flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі №200/8746/19-а

11 липня 2019, 21:57

Завантажити скановану копію

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

11 липня 2019 р.                                                                       Справа №200/8746/19-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

  

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді                 Галатіної О.О.,

Суддів                                   Христофорова А.Б., Олішевської В.В.

при секретарі                        Ковальової А.В.

за участю

представників позивача         не прибув;

представників відповідача    Ганжи Л.О., Лозинської Т.В., Кислого О.О.                  

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщені Донецького окружного адміністративного суду позовну заяву Політичної партії “Європейська Солідарність” в особі представника Уповноваженої особи партії Слащова Руслана Геннадійовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про скасування постанови № 8 від 05 липня 2019 року та зобов’язання вчинити певні дії, суд -

В С Т А Н О В И В:

10 липня 2019 року о 17 год. 33 хв. до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Політичної партії “Європейська Солідарність” в особі представника Уповноваженої особи партії Слащова Руслана Геннадійовича  до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 про скасування постанови № 8 від 05 липня 2019 року та зобов’язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що уповноваженою особою Політичної партії “Європейська Солідарність” 03.07.2019 року були подані до ОВК №50 в присутності заступника ОВК № 50 Григорця Максима Олеговича подання про включення до складу ДВК 236 осіб оформлені відповідною формою та змістом з оптичним диском. Після обробки оптичного диску було встановлено та безпосередньо сповіщено про здвоювання членів ДВК.

04.07.2019 року до ОВК № 50 політичною партією  “Європейська Солідарність”, було подано уточненні подання.

05.07.2019 року Головою ОВК № 50 Лозинською Т.В., був перенесений час засідання комісії ОВК № 50 з 16 год. 00 хв. на 11 год. 00 хв. 05.07.2019 року стосовно розгляду подання від суб'єктів політичних партій.

05 липня 2019 року у 13 год. 00 хв. Окружна виборча комісія з виборів Народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 прийняла постанову № 8 “Про відхилення кандидатур, запропонованих окремими суб'єктами подання до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року одномандатного виборчого округу № 50”, якою відхилила подання до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України від Політичної партії "Європейська Солідарність" депутатська фракція якої зареєстровано в Апараті Верховної Ради України та від Політичної партії "Європейська Солідарність" в кількості 226 осіб, оскільки подання, які були наданні не відповідають встановленим вимогам ч.6 ст.28 Закону України "Про вибори народних депутатів України", а саме подання не скріплені печаткою цієї партії.

Позивач вказує на те, що при подачі та реєстрації подань жодних усних або письмових зауважень не було. Посилався на п.9 ст.28 Закону України "Про вибори народних депутатів України", яка вказує, що технічні описки та неточності допущенні у поданні, не є підставою для відхилення внесених кандидатур і якщо уточнене подання не надійшло у строк виправлення, відповідні кандидатури відхиляються.

На думку позивача члени ОВК № 50 прийняли рішення в протиріччя з виборчим Законом та відхилили повністю подання політичної партії "Європейська Солідарність", а тому просить суд:

- скасувати Постанову № 8 “Про відхилення кандидатур, запропонованих окремими суб'єктами подання до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року одномандатного виборчого округу № 50” Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 від 05 липня 2019 року.

- зобов'язати ОВК № 50 розглянути повторно подання та внести зміни до Постанови № 8 від 05.07.2019 року якими включити подання від політичної партії "Європейська Солідарність" депутатська фракція якої зареєстровано в Апараті Верховної Ради України та від політичної партії "Європейська Солідарність" у кількості 226 осіб.

- зобов'язати ОВК № 50 провести жеребкування щодо включення кандидатур від політичної партії "Європейська Солідарність" депутатська фракція якої зареєстровано в Апараті Верховної Ради України та від політичної партії "Європейська Солідарність”.

