flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/10387/20-а

11 листопада 2020, 16:28

Завантажити скановану копію

Україна

 Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

     11 листопада 2020 р.                                                             Справа№200/10387/20-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі судової колегії: головуючого судді Стойки В.В., суддів: Бабіча С.І., Кониченка О.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом кандидата на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Азарова Павла Миколайовича  до Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області, третя особа: кандидат на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Мітько Василь Михайлович про визнання протиправними та скасування постанов Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №34 від 06.11.2020, № 35 від 06.11.2020, № 36 від 06.11.2020, зобов'язання Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25.10.2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці № 140218, -

 

ВСТАНОВИВ:

09.11.2020 року об 11 год. 27 хв. до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов кандидата на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Азарова Павла Миколайовича  до Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області, третя особа кандидат на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Мітько Василь Михайлович , в якій позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог,  просить:   

- визнати протиправним та скасувати  протокол Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці № 140218 з виборів Нікольського  селищного голови  від 06.11.2020 року;

- визнати протиправною та скасувати постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 34 від 06 листопада 2020 року (13 год. 00 хв.). “Про результати проведення повторного перерахунку голосів на виборчій дільниці № 140218 з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області в єдиному одномандатному виборчому окрузі;

- визнати протиправною та скасувати постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 35 від 06 листопада 2020 року (13 год. 40 хв.) “Про встановлення результатів голосування з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області в єдиному одномандатному виборчому окрузі”;

- визнати протиправною та скасувати постанову Нікольської селищної територіальної
виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 36 від 06 листопада 2020 року (14 год. 30 хв.) “Про визначення обраними депутатами у багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати”;

- визнати протиправним та скасувати протокол Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області “Про результати голосування з виборів Нікольського селищного голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі” від 06 листопада 2020 року.

- зобов'язати Нікольську селищну територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25 жовтня 2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці №140218;

Позивач в позовній заяві зазначає, що відповідно до акта приймання-передачі виборчої документації від 26 жовтня 2020 року представники Нікольської ТВК прийняли на зберігання від ДВК № 140218 виборчу документацію, зокрема: невикористані виборчі бюлетені, контрольні талони, списки виборців, виборчі бюлетені, які не підлягають врахуванню, контрольні листи, недійсні виборчі бюлетені.

Згідно протоколу безперервного засідання Нікольської ТВК від 25 жовтня 2020 року № 19 комісією прийнято рішення про врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140218.

27 жовтня 2020 року від кандидата на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Мітька В.М. надійшла скарга до Нікольської ТВК про те, що актом перевірки виборчої документації ДВК № 140218 встановлений факт відсутності виборчої документації, а саме: відсутні списки виборців. Просив визнати недійсними бюлетені на ДВК № 140218.

Актом відповідача про перевірку виборчої документації ДВК № 140218 від 27 жовтня 2020 року встановлено, що в упаковках з виборчою документацією дільничної виборчої комісії № 140218 уточнений список виборців відсутній. Уточнений список виборців містив 1219 виборців, попередній список 1227 виборця.

Постановою Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області від 27 жовтня 2020 року № 29 визнано виборчі бюлетені на виборчій дільниці № 140218 недійсними відповідно до ст. 250 п. 29 ч. І  Виборчого кодексу України.

В подальшому відповідачем прийнята постанова (уточнююча) від 28 жовтня 2020 року № 29 у 18 год. 00 хв., якою визнано виборчі бюлетені на виборчій дільниці № 140218 (с. Тополине) в кількості 5048 (що становить 100% бюлетенів на вказаній дільниці), з яких 2582 бюлетенів на районну раду, 1233 бюлетені на селищну раду, 1233 бюлетені на селищного голову, недійсними.

Також, цією постановою визнано голосування з виборів Нікольського селищного голови та виборів Нікольської селищної ради на виборчій дільниці № 140128 недійсними.

Постановою Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області від 28 жовтня 2020 року № 31, яка прийнята о 10 год. 00 хв., визнано обраним Нікольським селищним головою кандидата, який за результатами голосування виборців отримав найбільшу з іншими кандидатами кількість голосів виборців, а саме - Мітька В.М.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року у справі № 200/10040/20-а, яке набуло законної сили, визнано протиправною та скасовано постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №29 від 27 жовтня 2020 року, визнано протиправною та скасовано постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №31 від 28 жовтня 2020 року, визнано протиправною та скасовано постанову (уточнюючу) Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №29 від 28 жовтня 2020 року. Зобов'язано Нікольську селищну територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25 жовтня 2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці №140218.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 3 листопада 2020 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року залишено без змін.

