flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/10113/20-а

06 листопада 2020, 17:40

завантажити

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

06 листопада 2020 р.                                                             Справа№200/10113/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

          

Донецький  окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Аляб’єва І.Г.,

суддів Тарасенка І.М., Христофорова А.Б.,

розглянувши у письмовому провадженні (за правилами загального позовного провадження) адміністративну справу за позовом Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (вул. Торська, 14А, м. Слов’янськ, Донецька область, 84122, код ЄДРПОУ 39878456) до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (пл. Соборна, 2, м. Слов’янськ, Донецька область, 84122, код ЄДРПОУ 43757016) про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії, -    

в с т а н о в и в:

 

31 жовтня 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області в якому позивач просить:

-          визнати протиправним та скасувати протокольне рішення Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського районну Донецької області;

-          визнати протиправною бездіяльність Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського районну Донецької області;

-          зобов’язати Слов’янську міську територіальну виборчу комісію Краматорського району Донецької області прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №141193 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського районну Донецької області.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2020 року позовну заяву Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії повернуто позивачу.

02 листопада 2020 року представником позивача подано апеляційну скаргу на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2020 року.

Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року апеляційну скаргу Донецької обласної організації політичної партії «Наш край» на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2020 року у справі №200/10113/20-а - задоволено. Скасовано ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 01 листопада 2020 року та направлено адміністративну справу №200/10113/20-а до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.

Справа надійшла до суду 04 листопада 2020 року об 19 год. 21 хв.

05 листопада 2020 представником позивача надано заяву про уточнення позовних вимог в якій позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати протокольні рішення від 26 жовтня 2020 року Слов'янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141193 з позначкою «Уточнений» з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського районну Донецької області;

- визнати протиправною бездіяльність Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області щодо неприйняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов'янської міської ради та Слов'янського міського голови Краматорського районну Донецької області;

- зобов’язати відповідача прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №141193 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови
Краматорського районну Донецької області.

В обґрунтування позову зазначено, що головою Донецької обласної організації Політичної Партії «НАШ КРАЙ» Недавою Олегом Анатолійовичем, під час опрацювання Протоколів дільничої виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 (далі- ДВК №141193) з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, а саме, з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, депутатів Слов’янської міської ради та Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області виявлено в них цілий ряд неточностей, які згідно ч.10 ст.254 Виборчого кодексу України неможливо усунути без перерахунку виборчих бюлетенів та відповідного опрацювання списків виборців виборчої дільниці.

Зазначає, що всупереч вимогам Виборчого кодексу України, відповідачем при здійсненні прийому від дільничної виборчої комісії № 141193 протоколів не було розглянуто питання та не прийнято рішення стосовно усунення виявлених неточностей протоколів дільничної виборчої комісії № 141193 про підрахунок голосів виборців шляхом призначення перерахунку виборчих бюлетенів.

Вважає, що наведене є прямим порушенням приписів Виборчого кодексу України та вказує на протиправну бездіяльність відповідача щодо забезпечення основних принципів виборчого права. Також зазначає, що протиправна бездіяльність відповідача призвела до порушення виборчих прав Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ», як суб’єкта виборчого процесу. 

На думку позивача, згідно з частиною 12 статті 254 Виборчого кодексу України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами ТВК в порядку, визначеному Постановою ЦВК від 15 жовтня 2020 року №386, з урахуванням положень ст.250 Кодексу. Вказаний припис під час прийняття протоколів від ДВК № 141193 комісією не виконаний, в чому і полягає її протиправна бездіяльність.

Вказує, що намагання відповідача вирішити вказане питання шляхом направлення ДВК на складання «Уточненого» протоколу є не тільки протиправним, протизаконним, а й має підпадати під дію статей Кримінального Кодексу України.

Зазначає, що в протоколі підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 141193 з виборів депутатів Краматорської міської ради має місце наступна неточність: (п.12 ) кількість голосів виборців, які підтримала територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії має розбіжність в 10 (десять) голосів виборців від суми (п.13) кількості голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата в депутати в цьому списку та (п.14) кількості голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії. Розбіжність міститься  в позиції 4 в п.12 Протоколу, де на думку позивача, має бути зазначено 10 голосів.

На підставі викладеного просив задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача через канцелярію суду надав докази по справі, які були витребувані ухвалою суду від 04 листопада 2020 року.

Відповідачем відзив до суду не надано.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04 листопада 2020 року відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено на 05 листопада 2020 року об 15 годині 30 хвилин.

