flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рішення по справі № 200/9329/19-а

27 липня 2019, 15:24

Завантажити скановану копію

 

Україна

  Донецький окружний адміністративний суд

 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

    

      27 липня 2019 р.                                                                       Справа №200/9329/19-а

 

приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1

  

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мозгової Н.А.,

суддів Хохленкова О.В., Череповського Є.В.,

секретар судового засідання  Синиця М.В.

за участю:

представника позивача: Трофімчука В.В.

представників відповідача: Крайнього О.В., Богуславського Д.Г.

представників третіх осіб: не з’явились

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата в народні депутати України Аксьонова Андрія Анатолійовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дільнична виборча комісія №140787, Центральна виборча комісія  про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

 

в с т а н о в и в:

 

25 липня 2019 року о 10 год. 37 хв. кандидат в народні депутати України Аксьонов Андрій Анатолійович звернувся до суду  з позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дільнична виборча комісія №140787, Центральна виборча комісія  про визнання протиправними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 щодо прийняття та врахування відомостей, що містяться у примірнику протоколу від 22.07.2019 року про підрахунок голосів виборців на ДВК №140787 з даними щодо кількості голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. у кількості 50 голосів, передачі такої інформації до ЦВК засобами АІС «Вибори народних депутатів України» та зобов’язання окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 провести повторний підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії №140787 в порядку, встановленому Законом України «Про вибори народних депутатів України», за результатами якого скласти протокол, який долучити до протоколу про підсумки голосування у одномандатному окрузі №50.

Свою позицію мотивував тим, що у протоколі підрахунку голосів на звичайній виборчій дільниці №140787, складеному 22.07.2019 в одномандатному виборчому окрузі №50 кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. склала 5 голосів. Однак, на розгляд членам окружної виборчої комісії №50 22.07.2019 року було представлено протокол підрахунку голосів на звичайній виборчій дільниці №140787 в одномандатному виборчому окрузі №50, відповідно до якого кількість голосів виборців, поданих на кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. склала 50 голосів. Вказує, що попри виявлені очевидні неточності та розбіжності у протоколі відповідач безпідставно, необґрунтувавши свої дії, не взяв їх до уваги, заходів до усунення неточностей не вжив.

Зазначає, що відповідно до ч.11 ст.94 Закону України №4061 у разі неможливості усунення неточностей у протоколі ДВК без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування окружна виборча комісія зобов’язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці. В порушення вказаної норми відповідач не прийняв рішення про повторний підрахунок голосів виборців на ДВК № 140787.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позову, виходячи з наступного. При запакуванні спірного протоколу від 22.07.2019 року про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці №140787 в одномандатному виборчому окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу дільничної виборчої комісії №140787 голова ДВК у відповідності до законодавства мав ознайомити усіх осіб, які присутні на засіданні дільничної виборчої комісії про встановлення результатів виборів, із вмістом пакету, до якого були складені примірники протоколу від 22.07.2019 року про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці №140787 в одномандатному виборчому окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу. Тобто, кожна особа, яка була присутня при запакуванні пакету мала право ознайомитись із його змістом до запаювання такого пакету для транспортування його до окружної виборчої комісії №50. У разі виявлення розбіжностей позивач або його офіційні спостерігачі мали скласти відповідний акт.

При прийнятті  рішення про прийняття  протоколу від 22.07.2019 року про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці №140787 в одномандатному виборчому окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу відповідачем не було виявлено ознак розпечатування пакетів із запакованими документами ДВК № 140787.

Акти про порушення цілісності пакету з документами від ДВК №140787 не складались.

Вказує на те, що, якщо у протоколі від 22.07.2019 року дійсно була б допущена помилка щодо кількості голосів за відповідного кандидата, та АІС «Вибори народних депутатів України» не прийняло б до обробки вищевказаний протокол, оскільки у випадку такого порушення в системі не збігалися б інші показники, зокрема, кількість використаних виборчих бюлетенів та кількість невикористаних виборчих бюлетенів або таких бюлетенів, які визнані недійсними.

Крім того, звертає увагу на те, що відповідно до ст.94 Закону України «Про вибори народних депутатів України»  передбачено, що повторний підрахунок голосів дільничною виборчою комісією може бути здійснено виключно на підставі рішення ОВК.

Представник Дільничної виборчої комісії №140787 своїх письмових пояснень з приводу позовних вимог суду не надав.

Представником Центральної виборчої комісії надано пояснення з приводу позовних вимог, відповідно до яких згідно з відомостями, внесеними до пункту 14 протоколу дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №140787 одномандатного виборчого округу № 50 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі (бланк № 0336227) отриманого ЦВК 25 липня 2019 року від окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 кількість голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати Требушкіна Р.В. становить 50 голосів.