- розглянути питання про визнання дій членів ОВК № 50 які проголосували за відхилення подання кандидатур членів ДВК від політичної партії "Європейська Солідарність" не законними та припинити достроково повноваження членів ОВК № 50 за грубе систематичне порушення виборчого права.

Представник позивача під час судового засідання на позовних вимогах наполягав, через канцелярію суду подав клопотання про розгляд справи без його участі.

Представники відповідача в судовому засіданні проти позову заперечували, зазначили, що подання, не були скріплені печаткою.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегією суддів встановлено наступне.

03 липня 2019 року о 23 год. 00 хв.  політична партія “Європейська Солідарність”, депутатська фракція якої зареєстрована в Апараті Верховної Ради України поточного скликання, на паперових носіях та в електронному вигляді подала до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України звичайних та/або спеціальних виборчих дільниць. (вх. 39, 40), зазначене підтверджено журналом реєстрації документів заяв і скарг виборчих комісій та комісій рефендуму.

03.07.2019 року ОВК № 50 були повернуті подання для усунення недоліків.

04.07.2019 року до ОВК № 50 політичною партією “Європейська Солідарність”, було подано уточненні подання, які  були також зареєстровані в журналі реєстрації документів заяв і скарг виборчих комісій та комісій рефендуму.

05.07.2019 року Головою ОВК № 50 Лозинською Т.В., був перенесений час засідання комісії ОВК № 50 з 16 год. 00 хв. на 11 год. 00 хв. 05.07.2019 року, у зв’язку з отриманням ОВК № 50 великої кількості звернень (подання) від суб'єктів виборчого процесу.

05 липня 2019 року у 13 год. 00 хв. Окружна виборча комісія з виборів Народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 прийняла постанову № 8 “Про відхилення кандидатур, запропонованих окремими суб'єктами подання до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року одномандатного виборчого округу № 50”, якою відхилила подання до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України від Політичної партії "Європейська Солідарність" депутатська фракція якої зареєстровано в Апараті Верховної Ради України та від Політичної партії "Європейська Солідарність" в кількості 226 осіб, оскільки подання, які були подані не відповідають встановленим вимогам ч.6 ст.28 Закону України "Про вибори народних депутатів України", а саме подання не скріплені печаткою цієї партії.

Позивач вважаючи, що його права порушенні посилаючись на п.9 ст.28 Закону України "Про вибори народних депутатів України", звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із цим позовом за захистом порушеного права.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Даній нормі кореспондує частина 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно частини 4 статті 3 Закону України "Про вибори народних депутатів України", усі партії - суб'єкти виборчого процесу мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі у порядку та в межах, встановлених цим Законом.

Приписами частини 1 статті 25 Закону України "Про вибори народних депутатів України" визначено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

Відповідно до частини 4 статті 28 Закону України "Про вибори народних депутатів України" право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають суб'єкти подання, зазначені у частині другій статті 27 цього Закону, та кандидати у депутати у відповідному одномандатному окрузі.

Від імені партії подання вносить уповноважена на підставі довіреності особа від партії. Подання від кандидата у депутати вносить безпосередньо кандидат у депутати або його довірена особа.

У свою чергу, пунктом 2 частини 2 статті 27 Закону України "Про вибори народних депутатів України" встановлено, що суб'єктами подання кандидатур до складу окружних виборчих комісій (далі - суб'єкт подання) є політичні партії - суб’єкти виборчого процесу, кандидати у депутати від яких зареєстровані у загальнодержавному окрузі.

Частина 6 статті 28 Закону України "Про вибори народних депутатів України" визначає, що суб'єкт подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій не пізніш як за тридцять дев'ять днів до дня голосування подає до відповідної окружної виборчої комісії на паперових носіях та в електронному вигляді за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, список осіб від цього суб'єкта подання, не більше однієї кандидатури до однієї виборчої комісії, для включення їх до складу відповідних дільничних виборчих комісій. У поданні зазначаються особи, запропоновані відповідним суб'єктом подання на посаду голови, заступника голови та секретаря виборчої комісії. Подання від партії підписується керівником партії (або особою, яка виконує його повноваження) та скріплюється печаткою цієї партії. Подання від кандидата у депутати вносяться за підписом відповідного кандидата у депутати.

Аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що Закон України "Про вибори народних депутатів України" закріплює право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій окремо для таких суб’єктів подання, як політичні партії та кандидати у депутати у відповідному одномандатному окрузі.

Так, від імені партії подання вносить уповноважена на підставі довіреності особа від партії, а підписує керівник партії або особа, яка виконує його повноваження.

При цьому, кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені у тому числі лише з підстав внесення подання з порушенням вимог частин шостої, сьомої, дев'ятої статті 28 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Отже, колегія суддів підкреслює, що законодавець чітко визначив, що подання від партії підписується керівником партії (або особою, яка виконує його повноваження) та скріплюється печаткою цієї партії.

Відтак, як встановлено колегією суддів під час судового засідання, при дослідженні оригіналів документів, подання які були подані 04.07.2019 року, в супереч норм Закону України "Про вибори народних депутатів України", підписані не керівником партії (або особою, яка виконує його повноваження), а уповноваженою особою Політичної партії "Європейська Солідарність" Слащовим Р.Г. та не скріплені печаткою партії.

За таких обставин, колегія суддів не приймає до уваги посилання позивача на частину 9 статті 28 Закону України “Про вибори народних депутатів України” оскільки зазначені порушення не є технічною опискою або неточністю, а така вимога чітко передбачена частиною 4 статті 27 Закону України “Про вибори народних депутатів України”.

Відтак, перевіряючи обґрунтованість та законність дій та рішень суб'єкта владних повноважень, суд враховує наведене нормативне регулювання та вимоги частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Системний аналіз наведених правових норм при застосуванні до правовідносин, що є предметом судового дослідження, вказує на те, що відповідач, який є суб'єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваної постанови діяв у передбачений спеціальним законодавством спосіб, з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), а також з дотримання принципу верховенства права.

Таким чином, суд вважає, що оскаржувана постанова № 8 від 05 липня 2019 року прийнятта в межах та у спосіб визначений Законом України “Про вибори народних депутатів України”.

Інші позовні вимоги, а саме про зобов'язання ОВК № 50 розглянути повторно подання та внести зміни до Постанови № 8 від 05.07.2019 року якими включити подання від політичної партії "Європейська Солідарність" депутатська фракція якої зареєстровано в Апараті Верховної Ради України та від політичної партії "Європейська Солідарність" у кількості 226 осіб, зобов'язання ОВК № 50 провести жеребкування щодо включення кандидатур від політичної партії "Європейська Солідарність" депутатська фракція якої зареєстровано в Апараті Верховної Ради України та від політичної партії "Європейська Солідарність” та розглянути питання про визнання дій членів ОВК № 50 які проголосували за відхилення подання кандидатур членів ДВК від політичної партії "Європейська Солідарність" не законними та припинити достроково повноваження членів ОВК № 50 за грубе систематичне порушення виборчого права, є похідними від позовної вимоги про скасування постанови № 8 від 05 липня 2019 року, тому суд дійшов до висновку про відмову у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Судові витрати розподілити у відповідності до вимог ст.139 КАС України.

Керуючись статтями 33, 243 – 246, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволені адміністративного позову Політичної партії “Європейська Солідарність” в особі представника Уповноваженої особи партії Слащова Руслана Геннадійовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про скасування постанови № 8 від 05 липня 2019 року та зобов’язання вчинити певні дії – відмовити у повному обсязі.

Повний текст рішення прийнятий та підписаний у нарадчій кімнаті 11 липня 2019 року о 20 год. 25 хв.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Донецький окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.    

 

Головуючий суддя                                                                         О.О. Галатіна

 

Судді                                                                                                А.Б. Христофоров

                                                                        

                                                                                                         В.В. Олішевська