Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Огляд даних
про стан здійснення правосуддя
Донецьким окружним адміністративним судом
за перше півріччя 2015 року
На виконання плану роботи на друге півріччя 2015 року проаналізовано стан здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом за перше півріччя 2015 року.
У 2015 році на початок звітного періоду залишилися нерозглянутими 6 позовних заяв. Протягом першого півріччя 2015 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла 2581 позовна заява, перебувало на розгляді усього 2587 позовних заяв. Із загальної кількості позовних заяв було розглянуто 2485, у тому числі відмовлено у відкритті провадження у справі по 10 позовним заявам, відкрито провадження у справі по 2298 позовним заявам, повернуто 168 та залишено без розгляду 9 позовних заяв. Залишок позовних заяв, щодо яких не вирішено питання про їх прийняття у звітному періоді становить 102.
У 2014 році на початок звітного періоду залишилися нерозглянутими 74 позовні заяви. Протягом першого півріччя 2014 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшло 7756 позовних заяв, перебувало на розгляді усього 7830 позовних заяв. Із загальної кількості позовних заяв було розглянуто 7631, у тому числі відмовлено у відкритті провадження у справі – 120, відкрито провадження у справі – 7091, повернуто - 400, залишено без розгляду - 19. Залишок позовних заяв, не розглянутих на кінець звітного періоду, становить 199.
На початок звітного періоду у 2015 році 19 справ залишилися нерозглянутими. Протягом першого півріччя 2015 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшло 2364 справи, перебувало на розгляді усього 2383 справи. Із загальної кількості справ закінчено провадження у 1821, залишок нерозглянутих справ на кінець звітного періоду становить 562.
На початок звітного періоду у 2014 році 947 справ залишилися нерозглянутими. Протягом першого півріччя 2014 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшло 7194 справи. Із загальної кількості справ (8141) закінчено провадження у 6836, залишок нерозглянутих справ на кінець звітного періоду становить 1305.
Показники надходження справ до Донецького окружного адміністративного суду (відповідно до категорій справ) наступні:
Таблиця 1. Показники надходження справ у першому півріччі 2015 року відповідно до категорій.
№ категорії |
Назва категорії справ |
Кількість справ, що надійшли у 2015 році |
% відношення від загальної кількості справ, що надійшли до суду у 2015 році (2364)
|
1. |
Справи зі спорів з приводу забезпечення реалізації громадянами права голосу на виборах і референдумах |
0 |
0 |
2. |
Справи зі спорів з приводу забезпечення реалізації конституційних прав особи, а також реалізації статусу депутата представницького органу влади, організації діяльності цих органів, зокрема зі спорів щодо: |
3 |
0,13 |
2.1 |
забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
2 |
0,08 |
2.2 |
забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
1 |
0,04 |
3. |
Справи зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема зі спорів щодо: |
16 |
0,68 |
3.1 |
правового статусу фізичної особи, у тому числі: |
8 |
0,34 |
3.1.1 |
реалізації владних управлінських функцій у сфері громадянства |
0 |
0 |
3.1.2 |
реєстрації актів цивільного стану, крім актів громадянства |
7 |
0,30 |
3.1.3 |
реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання |
1 |
0,04 |
3.2 |
проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій; протидії діяльності товариств, установ, інших організацій, які посягають на конституційний лад та права і свободи громадян, у тому числі: |
0 |
0 |
3.2.1 |
обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання |
0 |
0 |
3.2.2 |
усунення обмежень у реалізації права на мирні зібрання |
0 |
0 |
3.3 |
видворення з України іноземців або осіб без громадянства |
1 |
0,04 |
3.4 |
біженців |
0 |
0 |
3.5 |
цивільного захисту; охорони праці |
1 |
0,04 |
3.6 |
охорони здоров’я |
2 |
0,08 |
3.7 |
дорожнього руху; транспорту та перевезення пасажирів, у тому числі: |
4 |
0,17 |
3.7.1 |
дорожнього руху |
1 |
0,04 |
3.7.2 |
транспорту та перевезення пасажирів |
3 |
0,13 |
3.8 |
обмеження здійснення грального бізнесу, у тому числі: |
0 |
0 |
3.8.1 |
спорів за участю органів доходів і зборів |
