flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі № 200/9252/19-а

26 липня 2019, 17:56

Завантажити скановану копію

200/9252/19-а

Україна

 Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

     26 липня 2019 р.                                                             Справа№200/9252/19-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді                    Галатіної О.О.,

Суддів                                        Олішевської В.В., Арестової Л.В.

при секретарі                            Пустовіт Ю.С.

за участю

представників позивача                    Трофімчука В.В.,

представників відповідача                Крайнього О.В., Спасової І.Г.          

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата в народні депутати України Аксьонова Андрія Анатолійовича (85327, Донецька обл., м. Мирноград, м-н. Молодіжний, буд. 34, кв. 93) до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 (85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул. Поштова, буд. 13) про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити певні дії, суд –

                                                      

В С Т А Н О В И В:

 

24 липня 2019 року о 09 год. 43 хв. кандидат в народні депутати України Аксьонов Андрій Анатолійович звернувся до суду із позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовної заяви зазначив, що Аксьонов Андрій Анатолійович відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії від 04.06.2019 № 930 зареєстрований кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019. Зазначив, що до складу одномандатного виборчого округу №50 входить дільнична виборча комісія № 141065 з місцем розташування: м. Покровськ. вул. Свободи, 93.

22.07.2019р. відповідач прийняв від представників ДВК № 141065 протокол від 22.07.2019р. про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі та виборчі документи до нього. За результатами розгляду вказаного протоколу відповідачем фактично прийнято рішення про прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії та враховано відомості протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці у одномандатному окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу.

22.07.2019р. позивач у голови ДВК №141065 Романової Т.В. отримав копію примірника №3 протоколу підрахунку голосів на звичайній виборчій дільниці № 141065. Відповідно до зазначеного протоколу кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. склала 165 (сто шістдесят п’ять) голосів.

Зазначив, що протокол саме з такою кількістю голосів за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. було підписано безпосередньо нею та іншими членами ДВК та скріплено печаткою.

Перший та другий екземпляри протоколу саме з такою кількістю голосів виборців за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. були запаковані до пакету зі спеціальною системою захисту у порядку, встановленому частиною 6 статті 87 Закону № 4061 та спрямовано до відповідача.

Третій примірник саме такого протоколу зберігаються у секретаря дільничної виборчої комісії, а четвертий - вивішений для загального ознайомлення в приміщенні дільничної виборчої комісії.

Вказує на те, що за інформацією голови ДВК № 141065 Романової Т.В. перший та другий примірники дійсного протоколу підрахунку голосів могли бути підмінені на недійсні членами ДВК Верховодом Р.О. та Буданцевим С.П. під час передачі пакунків з примірниками протоколів та виборчими документами від ДВК № 141065 до відповідача.

Посилається на те, що у дійсному протоколі підрахунку голосів на звичайній виборчій дільниці № 141065, складеному 22.07.2019р. в одномандатному виборчому окрузі №50, кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. складала 165 (сто шістдесят п’ять) голосів.

22.07.2019 року  членам окружної виборчої комісії №50 було представлено протокол підрахунку голосів на звичайній виборчій дільниці № 141065 в одномандатному виборчому окрузі №50, відповідно до якого кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. склала 416 (чотириста шістнадцять) голосів.

Про можливу підробку протоколу підрахунку голосів було повідомлено органи Національної поліції.

Позивач вважає дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 щодо прийняття та врахування відомостей, що містяться у протоколі про підрахунок голосів виборців на ДВК № 141065 з даними щодо кількості голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. у кількості 416 (чотириста шістнадцять) голосів, передачі такої інформації до ЦВК засобами ІАС «Вибори народних депутатів України» є протиправними та такими що грубо порушують право позивача бути обраним народним депутатом України, а тому просить:

- визнати протиправними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 щодо прийняття та врахування відомостей, що містяться у примірнику протоколу від 22.07.2019р. про підрахунок голосів виборців на ДВК № 141065 з даними щодо кількості голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. у кількості 416 (чотириста шістнадцять) голосів, передачі такої інформації до ЦВК засобами ІАС “Вибори народних депутатів України”.

- зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 провести повторний підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії №141065 в порядку, встановленому Законом України “Про вибори народних депутатів України”, за результатами якого скласти протокол, який долучити до протоколу про підсумки голосування у одномандатному окрузі № 50.