До судового засідання представник позивача та представник відповідача не з’явилися, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином. В матеріалах справи містяться клопотання представника позивача та відповідача про розгляд справи без їх участі та в письмовому провадженні.

Відповідно до частини дев’ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України(далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд розглядає позовну заяву в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши докази, що містяться у матеріалах справи, суд встановив наступне.

Позивач - Донецька обласна організація політична Партія «НАШ КРАЙ» (код ЄДРПОУ 39878456),зареєстрована за адресою: 84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Торська, буд. 14-а, яка є учасником  виборчого процесу на чергових місцевих виборах у 2020 році депутатів місцевих рад та сільських селищних, міських голів в Краматорському районі Донецької області.

Центральна виборча комісія постановою від 08 серпня 2020 року №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісією України  прийнято постанову № 172  від 10 серпня 2020 року «Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим ), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій», відповідно до якої було утворено Слов’янську міську територіальну виборчу комісію Краматорського району Донецької області  (додаток №96 до постанови Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року №172).

Згідно з постановою Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області  № 45 від 09 жовтня 2020 року утворено дільничну виборчу комісію виборчих дільниць №141193.

Протоколом дільничної виборчої комісії (який було надано позивачем) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному окрузі № 5, який не містить дати підписання, встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. Згідно змісту вказаного протоколу:

п. 12. кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії має розбіжність в 10 (десять) голос виборців від суми – всього 556;

п.13 кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата у депутати з цього списку -154;

п. 14 кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіально виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії – 392.

Протоколом дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141193 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному окрузі № 5 (який було надано позивачем),  встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. Згідно змісту вказаного протоколу:

п.3 кількість виборців, включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) всього 0;

п.4 кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування всього 0;

п. 9 кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці – всього 613.

п. 10 кількість недійсних виборчих бюлетенів на виборчій дільниці – всього 0;

п.11 кількість виборчих бюлетенів з голосами виборців,  які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій – 613.

Поряд з цим, уточненим протоколом дільничної виборчої комісії, який було надано відповідачем та який засвідчено круглою печаткою та підписом посадової особи Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області  про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141193  з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному окрузі № 5, підписаний 26 жовтня 2020 року об 11 годині 00 хвилин, встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. Згідно змісту вказаного протоколу:

п. 12. кількість голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список від кожної місцевої організації політичної партії має розбіжність в 10 (десять) голос виборців від суми – всього 556;

п.13 кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії, не підтримавши окремого кандидата у депутати з цього списку -154;

п. 14 кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата в депутати, включеного до територіально виборчого списку кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії – 402.

Уточненим Протоколом дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 141193 з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області у територіальному окрузі № 5 (який було надано відповідачем),  встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. Згідно змісту вказаного протоколу:

п. 3 кількість виборців, включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) всього 1819;

п. 4 кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування всього 31;

п. 9 кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці – всього 613.

п. 10 кількість недійсних виборчих бюлетенів на виборчій дільниці – всього 57;

п.11 кількість виборчих бюлетенів з голосами виборців,  які підтримали територіальні виборчі списки усіх місцевих організацій політичних партій – 556.

Протоколом дільничної виборчої комісії (який було надано позивачем) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному окрузі № 4, який підписаний 26 жовтня 2020 року, встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. Згідно змісту вказаного протоколу:

п. 3 кількість виборців включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) всього 0;

п.4 кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування всього 0;

Відповідно до протоколу дільничної виборчої комісії (який було надано позивачем) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 з виборів депутатів Слов’янської міської ради Краматорського району Донецької області у територіальному окрузі № 4 з приміткою «Уточнений» (який було надано відповідачем), який підписаний 26 жовтня 2020 року, встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. Згідно змісту вказаного протоколу:

п. 3 кількість виборців включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) всього 1819;

п.4 кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування всього 31.

Протоколом дільничної виборчої комісії (який було надано позивачем) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 з виборів Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області, який підписаний 26 жовтня 2020 року, встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. Згідно змісту вказаного протоколу:

п.3 кількість виборців включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) всього 0;

п.4 кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування всього 0;

п.9 кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці всього 613;

п.10 кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними всього 0;

п.11 кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата на посаду сільського/селищного/міського голови всього 595.