0 |
0 |
4. |
Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту. |
3 |
0,13 |
5. |
Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері економіки, зокрема зі спорів щодо: |
74 |
3,13 |
5.1 |
організації господарської діяльності, у тому числі: |
51 |
2,16 |
5.1.1 |
державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
13 |
0,55 |
5.1.2 |
дозвільної системи у сфері господарської діяльності; ліцензування певних видів підприємницької діяльності; нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності; реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; розроблення і застосування національних стандартів, технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
38 |
1,61 |
5.2 |
митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі: |
3 |
0,13 |
5.2.1 |
оскарження рішень, дій чи бездіяльності Державної митної служби та її органів щодо визначення коду товару за УКТЗЕД |
0 |
0 |
5.2.2 |
оскарження рішень, дій чи бездіяльності Державної митної служби та її органів щодо визначення митної вартості товару |
2 |
0,08 |
5.3 |
захисту економічної конкуренції |
1 |
0,04 |
5.4 |
державного регулювання цін і тарифів |
0 |
0 |
5.5 |
управління об'єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об'єктів права державної та комунальної власності; здійснення державних закупівель |
8 |
0,34 |
5.6 |
реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі спори у сфері: |
11 |
0,47 |
5.6.1 |
електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії |
10 |
0,42 |
5.6.2 |
житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
1 |
0,04 |
6. |
Справи зі спорів з приводу забезпечення сталого розвитку населених пунктів та землекористування, зокрема зі спорів у сфері: |
52 |
2,20 |
6.1 |
містобудування; планування і забудови територій; архітектурної діяльності |
5 |
0,21 |
6.2 |
землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, у тому числі: |
19 |
0,80 |
6.2.1 |
розпорядження землями держави (територіальних громад), передача таких земельних ділянок у власність і користування громадянам та юридичним особам |
18 |
0,76 |
6.2.2 |
відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності |
0 |
0 |
6.3 |
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
28 |
1,18 |
7. |
Справи зі спорів з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема зі спорів щодо: |
2 |
0,08 |
7.1 |
забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
2 |
0,08 |
7.2 |
особливої охорони природних територій та об’єктів, визначених законом |
0 |
0 |
8. |
Справи зі спорів з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема зі спорів щодо: |
1096 |
46,4 |
8.1 |
реалізації податкового контролю |
64 |
2,71 |
8.2 |
погашення податкового боргу, у тому числі: |
636 |
26,9 |
8.2.1 |
передачі майна у податкову заставу |
5 |
0,21 |
8.2.2 |
застосування адміністративного арешту майна |
15 |
0,63 |
8.2.3 |
стягнення податкового боргу |
615 |
26,0 |
8.3 |
адміністрування окремих податків, зборів та платежів, у тому числі: |
224 |
9,48 |
8.3.1 |
податку на прибуток підприємств |
27 |
1,14 |
8.3.2 |
податку з доходів фізичних осіб |
27 |
1,14 |
8.3.3 |
податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість) |
143 |
6,05 |
8.3.4 |
бюджетного відшкодування з податку на додану вартість |
2 |
0,08 |
8.3.5 |
акцизного податку |
5 |
0,21 |
8.3.6 |
збору за першу реєстрацію транспортного засобу |
0 |
0 |
8.3.7 |
екологічного податку |
0 |
0 |
8.3.8 |
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів |
0 |
0 |
8.3.9 |
рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат |
0 |
0 |
8.3.10 |
плати за користування надрами |
2 |
0,08 |
8.3.11 |
місцевих податків і зборів, крім єдиного податку |
1 |
0,04 |
8.3.12 |
єдиного податку |
5 |
0,21 |
8.3.13 |
плати за землю |
12 |
0,51 |
8.3.14 |
збору за користування радіочастотним ресурсом |
0 |
0 |
8.3.15 |
збору за спеціальне використання води |
0 |
0 |
8.3.16 |
збору за спеціальне використання лісових ресурсів |
0 |
0 |
8.4 |
Справи за зверненням органів доходів і зборів, у тому числі щодо: |
172 |
7,28 |
8.4.1 |
визнання оспорюванних правочинів недійсними та застосування визначених законодавством заходів, пов’язаних із визнанням правочинів недійсними |
0 |
0 |
8.4.2 |
стягнення в дохід держави коштів, отриманих за нікчемними договорами |
