flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної звітності за 1 півріччя 2019 року

  

АНАЛІЗ

обліково-статистичної  роботи у Донецькому окружному

 адміністративному суді за 1 півріччя 2019 року

 

 На виконання плану роботи суду відділом аналітичної роботи та правового забезпечення проаналізовано обліково-статистичну роботу, здійснену судом  протягом 1 півріччя 2019 року.

 

Реалізація матеріалів перевірок (оперативні наради тощо).

 

Протягом звітного періоду в Донецькому окружному адміністративному суді  контролювався стан дотримання строків і порядку здачі розглянутих адміністративних справ до відділу діловодства та документообігу суду, інформація за підсумками перевірок доводилася до відома суддів на оперативних нарадах при голові суду.

З метою підвищення якості роботи керівником апарату суду проводилися наради з помічниками суддів, секретарями судового засідання, секретарями суду, начальниками відділів.

Протягом 1 півріччя 2019 року проведені 6 нарад, на яких заслухано 24 питання, у тому числі про:

- початок виборчого процесу за Законом України «Про вибори Президента України», запровадження особливого режиму роботи суду, ведення табелю обліку робочого часу;

- дотримання трудової дисципліни та правил внутрішнього трудового розпорядку працівниками апарату суду;

- своєчасність направлення справ до суду апеляційної інстанції (дотримання триденного строку, встановленого КАСУ);

- врахування зауважень Верховного суду, викладених у листі від 24.10.2019, стосовно дотримання правил ведення діловодства;

- зміни у КП «ДСС»  про складання судової повістки у системі для забезпечення автоматизованого відображення дати наступного судового засідання;

- своєчасне внесення остаточних процесуальних документів до ЄДРСР$

- відкликання оголошення ДСА України про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-комунікативної системи;

- своєчасність виготовлення виконавчих документів в базі ДСС;

- застосування Плану безперервної діяльності суду у випадку настання надзвичайної ситуації;

- ознайомлення з Положенням про апарат суду, затвердженим зборами суддів 21.03.2019;

- здійснення перерозподілу судових справ за рішенням зборів суддів від 18.06.2019;

- скасування статистичних звітів до відділу судової  статистики та звітності до першого та п’ятого числа місяця, наступного за звітним періодом; 

- інші організаційні питання.

   

  1. Вивчення і запровадження позитивного досвіду, ноу-хау з питань ведення судової статистики та автоматизованої обробки документів первинного обліку.

 

Протягом 1 півріччя 2019 року у суді систематично застосовувалися заходи стосовно вдосконалення автоматизованої системи документообігу, оптимізації та автоматизації процесів проходження процесуальних документів, формування документів первинного обліку, обробки документів первинного обліку і формування статистичної звітності.

 Також, проводилася робота по відновленню і вдосконаленню функціонування електронних систем суду, здійснювались профілактичні та планові заходи з підтримки роботи комп’ютерної техніки і мережевого обладнання, супроводження бази даних, оновлення програмного забезпечення до актуальних версій.

  Протягом  звітного періоду проведено оновлення інформації  на сайті Донецького окружного адміністративного суду:

 

  1. Кадрове забезпечення спеціалістами, працівниками, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення судами правосуддя (освіта, досвід роботи).

 

У 1 півріччі 2019 року первинний облік та складання звітності про стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом здійснювали працівники відділу діловодства та документообігу і відділу судової статистики та звітності.

 

  1. Проведення підвищення кваліфікації для працівників апарату судів, які займаються питаннями судової статистики (прийняття участі у семінарах, конкурсах, заняттях, навчаннях, у тому числі кущових, стажуваннях тощо).

 

            07.03.2019 заступник начальника відділу судової статистики та звітності    взяла участь у роботі семінару по роботі з КП «ДСС» на тему «Реєстрація заяв електронного кабінету та сканування судових справ (матеріалів)», який проводився ДП «Інформаційні судові системи».

Також, з 25.03.2019 по 28.03.2019 заступник начальника відділу судової статистики та звітності разом з головними спеціалістами цього ж відділу пройшли індивідуальний навчальний практикум по роботі з КП «ДСС» на тему «Реєстрація справ та вхідної кореспонденції (канцелярія)», що проводився ДП «Інформаційні судові системи».

Крім того, протягом 1 півріччя 2019 року працівники суду, що займаються питаннями судової статистики, підвищували професійний рівень шляхом самоосвіти,  систематично ознайомлювалися зі змінами до КАС України, Закону України «Про судовий збір», Закону України «Про судоустрій і статус суддів». 

 

  1. Аналітична робота, рівень її проведення, результати її реалізації (обговорення на оперативних нарадах, семінарах тощо).