Протоколом дільничної виборчої комісії (який було надано відповідачем) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №141193 з виборів Слов’янського міського голови Краматорського району Донецької області з позначкою «Уточнений», який підписаний 26.10.2020, встановлені результати виборів у зазначеному територіальному окрузі. Згідно змісту вказаного протоколу:

п.3 кількість виборців включених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) всього 1819;

п.4 кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування всього 31;

п.9 кількість виборців, які взяли участь у голосуванні на виборчій дільниці всього 613;

п.10 кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними всього 18;

п.11 кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата на посаду сільського/селищного/міського голови всього 595.

У витязі з Протоколу безперервного засідання прийому протоколів про підрахунок голосів на дільничних виборчих комісіях в день місцевих виборів 25 жовтня 2020 року зазаначено:

-          у пункті 56 зазначено: Слухали: голову Слов’янської міської територіальної виборчої комісії про те, що 26 жовтня 2020 року до Слов’янської ТВК надійшли від ДВК № 141193 запечатані пакети з протоколами про підрахунок голосів виборців з виборів міського голови Слов’янської міської ради, виборів депутатів Слов’янської міської ради та з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області та іншими виборчими документами. Члени ТВК перевірили комплектність документів та цілісність упаковки всіх пакетів з виборчими документами. Голова ТВК розпечатала пакет з протоколами ДВК № 141193 та о 10-35 оголосила їх зміст : протоколи з виборів міського голови Слов’янської міської ради, виборів депутатів Слов’янської міської ради та з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області. За результатами розгляду протоколів про підрахунок голосів виборців з виборів міського голови Слов’янської міської ради, виборів депутатів Слов’янської міської ради та з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області Слов’янська міська ТВК вирішила: зобов’язати ДВК №141193 виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколів з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів міського голови Слов’янської міської ради, виборів депутатів Слов’янської міської ради та з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області.

-          у пункті 86 зазначено: Слухали: голову Слов’янської міської територіальної виборчої комісії про те, що 27 жовтня 2020 року до Слов’янської ТВК надійшов від ДВК № 141193 протокол з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Слов’янської міської ради. Голова ТВК розпечатала пакет з протоколом з позначкою «Уточнений» ДВК № 141193 та о 14-41 оголосила зміст :За результатами розгляду протоколу з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Слов’янської міської ради, Слов’янська міська ТВК вирішила: врахувати відомості протоколу з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Слов’янської міської ради на ДВК № 141193.

-          у пункті 87 зазначено: Слухали: голову Слов’янської міської територіальної виборчої комісії про те, що 27 жовтня 2020 року до Слов’янської ТВК надійшов від ДВК № 141193 протокол з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області. Голова ТВК розпечатала пакет з протоколом з позначкою «Уточнений» ДВК № 141193 та о 14-45 оголосила зміст: За результатами розгляду протоколу з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області, Слов’янська міська ТВК вирішила: врахувати відомості протоколу з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Краматорської районної ради Донецької області на ДВК №141193.

У пункті 89 зазначено: Слухали: голову Слов’янської міської територіальної виборчої комісії про те, що 27 жовтня 2020 року до Слов’янської ТВК надійшов від ДВК № 141193 протокол з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів міського голови Слов’янської міської ради. Голова ТВК розпечатала пакет з протоколом з позначкою «Уточнений» ДВК № 141193 та о 15-26 оголосила його зміст. За результатами розгляду протоколу з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів міського голови Слов’янської міської ради, Слов’янська міська ТВК вирішила: врахувати відомості протоколу з позначкою «Уточнений» про підрахунок голосів виборців з виборів міського голови Слов’янської міської ради на ДВК № 141193.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Статтею 32 Виборчого Кодексу України (надалі - Кодекс) визначено, що виборчі комісії в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених   Конституцією України   та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів. До виборчих комісій належать: Центральна виборча комісія; окружні виборчі комісії; територіальні виборчі комісії; дільничні виборчі комісії. Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені   Конституцією України, цим Кодексом та законами України. Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом. Система виборчих комісій кожного типу виборів визначається цим Кодексом. У разі проведення на відповідній території загальнодержавних виборів одночасно з місцевими виборами дільничні виборчі комісії з місцевих виборів у межах цієї території не утворюються, їх повноваження виконують відповідні дільничні виборчі комісії із загальнодержавних виборів.