0 |
0 |
8.4.3 |
припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця)і |
172 |
7,28 |
9. |
Справи зі спорів з приводу реалізації публічної фінансової політики, зокрема зі спорів у сфері: |
20 |
0,85 |
9.1 |
валютного регулювання і валютного контролю, у тому числі: |
1 |
0,04 |
9.1.1 |
спорів за участю органів доходів і зборів |
0 |
0 |
9.2 |
грошового обігу та розрахунків, у тому числі: |
6 |
0,25 |
9.2.1 |
спорів за участю органів доходів і зборів |
6 |
0,25 |
9.3 |
бюджетної системи та бюджетного процесу; державного боргу |
6 |
0,25 |
9.4 |
державного регулювання ринків фінансових послуг, у тому числі: |
2 |
0,08 |
9.4.1 |
операцій із цінними паперами |
1 |
0,04 |
9.5. |
процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, державного фінансового контролю, внутрішньої контрольно-ревізійної роботи |
5 |
0,21 |
10. |
Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо: |
808 |
34,2 |
10.1 |
збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування |
167 |
7,06 |
10.2 |
Управління, нагляду та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі: |
533 |
22,5 |
10.2.1 |
загальнообов’язкового державного страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, які спричинили втрату працездатності |
47 |
1,99 |
10.2.2 |
загальнообов'язкового державного страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням |
11 |
0,47 |
10.2.3 |
загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття |
0 |
0 |
10.2.4 |
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у тому числі пенсійного страхування осіб, звільнених з публічної служби (військової служби) |
474 |
20,1 |
10.3 |
соціального захисту; соціального захисту та зайнятості інвалідів; соціальних послуг, у тому числі: |
45 |
1,90 |
10.3.1 |
соціального захисту дітей війни |
0 |
0 |
10.3.2 |
соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
2 |
0,08 |
10.3.3 |
соціального захисту сімей із дітьми |
1 |
0,04 |
10.3.4 |
соціального захисту та зайнятості інвалідів |
40 |
1,69 |
10.4 |
праці, зайнятості населення (крім зайнятості інвалідів); реалізації публічної житлової політики, у тому числі: |
63 |
2,66 |
10.4.1 |
праці, зайнятості населення (крім зайнятості інвалідів) |
63 |
2,66 |
10.4.2 |
реалізації публічної житлової політики |
0 |
0 |
11. |
Справи зі спорів з приводу забезпечення юстиції, зокрема спори у сфері: |
153 |
6,47 |
11.1 |
судоустрою |
2 |
0,08 |
11.2 |
прокуратури |
3 |
0,13 |
11.3 |
адвокатури |
0 |
0 |
11.4 |
нотаріату |
2 |
0,08 |
11.5 |
виконавчої служби та виконавчого провадження |
142 |
6,0 |
12. |
Справи зі спорів з відносин публічної служби, зокрема справи щодо: |
137 |
5,80 |
12.1 |
прийняття громадян на публічну службу |
0 |
0 |
12.2 |
проходження служби |
22 |
0,93 |
12.3 |
звільнення з публічної служби |
115 |
4,86 |
13. |
Інші справи |
0 |
0 |
14. |
УСЬОГО |
2364 |
100 |
Показник середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю Донецького окружного адміністративного суду з урахуванням кількості фактично працюючих суддів у першому півріччі 2015 року розрахований за формулою: 2581 (кількість позовних заяв, що надійшли впродовж звітного періоду) – 2298 (кількість позовних заяв, у яких відкрито провадження) + 2364 (кількість справ, що надійшли впродовж звітного періоду + 4 (кількість заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами, що надійшли у звітному періоді) + 382 (кількість клопотань, заяв, подань, що надійшли у звітному періоді) : 5,5 (кількість місяців) : 29 (кількість фактично працюючих суддів).
Таким чином, середньомісячне навантаження на одного суддю Донецького окружного адміністративного суду у І півріччі 2015 становить 19,02.
Відповідно у першому півріччі 2014 року показник середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю розрахований за формулою: 7756 (кількість позовних заяв, що надійшли впродовж звітного періоду) – 7091 (кількість позовних заяв, у яких відкрито провадження) + 7194 (кількість справ, що надійшли у продовж звітного періоду + 45 (кількість заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами, що надійшли у звітному періоді) + 951 (кількість клопотань, заяв, подань, що надійшли у звітному періоді) : 5,5 (кількість місяців) : 51 (кількість фактично працюючих суддів) та становить 31,6.