 

У   1 півріччі 2019 року судом проведена наступна аналітична робота:

На виконання листа Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 01.02.2019 № 304/0/58-19 проаналізовано причини скасування Верховним Судом у 2018 році судових рішень Донецького окружного адміністративного суду та підстав направлення справ для продовження розгляду або на новий розгляд.  

Результати аналітичної роботи, проведеної у суді, доводилися до відома суддів, обговорювалися на нарадах при керівникові апарату суду. Тексти аналізів розміщені у загальній комп’ютерній мережі суду.

Також, протягом 1 півріччя 2019 року систематично опрацьовувалися та надавалися відповіді на звернення громадян, запити юридичних і фізичних осіб про надання публічної інформації, надавалися роз’яснення юридичним особам тощо.    

Крім того, протягом звітного періоду у суді постійно здійснювалося правове супроводження договірної та позовної роботи, надавалася правова допомога у складанні тендерної документації, здійснювалося представництво інтересів суду під час судового розгляду спорів.

 

  1. Планування роботи суду, стан виконання планів роботи. Складання та ведення номенклатурних справ, організація роботи архіву суду, роботи з речовими доказами, зі зверненнями громадян, виконання судових рішень, кодифікації законодавства.

 

З метою належної організації роботи Донецького окружного адміністративного суду шляхом визначення сукупності організаційних заходів з основних напрямків його роботи та дотримання строків їх виконання розроблено та затверджено Положення про планування роботи суду.  

          План роботи суду складається на півріччя та затверджується у встановленому порядку головою суду.

          Загальний контроль стану виконання плану роботи суду здійснює керівник апарату суду. Після повного виконання запланованого заходу керівник апарату проставляє у відповідній графі оригіналу плану відмітку  про виконання із зазначенням дати та вихідного номера відповідного документа або дати виконання та номеру номенклатурної справи, в якій зберігаються відповідні матеріали, наведений запис посвідчує своїм підписом.  

         Стан виконання плану роботи суду за попередній плановий період аналізується та розглядається на оперативній нараді суддів та апарату при голові суду.

Для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом та видом, відбору документів та справ на державне зберігання у суді складена номенклатура справ. Відповідальним за складання номенклатури справ є відділ  документообігу та архівної роботи за участю архіву суду. 

Номенклатура справ на 2019 рік була схвалена та запроваджена протоколом ЕК суду № 1 від 27.12.2018  та затверджена головою суду 27.12.2018.

Ведення номенклатурних справ здійснюється належним чином відповідно до вимог Інструкції з діловодства  в адміністративних судах, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних  установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації № 168 від 15.12.2011 року, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерством юстиції України №1000/05 від 18.06.2015 року. Усі журнали суду внесені до номенклатури справ.

            Відповідно до плану роботи суду у 1 півріччі 2019 року архівом суду здійснювався контроль за формуванням справ тимчасового зберігання, а також станом зберігання та правильністю оформлення описів справ постійного і тривалого зберігання.

Згідно з приписами Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004, наказом голови суду від 10.12.2015 № 33/1-г затверджене Положення про експертну комісію у Донецькому окружному адміністративному суді. Наказом голови суду від 06.10.2016 № 24/1-г затверджено новий склад експертної комісії Донецького окружного адміністративного суду. Метою діяльності експертної комісії є  організація і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві суду, та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії державного архіву, у зоні комплектування якої вона перебуває. ЕК суду працює відповідно до річного плану, який затверджує голова суду, і звітує перед ним про проведену роботу.

 

На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду була проаналізована робота зі зверненнями громадян у 1 півріччі 2019 року.

 

На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду була проаналізована робота зі зверненнями громадян у першому півріччі 2019 року.

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 № 174,  у Донецькому окружному адміністративному суді організована та здійснюється робота зі зверненнями громадян та інформаційними запитами.

Протягом  першого півріччя 2019 року до суду надійшло 139 звернень громадян, що на 94 звернення більше у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року, у якому до суду надійшло 45 звернень. 

У ході дослідження тематики звернень, що надійшли  у першому півріччі 2019 року, встановлено наступне:

 

- 42 звернення, що надійшли до суду, містили прохання про надання інформації стосовно руху чи стану розгляду адміністративної справи (17-за аналогічний період минулого року);

- 19  про видачу копії судового рішення (5-за аналогічний період минулого року);

- 37  стосовно набрання чинності судовим рішенням по відповідній справі;

- 4   про порядок звернення за захистом порушеного права до адміністративного суду;

- 5   щодо роботи підсистеми «Електронний суд»;

- 2   про надання роз’яснень щодо повернення судового збору;

- 6   про надання дати ознайомлення відповідача з рішенням, яке набуло законної сили;

- 1   про дату реєстрації у суді апеляційної скарги;  

- 12 щодо направлення виконавчого листа за рішенням, яке набуло чинності;

- 2   про стан розгляду заяви про виправлення описки в рішенні суду; 

- 9   з  інших питань.