Позивач наголошує, що Нікольська ТВК не виконала зазначені судові рішення та ухвалили спірні постанови, ідентичні тим, які судом визнані протиправними та скасовані.

Постановами №№ 34-36 Нікольська ТВК умисно не виконала зазначені судові рішення, грубо порушила норми ВК України та його виборчі права як кандидата на посаду селищного голови.

На підставі викладеного позивач просив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 09.11.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №200/10040/20-а за позовом кандидата на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Азарова Павла Миколайовича  до Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області, третя особа кандидат на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Мітько Василь Михайлович про визнання протиправними та скасування постанов Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №34 від 06.11.2020, № 35 від 06.11.2020, № 36 від 06.11.2020, зобов'язання Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25.10.2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці № 140218.

10.11.2020 року представник позивача через канцелярію суду надав клопотання про участь у судовому засіданні  в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 10.11.2020 року в задоволені клопотання представника позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції по справі за адміністративним позовом кандидата на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Азарова Павла Миколайовича  до Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області, третя особа: кандидат на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Мітько Василь Михайлович про визнання протиправними та скасування постанов Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №34 від 06.11.2020, № 35 від 06.11.2020, № 36 від 06.11.2020, зобов'язання Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25.10.2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці № 140218, - відмовлено.

Також, 10.11.2020 року представник позивача надав через канцелярію суду клопотання про уточнення позовних вимог, згідно якого, окрім інших вимог просив визнати протиправним та скасувати  протокол Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці № 140218 з виборів Нікольського  селищного голови  від 06.11.2020 року.

Позивач  через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи без своєї участі в порядку письмового провадження.

Представник відповідача через канцелярію суду надав відзив на позовну заяву, докази по справі, які були витребувані ухвалою суду від 09.11.2020 року та клопотання про розгляд справи за його відсутності.

У своєму відзиві відповідач вказав, що судом згідно змісту рішення по справі № 200/10040/20-а фактично встановлено наступний порядок - проведення повторного підрахунку голосів на виборах селищного голови в порядку, встановленому ст. 250 ВК України та прийняття рішення на підставі проведеного Нікольською ТВК Маріупольського району Донецької області процедури повторного підрахунку голосів саме на виборах селищного голови, оскільки рішення суду першої та апеляційної інстанцій не зобов’язували робити такий підрахунок на виборах депутатів районної ради.

На виконання рішень судів та в порядку, встановленому ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року, Нікольська ТВК Маріупольського району Донецької області 06 листопада 2020 року, керуючись главою 6 постанови ЦВК №386 від 15 жовтня 2020 року та ст. 250 ВК України відкрила безперервне засідання.

На виконання ч. 9 ст. 250 ВК України комісія на підставі списку виборців (порівняння списку виборців та витягу із списку виборців) встановлює кількість виборців на виборчій дільниці. Ця кількість оголошується і заноситься секретарем (секретарем засідання) виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з усіх місцевих виборів. Вказаної можливості Нікольська ТВК Маріупольського району Донецької області була позбавлена з об’єктивних причини, оскільки попередній та уточнений списки виборців було викрадено, відомості про вказане кримінальне правопорушення внесені до ЄРДР 28 жовтня 2020 року за №12020050640000262 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. З ст. 158-3 КК України, заявник - голова Нікольської ТВК Маріупольського району Донецької області Зубова Н.В.