Порівнюючи вищезазначені показники можна зробити висновок, що зменшення у першому півріччі 2015 року в порівнянні з першим півріччям 2014 року показника середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю пов’язане із зменшенням кількості позовних заяв, що надійшли у звітному періоді з 7756 у першому півріччі 2014 року до 2581 у першому півріччі 2015 року або на 66,7%. У першому півріччі 2015 року зменшилася і кількість заяв, клопотань, подань, що надійшли до суду, в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року на 569, або на 59,8%. Зменшилася і кількість фактично працюючих суддів у першому півріччі 2015 року в порівнянні з першим півріччям 2014 року на 22 з 51 до 29.
Показник середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю Донецького окружного адміністративного суду з урахуванням кількості суддів за штатним розписом у першому півріччі 2015 року розрахований за формулою: 2581 (кількість позовних заяв, що надійшли впродовж звітного періоду) – 2298 (кількість позовних заяв, у яких відкрито провадження) + 2364 (кількість справ, що надійшли впродовж звітного періоду + 4 (кількість заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами, що надійшли у звітному періоді) + 382 (кількість клопотань, заяв, подань, що надійшли у звітному періоді) : 5,5 (кількість місяців) : 61 (кількість суддів за штатним розписом) та становить – 9,04.
Показник середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю Донецького окружного адміністративного суду з урахуванням кількості суддів за штатним розписом у першому півріччі 2014 року розрахований за формулою: 7756 (кількість позовних заяв, що надійшли впродовж звітного періоду) – 7091 (кількість позовних заяв, у яких відкрито провадження) + 7194 (кількість справ, що надійшли впродовж звітного періоду + 45 (кількість заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами, що надійшли у звітному періоді) + 951 (кількість клопотань, заяв, подань, що надійшли у звітному періоді) : 5,5 (кількість місяців) : 61 (кількість суддів за штатним розписом) та становить – 26,4.
На початок звітного періоду у 2015 році залишилися нерозглянутими 6 позовних заяв. Протягом першого півріччя 2015 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла 2581 позовна заява. Із загальної кількості позовних заяв розглянуто 2485, у тому числі відмовлено у відкритті провадження у справі по 10 позовним заявам, відкрито провадження у справі по 2298 позовним заявам, повернуто 168 та залишено без розгляду 9 позовних заяв.
На початок звітного періоду у 2014 році залишилися нерозглянутими 74 позовні заяви. Протягом першого півріччя 2014 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшло 7756 позовних заяв. Із загальної кількості позовних заяв розглянуто 7631, у тому числі відмовлено у відкритті провадження у справі – 120, відкрито провадження у справі – 7091, повернуто - 400, залишено без розгляду - 19.
Таким чином, можна зробити висновок про те, що протягом першого півріччя 2015 року у порівнянні з першим півріччям 2014 року спостерігається тенденція зменшення кількості позовних заяв, що надійшли до суду на 5175, або на 66,7 %. Також зменшилася і кількість розглянутих позовних заяв на 5146, або на 67,4 %.
Залишок позовних заяв, не розглянутих на кінець звітного періоду, зменшився з 199 станом на 30.06.2014 до 102 станом на 30.06.2015, або на 48,7%.
|
Перше півріччя 2014 року |
Перше півріччя 2015 року |
Розглянуто позовів |
7631 |
2485 |
Залишок нерозглянутих позовів |
199 |
102 |
В провадженні Донецького окружного адміністративного суду протягом першого півріччя 2015 року перебувало 2383 справи. У тому числі 19 – залишок нерозглянутих справ на початок звітного періоду, 2364 – справи, що надійшли у звітному періоді.
За аналогічний період 2014 року в провадженні Донецького окружного адміністративного суду перебувала 8141 справа. У тому числі 947 – залишок нерозглянутих справ на початок звітного періоду, 7194 – справи, що надійшли у звітному періоді.
Порівнюючи вищезазначені показники можна спостерігати тенденцію зменшення на 70,7% загальної кількості адміністративних справ, що перебували в провадженні суду з 8141 у першому півріччі 2014 року до 2383 у першому півріччі 2015 року. Таким чином, кількість адміністративних справ, які перебували в провадженні суду в першому півріччі 2015 року, зменшилася в 3,4 рази у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року.
Протягом першого півріччя 2015 року суддями Донецького окружного адміністративного суду закінчено провадження у 1821 справі. З них: з прийняттям постанови – 1592 справи, що складає 87,4% від загальної кількості справ із закінченням провадження; у 1461 адміністративній справі позовні вимоги були задоволені або частково задоволені, що складає 92% від загальної кількості справ із прийняттям постанов та 80,2 % від загальної кількості справ із закінченням провадження.