Позивач надав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник позивача під час судового засідання на позовних вимогах наполягав, надав пояснення аналогічні викладені у позовній заяві.

Представники відповідача у судовому засіданні заперечували проти позовних вимог, посилаючись на те що, 22.07.2019 року приблизно о 20.00 на засіданні окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 представниками дільничної виборчої комісії №141065 був наданий відповідний примірник протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 №141065.

Позиція позивача є суперечливою та необґрунтованою, зазначили представники відповідача, так як, всупереч ч.10 ст. 94 Закону України «Про вибори народних депутатів України» позивач не склав акт, що підтверджує відповідний факт порушення начебто виявлений з додатком до нього, оригіналу відповідного примірника протоколу про підрахунок голосів, який начебто не співпадає з першим примірником протоколу, не склав скаргу і ці документи не були надані до ОВК.

Крім того, позивач, вважаючи, що є наявне порушення вимог Закону України «Про вибори народних депутатів України» не скористався своїм правом повідомлення про вчинений злочин до органів поліції, які невідкладно відповідно до ч.8 ст.111 Закону України «Про вибори народних депутатів України» повинні перевірити ці обставини та припинити порушення.

Підстави для повторного підрахунку голосів окружною виборчою комісією визначені статтею 94 Закону України «Про вибори народних депутатів України», серед яких зазначені - порушення цілісності пакетів та інших порушень під час транспортування. Таким чином, виходячи з вимог вищевказаної норми підстави для прийняття рішення ОВК про проведення повторного підрахунку голосів були відсутні.

Під час транспортування до самого факту передачі ОВК документів їх супроводження здійснюється співробітниками поліції. З боку останнього будь-яких заяв щодо порушень під час транспортування та передачі виборчої документації не надходило.

Стосовно першої позовної вимоги, зазначили, що окружною виборчою комісією не було допущено будь-яких порушень ст.94 Закону України «Про вибори народних депутатів України» та відсутні підстави для прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці №141065, доказів чого так не було надано з боку позивача.

Другою вимогою позивач просить суд зобов’язати ОВК №50 провести повторний підрахунок голосів, що взагалі не передбачено нормами Закону України «Про вибори народних депутатів України».

Просили відмовити в задоволені позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, свідків, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегією суддів встановлено наступне.

Позивач, Аксьонов Андрій Анатолійович відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії від 04.06.2019р. № 930 зареєстрований кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019р. що підтверджується копією посвідчення № КД-32, виданого 04.06.2019р.

22 липня 2019 року о 00 год. 30 хв. на примірнику № 4 бланк № 0344412 складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці  № 141065 в одномандатному виборчому окрузі № 50.

Із примірника № 4 протоколу вбачається, що кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України одномандатного виборчого округу за Трибушкіна Р.В., складає 165 (сто шістдесят п’ять) осіб

Зазначений протокол було підписано головою, заступником, секретарем та членами виборчої комісії які були присутні на засіданні включаючи представника Требушкіна Р.В., Куліковою Т.О.  

22 липня 2019 року о 00 год. 30 хв. на примірнику № 5 бланк № 0344412 складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці  № 141065 в одномандатному виборчому окрузі № 50.

Із примірника № 5 протоколу вбачається, що кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України одномасного виборчого округу за Трибушкіна Р.В., складає 165 (сто шістдесят п’ять) осіб

Зазначений протокол було підписано головою, заступником, секретарем та членами виборчої комісії які були присутні на засіданні включаючи представника Требушкіна Р.В., Куліковою Т.О..  

22 липня 2019 року о 00 год. 30 хв. на примірнику №  7 бланк № 0344441 складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці  № 141065 в одномандатному виборчому окрузі № 50.

Із примірника № 7 протоколу  вбачається, що кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України одномандатного виборчого округу за Требушкіна Р.В., складає 165 (сто шістдесят п’ять) осіб.

Зазначений протокол також було підписано головою, заступником, секретарем та членами виборчої комісії які були присутні на засіданні, включаючи представника Требушкіна Р.В., Куліковою Т.О..

Зазначені протоколи були надані до суду представником позивача та головою виборчій дільниці  № 141065 Романовою Т.В.,  досліджені в судовому засіданні.