Статтею 33 Кодексу визначений статус виборчих комісій. Зазначено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів. Окружні та дільничні виборчі комісії є тимчасовими органами, що утворюються на час підготовки та проведення відповідних виборів з урахуванням вимог цього Кодексу. Територіальні виборчі комісії є постійно діючими органами. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування, у порядку, передбаченому цим Кодексом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії. Територіальні виборчі комісії можуть ліквідовуватися у разі відповідної зміни адміністративно-територіального устрою.

Центральна виборча комісія Постановою від 10 серпня 2020 року №173 затвердила Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів.

Пунктом  1.4.1 вказаного порядку визначено, що до територіальних виборчих комісій належать: виборча комісія Автономної Республіки Крим; обласні виборчі комісії; районні виборчі комісії; міські виборчі комісії; районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом); селищні, сільські виборчі комісії.

Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених   Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів і є постійно діючими органами (п. 1.4.2).

Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів (п. 1.4.3).

Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування у порядку, передбаченому Кодексом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії (п. 1.4.4).

Територіальні виборчі комісії є юридичними особами.

Територіальні виборчі комісії оприлюднюють власні рішення на своїх офіційних вебсайтах (за наявності), вебсайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший спосіб, визначений Кодексом.

Окружні та територіальні виборчі комісії надають усі свої рішення для оприлюднення на офіційних вебсайтах відповідних регіональних або територіальних представництв Центральної виборчої комісії (у разі їх утворення) не пізніше дня, наступного після дня їх прийняття (п. 1.4.5).

Пунктом 1.16 визначено, що окружні та територіальні виборчі комісії в порядку, встановленому   Кодексом, передають для оприлюднення на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії відомості про кандидатів, зареєстрованих для участі у відповідних виборах. Така інформація може бути оприлюднена та надана в порядку, визначеному   Законом України   "Про доступ до публічної інформації".

Територіальні виборчі комісії оприлюднюють інформацію щодо зареєстрованих кандидатів у порядку, передбаченому   Кодексом, на своїх вебсайтах (за наявності) або на вебсайтах відповідних рад чи в інший спосіб, визначений цими комісіями, а також у випадках, передбачених Кодексом, передають відомості про кандидатів для оприлюднення на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії в обсягах та порядку, встановлених Центральною виборчою комісією.

Інформація щодо зареєстрованих кандидатів може оприлюднюватися на офіційних вебсайтах відповідних регіональних або територіальних представництв Центральної виборчої комісії (у разі їх утворення).

Кожна виборча комісія здійснює документування своєї діяльності, що полягає в підготовці відповідно до встановленого порядку документів на паперових та електронних носіях, що фіксують прийняття рішень та здійснення іншої діяльності комісії в межах повноважень, передбачених   Кодексом   та законами України (п.1.17).

Документування діяльності виборчої комісії здійснюється державною мовою (п.1.18).

Організацію ведення діловодства виборчої комісії забезпечує секретар виборчої комісії (п.1.19).

Відповідальність за організацію роботи та ведення діловодства виборчої комісії, а також за дотримання цього Порядку покладається на голову відповідної виборчої комісії (п.1.20).

На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання (п. 2.5).

Пунктом 9.8 передбачено, що з питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.

Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом (п.9.10).

Відповідно ст. 254 Виборчого кодексу України,  з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов’язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Рішення, передбачене частиною п’ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п’ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з’ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою "Уточнений" дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії.

У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою "Уточнений", територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п’ятої цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Відповідно до вимог частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Щодо розбіжностей у протоколі про підрахунок голосів з виборів депутатів Краматорської міської ради, суд зазначає наступне.

Позивач посилається на те, що у первісному протоколі підрахунку голосів існує  розбіжність між пунктами 12, 13 та 14.

З наданої позивачем копії відповідного протоколу вбачається, що  у пункті 14 в графі напроти прізвища Мелешко Л.А. вказано «0» голосів.

За змістом уточненого протоколу, кількість голосів навпроти прізвища Мелешко Л.А. вказано «10».

Водночас, із поданої відповідачем копії первісного протоколу вбачається, що розбіжностей у відповідній частині відомостей немає, а навпроти прізвища Мелешко Л.А. стоїть позначка “10”.

З викладеного суд приходить до висновку про те, що позивач посилається на помилку, яка в дійсності не була допущена у протоколі, що поданий до відповідача.

Водночас, судом встановлено, що у поданому протоколі не співвідносяться показники пунктів 12 та 11.

З аналізу первісного та уточненого протоколів вбачається, що вказана розбіжність виникла внаслідок того, що у первісному протоколі вказано у пункті 10 «кількість виборчих бюлетенів, що визнані недійсними» показник «0», в той час як в уточненому «57».

