “Європейська

солідарність”- 4,78 %

  1. Донецька регіональна організація Політичної партії “Опозиційна платформа – За

життя” -37,37%

  1. Донецька обласна партійна організація Всеукраїнського об’єднання “Батьківщина” -2,04%
  2. Донецька обласна партійна організація Молодіжної партії України – 4,99%.

Також до матеріалів справи представником позивача надано Протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140738 (примірник №23) з виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровського району Донецької області у територіальному окрузі № 1, який підписаний 26 жовтня 2020 року о 05 год. 05 хв., встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. В якому у графі 12) щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії, вказано що за позивача віддано голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список місцевої організації політичної партії (цифрами) – 8, у графі 13) щодо кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати, вказано що за позивача віддано голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати (цифрами) – 10, у графі 14) щодо кількості голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати від позивача, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, вказано 8. /том. 1 а.с. 50-55/

Також до матеріалів справи представником позивача надано Протокол (примірник №13) дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140739 з виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровського району Донецької області у територіальному окрузі № 1, який підписаний 26 жовтня 2020 року о 03 год. 50 хв., яким встановлено результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. В якому у графі 12) – 14, у графі 13)– 10, у графі 14) – 14. /том. 1 а.с. 56-61/

З наданих відповідачем протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140739 з виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровського району Донецької області у територіальному окрузі № 1 вбачається, що у різних примірниках зазначена різна кількість голосів виборців (цифрами), які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії, зокрема щодо позивача у примірниках № 1 від 26.10.2020 року 02:40 год., №2 від 26.10.2020 року 02:40 год., - зазначено  кількість голосів виборців (цифрами) – 14 /том 2 а.с. 249-254/; та у примірниках з поміткою “уточнений” №1, 2 від 26.10.2020 року 12:12 год. /том 2 а.с.237-242/ та № 29, 30 від 26.10.2020 року 09:20 год. /том 2 а.с. 243-248/ - зазначено  кількість голосів виборців (цифрами) – 24.

Відповідачем надано протоколи дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140738 з виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровського району Донецької області у територіальному окрузі № 1 з який вбачається, що у різних примірниках зазначена різна кількість голосів виборців (цифрами), які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії, зокрема щодо позивача у примірниках № 1 від 26.10.2020 року 05:00 год., №2 від 26.10.2020 року 05:15 год.,/том 2 а.с. 255-260/ - зазначено  кількість голосів виборців (цифрами) – 18.

Відповідачем надано до матеріалів справи протоколи дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 140301,140738, 140739, 140740 у територіальному виборчому окрузі №1. (т.3 а.с. 83,84-89, 90-95)

Правова позиція суду обґрунтована наступним.

Відповідно часини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Статтею 32 Виборчого кодексу України (надалі - Кодекс) визначено, що виборчі комісії в Україні утворюються і діють як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених       Конституцією України       та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

Відповідно до пункту 2 зазначеної статті Кодексу визначено, що до виборчих комісій належать:

1) Центральна виборча комісія;

2) окружні виборчі комісії;

3) територіальні виборчі комісії;

4) дільничні виборчі комісії.

Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені       Конституцією України, цим Кодексом та законами України (п. 3).

Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом (п. 4).

Система виборчих комісій кожного типу виборів визначається цим Кодексом (п.5).

У разі проведення на відповідній території загальнодержавних виборів одночасно з місцевими виборами дільничні виборчі комісії з місцевих виборів у межах цієї території не утворюються, їх повноваження виконують відповідні дільничні виборчі комісії із загальнодержавних виборів (п.6).

Статтею 33 Кодексу визначений статус виборчих комісій за змістом цієї статті виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів (п.4).

Окружні та дільничні виборчі комісії є тимчасовими органами, що утворюються на час підготовки та проведення відповідних виборів з урахуванням вимог цього Кодексу. Територіальні виборчі комісії є постійно діючими органами (п.8).

Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування,   у порядку, передбаченому цим Кодексом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії. Територіальні виборчі комісії можуть ліквідовуватися у разі відповідної зміни адміністративно-територіального устрою.

Центральною виборчою комісією 15 жовтня 2020 року прийнято постанову № 386, якою затверджено Порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці (далі – Порядок № 386).

Цей Порядок відповідно до частини п’ятої статті 250, частини першої статті 251, частини 10, частини дванадцятої статті 254 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) визначає процедуру підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці під час проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (далі - місцеві вибори), а також процедуру повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Частиною 10 статті 254 Кодексу передбачено, що у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов’язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці. Прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії після прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії не допускається.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до п. 3.2 Порядку № 386 дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки місцевих організацій політичних партій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

Під час підрахунку голосів виборців кожен член дільничної виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені. Результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, які отримали територіальні виборчі списки кожної місцевої організації політичної партії та всіх місцевих організацій політичних партій, оголошуються і вносяться секретарем (секретарем засідання) дільничної виборчої комісії до відповідних пунктів 12) кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії та 11) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки всіх місцевих організацій політичних партій" протоколу.

