flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/10110/20-а

06 листопада 2020, 17:37

завантажити

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

06 листопада 2020 р.                                       Справа№ 200/10110/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

  

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді -  Голошивця І.О., суддів Бабаш Г.П., Молочної І.С., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Донецької обласної організації політичної партії “НАШ КРАЙ” до Слов'янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії, -

 

31.10.2020 Донецька обласна організація політичної партії “НАШ КРАЙ”  звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Слов'янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області, в якій просила з урахуванням уточненої позовної заяви:

- визнати протиправним та скасувати протокольне рішення від 26.10.2020 Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з позначкою “Уточнений” з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області;

- визнати протиправною бездіяльність Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо не прийняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області;

- зобов’язати Слов’янську міську територіальну виборчу комісію Краматорського району Донецької області прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області.

В обґрунтування позову, разом з уточненнями, зазначено, що під час опрацювання протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з місцевих виборів 25.10.2020, а саме виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області, позивач виявив ряд неточностей, які відповідно до положень Виборчого кодексу України неможливо усунути без перерахунку виборчих бюлетенів та відповідного опрацювання списків виборців виборчої дільниці. Крім того, додатковими підставами для призначення повторного підрахунку голосів, слугувало те, що повноважні члени ДВК, які прийняли присягу, не працювали в комісії в день голосування та підрахунку голосів, а замість них працювали особи, які не мали на це права так як фактично вони були включені до складу ДВК не на заміну, а виключно за рішенням комісії за підстав не передбачених Кодексом. Враховуючи викладене позивач звернувся до суду з даним позовом.

Від представника відповідача до суду надано відзив на уточнену позовну заяву, в обґрунтування якого зазначено, що Слов'янська міська територіальна виборча комісія Краматорського району Донецької області вимоги позовної заяви не визнає. Підстави для прийняття рішення на виборчій дільниці визначені ст. 254 ВК України, під час прийняття виборчої документації від членів ДВК №141231 обставин, які свідчили про необхідність прийняття рішень про проведення повторного перерахунку голосів на зазначеній дільниці встановлено не було. Неточності, які були виявлені в виборчій документації ДВК №141231 можливо було усунути шляхом складання уточненого протоколу про підрахунок голосів.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.11.2020 позовну заяву Донецької обласної організації політичної партії “НАШ КРАЙ” до Слов'янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії – повернуто позивачеві.

Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 04.11.2020 апеляційну скаргу Донецької обласної організації політичної партії “НАШ КРАЙ” на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 01.11.2020  задоволено, скасовано ухвалу від 01.11.2020 та направлено адміністративну справу №200/10110/20-а до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Справа надійшла до суду 04.11.2020.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04.11.2020 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 05.11.2020.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06.11.2020 прийнято до розгляду заяву представника Донецької обласної організації політичної партії “НАШ КРАЙ” про уточнення позовних вимог в адміністративній справі за позовом Донецької обласної організації політичної партії “НАШ КРАЙ” до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання протиправною бездіяльність та зобов’язання вчинити певні дії.

05.11.2020 на адресу суду надійшла заява представника відповідача  про розгляд справи за його відсутності.

06.11.2020 на адресу суду надійшли пояснення представника позивача щодо уточнених позовних вимог в адміністративній справі, які, зокрема обґрунтовані тим, що складання уточнених протоколів відбулось без повторної обробки ДВК виборчої документації (бюлетенів, списків, талонів, тощо).

06.11.2020 на адресу суду надійшла заява представника позивача про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.

У судове засідання 06.11.2020 сторони по справі не з'явилися, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 3 ст. 268 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Згідно з ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

На підставі наведених положень, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд,-.

 

В С Т А Н О В И В:

 

Позивач – Донецька обласна організація політичної партії “НАШ КРАЙ”, код ЄДРПОУ 39878456, місцезнаходження: м. Слов’янськ, вул. Торська, 14А.

Відповідач Слов'янська міська територіальна виборча комісія Краматорського району Донецької області, зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ: 43757016, дата запису: 17.08.2020, номер запису: 1002771020000007069, зареєстроване місцезнаходження юридичної особи: 84122, Україна, Донецька область, місто Слов’янськ, площа Соборна, 2.

Постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області № 45 від 09.10.2020 утворено дільничні виборчі комісії виборчих ділянок, зокрема ДВК № 141231.

Відповідно до додатку до постанови від 09.10.2020 № 45, визначено склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 141231.

Відповідно до постанови 103 від 22.10.2020 відбулась зміна в складі дільничних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів.

Постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області № 103 від 22 жовтня 2020 року внесено зміни до складу дільничних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, сформованого постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області від 09 жовтня 2020 року, згідно з додатком ДВК №140442, №141185, №141189, №141194, №141197, №141200, № 141204, №141208, №141212, №141218, №141222, №141232.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному виборчому окрузі №5 встановлено результати виборів у зазначеному територіальному окрузі.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному виборчому окрузі №5 встановлено результати виборів у зазначеному територіальному окрузі з позначкою “Уточнений”.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному виборчому окрузі №4, встановлено результати виборів у зазначеному територіальному окрузі.

Протоколом ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному виборчому окрузі №4, встановлено результати виборів у зазначеному територіальному окрузі з позначкою “Уточнений”.

Предметом розгляду даної справи є складені протоколи ДВК про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 141231, а саме: протокол ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному виборчому окрузі №5 з позначкою “Уточнений” та протокол ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному виборчому окрузі №4, з позначкою “Уточнений”.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Статтею 38 Конституції України закріплено право громадян вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Виборчий кодекс України (далі – ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до приписів ст. 64 ВК України, суб’єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України. Виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються, зокрема, рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків.

Частиною 1 ст. 20 ВК України визначено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб’єктами, визначеними  статтею 22  цього Кодексу, виборчих процедур, пов’язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Статтею 32 ВК України визначено, що виборчі комісії в Україні утворюються і діють як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених       Конституцією України       та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

Відповідно до пункту 2 зазначеної статті ВК України визначено, що до виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.

Статтею 33 ВК України визначений статус виборчих комісій. Зазначено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів. Окружні та дільничні виборчі комісії є тимчасовими органами, що утворюються на час підготовки та проведення відповідних виборів з урахуванням вимог цього Кодексу. Територіальні виборчі комісії є постійно діючими органами. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування, у порядку, передбаченому цим Кодексом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії. Територіальні виборчі комісії можуть ліквідовуватися у разі відповідної зміни адміністративно-територіального устрою.

Відповідно до ч.ч. 7, 8 ст. 240 ВК України, територіальні та дільничні виборчі комісії забезпечують суворий облік отриманих та виданих виборчих бюлетенів відповідно до вимог цього Кодексу.

Виборчі бюлетені для кожної виборчої дільниці кожного виборчого округу виготовляються, як правило, у кількості, що на 0,5 відсотка перевищує кількість виборців, включених до списку виборців на відповідній виборчій дільниці, з можливим відхиленням зазначеної кількості з урахуванням кратності розміщення виборчих бюлетенів в межах поліграфічного листа під час їх виготовлення.

Відповідно до приписів ст. 251 ВК України, дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.

Форма протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці затверджується Центральною виборчою комісією не пізніш як за тридцять днів до дня чергових місцевих виборів.

Пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.

Відповідно до п.п.12.1 - 12.8 п.12 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 р. №173 "Про порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів" (далі за текстом - Порядок №173) протокол засідання виборчої комісії, в якому фіксується хід і результати обговорення питань та прийняття рішень на засіданні комісії, веде секретар комісії (секретар засідання).

Протокол засідання виборчої комісії повинен містити такі реквізити та відомості: назву документа (протокол); назву виду діяльності виборчої комісії (засідання); назву виборчої комісії; час, дату і місце проведення засідання (якщо засідання тривало кілька днів, дата проведення засідання матиме вигляд інтервалу із зазначенням першого та останнього днів засідання); загальну кількість членів виборчої комісії; кількість та список присутніх на засіданні членів виборчої комісії; список осіб, які беруть участь у засіданні на запрошення виборчої комісії, та осіб, які мають право бути присутніми на засіданні без дозволу чи запрошення комісії (якщо кількість присутніх перевищує 15 осіб, зазначається їх загальна кількість із посиланням на список, що додається до протоколу); порядок денний з формулюванням питань у називному відмінку.

Протокол засідання виборчої комісії оформляє секретар комісії (секретар засідання).

Протокол засідання виборчої комісії підписує головуючий на засіданні та секретар комісії (секретар засідання). У такому разі обов`язково зазначаються фактична посада, ініціали імені і прізвище особи, яка підписала документ.

Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати.

Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Частиною 2 статті 253 ВК України передбачено, що дільнична виборча комісія виборчої дільниці, утвореної на території села, селища, міста доставляє відповідно до сільської, селищної, міської виборчої комісії:

1) протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів відповідно Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради у територіальному виборчому окрузі;

2) протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів районної ради у територіальному виборчому окрузі;

3) протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів відповідно сільської, селищної, міської ради у територіальному виборчому окрузі (територіальній громаді з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або у багатомандатному виборчому окрузі (територіальній громаді з кількістю виборців до 10 тисяч);

4) протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів відповідно сільського, селищного, міського голови.

