flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі № 200/9323/19-а

26 липня 2019, 19:03

Завантажити скановану копію

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2019 року                                                     Справа 200/9323/19-а

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

 

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді – Череповського Є.В.,

суддів – Дмитрієва В.С., Стойки В.В.,

при секретарі – Ветровій О.В.,

за участю:

представника Позивача –  Красненко Ю.В,

представника Відповідача – не з’явився

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою кандидата в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Погодіна Олега Васильовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 52 про визнання дій щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії № 140700 протиправними, зобов’язання здійснити повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140700 по позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі № 52, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

Кандидат в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Погодін Олег Васильович (далі – Позивач) звернувся з адміністративним позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 52 (далі – Відповідач) про визнання дій щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії № 140700 протиправними, зобов’язання здійснити повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140700 по позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі № 52.

В обґрунтування позову зазначено, що діями Відповідача були порушені приписи    ч. 10 ст.94 Закону України “Про вибори народних депутатів України”.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2019 року позовну заяву кандидата в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Погодіна Олега Васильовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 52 про визнання дій щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії № 140700 протиправними, зобов’язання здійснити повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140700 по позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі № 52 - прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 200/9323/19-а. Призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 25 липня 2019 року о 16 год. 00 хв. в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду за адресою: 84122, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Добровольського, буд. 1.

Провадження у справі зупинялося ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 26 липня 2019 року до вирішення питання про відвід судді Стойки В.В.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справ між суддями, заяву представника Позивача про відвід судді Стойки В.В. передано на розгляд судді Давиденко Т.В.

Ухвалою суду від 26 липня 2019 року в задоволенні заяви представника Позивача Красненка Ю.В. про відвід судді Стойки В.В. відмовлено.

Провадження у справі поновлено в судовому засіданні 26 липня 2019 року.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач – Погодін Олег Васильович, є кандидатом в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (а.с. 12).

21 липня 2019 року відбулося голосування на позачергових виборах народних депутатів України.

Відповідно до копії протоколу засідання ДВК № 140700 від 22.07.2019 року, засідання було завершено о 00.15 год  22.07.2019 року (а.с. 7-10).

24.07.2019 року на дільничній виборчій комісії № 140700 Погодіним О.В, було складено акт про порушення Закону України “Про вибори народних депутатів України”, а саме доставлено до ОВК виборчі документи ДВК № 140700 було лише о 16.45 23.07.2019 року. Окрім того, в пакеті із виборчими документами ДВК № 140700 був відсутній другий примірник протоколу про підрахунок голосів виборців на ДВК № 140700. (а.с. 14).

Представник Позивача наполягав на задоволенні позовних вимог. Представник Відповідача Саєнко О.М. під час здійснення судового виклику до суду повідомив, що не з’явиться в судове засідання, в зв’язку із тим, що знаходиться у дорозі, доставляє документи до ЦВК.

Зважаючи на строки розгляду справи, проаналізувавши фактичні обставини справи на підставі наявних в ній доказах та норми законодавства України, які регулюють спірні правовідносини, суд виходив з наступного.

Стаття 71 Конституції України передбачає загальновизнані принципи виборчого права: загальне та рівне виборче право, вільні та прямі вибори, таємне голосування. Крім того, у національному виборчому законодавстві реалізується ще й такий принцип, як регулярність проведення виборів.

Основні засади, організація і порядок проведення виборів народних депутатів України визначені Законом України від 17.11.2011 №4061 «Про вибори народних депутатів України» (далі - Закон).

Відповідно до ст.25 Закону України «Про вибори народних депутатів України», виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

За приписами п. 8 ч.5 ст.11 Закону України «Про вибори народних депутатів України», підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування є одним із етапів виборчого процесу.

Згідно з п.1, 16, 18, 19 ч.2 ст.31 Закону, окружна виборча комісія: забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів в одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу; встановлює підсумки голосування в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, складає протоколи про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу документацію, передбачену цим Законом, Центральній виборчій комісії; забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією; здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.

Положеннями ч.1 ст.35 Закону визначено, що документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується Центральною виборчою комісією.