Дільнична виборча комісія зобов’язана під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці перевірити, чи дорівнює кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці (пункт 9 протоколу), сумі кількостей виборчих бюлетенів, визнаних недійсними (пункт 10 протоколу), та сумарної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій (пункт 11 протоколу).

У разі невідповідності цих даних дільнична виборча комісія складає акт за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією від 18 вересня 2020 року № 277 (додатки 33, 34), із зазначенням установленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної виборчої комісії, а їх підписи скріплюються печаткою комісії. Цей акт мають право підписати присутні кандидати в депутати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій політичних партій, офіційні спостерігачі.

Пунктом 3.3 вказаного порядку передбачено, що дільнична виборча комісія почергово опрацьовує виборчі бюлетені з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список кожної місцевої організації політичної партії, для встановлення кількості голосів, поданих на підтримку кожного кандидата в депутати, включеного до такого виборчого списку. З цією метою виборчі бюлетені з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список відповідної місцевої організації політичної партії, розкладаються на місця, позначені окремими табличками, на яких з обох боків нанесено порядкові номери кандидатів відповідно до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від цієї організації політичної партії, а також напис "Підтримали весь список".

Дільнична виборча комісія підраховує кількість голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку відповідної місцевої організації політичної партії, а також кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації політичної партії, не підтримуючи окремого кандидата з цього списку. Під час підрахунку голосів виборців кожний член виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені.

Під час опрацювання виборчих бюлетенів з метою встановлення результатів волевиявлення виборців дільнична виборча комісія керується положеннями статей 240, 241, 248, 250 Кодексу, а також Роз’ясненням щодо порядку заповнення виборчого бюлетеня з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 10 жовтня 2020 року № 366.

У разі виникнення сумнівів у членів дільничної виборчої комісії щодо змісту волевиявлення виборця у виборчому бюлетені питання вирішується дільничною виборчою комісією шляхом голосування. Перед голосуванням кожний член виборчої комісії має право особисто оглянути виборчий бюлетень. На час огляду виборчого бюлетеня та голосування підрахунок інших виборчих бюлетенів припиняється. Результати голосування фіксуються у протоколі засідання дільничної виборчої комісії.

Результати підрахунку голосів у вигляді кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список відповідної місцевої організації політичної партії, не підтримавши конкретного кандидата в депутати, та кількості голосів виборців, які підтримали кожного конкретного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку відповідної місцевої організації політичної партії, оголошуються головою (головуючим на засіданні) комісії і вносяться секретарем (секретарем засідання) виборчої комісії до пунктів "13) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати з цього списку та 14) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії" протоколу.

Після закінчення опрацювання виборчих бюлетенів з голосами виборців, які підтримали територіальний виборчий список відповідної місцевої організації політичної партії, дільнична виборча комісія зобов’язана перевірити, чи дорівнює кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список цієї організації політичної партії (пункт 12 протоколу), сумі кількості голосів виборців, які підтримали кожного з кандидатів у депутати, включених до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від цієї організації політичної партії (пункт 14 протоколу), та кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від цієї організації партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати з цього списку (пункт 13 протоколу). У разі невідповідності цих даних дільнична виборча комісія може повторно перерахувати виборчі бюлетені. У разі підтвердження зазначеної невідповідності дільнична виборча комісія складає акт за формою, затвердженою постановою Центральної виборчої комісії від 18 вересня 2020 року № 277 (додатки 35, 36), із зазначенням установленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності.

Отже, з правового аналізу наведених норм вбачається, що під час підрахунку голосів виборців кожен член дільничної виборчої комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені; дільнична виборча комісія зобов’язана під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці перевірити, чи дорівнює кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці (пункт 9 протоколу) сумі кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними (пункт 10 протоколу), та сумарній кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій (пункт 11 протоколу); у разі невідповідності даних, дільнична виборча комісія складає акт за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією від 18 вересня 2020 року № 277, із зазначенням установленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної виборчої комісії, а їх підписи скріплюються печаткою комісії. Цей акт мають право підписати присутні кандидати в депутати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій політичних партій, офіційні спостерігачі.

Як вбачається з наданих відповідачем доказів, а саме примірники протоколів за спірними дільничними виборчими комісіями, відповідачем до підрахунку включені було враховано дільнична виборча комісія № 140738 – 18 голосів, № 140739 – 24, саме ту кількість голосів яку й зазначив позивач.

Відповідачем надано, таблицю в якій зазначено розгорнута інформація щодо кількості врахованих голосів на корить позивача, з якої вбачається, що за дільничними виборчими комісіями враховано  № 140738 – 18 голосів, № 140739 – 24 голосу.

