Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛІЗ
обліково-статистичної роботи у Донецькому окружному
адміністративному суді за 2017 рік
На виконання плану роботи суду відділом аналітичної роботи та правового забезпечення проаналізовано обліково-статистичну роботу, здійснену судом протягом 2017 року.
Реалізація матеріалів перевірок (оперативні наради тощо).
Протягом звітного періоду в Донецькому окружному адміністративному суді контролювався стан дотримання строків і порядку здачі розглянутих адміністративних справ до відділу діловодства та документообігу суду, інформація за підсумками перевірок доводилася до відома суддів на оперативних нарадах при голові суду.
З метою підвищення якості роботи керівником апарату суду проводилися наради з помічниками суддів, секретарями судового засідання, секретарями суду, начальниками відділів. Протягом 2017 року проведені 8 нарад, на яких заслухано 15 питань, у тому числі про:
- організаційні заходи із забезпечення роботи суду в період проведення виборчої компанії у Бахмутському районі Донецької області;
- вимоги щодо належного повідомлення сторін про дату розгляду справ;
- контроль за здійсненням відміток у статистичних картках щодо сплати судового
збору;
- своєчасне надання звітів до відділу судової статистики та звітності;
- дотримання трудової дисципліни;
- своєчасне внесення остаточних процесуальних документів до ЄДРСР;
- своєчасне проведення звірки по судовому збору;
- організація належної відправки вихідної кореспонденції суду;
- неухильне дотримання виконавської дисципліни;
- дотримання вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду щодо внесення дати набуття чинності судовим рішенням тощо.
Головою суду протягом 2017 року проведені 8 нарад за участю суддів, помічників суддів, керівника апарату суду, начальників відділів; обговорено 42 питання, зокрема:
На кожній оперативній нараді до відома суддів доводилися зміни та новели у чинному законодавстві, огляд періодичних правових видань.
Протягом 2017 року у суді систематично застосовувалися заходи стосовно вдосконалення автоматизованої системи документообігу, оптимізації та автоматизації процесів проходження процесуальних документів, формування документів первинного обліку, обробки документів первинного обліку і формування статистичної звітності.
Також, проводилася робота по відновленню і вдосконаленню функціонування електронних систем суду, здійснювались профілактичні та планові заходи з підтримки роботи комп’ютерної техніки і мережевого обладнання, супроводження бази даних, оновлення програмного забезпечення до актуальних версій.
Протягом 2017 року проведено оновлення інформації на сайті Донецького окружного адміністративного суду:
У 2017 році первинний облік та складання звітності про стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом здійснювали спеціалісти відділу діловодства та документообігу та відділу судової статистики та звітності.
Протягом 2017 року працівники суду, що займаються питаннями судової статистики, підвищували професійний рівень шляхом самоосвіти, систематично ознайомлювалися зі змінами до КАС України, Закону України «Про судовий збір», Закону України «Про судоустрій і статус суддів».
У 2017 році судом проведена наступна аналітична робота:
У серпні 2017 року, на виконання Рішень Ради суддів України № 28 від 02.04.2015 та № 35 від 12.05.2017, в межах Проекту «Система оцінки якості роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи», на підставі наказу голови суду від 17.07.2017 № 13/1-г, проведено анонімне опитування відвідувачів суду щодо якості функціонування суду.
Також, у 2017 році проводилося узагальнення роботи суду зі зверненнями громадян, систематично опрацьовувалися та надавалися відповіді на звернення громадян, запити юридичних і фізичних осіб про надання публічної інформації, надавалися роз’яснення юридичним особам тощо.
У 2017 році постійно проводилося ознайомлення суддів з матеріалами судової практики, рішеннями Верховного суду України, постановами Пленуму ВАСУ, інформаційними листами та рішеннями Вищого адміністративного суду України, Донецького апеляційного адміністративного суду, які містять судову практику з вирішення певних категорій спорів.
Судді та працівники апарату суду систематично інформувалися про зміни в чинному законодавстві України.
Протягом звітного періоду здійснювався облік та контроль за виконанням окремих ухвал Донецького окружного адміністративного суду, окремих судових доручень, постійно проводилося опрацювання та облік судових рішень Верховного суду України, Вищого адміністративного суду України, Донецького апеляційного адміністративного суду, якими скасовані ухвали, постанови Донецького окружного адміністративного суду. Організовано ознайомлення суддів із зміненими та скасованими судовими рішеннями.