Відповідно до положень ч.1, 5, 6 ст. 87 Закону, підсумкове засідання дільничної виборчої комісії розпочинається після закінчення голосування виборців на виборчій дільниці та передачі повідомлення, зазначеного у частині тринадцятій статті 85 цього Закону, і проводиться у тому ж приміщенні, де відбувалося голосування. Підсумкове засідання проводиться без перерви і закінчується після складення та підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється відкрито і прозоро виключно членами дільничної виборчої комісії. Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться у послідовності викладених положень статей 88-90 цього Закону. Дільнична виборча комісія запаковує опрацьовані виборчі документи у паперові пакети. Пакет з виборчими документами заклеюється, на пакеті зазначається напис, який вказує на вид запакованих документів, а також зазначаються позначення виборчого округу (загальнодержавний чи одномандатний) та номер одномандатного округу, номер виборчої дільниці, дата і час пакування, ставляться підписи усіх присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка дільничної виборчої комісії.

Спосіб і порядок прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією регулюються статтею 94 цього Закону.

Так, відповідно до ч. 5, 10 ст. 94 Закону, при прийнятті документів дільничної виборчої комісії окружна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами. У разі повної комплектності виборчих документів та цілісності упаковки усіх пакетів відкриваються почергово пакети з протоколами про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі та оголошуються відомості, зазначені у них.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі приймає одне з рішень:

1) прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу;

2) відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному округу в межах одномандатного округу та (або) одномандатному округу від дільничної виборчої комісії та зобов'язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою «Уточнений»;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Законом по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) в одномандатному окрузі.

За змістом ч.11 ст.94 Закону, окружна виборча комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі у наступних випадках: 1) у разі неможливості усунення без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування у загальнодержавному окрузі та (або) одномандатному окрузі неточностей у протоколі (протоколах) дільничної виборчої комісії у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі; 2) у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії по загальнодержавному округу та (або) одномандатному округу.

Стосовно посилання представника позивача на допущення Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 52 порушення виборчого законодавства, які зафіксовані в Акті від 24 липня 2019 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.11 ст. 91 Закону про видачу копій протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі складається акт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. В акті зазначаються перелік осіб, які одержали копії відповідного протоколу, дата та час одержання цих копій і проставляються підписи цих осіб. Акт підписується головою та секретарем дільничної виборчої комісії і скріплюється печаткою дільничної виборчої комісії. Акт запаковується у пакет разом з першим і другим примірниками відповідно протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі.

Пунктом 12 ст. 91 Закону передбачено, що пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також, за наявності, окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими виборчою комісією, невідкладно після закінчення засідання виборчої комісії доставляються до окружної виборчої комісії.

На думку колегіє суддів, зазначені у Акті від 24 липня 2019 року обставини не є грубими порушеннями діючого законодавства про вибори народних депутатів та не могли вплинути на результати виборів на виборчій дільниці №140700.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги кандидата в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Погодіна Олега Васильовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 52 про визнання дій щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії № 140700 протиправними, зобов’язання здійснити повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140700 по позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі № 52 не підлягають задоволенню.

Кандидатом в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Погодіним Олегом Васильовичем при зверненні до суду судовий збір не сплачений, тому судові витрати підлягають стягненню з Позивача.

Згідно зі   ст. 4 Закону України “Про судовий збір”, за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру фізичною особою передбачено сплату судового збору за ставкою, що становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (768, 40 грн).

А тому стягненню з кандидата в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Погодіна Олега Васильовича підлягає судовий збір у розмірі 768,40 грн.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –

 

ВИРІШИВ:

 

У задоволенні позовної заяви кандидата в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Погодіна Олега Васильовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 52 (85200, Донецька обл., м. Торецьк, вул. Грушевського, 2, код в ЄДРПОУ 43044334) про визнання дій щодо врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії № 140700 протиправними, зобов’язання здійснити повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 140700 по позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі № 52 – відмовити в повному обсязі.

Стягнути з кандидата в народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Погодіна Олега Васильовича (м. Київ, вул. Шота Руставелі, 38/13, ідентифікаційний номер 2666510950)  на користь Державного бюджету України (стягувач - Державна судова адміністрація України) за наступними реквізитами: рахунок - 31211256026001, код ЄДРПОУ - 37993783, код банку 899998, отримувач - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок).

Повний текст рішення складений 26 липня 2019 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

 

Суддя                                                                                         Череповський Є.В.