Передано в інші суди 3 справи, що складає 0,16% від кількості справ, за якими провадження було закінчено. У 39 справах провадження було закрито, у 187 справах заяви залишені без розгляду, що складає відповідно 2,1 % та 10,3% від кількості справ, провадження у яких було закінчено.
У першому півріччі 2014 року закінчено провадження у 6836 справах. З них: з прийняттям постанови – 5993 справи, що складає 88% від загальної кількості справ із закінченням провадження; у 5356 адміністративних справах позовні вимоги були задоволені або частково задоволені, що складає 89,3% від загальної кількості справ із прийняттям постанов та 78,3% від загальної кількості справ із закінченням провадження.
Передано в інші суди 23 справи, що складає 0,33% від кількості справ, за якими провадження було закінчено. У 117 справах провадження було закрито, у 703 справах заяви залишені без розгляду, що складає відповідно 1,7% та 10,2% від кількості справ, провадження у яких було закінчено.
Таким чином, спостерігається тенденція зменшення на 73,4% кількості адміністративних справ, у яких закінчено провадження, з 6836 у першому півріччі 2014 року до 1821 у першому півріччі 2015 року.
|
Перше півріччя 2015 року |
Перше півріччя 2014 року |
із закриттям провадження |
39 |
117 |
із залишенням заяви без розгляду |
187 |
703 |
із прийняттям постанови |
1592 |
5993 |
передано в інші суди |
3 |
23 |
У ході дослідження встановлено, що усього у першому півріччі 2015 року показник розглянутих справ і матеріалів становить - 2333.
У першому півріччі 2015 року за категоріями справи були розглянуті наступним чином.
Таблиця 2. Кількість розглянутих адміністративних справ за категоріями
№ Категорії |
Назва категорії |
Усього розглянуто (із них) |
Із прийняттям постанови |
У тому числі із задоволенням позову |
Передано в інші суди |
Із закриттям провадження у справі |
Залишенням заяви без розгляду |
1 |
Справи зі спорів з приводу забезпечення реалізації громадянами права голосу на виборах і референдумах |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Справи зі спорів з приводу забезпечення реалізації статусу депутата представницького органу влади, організації діяльності цих органів, зокрема зі спорів щодо: |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
2.1 |
забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
2.2 |
забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Справи зі спорів з приводу забезпечення громадського порядку та безпеки, зокрема зі спорів щодо: |
15 |
10 |
3 |
0 |
1 |
4 |
3.1 |
правового статусу фізичної особи, у тому числі: |
8 |
5 |
1 |
0 |
1 |
2 |
3.1.1 |
реалізації владних управлінських функцій у сфері громадянства |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.1.2 |
реєстрації актів цивільного стану, крім актів громадянства |
7 |
4 |
1 |
0 |
1 |
2 |
3.1.3 |
реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.2 |
проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій; протидії діяльності товариств, установ, інших організацій, які посягають на конституційний лад та права і свободи громадян, у тому числі: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.2.1 |
обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.2.2 |
усунення обмежень на реалізацію права на мирні зібрання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.3 |
видворення з України іноземців або осіб без громадянства |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.4 |
біженців |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.5 |
цивільного захисту; охорони праці |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3.6 |
охорони здоров’я |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
3.7 |
дорожнього руху; транспорту та перевезення пасажирів |
4 |
3 |
1 |
0 |
0 |
1 |
3.7.1 |
дорожнього руху |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
3.7.2 |
транспорту та перевезення пасажирів |
3 |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
3.8 |
обмеження здійснення грального бізнесу, у тому числі: |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
3.8.1 |
спорів за участю органів доходів і зборі |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Справи зі спорів з приводу реалізації держаної політики у сфері економіки, зокрема зі спорів щодо: |
51 |
32 |
27 |
0 |
4 |
15 |
5.1 |
організації господарської діяльності, у тому числі: |
32 |
18 |
15 |
0 |
1 |
13 |
5.1.1 |
державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
9 |
6 |
5 |
0 |
0 |
3 |
5.1.2 |
дозвільної системи у сфері господарської діяльності ц; ліцензування певних видів підприємницької діяльності; нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності; реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; розроблення і застосування національних стандартів технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
23 |
12 |
10 |
0 |
1 |
10 |
5.2 |
митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі: |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
