flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ обліково-статистичної роботи за 2023 рік

   

Затверджую:

В.о.голови Донецького окружного

адміністративного суду

 

_______________Олена КОШКОШ

03.01.2024

 

 

АНАЛІЗ

обліково-статистичної  роботи

за  2023 рік

 

 

На виконання плану роботи суду відділом аналітичної роботи та правового забезпечення проаналізовано обліково-статистичну роботу, здійснену судом протягом  2023 року.

 

  1. Реалізація матеріалів перевірок (оперативні наради тощо).

 

З метою вдосконалення організації роботи суду в режимі відеоконференції у програмі Zoom, керівником апарату проведені 7 дистанційних нарад з помічниками суддів, секретарями судового засідання, секретарями суду, начальниками відділів (лютий, квітень, травень, червень (дві наради), вересень, жовтень).

 

На нарадах обговорили наступні питання:

 

  1. Вивчення і запровадження позитивного досвіду, ноу-хау з питань ведення судової статистики та автоматизованої обробки документів первинного обліку.

 

Відділом інформаційних технологій та адміністративних послуг:

 

  1. Кадрове забезпечення спеціалістами, працівниками, які займаються первинним обліком і складанням звітності про стан здійснення судами правосуддя (освіта, досвід роботи).

 

Первинний облік та складання статистичної звітності про стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом здійснювали 4 фахівця суду:

- начальник відділу діловодства та документообігу,

- начальник відділу судової статистики та звітності,

- двоє головних спеціалістів  відділу судової статистики та звітності.  

 

  1. Підвищення кваліфікації працівників апарату судів, які займаються питаннями судової статистики (прийняття участі у семінарах, конкурсах, заняттях, навчаннях, у тому числі кущових, стажуваннях тощо).

 

З 24 по 27 квітня 2023 року начальник відділу судової статистики та звітності дистанційно підвищила кваліфікацію за програмою «Підготовка начальників та заступників начальників структурних підрозділів апаратів місцевих та апеляційних судів»  у Національній  школі суддів України.

З 12 по 14 червня 2023 року начальник та головні спеціалісти відділу судової статистики та звітності підвищили  кваліфікацію за стандартизованою програмою «Підготовка спеціалістів судової статистики місцевих, апеляційних судів, Вищого антикорупційного суду та Верховного суду».

22.11.2023 головні спеціалісти відділу судової статистики та звітності прийняли участь у семінарі «Проблемні питання функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи в адміністративних та господарських судах. Фіксування судового процесу технічними засобами».

Фахівці суду з питань судової статистики підвищували професійний рівень шляхом самоосвіти, систематично ознайомлювалися зі змінами до КАС України, Закону України «Про судовий збір», Закону України «Про судоустрій і статус суддів». 

 

  1. Аналітична робота, рівень її проведення, результати її реалізації (обговорення на оперативних нарадах, семінарах тощо).

 

Судом проведена наступна аналітична робота:

 

Результати проведеної аналітичної роботи доводилися до відома суддів та працівників апарату суду шляхом розміщення текстів у загальній комп’ютерній мережі суду. Також, звітна інформація розміщена на офіційному сайті суду у розділі «Показники роботи» за посиланням https://adm.dn.court.gov.ua/sud0570 .

Судом систематично опрацьовувалися та надавалися відповіді на звернення громадян, запити юридичних і фізичних осіб, заяви про надання публічної інформації,  тощо, постійно здійснювалося правове супроводження договірної та позовної роботи.

Для отримання відомостей, необхідних для розгляду адміністративних справ, у суді організований оперативний доступ до державних реєстрів.  

 

  1. Планування роботи суду, стан виконання планів роботи. Складання та ведення номенклатурних справ, організація роботи архіву суду, роботи з речовими доказами, зі зверненнями громадян, виконання судових рішень, кодифікації законодавства.

 

З метою належної організації роботи Донецького окружного адміністративного суду шляхом визначення сукупності організаційних заходів з основних напрямків його роботи та дотримання строків їх виконання розроблено та затверджено Положення про планування роботи суду.  

            План роботи суду складається на півріччя та затверджується у встановленому порядку головою суду. План роботи суду на перше півріччя 2024 року затверджений у грудні 2023 року.  

             Загальний контроль стану виконання плану роботи суду здійснює керівник апарату суду. Після повного виконання запланованого заходу керівник апарату проставляє у відповідній графі оригіналу плану відмітку про виконання із зазначенням дати та вихідного номера відповідного документа або дати виконання та номеру номенклатурної справи, в якій зберігаються відповідні матеріали, наведений запис посвідчує своїм підписом.  

            Стан виконання плану роботи суду за попередній плановий період аналізується та розглядається на оперативній нараді суддів.

Для створення єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого пошуку документів за змістом та видом, відбору документів та справ на державне зберігання у суді складена номенклатура справ. Відповідальним за складання номенклатури справ є відділ  документообігу та архівної роботи за участю архіву суду. 

Номенклатура справ суду на 2023 рік схвалена та запроваджена відповідним протоколом ЕК, затверджена у встановленому порядку головою суду.

Ведення номенклатурних справ здійснюється належним чином відповідно до вимог чинної Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних  установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом Державної судової адміністрації № 168 від 15.12.2011, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерством юстиції України №1000/05 від 18.06.2015. Усі журнали суду внесені до номенклатури справ.

            Відповідно до плану роботи суду на 2023 рік архівом суду здійснювався контроль за формуванням справ тимчасового зберігання, а також за станом зберігання та правильністю оформлення описів справ постійного і тривалого зберігання.

