flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ обліково-статистичної роботи у Донецькому окружному адміністративному суді за 2022 рік

 

                          Затверджую:

         Голова Донецького окружного        

         адміністративного суду

         Андрій ХРИСТОФОРОВ

         31.01.2023

 

 

АНАЛІЗ

обліково-статистичної  роботи у Донецькому окружному

 адміністративному суді за 2022 рік

 

 На виконання плану роботи суду відділом аналітичної роботи та правового забезпечення проаналізовано обліково-статистичну роботу, здійснену судом протягом  2022 року.

 

  1. Реалізація матеріалів перевірок (оперативні наради тощо).

 

Протягом звітного періоду, з метою підвищення якості роботи, керівником апарату суду проводилися наради з помічниками суддів, секретарями судового засідання, секретарями суду, начальниками відділів.

Протягом  2022 року проведені

2 наради у приміщенні суду у м. Слов’янську (18.01.2022, 25.02.2022), на яких заслухано 5 питань, у тому числі про:

апарату;

Також, проведені 2 дистанційні наради з начальниками відділів (травень, червень 2022 року) та 2 дистанційні наради з працівниками апарату суду (вересень, листопад 2022 року) у режимі відеоконференції у програмі Zoom. На нарадах  обговорювалися питання щодо своєчасності подачі декларацій державними службовцями за 2021 рік, особливостей роботи у дистанційному режимі; своєчасності та повноти внесення інформації до обліково-інформаційної картки системи КП «ДСС»; своєчасності надання інформації по судовому збору до відділу судової статистики та звітності; дотримання виконавської дисципліни.  Обговорювалися також інші загальні організаційні питання діяльності суду.

 

  1. Вивчення і запровадження позитивного досвіду, ноу-хау з питань ведення судової статистики та автоматизованої обробки документів первинного обліку.

 

Протягом 2022 року, в умовах воєнного стану, суд застосовував заходи із вдосконалення автоматизованої системи документообігу, оптимізації та автоматизації процесів проходження процесуальних документів, формування документів первинного обліку, обробки документів первинного обліку і формування статистичної звітності. Систематично проводилося оновлення автоматизованої бази даних суду у КП «ДСС» до актуальної версії. Запроваджена стабільна системна дистанційна робота суддівського корпусу та апарату суду.

Проведена робота з вдосконалення функціонування електронних систем суду, здійснювались профілактичні та планові заходи з підтримки роботи комп’ютерної техніки і мережевого обладнання, супроводження бази даних, оновлення програмного забезпечення до актуальних версій, здійснювалась постійна технічна підтримка комп’ютерної техніки суддів та працівників апарату суду.

  Протягом звітного періоду проведено оновлення інформації  на сайті Донецького окружного адміністративного суду:

 

  1. Кадрове забезпечення спеціалістами, працівниками, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення судами правосуддя (освіта, досвід роботи).

 

У 2022 році первинний облік та складання звітності про стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом здійснювали начальник відділу діловодства та документообігу  суду, начальник та головний спеціаліст  відділу судової статистики та звітності. 

 

  1. Підвищення кваліфікації працівників апарату судів, які займаються питаннями судової статистики (прийняття участі у семінарах, конкурсах, заняттях, навчаннях, у тому числі кущових, стажуваннях тощо).

 

Протягом 2022 року фахівці суду з питань судової статистики систематично підвищували власний професійний рівень шляхом самоосвіти.

 

  1. Аналітична робота, рівень її проведення, результати її реалізації (обговорення на оперативних нарадах, семінарах тощо).

 

У  2022 році судом проведена наступна аналітична робота:

Результати проведеної аналітичної роботи доводилися до відома суддів та працівників апарату суду шляхом розміщення текстів у загальній комп’ютерній мережі суду.

Також, 2022 року систематично опрацьовувалися та надавалися відповіді на звернення громадян, запити юридичних і фізичних осіб, заяви про надання публічної інформації  тощо.   

 Протягом звітного періоду у суді постійно здійснювалося правове супроводження договірної та позовної роботи.  

 

  1. Планування роботи суду, стан виконання планів роботи. Складання та ведення номенклатурних справ, організація роботи архіву суду, роботи з речовими доказами, зі зверненнями громадян, виконання судових рішень, кодифікації законодавства.

З метою належної організації роботи Донецького окружного адміністративного суду шляхом визначення сукупності організаційних заходів з основних напрямків його роботи та дотримання строків їх виконання розроблено та затверджено Положення про планування роботи суду.  

             План роботи суду складається на півріччя та затверджується у встановленому порядку головою суду.

             Загальний контроль стану виконання плану роботи суду здійснює керівник апарату суду. Після повного виконання запланованого заходу керівник апарату проставляє у відповідній графі оригіналу плану відмітку  про виконання із зазначенням дати та вихідного номера відповідного документа або дати виконання та номеру номенклатурної справи, в якій зберігаються відповідні матеріали, наведений запис посвідчує своїм підписом.  

            Стан виконання плану роботи суду за попередній плановий період аналізується та розглядається на оперативній нараді суддів та апарату при голові суду.

Для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом та видом, відбору документів та справ на державне зберігання у суді складена номенклатура справ. Відповідальним за складання номенклатури справ є відділ  документообігу та архівної роботи за участю архіву суду. 

Номенклатура справ суду на 2022 рік схвалена та запроваджена відповідним протоколом ЕК, затверджена у встановленому порядку головою суду.

Ведення номенклатурних справ здійснюється належним чином відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних  установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації № 168 від 15.12.2011, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерством юстиції України №1000/05 від 18.06.2015. Усі журнали суду внесені до номенклатури справ.