Тому дане твердження позивача, не знайшло свого підтвердження у судовому засіданні, та спростовано наданими відповідачем доказами.

До судового засідання 04 листопада 2020 року представником позивача надано заяву про долучення матеріалів справи, якій позивач просить суд долучити заяви виборців, які 25 жовтня 2020 року голосували на виборчій дільниці № 140738 у кількості 19 шт.

Суд не приймає надані документи у якості доказів оскільки надані докази не можуть бути прийнятті судом, вони не можуть достовірно свідчити про волевиявлення осіб, що підписали дані заяви. Крім того, у суду на має можливості перевірити дані обставини, які визначенні у заявах, оскільки проведення голосування є анонімним та поіменного списку людей, які проголосували за окремого кандидати у списках від кожної місцевої організації політичної партії не існує.  

Щодо доводів позивача про те, що загальний відсоток виборців, який зазначений в протоколі підрахунку голосів, складає 99,96 %, а повинен складати 100%, оскільки вирахування здійснюється з урахуванням всієї кількості виборців, які підтримали всі виборчі списки всіх політичних партій та за кожну окрему політичну партію до загальної кількості виборців, суд зазначає наступне.

Абзацом 4 Роз’яснення щодо встановлення результатів виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 23 жовтня 2020 року № 419 визначено, що розміру відсотка, передбаченого пунктом 14 протоколу (А), здійснюється щодо кожної місцевої організації політичної партії (далі – організація партії) окремо шляхом ділення сумарної кількості голосів виборців, які підтримали всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від цієї організації партії в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного республіканського багатомандатного виборчого округу/єдиного багатомандатного виборчого округу (Б) (пункт 12 протоколу), на загальну кількість голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх організацій партій в усіх територіальних виборчих округах у межах єдиного республіканського багатомандатного виборчого округу/єдиного багатомандатного виборчого округу (В) (пункт 13 протоколу), та множення на 100:

А = Б/В х 100

Відомості про відсоток голосів виборців, отриманий кожною організацією партії, зазначаються у пункті 14 відповідного протоколу.

При цьому відомості, зазначені у пункті 14 відповідного протоколу, визначаються з точністю до сотих часток відсотка (відсотки у протоколах про результати зазначаються без округлення, наприклад: 7,28).

Показник відповідача становить 451 х 100 / 9030 — 4.99444629014.

Врахуванню підлягає без округлення 4.99, що відповідає відомостям вказаним протоколі.

Відповідачем до матеріалів справи надано розрахунок відсотку сумарної кількості голосів в якому зазначено відсоток до сотих часток (п.14) та відсоток з максимальними частками. З даного розрахунку вбачається, що сума відсотків з максимальними частками складає 100 відсотків, сума до сотих часток складає 99,96 відсотків. (т.3 а.с. 82).

Суд вказує, що так як без округлення не враховуються тисячні та менше частки відсотка кожного показника кожної політичної партії, то і при підсумовуванні цих показників загальний показник склав менше 100%. Таким чином, суд дійшов висновку, про відсутність в діях відповідача протиправних дій.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів дійшла висновку про відмову у задоволенні позову.  

Відповідно до ч. 9 ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Засади сплати судового збору встановлені Законом України “Про судовий збір” №3674-VI.

Згідно частини 1 статті 3 цього Закону судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду (стаття 2 Закону).

Ставки сплати судового збору визначені   статтею 4 вказаного Закону, де вказано, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову:     немайнового характеру, який подано юридичною особою ставка становить один   розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 2102 грн.

Станом на момент звернення до суду з адміністративним позовом та до моменту прийняття рішення по справі судовий збір позивачем у встановленому законом розмірі не сплачено.

Враховуючи викладене, суд стягує судові витрати з позивача на користь Державного бюджету України.

Керуючись статтями   2,   6-16,   19,   73-78,   90,   118,   139,   242-246,   255,   273,   278,   293,   296-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Донецької обласної партійної організації Молодіжної партії України до Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області про визнання неправомірним та скасування протоколу Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області про результати виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровської міської ради Донецької області від 30 жовтня 2020 року.; зобов’язання Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області здійснити повторний підрахунок голосів виборців виборчій дільниці №140738 та 140739.; зобов’язання Мирноградської міської територіальної виборчої комісії Покровського району Донецької області скласти уточнений протокол про результати виборів депутатів Мирноградської міської ради Покровської міської ради Донецької області – відмовити.

Стягнути з Донецької обласної партійної організації Молодіжної партії України (85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Центральна, буд. 138, ЄДРПОУ 37050743)  на користь Державного бюджету України суму судового збору у розмірі 2102 (Дві тисячі сто дві) гривні 00 копійок.

Повний текст рішення складено та підписано 04 листопада 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).    

 

Головуючий суддя                                                                         І.В. Шинкарьова

 

Судді                                                                                                О.О. Галатіна

                                                                        

                                                                                                         Т.В. Давиденко