flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі №200/10377/20-а

08 листопада 2020, 13:27

завантажити

Донецький окружний адміністративний суд

УХВАЛА

про повернення позовної заяви

 

08 листопада 2020 року                                                              справа №200/10377/20-а 

постановлено у нарадчій кімнаті

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Зеленов А.С., одержавши  матеріали позовної заяви Донецької територіальної організації Політичної партії «Європейська солідарність» (пр-т. Миру, буд.9, м. Краматорськ, 84313, ЄДРПОУ 39645186) до Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області (пр-т. Миру, 72, смт. Мангуш, Донецька область, ЄДРПОУ 43789509) про визнання протоколу протиправним та його скасування, зобов’язання вчинити певні дії,-

                      

В С Т А Н О В И В:

 

         07 листопада 2020 року о 17 годині 45 хвилин на електронну пошту  суду надійшла позовна заява Донецької територіальної організації Політичної партії «Європейська солідарність», до відповідача, Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області в якій просить суд:

  • визнати протокол Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області «Про результати виборів депутатів Маріупольської районної ради у виборчому окрузі №5» складений 02 листопада 2020 року о 10 год. 00 хв. протиправним та скасувати його;
  • зобов’язати Мангушську селищну територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області здійснити перерахунок голосів з виборів депутатів Маріупольської міської ради Маріупольського району Донецької області по дільничним виборчим комісіям №140413, №140417, №140418, №140419.

     Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Вирішуючи питання щодо відкриття провадження в адміністративній справі за даним позовом, суддя виходить з наступного.

Згідно із статтею 160 частиною 2 КАС України, позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Відповідно до статті 168 частини 1 КАС України, позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції, де вона реєструється та не пізніше наступного дня передається судді.

Відповідно до статті 18 частини 8 КАС України, особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, подають процесуальні та інші документи, письмові та електронні докази, вчиняють інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного цифрового підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", якщо інше не визначено цим Кодексом.

Згідно із статтею 44 частиною 7 КАС України, документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.

Відповідно до статті 44 частини 10 КАС України, якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи скріплюються електронним цифровим підписом учасника справи (його представника). Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника).

Частиною 1 пунктом 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України передбачено, що Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система починає функціонувати через 90 днів з дня опублікування Державною судовою адміністрацію України у газеті "Голос України" та на веб-порталі судової влади оголошення про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Станом на день надіслання позивачем позову засобами електронної пошти Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система роботу не розпочала.

Позовна заява надіслана позивачем до суду в електронній формі засобами електронної пошти та не підписана за допомогою електронного підпису, а містить лише відскановану копію підпису.

         Дослідивши матеріали справи, суд зазначає, що заявником подано позовну заяву засобами електронної пошти, тобто в матеріалах справи наявна ксерокопія позову, в якому наявна копія підпису заявника, що не передбачено Кодексом адміністративного судочинства, тобто відсутній оригінал підпису останнього.

         Також, відсутні дані щодо підпису позовної заяви електронним підписом.

                Відповідно до п.3 Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних  судах України затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20 серпня 2019 року №814 сворення електронних документів здійснюється відповідно до Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг""Про електронні довірчі послуги".

         Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про електронні довірчі послуги” від 5 жовтня 2017 року № 2155-VIII електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.

         Згідно ст. 6 Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг” від 22 травня 2003 року № 851-IV (далі – Закон № 851) для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України “Про електронні довірчі послуги”.

          Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону № 851 оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України “Про електронні довірчі послуги”.

        Тобто подана позовна заява не  відповідає вимогам ч. 1 ст. 7 Закону № 851 у зв’язку з відсутністю в них обов’язкового реквізиту - електронного підпису заявника.

З огляду на вищевикладене суд зазначає, що відсутність електронного підпису на електронному документі свідчить, що такий документ не підписаний у визначений законом спосіб.

Відповідно до п.3 ч.4 ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо: позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

Натомість, адміністративний позов надісланий до суду в електронній формі засобами електронної пошти у відсканованому вигляді. Тобто, позивачем подано до суду адміністративний позов без дотримання його форми, визначеної частиною другою  статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскільки позивач не надав суду оригіналу позовної заяви з оригіналом власного підпису, то таку позовну заяву слід повернути позивачу.

Разом з тим, суд зазначає, що ст.273 КАС України визначає  особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій.

Відповідно до ч.11 ст.273 КАС України встановлено дводенний строк для вирішення справи вказаної категорії.

Суд зауважує, що згідно ч.1 ст.270 КАС України на обчислення строків, встановлених статтями 273-277280-283 цього Кодексу, не поширюються правила частин другої - десятої статті 120 цього Кодексу.

З урахуванням викладеного та у зв’язку із тим, що вказана позовна заява не підписана особою, яка її подала, вона підлягає поверненню позивачу відповідно п.3 ч.4 ст. 169 КАС України.

Керуючись статтями 120, 169, 170, 171 243, 248, 256, 270, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -                                                        

 

У Х В АЛ И В:

        

Повернути позовну заяву Донецької територіальної організації Політичної партії «Європейська солідарність» (пр-т. Миру, буд.9, м. Краматорськ, 84313, ЄДРПОУ 39645186) до Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області (пр-т. Миру, 72, смт. Мангуш, Донецька область, ЄДРПОУ 43789509) про визнання протоколу протиправним та його скасування, зобов’язання вчинити певні дії.

Ухвала постановлена та  підписана у порядку письмового провадження 08 листопада 2020 року.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається у дводенний строк з дня її   проголошення. Якщо розгляд справи було здійснено в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Ухвала суду набирає законної сили у строк та в порядку передбачені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

 

 

 

 Суддя                                                                                                 А.С. Зеленов