flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз за 2016

 АНАЛІЗ

обліково-статистичної  роботи у Донецькому окружному

 адміністративному суді за 2016 рік

 

 На виконання плану роботи проаналізовано обліково-статистичну роботу, здійснену судом  протягом 2016 року.

 

Реалізація матеріалів перевірок (оперативні наради тощо).

 

Протягом звітного періоду з метою підвищення якості роботи апарату суду керівником апарату проводилися наради з помічниками суддів, секретарями судового засідання, секретарями суду, начальниками та спеціалістами відділів.

Так, протягом 2016 року проведені 10 нарад, на яких заслухано 49 питань, у тому числі про:

-      своєчасне внесення процесуальних документів до ЄДРСР;

-      вдосконалення порядку проведення відеоконференцій;          

-      контроль за здійсненням відміток у статистичних картках щодо сплати судового

       збору;

-      своєчасність розміщення списку справ, призначених до розгляду на офіційному веб-

       сайті суду;       

-      проведення звірки по судовому збору;

-      контроль за належною відправкою вихідної кореспонденції суду;

-      оформлення документів на бланку суду;

-           формування адміністративних справ;

-           основні вимоги нового Закону України «Про державну службу»;

-           порядок надання електронних декларацій державними службовцями у 2017 році;

-           зміни до Закону України «Про виконавче провадження» (Закон України від

       06.10.2016);

-           основні приписи Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних

       адміністративних судах України;

-           щоденне оновлення інформаційної папки «Гаєвська. Огляд ЗМІ» у локальній

       комп’ютерній мережі суду;  

-           своєчасне надання працівниками суду пропозицій щодо графіку відпусток;

-           дотримання трудової дисципліни та правил внутрішнього трудового розпорядку    

працівниками суду;

-           своєчасне виконання заяв про видачу копій постанов та виконавчих листів по

адміністративним справам тощо.  

         В суді контролюється стан дотримання порядку і строків здачі секретаря судового засідання розглянутих адміністративних справ до відділу діловодства та документообігу суду.

         Головою суду протягом 2016 року проведено 9 нарад за участю суддів, помічників суддів, керівника апарату суду і начальників відділів; обговорено 42 питання,  зокрема:

-         узагальнення ДААС про причини скасування судових рішень при перегляді їх в апеляційному порядку у 1 півріччі 2016 року;

-         дотримання строку  розгляду адміністративних справ;

-         проблемні питання застосування КАС України під час розгляду певних категорій адміністративних справ;

-         порядок проведення судових засідань у режимі відеоконференцій;   

-         основні положення поточних рішень Ради суддів України;    

-         порядок заповнення суддями електронних декларацій про доходи;

-         звернення до Голови РСУ з питання спеціалізації суддів у місцевих судах за новою редакцією Закону України «Про судоустрій і статус суддів»;

-         практика розгляду адміністративних справ з трудових спорів;

-         практика розгляду адміністративних справ за податковими спорами;

-         судова практика застосування антикорупційного законодавства;

-         рішення РСУ № 35 від 02.05.2016 про проведення опитування в рамках реалізації Системи оцінювання роботи суду.   

 

На кожній оперативній нараді розглядалися питання судової практики, доводилися до відома суддів зміни та новели у чинному законодавстві, огляд періодичних правових видань.

   

  1. Вивчення і запровадження позитивного досвіду, ноу-хау з питань ведення судової статистики та автоматизованої обробки документів первинного обліку.

 

Протягом 2016 року у суді застосовувалися заходи з вдосконалення автоматизованої системи документообігу, оптимізації та автоматизації процесів проходження процесуальних документів, формування документів первинного обліку, обробки документів первинного обліку і формування статистичної звітності, відновленню та вдосконаленню функціонування електронних систем.

З метою вдосконалення програмного забезпечення КП «ДСС», упродовж другого півріччя 2016 року, проведені наступні заходи:

 

  1. Кадрове забезпечення спеціалістами, працівниками, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення судами правосуддя (освіта, досвід роботи).

 

У 2016 році первинний облік та складання звітності про стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом здійснювали спеціалісти відділу судової статистики та звітності, а також відділу документообігу та архівної роботи суду.

 

  1. Проведення підвищення кваліфікації для працівників апарату судів, які займаються питаннями судової статистики (прийняття участі у семінарах, конкурсах, заняттях, навчаннях, у тому числі кущових, стажуваннях тощо).

 

Протягом 2016 року працівники суду, що займаються питаннями судової статистики, підвищували професійний рівень шляхом самоосвіти, систематично ознайомлювалися зі змінами до КАС України, Закону України «Про судовий збір», Закону України «Про судоустрій і статус суддів». 

21.06.2016 начальник відділу судової статистики та звітності, з метою підвищення кваліфікації, ознайомлення з особливостями роботи нового функціоналу формування та відправки статистичної звітності у КП «ДСС», взяла участь у навчальному семінарі в професійній мережі «Феміда» за курсом «Логістика статистичних звітів». Також, з 05.12.2016 по 09.12.2016 начальник вказаного взяла участь у підготовці спеціалістів судової статистики місцевих та апеляційних судів у Дніпропетровському регіональному відділенні Національної школи суддів України.

