flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної звітності за 2018 рік

 

АНАЛІЗ

обліково-статистичної  роботи у Донецькому окружному

 адміністративному суді за 2018 рік

 

 На виконання плану роботи суду відділом аналітичної роботи та правового забезпечення проаналізовано обліково-статистичну роботу, здійснену судом  у 2018 році.

 

Реалізація матеріалів перевірок (оперативні наради тощо).

 

Протягом звітного періоду в Донецькому окружному адміністративному суді  контролювався стан дотримання строків і порядку здачі розглянутих адміністративних справ до відділу діловодства та документообігу суду, інформація за підсумками перевірок доводилася до відома суддів на оперативних нарадах при голові суду.

З метою підвищення якості роботи керівником апарату суду проводилися наради з помічниками суддів, секретарями судового засідання, секретарями суду, начальниками відділів.

Так, у 2018 році проведені 9 нарад, на яких заслухано 36 питань, у тому числі про:

-          посилення контролю за належним веденням статистичних карток;

-         систематичне проведення звірки по судовому збору;

-         дотримання термінів надання звітної інформації до відділу судової  статистики та звітності; 

-          дотримання трудової дисципліни;

-          своєчасне внесення остаточних процесуальних документів до ЄДРСР та інш.         

 

Головою  суду протягом 2018 року проведені 10 нарад за участю суддів, помічників суддів, керівника апарату суду, начальників відділів; обговорено 57  питань, у тому числі:

 

На кожній оперативній нараді до відома суддів доводилися зміни та новели у чинному законодавстві, огляд періодичних правових видань.

   

  1. Вивчення і запровадження позитивного досвіду, ноу-хау з питань ведення судової статистики та автоматизованої обробки документів первинного обліку.

 

Протягом 2018 року у суді застосовувалися заходи стосовно вдосконалення автоматизованої системи документообігу, оптимізації та автоматизації процесів проходження процесуальних документів, формування документів первинного обліку, обробки документів первинного обліку і формування статистичної звітності. Проводилася робота з відновлення і вдосконаленню функціонування електронних систем суду, здійснювались профілактичні та планові заходи з підтримки роботи комп’ютерної техніки і мережевого обладнання, супроводження бази даних, оновлення програмного забезпечення до актуальних версій.

Протягом звітного періоду проведено оновлення інформації  на сайті Донецького окружного адміністративного суду:

 

  1. Кадрове забезпечення спеціалістами, працівниками, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення судами правосуддя (освіта, досвід роботи).

 

У 2018 році первинний облік та складання звітності про стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом здійснювали працівники відділу діловодства та документообігу і відділу судової статистики та звітності.

 

  1. Проведення підвищення кваліфікації для працівників апарату судів, які займаються питаннями судової статистики (прийняття участі у семінарах, конкурсах, заняттях, навчаннях, у тому числі кущових, стажуваннях тощо).

 

Головний спеціаліст  відділу судової статистики та звітності  з 19 по 23 листопада 2018 року пройшла підготовку за програмою для спеціалістів судової статистики місцевих та апеляційних судів Дніпровського регіонального відділення Національної школи суддів України.

Протягом 2018 року працівники суду, що займаються питаннями судової статистики, підвищували професійний рівень шляхом самоосвіти,  систематично ознайомлювалися зі змінами до КАС України, Закону України «Про судовий збір», Закону України «Про судоустрій і статус суддів». 

 

  1. Аналітична робота, рівень її проведення, результати її реалізації (обговорення на оперативних нарадах, семінарах тощо).

 

У  2018 році судом проведена наступна аналітична робота:

            Протягом року систематично опрацьовувалися та надавалися відповіді на звернення громадян, запити юридичних і фізичних осіб про надання публічної інформації, надавалися роз’яснення юридичним особам тощо.            

 У  2018 році постійно проводилося ознайомлення суддів з матеріалами судової практики та рішеннями Верховного суду України. Судді та працівники  апарату суду систематично інформувалися про зміни в чинному законодавстві України.

 Організовано ознайомлення суддів із рішеннями судів апеляційної та касаційної інстанцій, якими змінені або скасовані рішення Донецького окружного адміністративного суду. 