           

            Слід зазначити, що з  139 звернень, що надійшли до суду протягом першого півріччя 2019 року - 136 звернень надійшло в електронному вигляді.

Звернення громадян, які надходили до суду, були розглянуті з дотриманням термінів, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», опрацьовані у повному обсязі. Випадків направлення звернень до інших організацій за належністю не виявлено.

 

У Донецькому окружному адміністративному суді організована робота із запитами на отримання публічної інформації.

 

Протягом першого півріччя 2019 року до суду надійшло 20 запитів на отримання публічної інформації від фізичних та юридичних осіб. З них:

19 запитів надійшло безпосередньо від заявників, 1 – від фізичної особи через ДСА України.

   У  порівнянні   з   аналогічним   періодом  2018  року  спостерігається  тенденція

зменшення кількості надходження інформаційних запитів на 10 %. Зокрема, у першому півріччі 2018 року до суду надійшло 22 інформаційних запита. 

 Тематика запитуваної інформації у першому півріччі 2019 році не відрізняється від аналогічного звітного періоду минулого року. У  більшості з них порушувалися питання: про чисельність апарату суду, кількість окремих думок суддів за ухваленими рішеннями, вимогу надати копії декларацій певних суддів, щодо розміру суддівської винагороди та інш. 

Усі запити, які були зареєстровані в суді за звітний період, опрацьовані у повному обсязі. Заявникам були надані належні роз’яснення у встановлений строк.

 

На виконання вимог п.7 Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, у Донецькому окружному адміністративному суді організований особистий прийом громадян керівництвом суду. 

Графік особистого прийому розміщений у приміщенні суду та оприлюднений на офіційному веб-сайті суду.    

 

На виконання п.4 наказу ДСА України від 18 березня 2011 року № 65 «Про затвердження Положення про бібліотеку суду» та листа ТУ ДСА України в Донецькій області 07 квітня 2011 року керівником апарату суду були затверджені Правила користування бібліотекою Донецького окружного адміністративного суду та їх копія направлена в ТУ ДСА України в Донецькій області 12.04.2011 року за вих. № 01-02/1027/2011. У суді продовжує створюватися Бібліотечний фонд.

Протягом звітного періоду постійно проводилася робота зі збереження юридичної літератури суду. Зокрема, вся юридична література, яка надходить до суду обліковується у Журналі обліку юридичної літератури, який оформлений належним чином, передбачає графи: дата надходження, назва видання, номер випуску, примітка; прошитий та пронумерований.  

Протягом 1 півріччя 2019 року новели та змін у чинному законодавстві України систематично доводилися до відома суддів та працівників апарату суду шляхом обговорення на оперативних нарадах та розміщення нормативно-правових актів у загальній комп’ютерній мережі суду.

 

  1. Впровадження в адміністративних судах комп’ютерного забезпечення, програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів.

 

У 1 півріччі 2019 року зроблена актуалізація генераторів бази КП «ДСС». Відбулося налаштування ролей та глобальної політики AD. Організована підтримка системи моніторингу доступу до мережі Інтернет, контроль системи бронювання відеоконференцзв'язку. Вивчена правова складова захисту інформації в державних установах.

Систематично, протягом півріччя проводяться налаштування комп’ютерної техніки. Проведена робота з поширення комп’ютерної мережі – створені нові робочі місця для працівників суду.  Систематично проводилось адміністрування офіційної сторінки суду на faсebook.

У суді використовуються наступні вдосконалення: програмного забезпечення КП «ДСС»:

 

Висновки та пропозиції.

 

Підводячи підсумок аналізу можна зробити висновок, що протягом 1 півріччя 2019 року обліково-статистична робота у Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася належним чином.  

 

Для вдосконалення цієї роботи доцільно:

 

  1. Контролювати якість первинної реєстрації та проходження внутрішніх документів суду в автоматизованій системі документообігу суду.
  2. Контролювати своєчасність внесення відповідальними працівниками суду відомостей до статистичних карток та документів до КП «ДСС».
  3. Систематично проводити навчання з працівниками суду, які займаються судовою статистикою, підвищувати рівень їх кваліфікації.
  4. Постійно застосовувати заходи з вдосконалення автоматичного формування статистичної звітності суду в КП «ДСС».

 

 

Відділ аналітичної роботи

та правового забезпечення Донецького окружного

адміністративного суду