Зазначає, що з метою забезпечення публічності та відкритості виборчого процесу з виборів народних депутатів України, спостереженням за ходом і результатами голосування, своєчасного отримання та оприлюднення ЦВК передбаченої Законом інформації, надання інформаційно-аналітичної підтримки суб’єктам виборчого процесу постановою ЦВК від 06 червня 2019 року №954 затверджено Порядок використання окружними виборчими комісіями з виборів народних депутатів України інформаційно-аналітичної системи «Вибори народних депутатів України» Єдиної інформаційно-аналітичної системи «Вибори».

Звернув увагу суду на той факт, що відповідальність за організацію передачі до ЦВК інформації, передбаченої вказаним Порядком, своєчасність надходження та її достовірність несе голова окружної виборчої комісії, голова ДВК закордонної виборчої дільниці (розділ 6 Порядку).

Ухвалою суду від 25 липня 2019 року відкрито провадження по справі, залучено у якості третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дільничну виборчу комісію №140787 та  Центральну виборчу комісію.

Ухвалою суду від 26.07.2019 року відмовлено позивачу  в задоволенні заяви щодо забезпечення позову.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольнити  позов.

Представники відповідача проти задоволення позову заперечували.

Представники третіх осіб в судове засідання не з’явився, про дату, час і місце судового засідання повідомлені належним чином.

Представником Центральної виборчої комісії надано клопотання про розгляд справи за відсутності представника ЦВК.

Неявка у судове засідання таких осіб не перешкоджає розгляду справи по суті.

Заслухавши пояснення представників сторін, свідків, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегією суддів встановлено наступне.

Позивач, Аксьонов Андрій Анатолійович, відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії від 04.06.2019 року №930 зареєстрований кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №50 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 року, що підтверджується  копією посвідчення №КД-32, виданого 04.06.2019 року.

Судом встановлено, що згідно протоколу дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року (бланк №0336222), наданого представником позивача та оригінал якого судом оглянутий, за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича проголосувало 5 виборців, за  Дашковець Неллю Броніславівну – 8, Романцову Тетяну Володимирівну – 46, Сахарову Катерину Михайлівну - 22. Зазначений протокол було підписано головою, заступником, секретарем та членами ДВК, які були присутні на засіданні та скріплений печаткою ДВК (арк. с. 12-15).

В ході розгляду справи представником позивача надано протоколи дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року  примірник №10 (бланк №0336218), примірник №4 (бланк № 0336204), примірник №3 (бланк № 0336203), зі змісту яких вбачається, що за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича проголосувало 5 виборців, за  Дашковець Неллю Броніславівну – 8, Романцову Тетяну Володимирівну – 46, Сахарову Катерину Михайлівну - 22 . Оригінали протоколів оглянуті судом. Вказані протоколи підписано головою, заступником, секретарем та членами ДВК, які були присутні на засіданні та скріплені печаткою ДВК (арк.с. 53-54,57-63).

Крім того, встановлено, що 23.07.2019 року  на адресу відповідача уповноваженою особою політичної партії «Незалежність» в одномандатному виборчому окрузі №50 Чиркуновим Сергієм Петровичем подано скаргу, відповідно до якої просив визнати неправомірними та скасувати результати голосування на звичайній виборчій дільниці №140787 одномандатного округу №50, які встановлені протоколом дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22.07.2019 року та прийняти рішення, яким зобов’язати виборчу комісію дільниці №140787 одномандатного округу №50 провести повторний підрахунок голосів (арк.с.55-56).

Підставою звернення з даною скаргою послугувала недостовірність даних протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці №140787 в частині визначення кількості голосів виборців за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича, а саме: замість 5 вказано 50.

Дана скарга отримана відповідачем 23.07.2019 року вх.№ 364 та по суті не розглянута у зв’язку  з порушенням п.6.4, 6.7 Постанови Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року №133.

Разом з тим, судом досліджений протокол дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року  примірник №1 (бланк №0336227) та  №2 (бланк №0336226), згідно яких за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича проголосувало 50 виборців, за  Дашковець Неллю Броніславівну – 3, Романцову Тетяну Володимирівну – 16, Сахарову Катерину Михайлівну - 12 . Оригінал протоколу (примірник №2) оглянутий судом. Вказані протоколи підписано головою, заступником, секретарем та членами ДВК, які були присутні на засіданні та скріплений печаткою ДВК (арк. с.39-40,76-79).

Крім того, згідно протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 та витягу з протоколу №18 засідання окружної виборчої комісії виборчого округу №50 відповідачем прийнято рішення про прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії 140787 та враховано відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці в межах одномандатного виборчого округу (арк. с. 81-89).