5.2.1 |
оскарження рішень, дій чи бездіяльності Державної митної служби та її органів щодо визначення коду товару за УКТЗЕД |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5.2.2 |
оскарження рішень чи бездіяльності Державної митної служби та її органів щодо визначення митної вартості товару |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
5.3 |
захисту економічної конкуренції |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
5.4 |
державного регулювання цін і тарифів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5.5 |
управління об’єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об’єктів права державної т а комунальної власності; здійснення державних закупівель |
6 |
2 |
1 |
0 |
2 |
2 |
5.6 |
реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі спори у сфері: |
10 |
9 |
9 |
0 |
1 |
0 |
5.6.1 |
електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії |
9 |
9 |
9 |
0 |
0 |
0 |
5.6.2 |
житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
6 |
Справи зі спорів з приводу забезпечення сталого розвитку населених пунктів та землекористування, зокрема зі спорів у сфері: |
35 |
22 |
10 |
0 |
4 |
9 |
6.1 |
містобудування; планування і забудови територій; архітектурної діяльності |
3 |
2 |
1 |
0 |
0 |
1 |
6.2 |
землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, у тому числі: |
16 |
5 |
3 |
0 |
4 |
7 |
6.2.1 |
розпорядження землями держави (територіальних громад), передача таких земельних ділянок у власність і користування громадянам та юридичним особам |
15 |
4 |
3 |
0 |
4 |
7 |
6.2.2 |
відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6.3 |
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
16 |
15 |
6 |
0 |
0 |
1 |
7 |
Справи зі спорів з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема зі спорів щодо: |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
7.1 |
забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
7.2 |
особливої охорони природних територій та об’єктів, визначених законом |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Справи зі спорів з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема спорів щодо: |
841 |
753 |
713 |
1 |
10 |
77 |
8.1 |
реалізації податкового контролю |
57 |
50 |
47 |
0 |
0 |
7 |
8.2 |
погашення податкового боргу, у тому числі: |
525 |
461 |
454 |
1 |
7 |
56 |
8.2.1 |
передачі майна у податкову заставу |
4 |
4 |
3 |
0 |
0 |
0 |
8.2.2 |
застосування адміністративного арешту майна |
11 |
8 |
8 |
0 |
0 |
3 |
8.2.3 |
стягнення податкового боргу |
509 |
449 |
443 |
1 |
7 |
52 |
8.3 |
адміністрування окремих податків, зборів, платежів, у тому числі |
135 |
126 |
99 |
0 |
3 |
6 |
8.3.1 |
податку на прибуток підприємств |
18 |
17 |
14 |
0 |
0 |
1 |
8.3.2 |
податку з доходів фізичних осіб |
15 |
15 |
2 |
0 |
0 |
0 |
8.3.3 |
податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість) |
87 |
80 |
72 |
0 |
2 |
5 |
8.3.4 |
бюджетного відшкодування з податку на додану вартість |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
8.3.5 |
акцизного податку |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
8.3.6 |
збору за першу реєстрацію транспортного засобу |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.3.7 |
екологічного податку |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.3.8 |
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.3.9 |
рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.3.10 |
плати за користування надрами |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.3.11 |
місцевих податків і зборів, крім єдиного податку |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
8.3.12 |
єдиного податку |
3 |
2 |
1 |
0 |
1 |
0 |
8.3.13 |
плати за землю |
6 |
6 |
5 |
0 |
0 |
0 |
8.3.14 |
збору за користування радіочастотним ресурсом |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.3.15 |
збору за спеціальне використання води |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.3.16 |
збору за спеціальне використання лісових ресурсів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.4 |
Справи за зверненням органів доходів і зборів, у тому числі щодо: |
124 |
116 |
113 |
0 |
0 |
8 |
8.4.1 |
визнання оспорюванних правочинів недійсними та застосування визначених законодавством заходів, пов’язаних із визнанням правочинів недійсними |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.4.2 |
стягнення в дохід держави коштів, отриманих за нікчемними договорами |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8.4.3 |
припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємства) |
124 |
116 |
113 |
0 |
0 |
8 |
9 |
Справи зі спорів з приводу реалізації публічної фінансової політики, зокрема зі спорів у сфері: |
12 |
10 |
6 |
0 |
0 |
2 |
9.1 |
валютного регулювання і валютного контролю, у тому числі: |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9.1.1 |
спорів за участю органів доходів і зборів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9.2 |
грошового обігу та розрахунків, у тому числі: |