Згідно з приписами Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004, наказом голови суду від 10.12.2015 № 33/1-г затверджене Положення про експертну комісію у Донецькому окружному адміністративному суді. Наказом голови суду від 26.12.2019 № 91/1-г затверджено склад експертної комісії Донецького окружного адміністративного суду. Метою діяльності експертної комісії є організація і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві суду, та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії державного архіву, у зоні комплектування якої вона перебуває. ЕК суду працює відповідно до річного плану, який затверджує голова суду, і звітує перед ним про проведену роботу.

 

На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду проаналізована робота зі зверненнями громадян за 2023 рік.

У ході аналізу встановлено, що вказана робота організована та здійснюється у суді відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019                  № 814.

Проблемним питанням в роботі залишається недотримання заявниками вимог Закону України «Про звернення громадян» при оформленні звернень до суду.

Також, під час використання електронної форми звернення, розміщеної на сайті суду, не враховуються роз’яснення щодо її заповнення.  

Протягом 2023 року до суду надійшло 93 звернення та заяв громадян, що на 124 звернення менше у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року, у якому до суду надійшло 217 звернень. 

У ході дослідження тематики звернень  2023 року встановлено наступне:

-  20  звернень містили прохання про надання інформації стосовно руху чи стану розгляду адміністративної справи (81 - за аналогічний період минулого року);

-  29  про видачу копії судового рішення, копії ухвали суду або виконавчого листа за рішенням суду, яке набуло чинності (52 - за аналогічний період минулого року);

- 8 про дату набрання рішенням суду законної сили ( 26 - за аналогічний період минулого року);

-   4 про надання правової допомоги (7 - за аналогічний період минулого року);

-   5 щодо  примусового  виконання рішення суду;

-   2 про порядок подання позову до суду (13- за аналогічний період 2022 року);

-   5 щодо реєстрації позовних заяв у суді;

-  5 про надання роз’яснень щодо повернення судового збору (5 - за аналогічний період минулого року);

- 4 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду (10 - за аналогічний період минулого року);

- 11 з інших питань (6 - за аналогічний період минулого року).  

 

Звернення громадян, які надходили до суду, розглянуті з дотриманням термінів, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» та опрацьовані у повному обсязі. Випадків направлення звернень до інших організацій за належністю не виявлено.  

 

Протягом  2023 року до суду надійшло та розглянуто 59 запитів від адвокатів.

Їх кількість у 2023 році зменшилася на 35 запитів у  порівнянні з  2022 роком, коли до суду надійшло та розглянуто 94 адвокатських запити.

Запити адвокатів у 2023 році стосувались питань реєстрації позовних заяв, розгляду справ, видачі копій судових рішень, виконавчих листів,  результатів виконання судових рішень у певних справах, штатної чисельності суддівського корпусу суду, показників середньомісячного навантаження на одного суддю протягом січня - грудня 2022 року, загальної площі приміщення суду, участі адвокатів у справах, що перебували в провадженні суду,  тощо.

 

У Донецькому окружному адміністративному суді організована робота із запитами на отримання публічної інформації.

 

Загальним проблемним питанням при опрацюванні запитів є невідповідність більшості з них приписам Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Ускладнює роботу електронна форма «Запиту на отримання публічної інформації», що розміщена на вебпорталі «Судова влада України». Переважна більшість запитів, які надходять до суду за цією формою, не мають відношення до надання публічної інформації за Законом України «Про доступ до публічної інформації» і повинні розглядатися у межах законодавства про звернення громадян, яке передбачає інші строки розгляду. Заявники у цих запитах, розуміючи п’ятиденний термін отримання відповіді, звертаються з питань про стан розгляду їх позову, рух адміністративної справи тощо. Відкритість адміністративної справи гарантована статтею 11 КАС України. Тому питання, пов’язані з відкритістю справи, розглядаються  за чинним процесуальним законодавством, а не за Законом України «Про доступ до публічної інформації», про що суд змушений постійно повідомляти заявникам.

 

Протягом 2023 року до суду надійшло 11 запитів на отримання публічної інформації.

Вказані запити  надходили як безпосередньо від заявників, так і за переадресацією   з ДСА України, ТУ ДСА України в Донецькій області.

У порівнянні з 2022 роком (надійшло 38 запитів) у 2023 році спостерігається зменшення кількості надходження таких запитів майже у 3,5 рази.  

Тематика запитуваної інформації у 2023 року суттєво відрізняється від запитів за  минулий рік. Заявників цікавила інформація про:

 

У  2022 року заявників переважно цікавила інформація про:

- рух адміністративної справи;

- стан розгляду адміністративного позову;

- дату набрання рішенням суду законної сили;

- видачі  копії судового рішення;

- видачі виконавчого листа;

- роботи та фінансування судів.

 

  1. Впровадження в адміністративних судах комп’ютерного забезпечення, програмно-технологічних засобів обробки та формування звітів.

 

Відділом інформаційних технологій та адміністративних послуг:

 

У суді використовуються наступні вдосконалення програмного забезпечення КП «ДСС»:

 

 

Висновки та пропозиції.

 

Підводячи підсумок аналізу можна зробити висновок, що протягом 2023 року обліково-статистична робота у Донецькому окружному адміністративному суді здійснювалася належним чином.  

 

Для вдосконалення цієї роботи доцільно:

 

  1. Контролювати якість первинної реєстрації та проходження внутрішніх документів суду в автоматизованій системі документообігу суду.
  2. Контролювати своєчасність внесення відповідальними працівниками суду відомостей до статистичних карток та відомостей до КП «ДСС».
  3. Постійно застосовувати заходи з вдосконалення автоматичного формування статистичної звітності суду в КП «ДСС».
  4. Систематично проводити навчання з працівниками суду, підвищувати рівень їх кваліфікації.

 

Відділ аналітичної роботи

та правового забезпечення Донецького окружного

адміністративного суду