Колегією суддів встановлено, що згідно відомостей про підрахунок голосів виборців в одномандатному виборчому окрузі №50 в межах виборчої дільниці № 140787, розміщених на офіційному сайті Центральної виборчої комісії кількість голосів виборців за Требушкіна Руслана Валерійовича складає 50, за  Дашковець Неллю Броніславівну – 3, Романцову Тетяну Володимирівну – 16, Сахарову Катерину Михайлівну - 12.

Таким чином, наявні в матеріалах справи письмові докази свідчать про розбіжності даних щодо кількості голосів виборців за Требушкіна Руслана Валерійовича, Дашковець Неллю Броніславівну, Романцову Тетяну Володимирівну, Сахарову Катерину Михайлівну. Представники відповідача  не змогли пояснити причину таких розбіжностей.

Судом у якості свідків допитано  Ісаєву Фаріду Равілєвну, Третяк Юлію Григорівну, Ферлієвич Анастасію Дмитрівну, Хорошавина Андрія Сергійовича та Ткаченко Інесу Василівну, які  попереджені судом під розписку про кримінальну відповідальність за завідомо неправдиве показання  за статтями 384, 385 Кримінального кодексу України.

Свідок Ісаєва Фаріда Равілєвна пояснила суду, що є заступником голови ДВК № 140787. Повідомила суд, що було складено 22 примірника протоколу дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року. Розбіжностей в кількості голосів виявлено не було. За кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича проголосувало 5 виборців. Перший та другий примірники вказаного протоколу були належним чином запаковані, опечатані та доставлені до окружної виборчої комісії.

Але не були прийняті у зв’язку з помилкою в визначені кількості виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці. Після повернення до ДВК перший та другий примірник протоколу підписала незаповненим на прохання голови ДВК. Після цього дані примірники наведеного протоколу біли направлені до ОВК не запакованими (у файлі).

Свідок Третяк Юлія Григорівна повідомила суд, що є членом ДВК № 140787, особисто пакувала виборчі бюлетені, за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича проголосувало 5 виборців. Підписувала протокол дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року. Після повернення протоколу окружною виборчою комісією на доопрацювання протокол більше не підписувала. Ознайомившись з оригіналом протоколу дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року примірник № 2 (бланк 0336226) свій підпис заперечувала.

Свідок Ферлієвич Анастасія Дмитрівна пояснила, що є членом ДВК № 140787, за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича проголосувало 5 виборців. Перший та другий примірники вказаного протоколу були відвезені до ОВК №50, але не були прийняті у зв’язку з помилкою в визначені кількості виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці. Вдруге перший та другий примірник протоколу підписала незаповненим.

Свідок Хорошавин Андрій Сергійович повідомив, що є позаштатним кореспондентом МГ «Новий шлях». 22.07.2019 року був присутнім на засіданні ОВК № 50. Зазначив, що на вказане засідання представники ДВК № 140787 прибули близько 9 год. 00 хв. Голова ДВК проголосив результати голосування, відповідно до яких за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича проголосувало 5 виборців. Однак, ОВК №50 не прийняла протокол ДВК та повернула на доопрацювання. При повторній явкі членів ДВК  на засідання ОВК результати голосування не проголошувались, а примірники протоколу дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року не були належним чином запаковані (були у файлі). 

Свідок Ткаченко Інеса  Василівна повідомила суд, що є позаштатним кореспондентом МГ «Новий шлях». 22.07.2019 року була присутня на засіданні ОВК № 50. Зазначила, що на вказане засідання представники ДВК № 140787 прибули близько 9 год. 00 хв. Голова ДВК проголосив результати голосування, відповідно до яких за кандидата у народні депутати України Требушкіна Руслана Валерійовича проголосувало 5 виборців. Однак, ОВК №50 не прийняла протокол ДВК та повернула на доопрацювання. При повторній явці членів ДВК (через 2- 3 години)  на засідання ОВК результати голосування не проголошувались, а примірники протоколу дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року не були належним чином запаковані (були у файлі). 

Надаючи оцінку спірним діям відповідача, суд виходить з наступного.

Основні засади, організація і порядок проведення виборів народних депутатів України визначені  Законом України від 17.11.2011 №4061 “Про вибори народних депутатів України”.

Відповідно до  ст.25 Закону України “Про вибори народних депутатів України”, виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.

За приписами п. 8 ч.5  ст.11 Закону України “Про вибори народних депутатів України”  підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування є одним із етапів виборчого процесу.

Згідно з п.1, 16, 18, 19 ч.2  ст.31 Закону України “Про вибори народних депутатів України”, окружна виборча комісія забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів в одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу; встановлює підсумки голосування в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, складає протоколи про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу документацію, передбачену цим Законом, Центральній виборчій комісії; забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією; здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.