Відповідно до ст. 254 ВК України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у  частині першій  цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов’язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у  частині першій  цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими  частиною десятою  статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Рішення, передбачене  ч. 5  ст. 254 ВК України, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п’ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з’ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою "Уточнений" дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.

Позивач, у своєму позові посилається на розбіжності в пунктах протоколів ДВК про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 141231, а саме: протокол ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному виборчому окрузі №5 та протокол ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному виборчому окрузі №4.

Згідно змісту наданого позивачем протоколу ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному виборчому окрузі №5, вбачаються  розбіжності в пункті 12 (кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії) з пунктом 13 (кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати в цьому списку) та пунктом 14 (кількості голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії), Пункти 13 та 14 повинні дорівнювати пункту 12, проте кількість голосів відрізняється  (226 проти 333 голосів).

Згідно змісту наданого позивачем протоколу ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному виборчому окрузі №4, вбачається аналогічна розбіжність в кількості голосів  (242 проти 341 голосів).

Відповідно до наявного в матеріалах справи витягу з Протоколу безперервного засідання прийому протоколів про підрахунок голосів на дільничних виборчих комісіях в день місцевих виборів 25.10.2020 Слов’янської міської ТВК Краматорського району Донецької області,  Слов’янська міська ТВК вирішила врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців з виборів міського голови Слов’янської міської ради на ДВК № 141231, зобов’язати ДВК № 141231 виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколів з позначкою “Уточнений” про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Слов’янської міської ради та з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області.

За результатами розгляду протоколів з позначкою “Уточнений” про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Слов’янської міської ради та з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, Слов’янська міська ТВК вирішила врахувати відомості протоколів з позначкою “Уточнений” про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Слов’янської міської ради та з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області на ДВК №141231.

Відповідачем надано до суду протоколи ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231  з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному виборчому окрузі №5 з позначкою “Уточнений” та про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141231 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному виборчому окрузі №4 з позначкою “Уточнений” .

Згідно змісту вказаних протоколів виявлені недоліки, в тому числі і ті, на які посилається позивач у своєму позові, ДВК № 141231 були усунуті.

Суд зазначає, що аналізуючи   різницю між вказаними показниками суд вважає, що зазначені показники голосів відображені в п. 13 та п. 14 є складовими п. 12, що є основним та визначений однаковою кількістю виборців в обох протоколах.

Таким чином, враховуючи, що   вищезазначені показники в обох протоколах з позначкою “Уточнений”  не містять відхилення, можна зробити висновок про відсутність суттєвих порушень порядку підрахунку голосів та, як наслідок, обмеження виборчих прав громадян.

 За таких фактичних обставин, колегія суддів доходить висновку, що кількісна різниця у показниках первинного та уточненого протоколів № 141231 є саме неточністю, яку можливо було усунути без повторного підрахунку голосів, що і було зроблено на вимогу міської ТВК, та про що було зроблено відповідні записи в Протоколі безперервного засідання прийому протоколів про підрахунок голосів на дільничних виборчих комісіях в день місцевих виборів 25.10.2020 Слов’янської міської ТВК Краматорського району Донецької області.

Враховуючи викладене, суд вважає, що спірні протоколи ДВК з позначкою "Уточнений" є правомірними та такими, що вчинені в межах та на підставі наданих повноважень, що передбачені вимогами статті 254 Виборчого кодексу України.

Щодо недоліків зазначених протоколів в частині того, що навпроти назв місцевих організацій політичних партій та окремих кандидатів проставлено знак “-”, що не передбачено законодавством, тобто в цих позиціях не визначена кількість голосів виборців за конкретні місцеві організації партій та конкретних кандидатів з них, що є також прямою підставою для призначення повторного підрахунку голосів виборців та вказує на протиправну бездіяльність з цього питання Слов’янської міської ТВК, суд зазначає наступне.

 Колегією суддів встановлено, що в спірних протоколах ДВК з позначкою "Уточнений" була вказана чітка кількість голосів, які підтримали певного кандидата, розбіжностей в них не виявлено, формальне ставлення до зазначених протоколів, не спростовує наявність в них відображення підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, також поля навпроти назв місцевих організацій політичних партій та окремих кандидатів проставлено знак заповнені, що означає не тільки фактичне але і реальне  заповнення відповідних протоколів ДВК на дільниці № 141231.