Результати аналітичної роботи, проведеної у суді, доводилися до відома суддів на оперативних нарадах, обговорювалися на нарадах при керівникові апарату суду. Тексти аналізів розміщені у загальній комп’ютерній мережі суду.
Крім того, у 2017 році у суді постійно здійснювалося правове супроводження договірної та позовної роботи, надавалася правова допомога у складанні тендерної документації, здійснювалося представництво інтересів суду під час судового розгляду спорів.
З метою належної організації роботи Донецького окружного адміністративного суду шляхом визначення сукупності організаційних заходів з основних напрямків його роботи та дотримання строків їх виконання розроблено та затверджено Положення про планування роботи суду.
План роботи суду складається на півріччя та затверджується у встановленому порядку головою суду.
Загальний контроль стану виконання плану роботи суду здійснює керівник апарату суду. Після повного виконання запланованого заходу керівник апарату проставляє у відповідній графі оригіналу плану відмітку про виконання із зазначенням дати та вихідного номера відповідного документа або дати виконання та номеру номенклатурної справи, в якій зберігаються відповідні матеріали, наведений запис посвідчує своїм підписом.
Стан виконання плану роботи суду за попередній плановий період аналізується та розглядається на оперативній нараді суддів та апарату при голові суду.
Для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом та видом, відбору документів та справ на державне зберігання у суді складена номенклатура справ. Відповідальним за складання номенклатури справ є відділ документообігу та архівної роботи за участю архіву суду.
Номенклатура справ на 2017 рік складена та погоджена з ЕК суду 01.11.2016, протокол № 3, погоджена ЕПК Державного архіву Донецької області протокол № 11 від 30.11.2016 та затверджена головою суду 05.12.2016.
Ведення номенклатурних справ здійснюється належним чином відповідно до вимог Інструкції з діловодства в адміністративних судах, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації № 168 від 15.12.2011 року, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерством юстиції України №1000/05 від 18.06.2015 року. Усі журнали суду внесені до номенклатури справ. Це підтверджено в ході тематичної перевірки збереженості документів Донецького окружного адміністративного суду, яка була проведена 24 травня 2017 року Державним архівом Донецької області
Відповідно до плану роботи суду у 2017 році архівом суду здійснювався контроль за формуванням справ тимчасового зберігання, а також станом зберігання та правильністю оформлення описів справ постійного і тривалого зберігання.
Згідно з приписами Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004, наказом голови суду від 10.12.2015 № 33/1-г затверджене Положення про експертну комісію у Донецькому окружному адміністративному суді. Наказом голови суду від 06.10.2016 № 24/1-г затверджено новий склад експертної комісії Донецького окружного адміністративного суду. Метою діяльності експертної комісії є організація і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві суду, та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії державного архіву, у зоні комплектування якої вона перебуває. ЕК суду працює відповідно до річного плану, який затверджує голова суду, і звітує перед ним про проведену роботу.
На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду була проаналізована робота зі зверненнями громадян у 2017 році.
Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 № 174, у Донецькому окружному адміністративному суді організована та здійснюється робота зі зверненнями громадян та інформаційними запитами.
Протягом 2017 року до суду надійшло 41 звернення громадян, що на 6 звернень більше у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року, у якому до суду надійшло 39 звернень.
Також, протягом 2017 року до суду надійшло 5 звернень від адвокатів, що переважним чином стосувалися направлення копій постанов чи ухвал суду та набуття рішенням суду законної сили.
