Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛІЗ
обліково-статистичної роботи у Донецькому окружному
адміністративному суді за 2015 рік
На виконання плану роботи суду відділом аналітичної роботи та правового забезпечення проаналізовано обліково-статистичну роботу, здійснену судом протягом 2015 року.
Реалізація матеріалів перевірок (оперативні наради тощо).
Протягом звітного періоду в Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася перевірка роботи секретарів судового засідання, контролювався стан дотримання строків і порядку здачі розглянутих адміністративних справ до відділу діловодства та документообігу суду. Інформація за підсумками перевірок доводилася до відома суддів на щотижневих оперативних нарадах.
З метою підвищення якості роботи керівником апарату суду проводилися наради з помічниками суддів, секретарями судового засідання, секретарями суду, начальниками відділів. Протягом 2015 року проведені 12 нарад, на яких заслухано 27 питань, у тому числі:
- про своєчасність розміщення списку справ, призначених до розгляду на офіційному веб-сайті суду;
- щодо видачі виконавчих документів по справам, які розглянуті у 2014 та 2015 роках;
- про необхідність заповнення таблиць в КП «ДСС» по втраченим судовим провадженням;
- проходження щорічної оцінки державних службовців за підсумками роботи у 2014 році;
- дотримання трудової дисципліни;
- своєчасне внесення остаточних процесуальних документів до ЄДРСР;
- дотримання строків надання звітної інформації до відділу судової
статистики та звітності;
- своєчасне проведення звірки по судовому збору;
- організація належної відправки вихідної кореспонденції суду;
- порядок заповнення державними службовцями суду декларації про доходи, які отримані у 2014 році;
- належне оформлення документів на бланку суду;
- виконавська дисципліна;
- дотримання вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду щодо внесення дати набуття чинності судовим рішенням;
- ознайомлення з листом ДСА України про внесення до ЄДРСР процесуальних документів з 01.01.2010 року.
- ознайомлення з інформацією про початок проведення люстрації суддів та працівників апарату суду.
Головою суду протягом 2015 року проведено 16 нарад за участю суддів, помічників суддів, керівника апарату суду, начальників відділів; обговорені 39 питань, зокрема:
- основні положення рішень Ради суддів України № 13, 15, 20 від 12.03.2015;
- про визначення спеціалізації новопризначених суддів;
- проблемні питання застосування КАС України під час розгляду адміністративних справ;
- проведення судових засідань у режимі відеоконференцій;
- строк та порядок надання державними службовцями декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2014 рік;
- основні положення рішень Ради суддів України № 44-52 від 04.06.2015, № 50-63 від 04-05.06.2015;
- ознайомлення з постановами Пленуму ВАСУ № 5-12 за 2015 рік;
- обговорення аналізу судової практики та інформації про скасовані рішення суддів другої палати Донецького окружного адміністративного суду;
- про порядок проведення щорічної оцінки державних службовців;
- порядок видачі виконавчих листів, копій рішень суду по втраченим судовим провадженням;
- проблемні питання щодо направлення рекомендованої поштової кореспонденції та ін.
На кожній оперативній нараді розглядалися питання судової практики, доводилися до відома суддів зміни та новели у чинному законодавстві, огляд періодичних правових видань.
Протягом 2015 року у суді систематично застосовувалися заходи стосовно вдосконалення автоматизованої системи документообігу, оптимізації та автоматизації процесів проходження процесуальних документів, формування документів первинного обліку, обробки документів первинного обліку і формування статистичної звітності.
Так, відділом інформаційних технологій суду були запровадженні наступні вдосконалення у КП «ДСС»:
У 2015 року первинний облік та складання звітності про стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом здійснювали: начальник відділу судової статистики та звітності суду, заступник начальника відділу діловодства та документообігу суду, провідний спеціаліст відділу судової статистики та звітності суду.
12.06.2015 начальник відділу судової статистики та звітності і провідний спеціаліст відділу, з метою підвищення кваліфікації, взяли участь у вебінарі на тему “Особливості формування статистичної звітності адміністративних судів першої інстанції”, який проводила Національна школа суддів України у межах пілотного проекту «Статистик».
13.11.2015 начальник відділу судової статистики та звітності пройшла підготовку на тему «Порядок створення та ведення суддівського досьє», відповідно до графіка підготовки працівників апаратів судів на 2015 рік в Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України.