 

 

  1. Аналітична робота, рівень її проведення, результати її реалізації (обговорення на оперативних нарадах, семінарах тощо).

 

Протягом  2016 року на виконання плану роботи суду:

-         проаналізована обліково-статистична робота суду за 2015 рік;

-         проведений огляд даних про стан здійснення правосуддя у 2015 році;  

-         проведений аналіз показників та причин скасування судом апеляційної інстанції судових рішень Донецького окружного адміністративного суду за І півріччя 2016 року;  

-         проаналізована обліково-статистична робота суду за 1 півріччя 2016 року;

-         проведений огляд даних про стан здійснення правосуддя за 1 півріччя 2016 року;

-         проаналізована робота суду зі зверненнями громадян за 1 півріччя 2016 року.

Також, протягом 2016 року судом систематично опрацьовувалися та надавалися відповіді на звернення громадян, на запити фізичних та юридичних осіб про надання публічної інформації, надавалися роз’яснення юридичним особам з питань роботи суду тощо.            

 У вказаний період постійно проводилося ознайомлення суддів з матеріалами судової практики, рішеннями Верховного суду України, постановами Пленуму ВАСУ, інформаційними листами та рішеннями Вищого адміністративного суду України, Донецького апеляційного адміністративного суду, які містять судову практику з вирішення певних категорій спорів.

          Судді та працівники  апарату суду систематично інформувалися про зміни в чинному законодавстві України.

Протягом 2016 року здійснювався облік та контроль за виконанням окремих ухвал Донецького окружного адміністративного суду, окремих судових доручень, постійно проводилося опрацювання та облік судових рішень Верховного суду України, Вищого адміністративного суду України, Донецького апеляційного адміністративного суду, якими скасовані ухвали, постанови Донецького окружного адміністративного суду. Організовано ознайомлення суддів із зміненими та скасованими  судовими рішеннями. 

Результати аналітичної роботи, проведеної у суді, доводилися до відома суддів на оперативних нарадах, обговорювалися на нарадах при керівникові апарату суду. Тексти аналізів розміщені у внутрішній комп’ютерній мережі суду.

Крім того, у 2016 році судом здійснювалася договірна та позовна робота.       

 

  1. Планування роботи суду, стан виконання планів роботи. Складання та ведення номенклатурних справ, організація роботи архіву суду, роботи з речовими доказами, зі зверненнями громадян, виконання судових рішень, кодифікації законодавства.

 

З метою належної організації роботи Донецького окружного адміністративного суду шляхом визначення сукупності організаційних заходів з основних напрямків його роботи та дотримання строків їх виконання розроблено та затверджено Положення про планування роботи суду.  

          План роботи суду складається на півріччя та затверджується у встановленому порядку головою суду.

         Загальний контроль стану виконання плану роботи суду здійснює керівник апарату суду. Після повного виконання запланованого заходу керівник апарату проставляє у відповідній графі оригіналу плану відмітку  про виконання із зазначенням дати та вихідного номера відповідного документа або дати виконання та номеру номенклатурної справи, в якій зберігаються відповідні матеріали, наведений запис посвідчує своїм підписом.  

         Стан виконання плану роботи суду за попередній плановий період аналізується та розглядається на оперативній нараді суддів та апарату при голові суду.

Для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом та видом, відбору документів та справ на державне зберігання у суді складена номенклатура справ. Відповідальним за складання номенклатури справ є відділ діловодства та документообігу за участю архіву суду. 

Номенклатура справ затверджена головою суду 12.12.2014, погоджена з ЕК суду 22.12.2014 протокол № 1, погоджена ЕПК Державного архіву Донецької області протокол № 1 від 29.04.2015. Номенклатура продовжена на 2016 рік за протоколом ЕК № 5 від 11.12.2015.

Ведення номенклатурних справ здійснюється належним чином відповідно до вимог Інструкції з діловодства  в адміністративних судах, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, Інструкції про порядок передачі до архіву місцевого та апеляційного суду зберігання в ньому, відбору та передачі до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації № 168 від 15.12.2011, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерством юстиції України №1000/05 від 18.06.2015. Усі журнали суду внесені до номенклатури справ.

            Відповідно до плану роботи суду у 2016 році архівом суду здійснювався контроль за формуванням справ тимчасового зберігання, а також станом зберігання та правильністю оформлення описів справ постійного і тривалого зберігання.

Згідно з приписами Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004, наказом голови суду від 22.12.2014 № 14/1-г затверджене Положення про експертну комісію у Донецькому окружному адміністративному суді. Метою діяльності експертної комісії є організація і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві суду, та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії державного архіву, у зоні комплектування якої вона перебуває.