Результати аналітичної роботи, проведеної у суді, доводилися до відома суддів на оперативних нарадах, обговорювалися на нарадах при керівникові апарату суду. Тексти аналізів розміщені у загальній комп’ютерній мережі суду.

Крім того, протягом звітного періоду у суді постійно здійснювалося правове супроводження договірної та позовної роботи, надавалася правова допомога у складанні тендерної документації, здійснювалося представництво інтересів суду під час судового розгляду спорів.

 

  1. Планування роботи суду, стан виконання планів роботи. Складання та ведення номенклатурних справ, організація роботи архіву суду, роботи з речовими доказами, зі зверненнями громадян, виконання судових рішень, кодифікації законодавства.

 

З метою належної організації роботи Донецького окружного адміністративного суду шляхом визначення сукупності організаційних заходів з основних напрямків його роботи та дотримання строків їх виконання розроблено та затверджено Положення про планування роботи суду.  

План роботи суду складається на півріччя та затверджується у встановленому порядку головою суду.

Загальний контроль стану виконання плану роботи суду здійснює керівник апарату суду. Після повного виконання запланованого заходу керівник апарату проставляє у відповідній графі оригіналу плану відмітку  про виконання із зазначенням дати та вихідного номера відповідного документа або дати виконання та номеру номенклатурної справи, в якій зберігаються відповідні матеріали, наведений запис посвідчує своїм підписом.  

Стан виконання плану роботи суду за попередній плановий період аналізується та розглядається на оперативній нараді суддів та апарату при голові суду.

Для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом та видом, відбору документів та справ на державне зберігання у суді складена номенклатура справ. Відповідальним за складання номенклатури справ є відділ  документообігу та архівної роботи за участю архіву суду. 

Номенклатура справ на 2018 рік була схвалена та запроваджена протоколом ЕК суду № 3 від 22.12.2017  та затверджена головою суду 22.12.2017.

Ведення номенклатурних справ здійснюється належним чином відповідно до вимог Інструкції з діловодства  в адміністративних судах, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних  установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації № 168 від 15.12.2011 року, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерством юстиції України №1000/05 від 18.06.2015 року. Усі журнали суду внесені до номенклатури справ.

            Відповідно до плану роботи суду у 2018 році архівом суду здійснювався контроль за формуванням справ тимчасового зберігання, а також станом зберігання та правильністю оформлення описів справ постійного і тривалого зберігання.

Згідно з приписами Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004, наказом голови суду від 10.12.2015 № 33/1-г затверджене Положення про експертну комісію у Донецькому окружному адміністративному суді.

Наказом голови суду від 06.10.2016 № 24/1-г затверджено новий склад експертної комісії Донецького окружного адміністративного суду. Метою діяльності експертної комісії є  організація і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві суду, та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії державного архіву, у зоні комплектування якої вона перебуває. ЕК суду працює відповідно до річного плану, який затверджує голова суду, і звітує перед ним про проведену роботу.

 

На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду була проаналізована робота зі зверненнями громадян у 2018 році.

 

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 № 174, у суді організована та здійснюється робота зі зверненнями громадян та інформаційними запитами.

Протягом  2018 року до суду надійшло 160 звернень громадян, що на 119 звернень більше у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року, у якому до суду надійшло 41 звернення. 

У ході дослідження тематики звернень, що надійшли  у 2018 році, встановлено наступне:

- 42 звернення надійшло про надання інформації щодо стану розгляду адміністративної справи;

- 12  стосовно руху адміністративної справи;

- 10  про порядок подання до суду позовної заяви;

-   4  про незгоду з рішенням суду;

-   3  про вжиття заходів з підвищення кваліфікації суддів;

- 7 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі;

-   2  про з’ясування причин тривалого розгляду адміністративної справи;

-   2  щодо неправомірної, на думку скаржника, поведінки помічника судді;

- 24  про направлення копії судового рішення або виконавчого листа;

- 8 щодо ухвалення рішення про виправлення описки в рішенні суду або у виконавчому листі;

- 21 про інформування про дату набрання судовим рішенням законної сили;

-  4  щодо надання правової допомоги;

- 21 з інших питань.

           

            Слід зазначити, що з 160 звернень, які зареєстровані у суді протягом 2018 року, 114 - надійшло в електронному вигляді.