Крім того в судове засідання представниками відповідача наданий  примірник №2   бланк № 0344494  протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці  № 141065 в одномандатному виборчому окрузі № 50.  

Із примірника № 2 протоколу  вбачається, що кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України одномандатного виборчого округу за Требушкіна Р.В., складає 416 (чотириста шістнадцять) осіб.

Зазначений протокол також було підписано головою, заступником, секретарем та членами виборчої комісії які були присутні на засіданні.  Але при дослідженні в судовому засіданні було встановлено, що підпис голови виборчій дільниці № 141065 Романової Т.В. на зазначеному протоколі відрізняється від ії підписів на інших протоколах. Крім того, Романова Т.В., в судовому засіданні пояснила, що вказаний протокол з кількістю голосів 416 за Требушкіна Р.В. вона не підписувала.

22 липня 2019 року довірена особа кандидата в народні депутати України Аксьонова Андрія Анатолійовича – Сакун В.А., подав скаргу до Окружної виборчої комісії № 50 про оскарження дій членів виборчій дільниці № 141065.

Відповідно до журналу вхідної кореспонденції скарга зареєстрована 22 липня 2019 року за № 361.

23 липня 2019 року Аксьонов А.А., до Окружної виборчої комісії № 50 подав скаргу, зазначив, що на виборчій дільниці № 141065 під час підрахунку голосів після закінчення голосування було нараховано кількість голосів, поданих, за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича - 165. Було видано копію протоколу комісії № 141065 на бланку № 0344462 де зазначено кількість голосів за Требушкіна Р.В. - 165 голосів.

Після складання першого та другого примірників протоколу разом із запакованими бюлетенями голова дільничної комісії Романова Т.В., заступник голови дільничної комісії Верховод Р.О. та член комісії Буданцев С.П. в супроводі поліцейського направились до ОВК. Прибувши на місце до ОВК голова комісії відлучалась за особистими справами на деякий час, в той час Верховод Р.О. та Буданцев С.П. здали до ОВК протоколи з виправленими  даними, а саме, замість 165 голосів за Требушкіна Р.В. було зазначено 465 голосів. Тобто заступник голови та член комісії внесли неправдиві відомості, які суперечили іншим копіям протоколу дільничної виборчої комісії, зокрема наданому у додатку до цієї скарги.

Зазначений факт ставить під сумнів достовірність змісту протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці, який було надано до ОВК, а тому потрібно зобов’язати виборчу дільницю 141065 в одномандатному окрузі № 50 провести повторний підрахунок голосів.

У зазначеній скарзі Аксьонов А.А., посилаючись на вимоги ст. 94 Закону України «Про вибори народних депутатів України», просив під час розгляду скарги заслухати пояснення голови комісії дільниці № 141065 одномандатного округу № 50 Романову Т.В.. Прийняти рішення, яким зобов’язати виборчу комісію дільниці № 141065 одномандатного округу № 50 провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 141065 одномандатного округу № 50.

Зазначена скарга зареєстрована в журналі вхідної кореспонденції  23 .07.2019 р. о 16 год. 25 хв. за № 363.

Відповідачем до суду надані відповіді  на скарги, але відповіді не мають реєстраційного номеру, а також відміток про отримання цих відповідей позивачем та представником позивача.  Крім того в журналі реєстрації вхідної кореспонденції, котрий також був досліджений в судовому засіданні, відсутні будь які  відмітки щодо відправлення відповіді позивачу та його представнику.

Також суд зауважує на тому, що всі скарги позивача та його представників залишені без розгляду.          

Романовою Т.В. до Покровського відділення поліції було подано заяву про те, що невідомою особою було подано до ОВК підроблений протокол про підрахунок голосів виборців дільниці № 141065 одномандатного виборчого округу № 50, 23 липня 2019 року, заява була прийнята та зареєстрована в журналі Єдиного обліку заяв і повідомлень за № 11525.

24 липня 2019 року Покровським відділенням поліції надано Романовій Т.В. довідку про прийняття і реєстрацію заяви про те, що 22 липня 2019 року невідомою особою було подано до ОВК підроблений протокол про підрахунок голосів виборців дільниці № 141065 одномандатного виборчого округу № 50.          

24 липня 2019 року Покровським відділенням поліції надано Романовій Т.В. повідомлення про початок досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12019050410001573.