Слідуючи встановленій ст. 250 ВК України процедурі підрахунку голосів, Нікольська ТВК Маріупольського району Донецької області відповідно до вимог ч. 11-13 ВК України повинна була підрахувати кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування з відповідних місцевих виборів, за підписами виборців у списку виборців та відмітками "голосував за місцем перебування" у списку виборців та оголосити їх кількість, наступним кроком комісія мала би підрахувати кількість контрольних талонів виборчих бюлетенів з підписами виборців та членів виборчої комісії, які їх видавали, окремо з кожних місцевих виборів та по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці та оголосити її, а також у разі відповідності кількості контрольних талонів, зазначеної у частині дванадцятій цієї статті, кількості виборців, зазначеній у частині одинадцятій цієї статті, ця кількість оголошується і заноситься секретарем виборчої комісії до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці як кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені або у разі невідповідності кількості контрольних талонів, зазначеної у частині дванадцятій цієї статті, кількості, зазначеній у частині одинадцятій цієї статті, складається акт із зазначенням встановленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної виборчої комісії. Підписи скріплюються печаткою комісії. Цей акт мають право підписати присутні кандидати у депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, довірені особи кандидатів, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі. Після цього комісія приймає рішення про встановлення кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування з відповідних виборів. Ця кількість оголошується і заноситься до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Із зазначених вище підстав, а саме кримінального правопорушення, в результаті якого було викрадено попередній та уточнений списки виборців, Нікольська ТВК Маріупольського району Донецької області, не маючи законних підстав виконати вимоги ч. 11-13 ст. 250 ВК України, склала акти від 06 листопада 2020 року “Про невідповідність кількості контрольних талонів кількості виборців” на підставі вимог ч. 11-13 ст. 250 ВК України та “Про неможливість перевірки кількості невикористаних виборчих бюлетенів і кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені, кількості виборчих бюлетенів, отриманих дільничною виборчою комісією”.

Вказані відомості відображено в протоколі безперервного засідання Нікольської ТВК Маріупольського району Донецької області та в протоколі повторного підрахунку голосів, який вівся згідно з формою, встановленою постановою ЦВК №296 від 24.09.2020 в додатку №8, де бюлетені, які знаходились в скриньках ДВК №140218 були внесені в графу №8.

Також Нікольська ТВК Маріупольського району Донецької області на виконання вимог ч. 16 ст. 250 ВК України повинна була перевірити чи дорівнює сума кількості невикористаних виборчих бюлетенів і кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені, кількості виборчих бюлетенів, отриманих дільничною виборчою комісією. У разі невідповідності цих даних дільнична виборча комісія складає акт із зазначенням встановленої рішенням дільничної виборчої комісії причини такої невідповідності, який підписується присутніми членами дільничної виборчої комісії.

Не маючи об’єктивної можливості виконати вказані дії, комісія відобразила їх в протоколах від 06 листопада 2020 року, про обов’язковість ведення яких заначено в ст. 251 ВК України.

Провівши, згідно з ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року, процедуру повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №140218, Нікольська ТВК Маріупольського району Донецької області ухвалила постанову №34 від 06 листопада 2020 року.

У вказаній постанові члени ТВК відобразили всі вказані порушення та дійшли до висновку, що вони позбавлені об’єктивної можливості встановити відсутність випадків незаконного голосування на виборах саме Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області, зокрема голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз, тому прийняла рішення відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 252 ВК України визнати голосування на виборчій дільниці №140218 з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області недійсним,  у зв’язку із низкою порушень, які було встановлено під час повторного підрахунку голосів.

Вказана процедура не стосувалась виборів депутатів Нікольської селищної ради Маріупольського району Донецької області, оскільки скарги на порушення під час вказаного волевиявлення не надходили та не були предметом розгляду в судах першої та апеляційної інстанцій.

Викладене вище свідчить про те, що позивач   на свій розсуд викладає рішення суду, не зазначаючи повністю зміст ухвали про роз’яснення рішення Донецького окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року, якою встановлено саме той порядок виконання рішення суду, який і був застосований Нікольською ТВК.

Крім цього, відповідач наголошує, що оскаржувана постанова №34 від 06 листопада 2020 року не є аналогічною за змістом скасованим раніше постановам №29 та №29 (уточнюючої), ухваленими Нікольською ТВК 27 жовтня 2020 року та 28 жовтня 2020 року відповідно, містить інше правове обґрунтування та висновки.

Судом не було визначено зміст рішень, які може ухвалити Нікольська ТВК після виконання рішення суду про зобов’язання відповідача, як суб’єкта владних повноважень, вчинити певні дії, адже це буде перебиранням судом дискреційних повноважень Нікольської ТВК.

Тобто, Нікольська ТВК не була зобов’язана приймати чітко визначені рішення із заздалегідь встановленим результатом, отже вказані твердження про неналежне виконання рішення суду також є безпідставними.

Відповідач  також зазначив, що ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року було роз’яснено порядок виконання рішення від 30 жовтня 2020 року, яке стосувалось саме спірного питання про вибори сільського голови.