Оскільки саме на суму 57 голосів відрізняються показники пунктів 12 та 11 у первісному протоколі така помилка вбачається технічною.

Суд зазначає, що виправлення цієї помилки не змінило кількості голосів, набраних певною партією або кандидатом, тому вона могла бути усунута без перерахунку голосів.

Щодо розбіжностей у протоколі про підрахунок голосів з виборів депутатів Слов’янської міської ради, суд зазначає наступне.

У первісному протоколі в пунктах 3 «кількість виборців, включених до списку виборців» та 4 «кількість виборців, внесених до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування» вказано «0».

Суд зазначає, що пункт 3 апріорі не може дорівнювати «0», відтак відповідна помилка є технічною та виправлена у уточненому протоколі.

Помилка у пункті 4 також вбачається технічною та такою, що не може бути підставою для повторного перерахунку голосів, оскільки у відповідному пункті не йдеться про кількість голосів відданих за того чи іншого кандидата, а лише констатує кількість виборців, що мали право проголосувати вдома.

Щодо розбіжностей у протоколі про підрахунок голосів з виборів Слов’янського міського голови, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що у первісному протоколі сума значень пунктів  10 та 11 не відповідає значенню пункту 9.

Вказана розбіжність виникла внаслідок того, що у пункті 10 «кількість виборчих бюлетенів, що визнані недійсними» вказано показник «0».

В уточненому протоколі замість показника «0» вказана цифра «18».

Враховуючи, що різниця суми значень пунктів  10 та 11 та пункту 9 у первісному протоколі відрізняється на 18, вказана помилка вбачається технічною.

Виправлення цієї помилки не змінило кількості голосів, набраних певною партією або кандидатом, тому могла бути усунута без перерахунку голосів.

Викладене дає підстави стверджувати, що наведені технічні помилки могли бути усунуті без проведення повторного перерахунку голосів, відтак цей позов вбачається необґрунтованим.

Посилання позивача на порушення правил комплектування дільничної виборчої комісії не можуть прийматися до уваги та не досліджуються судом, оскільки не стосуються предмету цього позову та мали оскаржуватися окремо.

Посилання на те, що дільничною виборчою комісією не складено акт про наявність невідповідностей у протоколах також не може бути підставою вважати незаконними дії або бездіяльність територіальної виборчої комісії.

Викладеного суд приходить до висновку про необґрунтованість позову.

Щодо розподілу судових витрат, то згідно з положеннями статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

За змістом частини дев`ятої статті 273 КАС України у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цих Кодексом.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (частина 2 статті 132 цього Кодексу). 

Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» установлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01 січня 2020 року у розмірі 2102,00 гривні.

Позивачем у даній справі заявлено три пов’язані між собою позовні вимоги    немайнового характеру.

Згідно з приписами статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання юридичною особою позову до адміністративного суду встановлений розмір судового збору в розмірі  одного прожиткового мінімуму.

Отже, при поданні до суду даної позовної заяви підлягає сплаті судовий збір у розмірі 2102,00 грн. 

Позивач судовий збір за подання адміністративного позову не сплатив.

Суд дійшов висновку про стягнення з позивача судового збору у розмірі 2102,00 грн. на користь Державного бюджету України. 

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 132, 139, 205, 241, 245, 246, 250, 255, 272, 273, 295 КАС України, суд -

в и р і ш и в:

 

В задоволені позову Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (вул. Торська, 14А, м. Слов’янськ, Донецька область, 84122, код ЄДРПОУ 39878456) до Слов’янської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району Донецької області (пл. Соборна, 2, м. Слов’янськ, Донецька область, 84122, код ЄДРПОУ 43757016) про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії - відмовити.

Стягнути з Донецької обласної організації політичної партії «НАШ КРАЙ» (84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Торська, буд. 14-а, код ЄДРПОУ 39878456) на користь Державного бюджету України суму судового збору у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 копійок. 

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. 

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана у дводенний строк з дня складання повного тексту рішення до Першого апеляційного адміністративного суду.

Рішення набирає законної сили у строк та в порядку передбаченому статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України.     

Повний текст рішення виготовлений та підписаний  06 листопада 2020 року об 17 годині 00 хвилин.     

    

 

Головуючий суддя                                                                        І.Г. Аляб'єв

 

Судді                                                                                              І.М. Тарасенко

                                                                      

                                                                                                       А.Б. Христофоров