23 липня 2019 року о 12 год. 55 хв. внесено  відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч. 2 ст. 158 Кримінального кодексу України за № 12019050410001573.

Покровським відділенням поліції надано Романовій Т.В. довідку від 24 липня 2019 року про те, що вона дійсно зверталась до органів Національної поліції про те, що не може дочекатися заступника та членів дільничної виборчої комісії № 141065 для здачі виборчої документації.

Колегію суддів встановлено, що згідно відомостей про підрахунок голосів виборців в одномандатному виборчому окрузі №50 в межах  виборчої дільниці № 141065 інтернет сайту ЦВК  https://www.cvk.gov.ua/pls/vnd2019/wp040pt001f01=919pf7331=50.html кількість голосів за Требушкіна Руслана Валерійовича складає 416, за Аксьонова Андрія Анатолійовича – 13 голосів.

Крім того, в судовому засіданні досліджено протокол окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50, з якого вбачається, що кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України одномандатного виборчого округу за Требушкіна Р.В. по виборчій дільниці № 141065 складає 416 (чотириста шістнадцять) осіб.

В судовому засіданні були допитані свідки: Кузьміна К.С., РомановаТ.В., Бєлова Ю.В., Сахарова К.М. та Подхалюзін В.Є..

Свідок Романова Т.В., яка є головою виборчої дільниці № 141065, пояснила, що, коли прибувши на місце до ОВК для передачі виборчих документів,  відлучилась за особистими справами на деякий час, в той час Верховод Р.О. та Буданцев С.П., які є членами дільничної комісії, здали до ОВК протоколи зі зміненими даними, а саме, замість 165 голосів за Требушкіна Р.В. було зазначено 416 голосів. Підписи її на протоколах були підроблені.

Також зазначила, що було надано до ОВК більша кількість виборчих бюлетенів за Требушкіна Р.В., ніж вона перераховувала та опечатувала. Печатку дільничної комісії у неї забрав заступник Верховод Р.О. та не повернув. З цих обставин вона зверталась до органів Національної поліції. Також склала акт 22 липня 2019 року про порушення, якій отримали члени Окружної виборчої комісії № 50 Костюк А.В. та Свірщ С.Ю..

Свідки Кузьміна К.С., Бєлова Ю.В. та Подхалюзін В.Є. в судовому засіданні зазначили, що були присутні на засіданні ОВК. Вони неодноразово зауважували членам ОВК про розбіжності в протоколах виборчої дільниці № 141065, які знаходяться у них та які надані до ОВК. Також підтвердили,що пакет з протоколами та бюлетенями наданий до ОВК має ушкодження. Але ОВК не прийняла зауваження.  Голосування про прийняття протоколів виборчої дільниці № 141065 також не було.

Свідок Сахарова К.М. пояснила, що вона є кандидатом в народні депутати України. В телефонному режимі вона від голови виборчої дільниці № 141065 Романової Т.В. дізналася про підробку протоколів та запропонувала їй звернутися до органів Національної поліції.

Крім того, в судовому засіданні було досліджено відеозапис засідання Окружної виборчої комісії № 50. З якого вбачається, що пакет з протоколами та виборчими бюлетенями до ОВК надано не головою виборчої дільниці № 141065 Романовою Т.В.           При огляді пакету, були зауваження щодо цілісності упаковки документів. Також були зауваження з боку представників позивача щодо розбіжностей в протоколах, примірники яких знаходяться у представників позивача та яки надані до ОВК. Як вбачається з відеозапису, членами ОВК не були прийняти до уваги вказані зауваження. Також не зрозуміло, відбулося голосування щодо прийняття протоколів дільничної комісії № 141065.

Основні засади, організація і порядок проведення виборів народних депутатів України визначені Законом України від 17.11.2011 №4061 «Про вибори народних депутатів України».

Відповідно до ст.25 Закону України «Про вибори народних депутатів України», виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

За приписами п. 8 ч.5 ст.11 Закону України «Про вибори народних депутатів України» підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування є одним із етапів виборчого процесу.

Згідно з п.1, 16, 18, 19 ч.2 ст.31 Закону України «Про вибори народних депутатів України», окружна виборча комісія забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів в одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу; встановлює підсумки голосування в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, складає протоколи про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу документацію, передбачену цим Законом, Центральній виборчій комісії; забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією; здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.