В частині виборів депутатів селищної ради позовні вимоги не було заявлено, тому Нікольська ТВК не маючи скарг або зобов’язання з боку суду про перерахунок на виборах депутатів Нікольської селищної ради Маріупольського району Донецької області, ухвалила постанову №36 від 06 листопада 2020 року, якою оголосила осіб обраними депутатами Нікольської селищної ради Маріупольського району Донецької області.

На підставі вказаного відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи до судового засідання не з’явився, клопотань про відкладення розгляду справи через канцелярію суду не надавав.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з’явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Приписами частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

За таких обставин суд визнав за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення справи по суті, судом встановлено наступне.

Згідно з Основним Законом держави Україна є правовою державою, в якій визнається і діє принцип верховенства права; права і свободи людини і громадянина визначають зміст і спрямованість діяльності держави (статті 1, 3, 8).

Конституція України закріпила право громадян вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (частина перша статті 38).

Виборчі права громадян України - це гарантовані Конституцією України та Кодексом їхні права на участь у виборах, які проводяться в Україні; виборчі права громадян України здійснюються в обсязі і порядку, передбачених виборчим законодавством (частини перша, четверта статті 6 Кодексу).

Не допускаються обмеження щодо участі громадян України у виборчому процесі, крім обмежень, передбачених Конституцією України та Кодексом (частина восьма статті 7 Кодексу).

Громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, що реалізується ними через політичні партії (далі - партії) та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому Кодексом (стаття 11 Кодексу).

Відповідно до пункту 30  частини першої статті 85 Конституції України,  частини другої  статті 194 Виборчого кодексу України, керуючись  частиною п’ятою  статті 8 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України",  статтею 2  Закону України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях",  Законом України  "Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад", статтями 1,  3 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації",    Указом Президента України від 7 лютого 2019 року       № 32/2019       "Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях", Постановою Верховної Ради України № 795-ІХ від 15.07.2020 року “Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році” на неділю 25.10.2020 року були призначені чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних, міських голів, які відбудуться в Маріупольському районі Донецької області

Азаров Павло Миколайович є кандидатом на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області, що підтверджується копією посвідчення №4, виданого Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області 25 вересня 2020 року.

Відповідно до акта приймання-передачі виборчої документації від 26 жовтня 2020 року представники Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області прийняли на зберігання від дільничної виборчої комісії №140218 виборчу документацію, зокрема: невикористані виборчі бюлетені, контрольні талони, списки виборців, виборчі бюлетені, які не підлягають врахуванню, контрольні листи, недійсні виборчі бюлетені.

Як вбачається із протоколу засідання Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області від 25 жовтня 2020 року №19 комісією прийнято рішення про врахування відомостей протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №140218.

27 жовтня 2020 року від кандидата на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Мітька Василя Михайловича надійшла скарга до відповідача про те, що актом перевірки виборчої документації ДВК №140218 встановлений факт відсутності виборчої документації,  а саме: відсутні списки виборців. Просив визнати недійсними бюлетені на ДВК №140218.

Актом про перевірку виборчої документації ДВК №140218 від 27 жовтня 2020 року встановлено, що в упаковках з виборчою документацією дільничної виборчої комісії №140218 уточнений список виборців відсутній. Уточнений список виборців містив 1219 виборців, попередній список – 1227 виборця.

Постановою Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області від 27 жовтня 2020 року №29 визнано виборчі бюлетені на виборчій дільниці №140218 недійсними відповідно до ст. 250 п. 29 ч. 1 Виборчого кодексу України.

В подальшому відповідачем прийнята постанова (уточнююча) від 28 жовтня 2020 року №29 у 18 год. 00 хв., якою визнано виборчі бюлетені на виборчій дільниці №140218 (с. Тополине) в кількості 5048 (що становить 100% бюлетенів на вказаній дільниці), з яких 2582 бюлетенів на районну раду, 1233 бюлетені на селищну раду, 1233 бюлетені на селищного голову, недійсними.

Також цією постановою визнано голосування з виборів Нікольського селищного голови та виборів  Нікольської селищної ради на виборчій дільниці №140128 недійсними.