З 30.11.2015 по 04.12.2015 провідний спеціаліст відділу судової статистики та звітності пройшла навчання для спеціалістів із судової статистики, відповідно до графіка підготовки працівників апаратів судів на 2015 рік в Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України.
Також, протягом року систематично проводилося ознайомлення працівників суду, які займаються питаннями судової статистики, зі змінами, які вносяться до КАС України, Закону України «Про судовий збір», Закону України «Про судоустрій і статус суддів».
Протягом 2015 року на виконання плану роботи суду:
- проаналізована обліково-статистична робота суду за 2014 рік та 1 півріччя 2015 року;
- проведений огляд даних про стан здійснення судочинства у 2014 році та за 1 півріччя 2015 року;
- проаналізована робота суду зі зверненнями громадян у 2014 році та за 1 півріччя 2015 року;
- підготовлений звіт про штатну та фактичну чисельність працівників суду;
- підготовлені та направлені до ДСА України звіти за формами № 6 та № 9, звіт для центру зайнятості;
- проаналізований стан проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями суду обов’язків та завдань у 2014 році;
- проведено узагальнення практики застосування Донецьким окружним адміністративним судом приписів ст. 99 КАСУ у 2012-2014 роках;
- здійснений аналіз практики суду з вирішення у 2015 році спорів, які виникають у зв’язку з відмовою органу державної реєстрації актів цивільного стану внести виправлення в актовий запис цивільного стану;
- проведений аналіз стану дотримання встановлених строків розгляду адміністративних справ суддями Донецького окружного адміністративного суду у 2014 році.
На виконання постанови Пленуму ВАСУ № 1 від 23.01.2015 «Про стан здійснення правосуддя Вищим адміністративним судом України, апеляційними та окружними адміністративними судами у 2014 році» судом проаналізовані причини скасування рішень Донецького окружного адміністративного суду судом апеляційної інстанції у 2014 році та у 1 півріччі 2015 року.
На виконання доручення Донецького апеляційного адміністративного суду від 19.06.2015 № 02-31/11901/15 судом здійснено узагальнення практики вирішення впродовж 2014-2015 років спорів, що виникають у зв'язку з виконанням рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган або державна установа, підприємство, організація.
На виконання доручення Донецького апеляційного адміністративного суду від 07.07.2015 №02-31/12883/15 судом опрацьована практика застосування норм процесуального права при розгляді адміністративних справ.
На виконання доручення Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.08.2015 № 05-07/15856/15 Донецьким окружним адміністративним судом проведено вивчення практики суду у справах за адміністративними позовами з приводу підкупу виборців за 2012-2014 роки.
Крім того, протягом першого півріччя 2015 року узагальнена робота суду зі зверненнями громадян за 2014 рік та у 1 півріччі 2015 року, систематично опрацьовувалися та надавалися відповіді на звернення громадян, на запити про надання публічної інформації, проводилося листування з юридичними особами тощо.
Постійно протягом 2015 року здійснювалося ознайомлення суддів з матеріалами судової практики, рішеннями Верховного суду України, постановами Пленуму ВАСУ, інформаційними листами та рішеннями Вищого адміністративного суду України, Донецького апеляційного адміністративного суду, які містять судову практику з вирішення певних категорій спорів.
Судді та працівники апарату суду систематично інформувалися про зміни в чинному законодавстві України.
Протягом звітного періоду здійснювався облік та контроль за виконанням окремих ухвал Донецького окружного адміністративного суду, окремих судових доручень, постійно проводилося опрацювання та облік судових рішень Верховного суду України, Вищого адміністративного суду України, Донецького апеляційного адміністративного суду, якими скасовані ухвали, постанови Донецького окружного адміністративного суду. Організовано ознайомлення суддів із зміненими та скасованими судовими рішеннями.
Результати аналітичної роботи, проведеної у суді, доводилися до відома суддів на оперативних нарадах, обговорювалися на нарадах при керівникові апарату суду. Тексти аналізів розміщені у загальній мережі суду.
Крім того, у 2015 році відділом аналітичної роботи та правового забезпечення суду постійно здійснювалося правове супроводження договірної та позовної роботи у Донецькому окружному адміністративному суді, надавалася правова допомога у складанні тендерної документації.