4 |
3 |
2 |
0 |
0 |
1 |
9.2.1 |
спорів за участю органів доходів і зборів |
4 |
3 |
2 |
0 |
0 |
1 |
9.3 |
бюджетної системи та бюджетного процесу; державного боргу |
4 |
3 |
3 |
0 |
0 |
1 |
9.4 |
державного регулювання ринків фінансових послуг, у тому числі: |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
9.4.1 |
операцій із цінними паперами |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9.5 |
процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, державного фінансового контролю, внутрішньої контрольно-ревізійної роботи |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо: |
637 |
575 |
543 |
1 |
11 |
50 |
10.1 |
збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування |
110 |
88 |
74 |
0 |
4 |
18 |
10.2 |
управління, нагляду та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі: |
453 |
420 |
412 |
1 |
6 |
26 |
10.2.1 |
загальнообов’язкового державного страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань , які спричинили втрату працездатності
|
43 |
40 |
37 |
0 |
1 |
2 |
10.2.2 |
загальнообов’язкового державного страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням |
11 |
10 |
10 |
0 |
0 |
1 |
10.2.3 |
загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10.2.4 |
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у тому числі пенсійного страхування осіб, звільнених з публічної служби (військової служби) |
398 |
369 |
364 |
1 |
5 |
23 |
10.3 |
соціального захисту; соціального захисту та зайнятості інвалідів; соціальних послуг, у тому числі: |
26 |
22 |
13 |
0 |
1 |
3 |
10.3.1 |
соціального захисту дітей війни |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10.3.2 |
соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
2 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
10.3.3 |
соціального захисту сімей із дітьми |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10.3.4 |
соціального захисту та зайнятості інвалідів |
21 |
20 |
12 |
0 |
1 |
0 |
10.4 |
праці, зайнятості населення (крім зайнятості інвалідів); реалізації публічної житлової політики, у тому числі: |
48 |
45 |
44 |
0 |
0 |
3 |
10.4.1 |
праці, зайнятості населення (крім зайнятості інвалідів) |
48 |
45 |
44 |
0 |
0 |
3 |
10.4.2 |
реалізації публічної житлової політики |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
11 |
Справи зі спорів з приводу забезпечення юстиції, зокрема спори у сфері: |
135 |
114 |
97 |
1 |
8 |
12 |
11.1 |
судоустрою |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
11.2 |
прокуратури |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
1 |
11.3 |
адвокатури |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
11.4 |
нотаріату |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
11.5 |
виконавчої служби та виконавчого провадження |
127 |
108 |
94 |
1 |
8 |
10 |
12 |
Справи зі спорів з відносин публічної служби, зокрема справи щодо: |
91 |
72 |
60 |
0 |
1 |
18 |
12.1 |
прийняття громадян на публічну службу |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
12.2 |
проходження служби |
16 |
15 |
11 |
0 |
0 |
1 |
12.3 |
звільнення з публічної служби |
75 |
57 |
49 |
0 |
1 |
17 |
|
Інші справи |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Усього: |
1821 |
1592 |
1461 |
3 |
39 |
187 |
Таким чином, у першому півріччі 2015 року найбільша кількість розглянутих справ спостерігається за категорією 8: «Справи зі спорів з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства» (усього) – 841 справа, що складає 46,2% від загальної кількості справ, провадження по яким закінчено - 1821 справа.
Також у першому півріччі 2015 року спостерігалася велика кількість розглянутих справ за категорією 10: «Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики» (усього) – 637 справ, що складає 35% від загальної кількості справ, провадження по яким закінчено - 1821 справа.
Аналізуючи показники результатів розгляду справ за вищезазначеними категоріями, можна зробити висновок, що у першому півріччі 2015 року спостерігається тенденція зменшення кількості адміністративних справ, у яких закінчено провадження, в порівнянні з першим півріччям 2014 року, що обумовлена зменшенням кількості надходження адміністративних справ. Але є категорії, у яких кількість справ, що надійшли до суду, та кількість справ, провадження у яких було закінчено, збільшилася у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року.
Наприклад:
- у першому півріччі 2014 року (категорія 5.5 – управління об’єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об’єктів права державної та комунальної власності; здійснення державних закупівель) закінчено провадження у 3 адміністративних справах, у першому півріччі 2015 року - у 6 адміністративних справах, що більше на 0,5 % .
- у першому півріччі 2014 року (категорія 5.6.1 – електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії) закінчено провадження у 4 адміністративних справах, у першому півріччі 2015 року - у 9 адміністративних справах, що більше на 55,6 %.