 

На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду проаналізована робота зі зверненнями громадян у 2016 році.

 

         Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 № 174,  у Донецькому окружному адміністративному суді організована та здійснюється робота зі зверненнями громадян та інформаційними запитами.

Протягом  2016 року до суду надійшло 39 звернень громадян, що на 7 менше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року, у якому до суду надійшло 46 звернень. 

Крім того, до суду надійшло декілька повторних звернень з питань, на які судом були надані роз’яснення на підставі приписів діючого законодавства України. Таких звернень у суді зареєстровано 14.

У ході дослідження тематики звернень, що надійшли  у 2016 році, встановлено наступне:

- 13 звернень надійшло про надання інформації щодо стану розгляду адміністративної справи;

-  5 звернень про надання бланків адміністративного позову;

-  10 звернень про направлення копії судового рішення у справі;

-  1 звернення про надання роз’яснення в оформленні адміністративного позову до суду;

-  2 звернення про повернення судового збору;

- 1 звернення про несвоєчасне направлення адміністративної справи до Донецького апеляційного адміністративного суду;

- 1 звернення про проведення службового розслідування за фактом некоректної поведінки працівника суду;

-    6  звернень, у яких були порушені інші питання.

  

Звернення громадян, які надходили до Донецького окружного адміністративного суду, були розглянуті з дотриманням термінів, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», опрацьовані у повному обсязі. Випадків направлення звернень до інших організацій за належністю не виявлено.

 

У Донецькому окружному адміністративному суді організована робота із запитами на отримання публічної інформації.

 

Протягом 2016 року до суду надійшло 94 запита на отримання публічної інформації, з них 78 - від фізичних осіб, 16 - від юридичних. У порівнянні з 2015 роком спостерігається тенденція збільшення надходження інформаційних запитів на 21,2 %. Зокрема, у 2015 році до суду надійшло 74 інформаційних запита, з них 9 - від фізичних осіб, 65 - від юридичних. 

 Переважна більшість запитів які надішли до суду у 2016 році від фізичних             осіб - 78, що становить 85 % від загальної кількості запитів, що надійшли (92).

Тематика запитуваної інформації у 2016 році не відрізняється від аналогічного звітного періоду минулого року. Зокрема, порушувалися питання: про рух справи, наявність певної справи в провадженні суду, дату розгляду справи тощо.

 У той же час з 92 запитів про надання публічної інформації, які надійшли протягом 2016 року від фізичних та юридичних осіб, 73 запита (79 % від загальної кількості запитів, що надійшли у 2016 році) стосуються надання персональних даних суддів та працівників апарату суду.

Усі запити, які надійшли до суду у звітний період, опрацьовані у повному обсязі. Заявникам були надані належні роз’яснення у встановлений строк.

На виконання вимог п.7 Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, у Донецькому окружному адміністративному суді організований особистий прийом громадян керівництвом суду. Наказом голови суду від 21.01.2015 № 2/1-г затверджений Порядок та графік особистого прийому громадян.

Графік особистого прийому розміщений у приміщенні суду та оприлюднений на офіційному веб-сайті суду.   

На виконання п.4 наказу ДСА України від 18 березня 2011 року № 65 «Про затвердження Положення про бібліотеку суду» та листа ТУ ДСА України в Донецькій області 07 квітня 2011 року керівником апарату суду були затверджені Правила користування бібліотекою Донецького окружного адміністративного суду та їх копія направлена в ТУ ДСА України в Донецькій області 12.04.2011 року за вих. № 01-02/1027/2011.  

У 2016 році у суді проводилася робота зі збереження нормативного матеріалу суду. Вся юридична література, яка надходить до суду, обліковується у Журналі обліку юридичної літератури.  

Протягом півріччя новели та змін у чинному законодавстві України систематично доводилися до відома суддів та працівників апарату суду шляхом обговорення на оперативних нарадах та розміщення нормативно-правових актів у загальній комп’ютерній мережі суду.

 

  1. Впровадження в адміністративних судах комп’ютерного забезпечення, програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів.

 

Протягом  2016 року у суді проводилася робота з відновлення та вдосконалення електронних систем, здійснювались профілактичні та планові заходи стосовно підтримки роботи комп’ютерної техніки і мережевого обладнання, а також супроводження бази даних, оновлення програмного забезпечення до актуальних версій.

 

Висновки та пропозиції.

 

Для вдосконалення обліково-статистичної роботи у Донецькому окружному адміністративному суді цієї роботи доцільно:

 

  1. Контролювати якість проходження внутрішніх документів суду в автоматизованій системі документообігу суду.
  2. Систематично проводити навчання з працівниками суду, які займаються судовою статистикою, підвищувати рівень їх кваліфікації.
  3. Постійно застосовувати заходи з вдосконалення автоматизованого документообігу суду і автоматичного формування статистичної звітності в КП «ДСС».

 

Відділ  аналітичної роботи

та правового забезпечення Донецького окружного

адміністративного суду