У ході дослідження тематики звернень, що надійшли у 2017 році, встановлено наступне:
-8 звернень стосувалися надання інформації про стан розгляду відповідної адміністративної справи;
- 5 - стосовно руху адміністративної справи;
- 5 - про направлення копії судового рішення у справі чи видачі диску з аудіо записом судового засідання;
- 7 - щодо стану розгляду адміністративної справи № 221/513/15-а;
- 3 - про повернення судового збору;
- 2 - про оскарження рішення суду та направлення адміністративної справи до суду апеляційної інстанції;
- 2 - щодо набрання рішенням суду законної сили;
- 2 - щодо організації роботи суду з документами, що передаються електронними засобами зв’язку;
- 2 - щодо прискорення розгляду адміністративного справи та задоволення клопотання про відвід судді;
- 1 - щодо прослуховування технічного запису судового засідання та ознайомлення з журналом судового засідання у адміністративній справі № 805/4361/16-а;
- 1 - про видачу з матеріалів адміністративної справи № 815/7396/16 копій документів;
- 1 - щодо повернення оригіналів письмових доказів у справі № 805/5694/13-а;
- 1 - щодо розгляду кримінальної справи;
- 1 - щодо надання бланків адміністративного позову.
Звернення громадян, які надходили до Донецького окружного адміністративного суду, були розглянуті з дотриманням термінів, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», опрацьовані у повному обсязі. Випадків направлення звернень до інших організацій за належністю не виявлено.
У Донецькому окружному адміністративному суді організована робота із запитами на отримання публічної інформації.
Протягом 2017 року до суду надійшло 35 запитів на отримання публічної інформації від фізичних та юридичних осіб. У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року спостерігається тенденція зменшення надходження інформаційних запитів на
62 %. Зокрема, у продовж 2016 року до суду надійшло 92 запита на отримання публічної інформації, з них 77 - від фізичних осіб, 15 - від юридичних.
Тематика запитуваної інформації у 2017 році не відрізняється від аналогічного звітного періоду минулого року. Зокрема, порушувалися питання: про рух справи, дату розгляду справи тощо.
З 35 запитів про надання публічної інформації, які були зареєстровані у суді протягом 2017 року 12 запитів надійшло до суду з Державної судової адміністрації України та Територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області та стосуються суддів та працівників апарату Донецького окружного адміністративного суду.
Усі запити, які надійшли до суду у звітний період, опрацьовані у повному обсязі. Заявникам були надані належні роз’яснення у встановлений строк. На виконання вимог п.7 Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, у Донецькому окружному адміністративному суді організований особистий прийом громадян керівництвом суду. Наказом голови суду від 21.01.2015 № 2/1-г затверджений Порядок та графік особистого прийому громадян.
Графік особистого прийому розміщений у приміщенні суду та оприлюднений на офіційному веб-сайті суду.
На виконання п.4 наказу ДСА України від 18 березня 2011 року № 65 «Про затвердження Положення про бібліотеку суду» та листа ТУ ДСА України в Донецькій області 07 квітня 2011 року керівником апарату суду були затверджені Правила користування бібліотекою Донецького окружного адміністративного суду та їх копія направлена в ТУ ДСА України в Донецькій області 12.04.2011 року за вих. № 01-02/1027/2011. У суді продовжує створюватися Бібліотечний фонд.
У 2017 року постійно проводилася робота зі збереження юридичної літератури суду. Зокрема, вся юридична література, яка надходить до суду обліковується у Журналі обліку юридичної літератури, який оформлений належним чином, передбачає графи: дата надходження, назва видання, номер випуску, примітка; прошитий та пронумерований.
Протягом 2017 року новели та змін у чинному законодавстві України систематично доводилися до відома суддів та працівників апарату суду шляхом обговорення на оперативних нарадах та розміщення нормативно-правових актів у загальній комп’ютерній мережі суду.
У 2017 році зроблена актуалізація генераторів бази КП «ДСС». Відбулося налаштування ролей та глобальної політики AD. Організована підтримка системи моніторингу доступу до мережі Інтернет. Вивчена правова складова захисту інформації в державних установах.
У січні – квітні, а також липні-жовтні 2017 року проведене налаштування активного мережевого обладнання, поширена комп’ютерна мережа – створені нові робочі місця для працівників суду. Систематично проводилось адміністрування офіційної сторінки суду на faсebook.
Протягом року проводилась актуалізація інформації на сайті бронювання системи відео-конференц-зв'язку:
Стосовно програмного забезпечення КП «ДСС», упродовж січня-червня 2017 року запровадженні наступні вдосконалення:
Висновки та пропозиції.
Підводячи підсумок аналізу можна зробити висновок, що протягом 2017 року обліково-статистична робота у Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася належним чином.
Відділ аналітичної роботи
та правового забезпечення Донецького окружного
адміністративного суду