Постановою Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області від 28 жовтня 2020 року №31, яка прийнята о 10 год. 00 хв., визнано обраним Нікольським селищним головою кандидата, який за результатами голосування виборців отримав найбільшу з іншими кандидатами кількість голосів виборців, а саме – Мітько Василя Михайловича.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 30.10.2020 року, яке набуло законної сили  03.11.2020 року, адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №29 від 27 жовтня 2020 року.  Визнано протиправним та скасовано постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №31 від 28 жовтня 2020 року.  Визнано протиправним та скасовано постанову (уточнюючу) Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №29 від 28 жовтня 2020 року.  Зобов’язано  Нікольську селищну територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25 жовтня 2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці №140218. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05.11.2020 року, роз'яснено рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року у справі №200/10040/20-а, а саме: при виконанні рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року у справі №200/10040/20-а, Нікольській селищній територіальній виборчій комісії Маріупольського району Донецької області слід повторно здійснити підрахунок голосів на виборчій дільниці №140218 та повторно прийняти рішення про визнання особи обраною Нікольським селищним головою Маріупольського району Донецької області.

На виконання рішення від 30.10.2020 року та ухвали Донецького окружного адміністративного суду від 05.11.2020 року по справі №200/10040/20-а Нікольською селищною територіальною виборчою комісією Маріупольського району Донецької області було внесено відповідні дані в протокол  безперервного засідання.

06.11.2020 року Нікольською селищною територіальною виборчою комісією Маріупольського району Донецької області було здійснено повторний підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці № 140218 з виборів Нікольського  селищного голови, про що свідчить відповідний протокол.

Постановою Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області  № 34 від 6  листопада 2020 року (13 год. 00 хв.) “Про результати проведення повторного перерахунку голосів на виборчій дільниці № 140218 з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області в єдиному одномандатному виборчому окрузі”, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 252 ВК України, визнано голосування на виборчій дільниці № 140218 з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області недійсним у зв'язку із встановленням викладених у постанові порушень положень Виборчого кодексу України, внаслідок неможливості достовірного встановлення результатів волевиявлення виборців.

В  якості підстави для прийняття такої постанови зазначено, що територіальна комісія позбавлена об’єктивної можливості встановити  відсутність випадків незаконного голосування на виборах саме Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області, зокрема голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені  до списку виборців  на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більш ніж один раз.

З урахуванням цієї постанови Нікольською ТВК були прийняті постанови № 35 від 06 листопада 2020 року (13 год. 40 хв.) “Про встановлення результатів голосування з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області в єдиному одномандатному виборчому окрузі” та № 36 від 06 листопада 2020 року (14 год. 30 хв.) “Про визначення обраними депутатами у багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати”.

Також був складений протокол про результати голосування з виборів  Нікольського селищного голови в єдиному одномандатному  виборчому окрузі.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Відповідно до частини 4 статті 254 Виборчого кодексу України (далі за текстом – ВК України) при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

Частиною 5 статті 254 ВК України передбачено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

У відповідності до частини 12 статті 254 ВК України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень   статті 250   цього Кодексу.

За правилами п. п. д п. 1 ч. 29 ст. 250 ВК України недійсними вважаються виборчі бюлетені якщо: з інших причин неможливо встановити зміст волевиявлення виборця щодо підтримки виборчого списку певної організації партії.

Частиною 2 ст. 255 ВК України встановлено, що територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев’ятий день з дня голосування (а у разі проведення повторного голосування - не пізніше як на третій день з дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів такі відомості:

1) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями;

2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями;

3) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях;

4) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені;

5) кількість виборців, внесених до витягів із списку виборців для голосування за місцем перебування на виборчих дільницях;

6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені у приміщенні для голосування;

7) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування;

8) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні у приміщенні для голосування;

9) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні за місцем перебування;

10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні;

11) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях;

12) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними;

13) відсоток загальної кількості виборчих бюлетенів, визнаних недійсними, у відношенні до загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні.

За приписами ч. 15 ст. 254 ВК України територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у   частині першій   статті 252 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 252 ВК України дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:

1) випадків незаконного голосування (заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених   частинами п’ятою,   десятою   статті 248 цього Кодексу; голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз) у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів;

2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів;

3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більше ніж на 10 відсотків кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів.

        Суд зауважує, що саме вказані положення законодавства (ч. 1 ст. 252 ВК України) були  покладені в обґрунтування рішення суду від 30.10.2020 року, по справі №200/10040/20-а яке набуло законної сили.