Крім того, щодо посилань позивача на те, що повноважні члени ДВК, які прийняли присягу, не працювали в комісії в день голосування та підрахунку голосів, а замість них працювали особи, які не мали на це права так як фактично вони були включені до складу ДВК не на заміну, а виключно за рішенням комісії за підстав не передбачених Кодексом, суд не приймає такі посилання, оскільки вони не знаходять своє відображення та не підтверджуються документально.

Так, в матеріалах справи наявна постанова Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області № 45 від 09.10.2020, на підставі якої утворено дільничні виборчі комісії виборчих ділянок, зокрема, ДВК №141231.

Постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області № 103 від 22.10.2020, зроблені зміни в складі дільничних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів.

Суд зазначає, що в зазначеній постанові № 103 відсутня ДВК № 141231.

Також, відповідачем до матеріалів справи наданий додаток № 53 до постанови № 45 від 09.10.2020 про склад ДВК № 141231 та склад  тієї ж самої ДВК станом на 25.10.2020 (день голосування), з яких вбачається однаковий склад осіб, які входили до складу ДВК № 141231.

Таким чином, оскільки в матеріалах справи відсутні будь які докази того, що члени ДВК, які прийняли присягу, не працювали в комісії в день голосування та підрахунку голосів, а замість них працювали особи, які не мали на це права, твердження позивача з цього приводу є не обґрунтованими та безпідставними, зміни до складу ДВК № 141231, згідно постанови № 103 - не вносились.

Крім того, оскарження Постанови № 103 не є предметом даного позову.

За таких обставин, при відсутності інших доказів невірного відображення ДВК кількості голосів виборців, суд вважає, що вимоги позивача про визнання протиправним та скасування протокольного рішення Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141231 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області та депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області задоволенню не підлягають.

Із системного аналізу викладеного вбачається відсутність підстав для задоволення позовних вимог, оскільки відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Виборчим кодексом України, підстав для проведення повторного голосування у нього не було. Позивачем не було надано суду достатніх та належних доказів на підтвердження правомірності заявлених позовних вимог. Під час судового розгляду доведено, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством.

Враховуючи викладене, доводи позивача в обґрунтування даного позову, колегія суддів вважає безпідставними.

В позовній заяві, позивач посилався на те, що суд на виконання ч.1 ст. 278 КАС України, може звернутись до правоохоронних органів щодо перевірки на законність викладених в позовній заяві обставин, що призвели до прийняття протиправного рішення, яке має ознаки підлогу виборчого документу, а саме протоколу підрахунку голосів виборців.

Водночас, під час розгляду справи судом не встановлено порушень, що можуть бути підставою для притягнення до відповідальності не за правилами цього Кодексу, а тому підстави для вчинення вищезазначених дій у суду відсутні.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Засади сплати судового збору встановлені Законом України “Про судовий збір” №3674-VI.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 цього Закону, судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду (стаття 2 Закону).

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України “Про судовий збір”, судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з приписами статті 4 Закону України “Про судовий збір”, за подання позовної заяви немайнового характеру, яка подана юридичною особою або фізичною особою – підприємцем встановлюється ставка судового збору - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Позивачем заявлено до суду три позовні вимоги немайнового характеру.

Статтею 7 Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік” з 01.01.2020 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2102,00 грн.

Станом на момент звернення до суду з адміністративним позовом та до моменту прийняття рішення по справі судовий збір позивачем у встановленому законом розмірі за три позовні вимоги немайнового характеру не сплачено.

Враховуючи викладене, суд стягує судові витрати з позивача до Державного бюджету України.   

На підставі вищевикладеного та керуючись статями 2-15, 19-21, 72-79, 90, 94, 122, 123, 132, 159-161, 164, 192-194, 224-228, 241-247, 255, 253-263, 273, 293-295 КАС України, суд, -

                                                        

В И Р І Ш И В:

 

У  задоволенні адміністративного позову Донецької обласної організації політичної партії “НАШ КРАЙ” до Слов'янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправної та зобов’язання вчинити певні дії - відмовити.

Стягнути з Донецької обласної організації політичної партії “НАШ КРАЙ” (ЄДРПОУ 39878456, місцезнаходження: м. Слов’янськ, вул. Торська, 14А) до Державного бюджету України суму судового збору у розмірі 6306,00 грн.

Рішення прийнято та підписано в нарадчій кімнаті в порядку письмового провадження  06 листопада 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляійного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного  суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).          

 

Головуючий суддя                                                       І.О. Голошивець

 

Судді                                                                              Г.П. Бабаш

                                                                        

                                                                                       І.С. Молочна