flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/10112/20-а

06 листопада 2020, 13:27

Завантажити скановану копію

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

06 листопада 2020 р.                                                             Справа№200/10112/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Грищенка Є.І., суддів Лазарєва В.В., Чучка В.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом  Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання протиправною бездіяльність та зобов’язання вчинити певні дії,

 

ВСТАНОВИВ:

 

31 жовтня 2020 року об  22 год. 57 хв. Донецька обласна організація політичної партії «НАШ КРАЙ» звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області в якій просила суд:

-          визнати протиправним та скасувати протокольне рішення Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області;

-          визнати протиправною бездіяльність Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо не прийняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Краматорської міської ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області;

-          зобов’язати Слов’янську міську територіальну виборчу комісію Краматорського району Донецької області прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Краматорської міської ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області.

Також на виконання припису ч.1 ст. 278 КАС України, позивач просив суд звернутись до правоохоронних органів щодо перевірки на законність викладених в позові обставин проведення голосування за місцем перебування виборців виборчої дільниці №140445.

В обґрунтування позову зазначено, що під час опрацювання протоколів дільничних виборчих комісій (далі – ДВК) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, а саме виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області, позивач виявив ряд неточностей, які відповідно до положень Виборчого кодексу України неможливо усунути без перерахунку виборчих бюлетенів та відповідного опрацювання списків виборців виборчої дільниці.

Так в протоколі підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Краматорської районної ради зазначено, що загальна кількість виборців становить 866 осіб, при цьому кількість виборців, внесених до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування становить 151 особа, що складає 17,4 % від загального складу виборців, в той час, як середній процент таких осіб на інших виборчих дільницях  становить не більше 2 % від загальної кількості виборців. Позивач вважає, що відповідач повинен був перевірити законність включення до витягу такої кількості виборців за місцем перебування.

По-друге, під час проведення виборів на виборчій дільниці № 140445 з виборів Слов’янської міської ради та депутатів Краматорської районної ради Донецької області відповідачем були порушені норми Виборчого кодексу України (далі - ВК України) щодо організації та проведення голосування виборців за місцем перебування, зокрема, таке голосування проводилось одночасно двома групами складом по 2 члена комісії, використовувались 2 переносні скриньки, витяг та виборчі бюлетені були поділені на дві частини.

Крім того, додатковими підставами для призначення повторного підрахунку голосів, слугувала невідповідність протоколу підрахунку голосів ДВК №140445 з виборів Слов’янського міського голови, а саме п.9 (кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці)  сумі п. 10 (кількість виборців, які взяли участь у  голосуванні на виборчій дільниці) та сумі п. 10 (кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійними) та п. 11 (кількість голосів виборців, наданих за кожного кандидата на посаду міського голови) Така розбіжність становить 13 голосів.

Позивач також наголошував, що відповідачем було грубо порушено порядок утворення, формування персонального складу ДВК, зокрема у постанові від 09 жовтня 2020 року №45, та внесення змін до цих складів.

Не зважаючи на наявність наведених порушень, всупереч вимогам Виборчого кодексу України, відповідачем при здійсненні прийому від ДВК вказаних протоколів, не було розглянуто питання та не прийнято рішення стосовно усунення зазначених неточностей протоколів ДВК № 140445 про підрахунок голосів виборців шляхом призначення перерахунку бюлетенів.

Позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною та такою, що призвела до порушення виборчих прав Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ».

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2020 року позовну заяву Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання протиправною бездіяльність та зобов’язання вчинити певні дії, повернуто позивачеві.

Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року апеляційну скаргу Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2020 року задоволено, скасовано ухвалу від 01 листопада 2020 року та направлено адміністративну справу №200/10112/20-а до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Справа надійшла до суду 04 листопада 2020 року об 14 год. 34 хв.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 04 листопада 2020 року.

04 листопада 2020 року на електрону адресу суду надійшла заява представника позивача про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.

04 листопада 2020 року на електрону адресу суду надійшла заява представника відповідача  про розгляд справи за його відсутності.

У судове засідання 04 листопада 2020 року сторони не з'явилися, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 3 ст. 268 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Згідно з ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

На підставі наведених положень, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.

Ухвалою суду від 05 листопада 2020 року прийнято до розгляду заяву представника позивача про уточнення позовних вимог, в якій останній просив суд:

- визнати протиправним та скасувати протокольне рішення від 26 жовтня 2020 року Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці№140445 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області;

-  визнати протиправними та скасувати протокольні рішення від 26 жовтня 2020 року Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з позначкою «Уточнений» з виборів депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови  Краматорського району Донецької області;

- визнати протиправною бездіяльність Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо не прийняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області;

- зобов’язати Слов’янську міську територіальну вибрчу комісію Краматорського району Донецької області прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області,депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області.

Відзиву на позовну заяву відповідачем надано не було.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.

Позивач – Донецька обласна організація політичної партії «НАШ КРАЙ», код ЄДРПОУ 39878456, місцезнаходження: м. Слов’янськ, вул. Торська, 14А.

Відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини другої статті 194 Виборчого кодексу України, керуючись частиною п’ятою   статті 8 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», статтею 2 Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», Законом України  «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад», статтями 1, 3 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації», Указом Президента України від 7 лютого 2019 року № 32/2019 «Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях», Постановою Верховної Ради України № 795-ІХ від 15.07.2020 року «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» на неділю 25 жовтня 2020 року були призначені  чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних, міських голів, які відбудуться в м. Слов’янську Краматорського  району Донецької області.

На виконання вищевказаної Постанови Центральною виборчою комісією України  прийнято Постанову № 172 від 10.08.2020 року «Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій», відповідно до якої було утворено Слов’янську міську територіальну  виборчу комісію Краматорського району Донецької області.

Постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (далі – Слов’янська ТВК) від 24 вересня 2020 року № 17 зареєстровано кандидатів у депутати Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Донецької обласної організації політична партія «НАШ КРАЙ».

Постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області № 45 від 09 жовтня 2020 року утворено дільничні виборчі комісії виборчих ділянок, зокрема, № 140445.

Відповідно до додатку №5 до постанови від 09 жовтня 2020 року № 45, визначено склад дільничної виборчої комісії  виборчої дільниці № 140445.

Постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області № 103 від 22 жовтня 2020 року внесено зміни до складу дільничних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованого постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області від 09 жовтня 2020 року згідно з додатком. (ДВК №140442, №141185, №141189, №141194, №141197, №141200, № 141204, №141208, №141212, №141218, №141222, №141232.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному виборчому окрузі №1, який підписано 26 жовтня 2020 року, встановлено результати виборів у зазначеному територіальному окрузі.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному виборчому окрузі №5 встановлено результати виборів у зазначеному територіальному окрузі.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140445 з Виборів Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області встановлено результати виборів у вказані виборчій дільниці.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно часини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Виборчий кодексу України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Статтею 32 Виборчого кодексу України  визначено, що виборчі комісії в Україні утворюються і діють як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

Відповідно до пункту 2 зазначеної статті Кодексу визначено, що до виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.

Статтею 33 Кодексу визначений статус виборчих комісій. Зазначено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів. Окружні та дільничні виборчі комісії є тимчасовими органами, що утворюються на час підготовки та проведення відповідних виборів з урахуванням вимог цього Кодексу. Територіальні виборчі комісії є постійно діючими органами. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування, у порядку, передбаченому цим Кодексом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії. Територіальні виборчі комісії можуть ліквідовуватися у разі відповідної зміни адміністративно-територіального устрою.

Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальними виборчими комісіями з місцевих виборів, встановлений статтею 254 Виборчого кодексу України, зокрема:

  1. З моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі.
  2. Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов’язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
  3. При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.
  4. За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

  1. Рішення, передбачене частиною п’ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
  2. У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п’ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з’ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою "Уточнений" дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.

Як вбачається з позовної заяви, підставою для скасування протокольного рішення Слов’янської міської ТВК щодо врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 зазначено розбіжність в пунктах протоколу ДВК про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 140445 з виборів Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області.

Згідно змісту наданого позивачем протоколу, кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці - 412 (пункт 9), кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 20 (пункт 10) (412-20=392 голосів). В той час як відповідно до пункту 11 кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата на посаду сільського/селищного/міського голови становила 405 осіб (Алтуніна О.М. – 149, Лях В.М. – 80, Недосєка Є.Ф. – 8, Придворов П.А. – 125, Секлецов А.В. – 2, Штепа Н.І. – 41). Таким чином розбіжність між вказаними пунктами становить 13 голосів (405-392).

Поряд з цим, відповідно до витягу з Протоколу безперервного засідання прийому протоколів про підрахунок голосів на дільничних виборчих комісіях в день місцевих виборів 25 жовтня 2020 року Слов’янської міської ТВК Краматорського району Донецької області, за результатами розгляду протоколів про підрахунок голосів Слов’янська міська ТВК вирішила, зокрема, зобов’язати ДВК № 140445 виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколів з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з вибрів міського голови Слов’янської міської ради та з виборів депутатів Слов’янської міської ради.

На виконання вказаних вимог, ДВК №140445 було складено протокол ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140445 з позначкою «уточнений», який міститься в матеріалах справи. Відповідно до зазначеного протоколу ДВК, кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці - 412 особи (пункт 9), кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними - 7 (пункт 10) (412-7=405 голосів). Зазначена сума, без врахування бюлетенів, які визнані недійсними співпадає з п. 11 (кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата на посаду сільського/селищного/міського голови становила  протоколу)  - 405 голосів.

Суд звертає увагу, що  вказаний уточнений протокол ДВК відповідає вимогам ч. 8 ст. 251 ВК України, зокрема, засвідчений головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплений печаткою комісії.

Таким чином, аналізуючи вищенаведені протоколи, колегія суддів приходить до висновку, що зазначені показники п. 10 та п. 11 є складовими п. 9, який визначає кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці. Вказаний пункт містить в собі однокову кількість виборців в первинному та в уточнюючому протоколі дільничної виборчої комісії – 412 виборців, а відтак фактично дільничною виборчою комісією, під час складання первинного протоколу було допущено технічну помилку в п. 10, яка виправлена в уточнюючому протоколі.