Крім цього, аналізуючи аргументи відповідача щодо “інших підстав для прийняття постанови № 34” суд наголошує на імперативний характер ч. 1 ст. 252 ВК України, яка чітко вказує, що дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі “встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за певних обставин, приписів щодо “позбавлення об’єктивної можливості” встановити такі порушення, якими відповідач обґрунтовує свою правову позицію, вказана стаття не містить.

Таким чином, суд вважає, що трактування  ч. 1 ст. 252 ВК України відповідачем у вигляді “позбавлення об’єктивної можливості” встановити порушення, як підстави для виборчої комісії визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин: є помилковим та підлягає відхиленню.

Крім цього, відповідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Суд наголошує, що  посилання відповідача на положення  ч. 1 ст. 252 ВК України є аналізованими при прийнятті рішення по справі по справі №200/10040/20-а та визнані помилковими, про що свідчить рішення суду, прийняте на користь позивача.

Керуючись наведеними висновками суд вважає, що постанова Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 34 від 06 листопада 2020 року (13 год. 00 хв.). “Про результати проведення повторного перерахунку голосів на виборчій дільниці № 140218 з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області в єдиному одномандатному виборчому окрузі є протиправною та підлягає скасуванню.

Разом з цим суд зауважує, що постанова Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 35 від 06 листопада 2020 року (13 год. 40 хв.) “Про встановлення результатів голосування з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області в єдиному одномандатному виборчому окрузі”, постанова Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 36 від 06 листопада 2020 року (14 год. 30 хв.) “Про визначення обраними депутатами у багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати”, протокол Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області “Про результати голосування з виборів Нікольського селищного голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі” від 06 листопада 2020 року є такими, що прийняті на підставі постанови № 34, а тому також є протиправними та підлягають скасуванню.

Оскільки фактично повторний  підрахунок голосів на виборчій дільниці на виконання рішення суду відповідачем не був здійснений, також визнанню протиправними та скасуванню підлягають протокол Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області «Про повторний підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці № 140218 з виборів Нікольського  селищного голови  Маріупольського району Донецької області» від 06.11.2020 року та протокол Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області “Про результати голосування з виборів Нікольського селищного голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі” від 06 листопада 2020 року.

Крім цього, вищевказані висновки обгрунтувані й тим, що протокол «Про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140218 з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області» не містить кількісних показників щодо виборців, які реалізували свої виборчі права.

Відповідно до ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України. Суб'єктами, на яких поширюється обов'язковість судових рішень являються всі органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові чи службові особи та громадяни.

Згідно ч. 2 ст. 13 Закону України “Про судоустрій і статус суддів” судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Обов'язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Конституційний Суд України у Рішенні від 30.06.2009р. №16-рп/2009 зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб'єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).

Як встановлено судом, відповідач  рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30.10.2020 року, яке набрало законної сили,    не   виконав.

Суд зазначає, що за невиконання рішення суду чинним законодавством передбачена кримінальна відповідальність.

Так, відповідно ч. 1  ст. 382 КК України, передбачена кримінальна відповідальність за  умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню

Таким чином суд наголошує, що рішення суду по справі №  200/10040/20-а, яке набуло законної сили підлягає виконанню, та у разі його умисного невиконня чинним законодавством передбачена кримінальна відповідальність.

Щодо позовних вимог  про зобов'язання Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25 жовтня 2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці №140218.

Згідно ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб’єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.

Як вже було зазначено вище, рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року по справі №200/10040/20-а вирішено адміністративний спір між кандидатом на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Азарова Павла Миколайовича   до Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: кандидат на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Мітько Василь Михайлович. В резолютитивній частині рішення зазначено визнати протиправним та скасувати постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №29 від 27 жовтня 2020 року; визнати протиправним та скасувати постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №31 від 28 жовтня 2020 року; визнати протиправним та скасувати постанову (уточнюючу) Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №29 від 28 жовтня 2020 року; зобов’язати   Нікольську селищну територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25 жовтня 2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці №140218. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4 листопада 2020 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява представника відповідача про роз’яснення судового рішення. Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05.11.2020 року, роз'яснено рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року у справі №200/10040/20-а, а саме при виконанні рішення Донецького окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року у справі №200/10040/20-а, Нікольській селищній територіальній виборчій комісії Маріупольського району Донецької області слід повторно здійснити підрахунок голосів на виборчій дільниці №140218 та повторно прийняти рішення про визнання особи обраною Нікольським селищним головою Маріупольського району Донецької області.  