З метою належної організації роботи Донецького окружного адміністративного суду шляхом визначення сукупності організаційних заходів з основних напрямків його роботи та дотримання строків їх виконання розроблено та затверджено 23.05.2013 зборами суддів (протокол № 6) Положення про планування роботи суду.
Планування роботи здійснюється з урахуванням структури Донецького окружного адміністративного суду та включає:
1.4.1. – плани роботи Донецького окружного адміністративного суду;
1.4.2. – плани роботи самостійних структурних підрозділів апарату суду;
Планування роботи суду здійснюється шляхом складання піврічних планів роботи. Пропозиції до плану роботи надаються заступниками голови суду, суддями, керівниками відділів у письмовій формі.
План роботи суду на 1 півріччя 2015 року затверджений 29.12.2014. Загальний контроль стану виконання плану роботи суду здійснює керівник апарату суду. Після повного виконання запланованого заходу керівник апарату проставляє у відповідній графі оригіналу плану відмітку про виконання із зазначенням дати та вихідного номера відповідного документа або дати виконання та номеру номенклатурної справи, в якій зберігаються відповідні матеріали, та проставляє свій підпис.
Стан виконання плану роботи суду за попередній плановий період аналізується та розглядається на оперативній нараді суддів та апарату суду при голові суду.
Для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом та видом, відбору документів та справ на державне зберігання у суді складена номенклатура справ. Відповідальним за складання номенклатури справ є відділ діловодства та документообігу за участю архіву суду.
Номенклатура справ на 2015 рік затверджена головою суду 12.12.2014, погоджена з ЕК суду 22.12.2014 протокол № 1, погоджена ЕПК Державного архіву Донецької області протокол № 1 від 29.04.2015.
Ведення номенклатурних справ здійснюється належним чином відповідно до вимог Інструкції з діловодства в адміністративних судах, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174 та наказу Державної судової адміністрації № 168 від 15.12.2011 «Про затвердження Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду». Усі журнали суду внесені до номенклатури справ.
Відповідно до плану роботи суду у 2015 році архівом суду здійснювався контроль за станом зберігання та правильністю оформлення описів справ постійного, тривалого зберігання.
Відповідно до Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004, наказом голови суду від 22.12.2014 № 14/1-г затверджене Положення про експертну комісію у Донецькому окружному адміністративному суді.
На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду була проаналізована робота зі зверненнями громадян у 2015 році.
Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 № 174, у Донецькому окружному адміністративному суді організована та здійснюється робота зі зверненнями громадян та інформаційними запитами.
Протягом 2015 року до суду надійшло 46 звернень громадян.
У порівнянні з аналогічним періодом 2014 року (42 звернення), можливо зазначити, що кількість звернень, що надійшла до суду практично однакова, але спостерігається незначне збільшення кількості звернень на 4.
У ході дослідження тематики звернень, що надійшли у 2015 році встановлено наступне:
- 12 звернень надійшли про надання інформації щодо стану розгляду адміністративної справи;
- 9 звернень щодо надання роз’яснень з відновленого втраченого судового провадження;
- 7 звернень щодо направлення копії судового рішення у справі;
- 5 звернень щодо надання безоплатної правової допомоги;
- 2 звернення щодо продовження строку отримання виконавчого листа про повернення судового збору;
- 1 звернення щодо надання інформації про роботу Донецького окружного адміністративного суду у 2014 році;
- 1 звернення щодо порушення вимог Закону України «Про звернення громадян»;
- 1 звернення щодо несвоєчасного направлення судового рішення до ЄДРСР;
- 1 звернення щодо неправомірних дій працівників Донецького окружного адміністративного суду та бездіяльності голови суду при роботі зі зверненнями;
- 1 звернення щодо вдачі дубліката виконавчого листа у адміністративній справі;
- 6 звернень щодо порушення інших питань.
Звернення громадян, які надходили до Донецького окружного адміністративного суду, були розглянуті з дотриманням термінів, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», опрацьовані у повному обсязі. Випадків направлення звернень до інших організацій за належністю не виявлено.
У Донецькому окружному адміністративному суді організована робота із запитами на отримання публічної інформації.
Протягом 2015 року до суду надійшло 74 запити на отримання публічної інформації, з них 9 - від фізичних осіб, 65 - від юридичних. У порівнянні з аналогічним періодом 2014 року (13 запитів) спостерігається тенденція збільшення надходження таких запитів майже в шість разів.