Положеннями ч.1  ст.35 Закону України “Про вибори народних депутатів України” окружна виборча комісія визначено, що документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується Центральною виборчою комісією.

Підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці проводиться у послідовності викладених положень  статей 88-90 цього Закону. Дільнична виборча комісія запаковує опрацьовані виборчі документи у паперові пакети. Пакет з виборчими документами заклеюється, на пакеті зазначається напис, який вказує на вид запакованих документів, а також зазначаються позначення виборчого округу (загальнодержавний чи одномандатний) та номер одномандатного округу, номер виборчої дільниці, дата і час пакування, ставляться підписи усіх присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка дільничної виборчої комісії.

Спосіб і порядок прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією регулюються  статтею 94 цього Закону.

  Відповідно до частини 3 статті 94 Закону № 4061-VI, засідання окружної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов'язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Так, відповідно до ч.5, 10  ст.94 Закону  при прийнятті документів дільничної виборчої комісії окружна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами. У разі повної комплектності виборчих документів та цілісності упаковки усіх пакетів відкриваються почергово пакети з протоколами про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі та оголошуються відомості, зазначені у них.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього  Закону  під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі приймає одне з рішень:

1) прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу;

2) відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному округу в межах одномандатного округу та (або) одномандатному округу від дільничної виборчої комісії та зобов'язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою “Уточнений”;

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим  Законом  по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) в одномандатному окрузі.

За змістом ч.11  ст.94 Закону  окружна виборча комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі у наступних випадках: 1) у разі неможливості усунення без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування у загальнодержавному окрузі та (або) одномандатному окрузі неточностей у протоколі (протоколах) дільничної виборчої комісії у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі; 2) у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії по загальнодержавному округу та (або) одномандатному округу.

Частина 13 ст. 94 Закону визначає, що повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці здійснюється окружною виборчою комісією з обов'язковою участю членів дільничної виборчої комісії, які передають виборчу документацію, після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку окружною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право бути присутніми усі члени цієї дільничної виборчої комісії; при цьому можуть бути присутніми кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі.

Судом при розгляді даної справи встановлено наявність розбіжностей в примірниках протоколу дільничної виборчої комісії № 140787 про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі №50 від 22 липня 2019 року та факт порушення цілісності упаковки пакетів з виборчими документами, що є підставою для проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці окружною виборчою комісією в порядку, передбаченому ст.94 Закону.

Крім того, звертає увагу на той факт, що прийняття окружною виборчою комісією рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим  Законом  по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) в одномандатному окрузі є її дискреційними повноваженнями. У зв’язку з чим суд вважає, що відповідач по справі в силу норм Закону має прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці з урахуванням обставин, встановлених судом та висновків суду.

Тобто, з урахуванням всіх наданих доказів по справі та викладених обставин, колегія суддів приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Розподіл судових витрат належить провести за правилами ст.ст.139, 143, ч.9 ст.273 КАС України та Закону України “Про судовий збір”.

Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою встановлюється ставка судового збору в розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" установлено у 2019 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року - 1921 грн.

Як вбачається з позовних вимог, предметом позову у даній справі є вимоги немайнового характеру, а отже, ставка судового збору за подання даного позову становить 768,40 грн.

При зверненні до суду позивач судовий збір не сплатив.

За таких обставин суд дійшов висновку про стягнення з Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 на користь Державного бюджету України 768,40 грн.

Керуючись статтями 72-77, 211, 241-243, 268-272, 277, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов кандидата в народні депутати України Аксьонова Андрія Анатолійовича (85327, Донецька обл., м. Мирноград, м-н. Молодіжний, буд. 34, кв. 93) до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 (85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул. Поштова, буд. 13) про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити певні дії – задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 щодо прийняття та врахування відомостей, що містяться у примірнику протоколу від 22.07.2019 про підрахунок голосів виборців на ДВК № 140787 з даними щодо кількості голосів виборців, поданих за кандидата у народні депутати України Требушкіна Р.В. у кількості 50 (п’ятдесят) голосів, передачі такої інформації до ЦВК засобами ІАС “Вибори народних депутатів України”.

Зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 провести повторний підрахунок голосів на дільничній виборчій комісії №140787 в порядку, встановленому Законом України “Про вибори народних депутатів України”, за результатами якого скласти протокол, який долучити до протоколу про підсумки голосування у одномандатному окрузі № 50.

Стягнути з Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп.

Повний текст рішення прийнятий та підписаний у нарадчій кімнаті 27 липня 2019 року о 14 год. 15 хв.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Донецький окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.    

 

Головуючий суддя                                                                         Н.А. Мозговая

 

Судді                                                                                                О.В. Хохленков        

                                                                        

                                                                                                          Є.В. Череповський