Положеннями ч.1 ст.35 Закону України «Про вибори народних депутатів України» окружна виборча комісія визначено, що документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується Центральною виборчою комісією.

Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться у послідовності викладених положень статей 88-90 цього Закону. Дільнична виборча комісія запаковує опрацьовані виборчі документи у паперові пакети. Пакет з виборчими документами заклеюється, на пакеті зазначається напис, який вказує на вид запакованих документів, а також зазначаються позначення виборчого округу (загальнодержавний чи одномандатний) та номер одномандатного округу, номер виборчої дільниці, дата і час пакування, ставляться підписи усіх присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка дільничної виборчої комісії.

Спосіб і порядок прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією регулюються статтею 94 цього Закону.

          Відповідно до частини 3 статті 94 Закону № 4061-VI, засідання окружної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов'язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Ухвалами суду від 25 липня 2019 року було витребувано протокол безперервного засідання ОВК № 50, але представниками відповідача не надано зазначений протокол, а надано витяг із протоколу від 21 липня 2019 року без номеру, з якого вбачається, що проголосувала вісім членів комісії ОВК № 50 за прийняття відомостей протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 141065 в межах одномандатного виборчого округу.

Так, відповідно до ч.5, 10 ст.94 Закону при прийнятті документів дільничної виборчої комісії окружна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами. У разі повної комплектності виборчих документів та цілісності упаковки усіх пакетів відкриваються почергово пакети з протоколами про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі та оголошуються відомості, зазначені у них.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі приймає одне з рішень:

1) прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу;

2) відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному округу в межах одномандатного округу та (або) одномандатному округу від дільничної виборчої комісії та зобов'язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою «Уточнений»;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Законом по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) в одномандатному окрузі.

За змістом ч.11 ст.94 Закону окружна виборча комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі у наступних випадках: 1) у разі неможливості усунення без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування у загальнодержавному окрузі та (або) одномандатному окрузі неточностей у протоколі (протоколах) дільничної виборчої комісії у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі; 2) у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії по загальнодержавному округу та (або) одномандатному округу.

Частина 13 ст. 94 Закону визначає, що повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється окружною виборчою комісією з обов'язковою участю членів дільничної виборчої комісії, які передають виборчу документацію, після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку окружною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право бути присутніми усі члени цієї дільничної виборчої комісії; при цьому можуть бути присутніми кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі.

Тобто, з урахуванням всіх наданих доказів по справі та викладених обставин, колегія суддів приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Розподіл судових витрат належить провести за правилами ст.ст.139, 143, ч.9 ст.273 КАС України та Закону України “Про судовий збір”.

Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою встановлюється ставка судового збору в розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" установлено у 2019 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року - 1921 грн.

Як вбачається з позовних вимог, предметом позову у даній справі є вимоги немайнового характеру, а отже, ставка судового збору за подання даного позову становить 768,40 грн.

При зверненні до суду позивач судового збору не сплатив.

За таких обставин суд дійшов висновку про стягнення з Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 на користь Державного бюджету України 768,40 грн.

Керуючись статтями 72-77, 211, 241-243, 268-272, 277, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

 

В И Р І Ш И В:

 

Адміністративний позов кандидата в народні депутати України Аксьонова Андрія Анатолійовича (85327, Донецька обл., м. Мирноград, м-н. Молодіжний, буд. 34, кв. 93) до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 (85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул. Поштова, буд. 13) про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити певні дії – задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 щодо прийняття та врахування відомостей, що містяться у примірнику протоколу від 22.07.2019 про підрахунок голосів виборців на ДВК № 141065 з даними щодо кількості голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. у кількості 416 (чотириста шістнадцять) голосів, передачі такої інформації до ЦВК засобами ІАС «Вибори народних депутатів України».

Зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 провести повторний підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії №141065 в порядку, встановленому Законом України «Про вибори народних депутатів України», за результатами якого скласти протокол, який долучити до протоколу про підсумки голосування у одномандатному окрузі № 50.

Стягнути з Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп.

Повний текст рішення прийнятий та підписаний у нарадчій кімнаті 26 липня 2019 року о 14 год. 15 хв.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Донецький окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.     

 

Головуючий суддя                                                                         О.О. Галатіна

 

Судді                                                                                               В.В. Олішевська

                                                                      

                                                                                                        Л.В. Арестова