Тематика запитуваної інформації у 2015 році також не відрізнялася від аналогічного звітного періоду минулого року. Зокрема, порушувалися питання: про рух справи; про наявність певної справи в провадженні суду; дату розгляду справи та інше.
Слід звернути увагу, що з 65 запитів про надання публічної інформації, які надійшли протягом 2015 року від юридичних осіб, 55 запитів отримані судом з ГО Інституту розвитку регіональної преси 01.09.2015 та 02.09.2015 і стосувалися надання копій декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2014 рік суддів Донецького окружного адміністративного суду.
Усі запити, які надійшли до суду у звітний період опрацьовані у повному обсязі. Заявникам були надані належні роз’яснення у встановлений строк.
На виконання вимог п.7 Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, у Донецькому окружному адміністративному суді організований особистий прийом громадян керівництвом суду. Наказом голови суду від 21.01.2015 № 2/1-г затверджений Порядок та графік особистого прийому громадян.
Графік особистого прийому розміщений у приміщенні суду та оприлюднений на офіційному веб-сайті суду.
На виконання п.4 наказу ДСА України від 18 березня 2011 року № 65 «Про затвердження Положення про бібліотеку суду» та листа ТУ ДСА України в Донецькій області 07 квітня 2011 року керівником апарату суду були затверджені Правила користування бібліотекою Донецького окружного адміністративного суду та їх копія направлена в ТУ ДСА України в Донецькій області 12.04.2011 року за вих. № 01-02/1027/2011.
Бібліотечний фонд суду залишився у захопленому приміщенні суду у м. Донецьку і вважається втраченим.
У 2015 році у суді організована робота з обліку та зберігання нормативно-правових актів законодавства, збереження нормативного матеріалу.
Вся юридична література, яка надходить до суду обліковується у Журналі обліку юридичної літератури. Журнал оформлений відповідно до додатку 4 Правил, а саме: передбачає графи: дата надходження, назва видання, номер випуску, примітка; прошитий та пронумерований.
Протягом півріччя новели та змін у чинному законодавстві України систематично доводилися до відома суддів та працівників апарату суду шляхом обговорення на оперативних нарадах та розміщення нормативно-правових актів у загальній комп’ютерній мережі суду.
Протягом 2015 року у Донецькому окружному адміністративному суді застосовувалися заходи з відновлення та вдосконалення функціонування електронних систем, здійснювались профілактичні та планові заходи стосовно підтримки роботи комп’ютерної техніки і мережевого обладнання, супроводження бази даних, оновлення програмного забезпечення до актуальних версій.
Зокрема, з резервних копій була відтворена база «ДСС» Донецького окружного адміністративного суду та введено в експлуатацію сервер бази даних. Відтворена реплікація бази даних між Донецьким окружним адміністративним судом, Донецьким апеляційним адміністративним судом та Вищим адміністративним судом України.
Також, здійснена безпечна інтеграція мережі суду із мережею Інтернет. Організовано 15 робочих місць із доступом до ЦБД. Налагоджена система безпеки даних та авторизації користувачів, а саме: комп’ютера мережа перебудована на обслуговування контролером домену, введено сервер централізованого антивірусного захисту.
У березні 2015 проведена перереєстрація електронно-цифрових підписів суддівського складу. Проведені роботи щодо поширення комп’ютерної мережі, створено 11 додаткових робочих місць для працівників апарату, налаштований та введений у експлуатацію файловий сервер. Налагоджений зв’язок між підрозділами суду за допомогою системи миттєвих повідомлень.
У вересні-жовтні 2015 року перенесена та розширена локальна комп’ютерна мережа суду за новим місцезнаходженням у орендованому приміщенні по вул. Добровольського,1 у м. Слов’янську. Створені додаткові робочі місця для помічників суддів, секретарів судового засідання, секретарів суду. Комп’ютерна мережа суду переведена на нове обладнання, завдяки чому зросла пропускна здатність комунікаційних каналів.
Висновки та пропозиції.
Підводячи підсумок аналізу можна зробити висновок, що протягом 2015 року обліково-статистична робота у Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася належним чином.
Для вдосконалення роботи доцільно:
Відділ аналітичної роботи
та правового забезпечення Донецького окружного
адміністративного суду