Керуючись зазначеним, враховуючи наявність прецеденту відносно порядку виконання рішення, з метою належного та повного захисту прав позивача, які безпосередньо охоплюють соціальні права, гарантовані ст. 46 Конституції України, суд вважає за належне вийти за межі позовних вимог та зобов'язати Нікольську селищну територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25 жовтня 2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці №140218, шляхом повторного здійснення підрахунку голосів на виборчій дільниці №140218 та повторно прийняти рішення про визнання особи обраною Нікольським селищним головою Маріупольського району Донецької області, а також рішення про визнання обраними депутатами у багатомандатному виборчому окрузі.

Таким чином, враховуючи викладені висновки суд вважає за належне задовольнити позов у повному обсязі.

Щодо розподілу судових витрат, то згідно з положеннями статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

За змістом частини дев`ятої статті 273 КАС України у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цих Кодексом.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (частина 2 статті 132 цього Кодексу).   

Статтею 4 Закону України “Про судовий збір” передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" установлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2020 року у розмірі 2 102,00 гривні.

Згідно з приписами статті 4 Закону України “Про судовий збір” за подання фізичною особою позову до адміністративного суду встановлений розмір судового збору в розмірі  0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Отже, при поданні до суду даної позовної заяви підлягає сплаті судовий збір у розмірі 840,80 грн.   

Позивач судовий збір за подання адміністративного позову не сплатив.

Суд дійшов висновку про стягнення з відповідача судового збору у розмірі 840,80 грн. на користь Державного бюджету України, оскільки позовні вимоги є похідими.   

Керуючись ст. 2 , п. 10 ч. 1 ст. 4, 5-17, 19, 90, 94-99, 132, 143, 211, 241, 243, 245, 246, 255, 272, 273, 276, 279, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

 

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов кандидата на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Азарова Павла Миколайовича (смт. Нікольське, в. Калинова, 58, ІПН 2205322870) до Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області (смт. Нікольське, в. Свободи, 57), третя особа: кандидат на посаду Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області Мітько Василь Михайлович (с. Кременівка, в. Грецька, 77) про визнання протиправними та скасування постанов Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області №34 від 06.11.2020, № 35 від 06.11.2020, № 36 від 06.11.2020, протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці № 140218 з виборів Нікольського  селищного голови  від 06.11.2020 року, протоколу про встановлення результатів виборів Нікольського селищного голови від 06.11.2020, зобов'язання Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25.10.2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці № 140218,- задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати  протокол Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчий дільниці № 140218 з виборів Нікольського  селищного голови  від 06.11.2020 року.

Визнати протиправною та скасувати постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 34 від 06 листопада 2020 року (13 год. 00 хв.). “Про результати проведення повторного перерахунку голосів на виборчій дільниці № 140218 з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області в єдиному одномандатному виборчому окрузі.

Визнати протиправною та скасувати постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 35 від 06 листопада 2020 року (13 год. 40 хв.) “Про встановлення результатів голосування з виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області в єдиному одномандатному виборчому окрузі”.

Визнати протиправною та скасувати постанову Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області № 36 від 06 листопада 2020 року (14 год. 30 хв.) “Про визначення обраними депутатами у багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати”.

Визнати протиправним та скасувати протокол Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області “Про результати голосування з виборів Нікольського селищного голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі” від 06 листопада 2020 року.

Зобов'язати Нікольську селищну територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області встановити результати виборів Нікольського селищного голови Маріупольського району Донецької області від 25 жовтня 2020 року з урахуванням результатів волевиявлення на виборчій дільниці №140218, шляхом повторного здійснення підрахунку голосів на виборчій дільниці №140218 та повторного прийняття рішення про визнання особи обраною Нікольським селищним головою Маріупольського району Донецької області, а також рішення про визнання обраними депутатами у багатомандатному виборчому окрузі.

Стягнути з Нікольської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області на користь Державного бюджету України суму судового збору у розмірі 840 (вісімсот сорок) гривень 80 копійок.   

Повний текст судового рішення виготовлено та підписано 11 листопада 2020 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.   

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана у дводенний строк з дня складання повного тексту рішення до Першого апеляційного адміністративного суду.

Рішення набирає законної сили у строк та в порядку передбаченому статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України.                

 

Головуючий суддя                                                                         В.В. Стойка

 

Судді                                                                                               С.І. Бабіч

                                                                      

                                                                                                        О.М. Кониченко