Звернення громадян, які надходили до суду, були розглянуті з дотриманням термінів, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», опрацьовані у повному обсязі. Направлення звернень до інших організацій за належністю не здійснювалося.

 

У Донецькому окружному адміністративному суді організована робота із запитами на отримання публічної інформації.

 

Протягом 2018 року до суду надійшло 40 запитів на отримання публічної інформації від фізичних та юридичних осіб. З них:

   У  порівнянні   з   аналогічним   періодом   2017   року  (надійшло 35 запитів)  у

2018 році спостерігається  незначне збільшення надходження запитів.

        Тематика запитуваної інформації у 2018 році не відрізняється від аналогічного звітного періоду минулого року. У більшості з них порушувалися питання: про рух справи, дату розгляду справи тощо.

         З 39 запитів про надання публічної інформації, які були зареєстровані у суді протягом 2018 року 7 запитів надійшли до суду з Державної судової адміністрації України та Територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області .

14 запитів про отримання публічної інформації стосувалися діяльності суддів та працівників апарату Донецького окружного адміністративного суду.

 

Усі запити, які надійшли до суду у звітний період, опрацьовані у повному обсязі. Заявникам були надані належні роз’яснення у встановлений строк.

 

На виконання вимог п.7 Інструкції з діловодства в адміністративних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 № 174, у Донецькому окружному адміністративному суді організований особистий прийом громадян керівництвом суду. 

Графік особистого прийому розміщений у приміщенні суду та оприлюднений на офіційному веб-сайті суду.    

 

 

Протягом звітного періоду постійно проводилася робота зі збереження юридичної літератури суду. Зокрема, вся юридична література, яка надходить до суду обліковується у Журналі обліку юридичної літератури, який оформлений належним чином, передбачає графи: дата надходження, назва видання, номер випуску, примітка; прошитий та пронумерований.  

Протягом 2018 року новели та змін у чинному законодавстві України систематично доводилися до відома суддів та працівників апарату суду шляхом обговорення на оперативних нарадах та розміщення нормативно-правових актів у загальній комп’ютерній мережі суду.

 

  1. Впровадження в адміністративних судах комп’ютерного забезпечення, програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів.

 

У 2018 році зроблена актуалізація генераторів бази КП «ДСС». Відбулося налаштування ролей та глобальної політики AD. Організована підтримка системи моніторингу доступу до мережі Інтернет, контроль системи бронювання відеоконференцзв'язку. Вивчена правова складова захисту інформації в державних установах.

Протягом січня – квітня 2018 року проведені налаштування комп’ютерної техніки. Проведена робота з поширення комп’ютерної мережі – створені нові робочі місця для працівників суду.  Систематично проводилось адміністрування офіційної сторінки суду на faсebook.

У серпні-вересні 2018 року проводилась підготовка реєстраційних карток для отримання посилених сертифікатів відкритих ключів для суддів та при прийнятті кожного нового співробітника. Реєстраційна картка формувалася на основі документів визначених регламентом роботи АЦСК ІДД ДФС.

Упродовж січня-грудня 2018 року запровадженні наступні вдосконалення: програмного забезпечення КП «ДСС»:

Роботу у web-програмі «Бронювання систем відеоконференцзв’язку» проводилась щодня протягом 2018 року за запитом судді.

Цілодобово тривала підтримка та контроль працездатності серверного обладнання. Всі недоліки або виявлені проблеми в роботі серверів ДОАС було усунуто в стислі терміни без зупинки процесу судочинства.

 

 

Висновки та пропозиції.

Підводячи підсумок аналізу можна зробити висновок, що протягом 2018 року обліково-статистична робота у Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася належним чином.  

 

Для вдосконалення цієї роботи доцільно:

 

  1. Систематично контролювати якість первинної реєстрації та проходження внутрішніх документів суду в автоматизованій системі документообігу суду.
  2. Контролювати своєчасність внесення відповідальними працівниками суду відомостей до статистичних карток та документів до КП «ДСС».
  3. Проводити навчання з працівниками суду, які займаються судовою статистикою.
  4. Систематично вдосконалювати якість формування статистичної звітності суду в КП «ДСС».

 

 

Відділ аналітичної роботи

та правового забезпечення Донецького окружного

адміністративного суду