Отже, враховуючи те, що показники п.9 в обох протоколах  не містять відхилень один від одного, кількісна різниця у показниках п. 10 в первинному та "уточненому" протоколах № 140445 є саме очевидною арифметичною помилкою, яку можливо було усунути без повторного підрахунку голосів.

Суд не приймає посилання позивача в заяві про уточнення позовних вимог на порушення відповідачем вимог Порядку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 386 від 15.10.2020 р. (далі – Порядок № 386) в частині не затвердження Дільничною виборчою комісією акту із зазначенням установленої рішенням комісії причин розбіжностей в протоколі та зауважує, що такі обов’язки встановлені Порядком № 386 покладаються на Дільничну виборчу комісію, в той час як предметом розгляду даної справи є протокольне рішення та бездіяльність Територіальної виборчої комісії.

З зазначених вище підстав колегією суддів не приймаються посилання позивача на порушення членами ДВК №140445 приписів ст. 249 ВК України щодо організації та проведення голосування виборців за місцем перебування цієї виборчої дільниці. Крім того, наведені позивачем обставини не знайшли свого підтвердження жодними належними та допустимим доказами.

В позовній заяві позивач також наголошував, що у зв’язку з великою розбіжністю кількості осіб, які внесені до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування з іншими виборчими дільницями, ТВК мала б перевірити законність включення до Витягу такої кількості виборців однієї виборчої дільниці та дотримання ДВК №140445 вимог ст. 249 та Порядку перевірки факту тимчасової нездатності виборця пересуватися самостійно для організації його голосування на місцевих виборах за місцем перебування.

Колегія суддів не погоджується з такими твердженнями та зауважує, що це є припущеннями позивача, які не обґрунтовані належними та допустимими доказами. Крім того, нормами ст. 249 ВК України та Порядку перевірки факту тимчасової нездатності виборця пересуватися самостійно для організації його голосування на місцевих виборах за місцем перебування, затвердженого постановою ЦВК від 08 липня 2020 року № 134 встановлено порядок проведення перевірки факту тимчасової нездатності виборця пересуватись самостійно, який покладено саме на Дільничну виборчу комісію, а не на Територіальну виборчу комісію.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що порушення формування персонального складу дільничних виборчих комісій не є предметом розгляду даної адміністративної справи.

Отже, проаналізувавши надані сторонам докази, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для скасування протокольних рішень від 26 жовтня 2020 року щодо врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці №140445 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області та протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці №140445 з позначкою «Уточнений» з виборів депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області.

З урахуванням викладеного, колегія суддів також вважає, що відповідачем не допущено бездіяльності під час здійснення власних повноважень та приходить до висновку про відсутність підстав, передбачених законом, для задоволення позову.

Одночасно з поданням позовної заяви, позивач просив суд на виконання припису ч.1 ст. 278 КАС України звернутись до правоохоронних органів щодо перевірки на законність викладених в позовні обставин проведення голосування за місцем перебування виборців виборчої дільниці.

Під час розгляду справи судом не встановлено порушень, що можуть бути підставою для притягнення до відповідальності не за правилами цього Кодексу, а тому підстави для задоволення вказаної заяви позивача відсутні.

За змістом частини дев`ятої статті 273 КАС України у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цих Кодексом.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (частина 2 статті 132 цього Кодексу). 

Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» установлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2020 року у розмірі 2  102,00 гривні.

Позивачем у даній справі заявлено три вимоги немайнового характеру та одна пов’язана з ними.

Згідно з приписами статті 4 Закону України “Про судовий збір” за подання юридичною особою позову до адміністративного суду встановлений розмір судового збору в розмірі  одного прожиткового мінімуму.

Отже, при поданні до суду даної позовної заяви підлягає сплаті судовий збір у розмірі 6306 грн. 

Позивач судовий збір за подання адміністративного позову не сплатив, а тому суд дійшов висновку про стягнення з позивача судового збору у розмірі 6306 грн. на користь Державного бюджету України. 

Керуючись ст. 2 , п. 10 ч. 1 ст. 4, 5-17, 19, 90, 94-99, 132, 143, 211, 241, 243, 245, 246, 255, 272, 273, 276, 279, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

 

ВИРІШИВ:

 

У задоволенні адміністративного позову  Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання протиправною бездіяльність та зобов’язання вчинити певні дії – відмовити.

Стягнути з Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Торська, буд. 14-а, код ЄДРПОУ 39878456) на користь Державного бюджету України суму судового збору у розмірі 6306 (шість тисяч триста шість)  гривень.

Повний текст судового рішення складено та підписано в нарадчій кімнаті в порядку письмового провадження 06 листопада 2020 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. 

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана у дводенний строк з дня складання повного тексту рішення до Першого апеляційного адміністративного суду.

Рішення набирає законної сили у строк та в порядку передбаченому статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України.     

    

 

Головуючий суддя                                                                                                                                                                           Є.І. Грищенко

 

Судді                                                                                                                                                                                                 В.В. Лазарєв       

                                                                      

                                                                                                                                                                                                          В.М. Чучко