            Відповідно до плану роботи суду у 1 півріччі 2022 року архівом суду здійснювався контроль за формуванням справ тимчасового зберігання, а також станом зберігання та правильністю оформлення описів справ постійного і тривалого зберігання.

Згідно з приписами Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004, наказом голови суду від 10.12.2015 № 33/1-г затверджене Положення про експертну комісію у Донецькому окружному адміністративному суді. Наказом голови суду від 06.10.2016 № 24/1-г затверджено склад експертної комісії Донецького окружного адміністративного суду. Метою діяльності експертної комісії є  організація і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві суду, та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії державного архіву, у зоні комплектування якої вона перебуває. ЕК суду працює відповідно до річного плану, який затверджує голова суду, і звітує перед ним про проведену роботу.

 

На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду проаналізована робота зі зверненнями громадян у  2022 році.

У ході аналізу встановлено, що вказана робота організована та здійснюється у суді відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019                  № 814.

Проблемним питанням в роботі залишається недотримання заявниками вимог Закону України «Про звернення громадян» при оформленні звернень до суду.

Також, під час використання електронної форми звернення, розміщеної на сайті суду, не враховуються роз’яснення щодо її заповнення.  

Протягом 2022 року до суду надійшло 217 звернень громадян, що на 72 звернення більше у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року, у якому до суду надійшло 145 звернень. 

У ході дослідження тематики звернень  2022 року встановлено наступне:

Звернення громадян, які надходили до суду, були розглянуті з дотриманням термінів, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» та опрацьовані у повному обсязі. Випадків направлення звернень до інших організацій за належністю не виявлено.  

Протягом 2022 року до суду надійшло та розглянуто 94 запита від адвокатів.

Їх кількість у 2022 році зросла майже в 7 разів у  порівнянні з 2021 роком, коли до суду надійшло та розглянуто 13 адвокатських запитів.

Запити адвокатів у 2022 році стосувались питань реєстрації позовних заяв, розгляду справ, видачі копій судових рішень, виконавчих листів,  результатів виконання судових рішень у певних справах тощо.

 

У 2022 році у суді зареєстровано 106 заяв  громадян про надання інформації                     (у 2021 році таких заяв надійшло також 106).

 

У суді організована робота із запитами на отримання публічної інформації.

Загальним проблемним питанням при опрацюванні запитів є невідповідність більшості з них приписам Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Ускладнює роботу електронна форма «Запиту на отримання публічної інформації», що розміщена на вебпорталі «Судова влада України». Переважна більшість запитів, які надходять до суду за цією формою, не мають відношення до надання публічної інформації за Законом України «Про доступ до публічної інформації» і повинні розглядатися у межах законодавства про звернення громадян, яке передбачає інші строки розгляду. Заявники у цих запитах, розуміючи п’ятиденний термін отримання відповіді, звертаються з питань про стан розгляду їх позову, рух адміністративної справи тощо. Відкритість адміністративної справи гарантована статтею 11 КАС України. Тому питання, пов’язані з відкритістю справи, розглядаються  за чинним процесуальним законодавством, а не за Законом України «Про доступ до публічної інформації», про що суд змушений постійно повідомляти заявникам.

Протягом 2022 року до суду надійшло 38 запитів на отримання публічної інформації, у 2021 році - 81 запит.

Вказані запити  надходили як безпосередньо від заявників, так і за переадресацією   з ДСА України, ТУ ДСА України в Донецькій області.

У  порівнянні з минулим роком  спостерігається  зменшення  кількості надходження інформаційних запитів майже у 2,5 рази.   

Тематика запитуваної інформації у 2022 році суттєво відрізняється від запитів минулого року. У більшості випадків порушувалися питання: про рух адміністративної справи, стан розгляду адміністративного позову, дату набрання рішенням суду законної сили, видачі  копії судового рішення, видачі виконавчого листа, роботи та фінансування судів. 

У 2021 році заявників переважно цікавила інформація про чисельність апарату суду, розмір заробітної плати, розміри отриманих премій та надбавок, розміри суддівської винагороди та ін.    

Підводячи підсумок аналізу можна зробити висновок про належний рівень організації та здійснення роботи зі зверненнями громадян у Донецькому окружному адміністративному суді.  

 

  1. Впровадження в адміністративних судах комп’ютерного забезпечення, програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів.

 

У 2022 році проводилася актуалізація генераторів бази КП «ДСС». Відбулося налаштування ролей та глобальної політики AD. Організована підтримка системи моніторингу доступу до мережі Інтернет, контроль системи бронювання відеоконференцзв'язку. Вивчена правова складова захисту інформації в державних установах.

Систематично проводилися налаштування комп’ютерної техніки. Проведена робота з поширення комп’ютерної мережі – створені нові робочі місця для працівників суду.  Систематично проводилось адміністрування офіційного сайту суду на вебпорталі «Судова влада України».

У суді використовуються наступні вдосконалення: програмного забезпечення КП «ДСС»:

 

Висновки та пропозиції.

 

Підводячи підсумок аналізу можна зробити висновок, що протягом 2022 року обліково-статистична робота у Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася належним чином.  

 

Для вдосконалення цієї роботи доцільно:

 

  1. Контролювати якість первинної реєстрації та проходження внутрішніх документів суду в автоматизованій системі документообігу суду.
  2. Контролювати своєчасність внесення відповідальними працівниками суду відомостей до статистичних карток та відомостей до КП «ДСС».
  3. Постійно застосовувати заходи з вдосконалення автоматичного формування статистичної звітності суду в КП «ДСС».

 

 

Відділ аналітичної роботи

та правового забезпечення Донецького окружного

адміністративного суду