- у першому півріччі 2014 року (категорія 12.3 – звільнення з публічної служби) закінчено провадження у 27 адміністративних справах, у першому півріччі 2015 року - у 75 адміністративних справах, що більше на 64 %.
Протягом першого півріччя 2015 року із порушенням строків, передбачених КАС України, розглянуто 39 справ, що становить 2,1% від загальної кількості справ, у яких закінчено провадження (1821 справа).
У першому півріччі 2014 року кількість таких справ складала 116, що становило 1,7% від загальної кількості справ, провадження у яких було закінчено (6836 справ).
У першому півріччі 2015 року на кінець звітного періоду залишилися нерозглянутими усього справ та матеріалів - 732, що складає 23,9% від загальної кількості матеріалів, які знаходилися на розгляді в суді (усього перебувало на розгляді позовних заяв, заяв, подань, клопотань: 2980 – позовні заяви, у яких відкрито провадження у справі: 2298 + справи, що перебували в провадженні: 2383 = 3065).
У першому півріччі 2014 року на кінець звітного періоду залишилися нерозглянутими усього 1565 справ та матеріалів, що складає 15,8% від загальної кількості матеріалів, які знаходилися на розгляді в суді (усього перебувало на розгляді позовних заяв, заяв, подань, клопотань: 8883 – позовні заяви, у яких відкрито провадження у справі: 7091 + справи, що перебували в провадженні: 8141 = 9933).
До об’єктивних причин розгляду адміністративних справ у понад строки, встановлені КАС України, слід віднести:
несвоєчасне вручення працівниками відповідних поштових відділень адресатам рекомендованої пошти суду та затримка у поверненні до суду повідомлень про вручення поштових відправлень. Відсутність у суду доказів про належне повідомлення сторін призводила до неодноразового відкладення розгляду справ та спливу, встановлених КАС України, строків для розгляду справ.
Найбільш поширеними причинами тривалого розгляду справ були :
- неодноразове відкладення розгляду справ у зв’язку з необхідністю надання суду додаткових доказів;
- зупинення провадження по справі до розгляду іншої справи або до набрання законної сили рішення по іншій справі.
- заміна відповідача на належного по справі;
- надходження клопотань від сторін про відкладення розгляду справи;
- повторна неявка сторін;
- невиконання вимог суду, щодо витребування доказів по справам.
Крім того, до обставин, що ускладнюють роботу суду, слід віднести відсутність належних умов для здійснення правосуддя у зв’язку із захопленням у вересні 2014 року приміщень суду і державного майна, яке перебувало на балансі Донецького окружного адміністративного суду.
З 21 листопада 2014 року відповідно до Указу Президента України від 12.11.2014 № 866/2014 «Про внесення змін до мережі адміністративних судів України» робота Донецького окружного адміністративного суду була відновлена за новою адресою у м. Слов’янську. Але незабезпеченість суду приміщенням достатньої площі, залами судового засідання, меблями, комп’ютерами, технічними засобами для фіксування судового процесу, судовими бланками та канцелярськими товарами позбавила суд можливості здійснювати правосуддя у належних умовах.
Керівництвом суду систематично здійснюється контроль за дотриманням суддями встановлених строків розгляду справ, щомісячно досліджується кожний такий випадок, проводяться індивідуальні бесіди з суддями з цих питань. Особлива увага суддів звертається на необхідність дотримання прав фізичних та юридичних осіб при розгляді адміністративних позовів упродовж розумного строку із врахуванням критеріїв оцінювання розумності строку розгляду справ, зокрема: складності справи, поведінки сторін та інше.
З метою усунення причин тривалого розгляду адміністративних справ повідомлення сторін, окрім судових викликів рекомендованою поштовою кореспонденцією, відбувалося за допомогою телеграм, телефонограм.
Доставка судових викликів до державних органів у межах міста здійснювалася нарочно, а також надана можливість суб’єктам владних повноважень, а саме територіальним управлінням Пенсійного фонду України, Державним податковим інспекціям, Фондам соціального захисту інвалідів, Управлінням праці та соціального захисту населення отримувати повістки безпосередньо у суді.
Крім того, у суді налагоджено направлення електронних судових повісток
учасникам судового процесу.
У 2015 році до Донецького окружного адміністративного суду надійшло 4 заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами; залишок заяв, щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження за нововиявленими обставинами на початок звітного періоду складав 3. Усього перебувало на розгляді 7 заяв.
Із загальної кількості заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами у 2015 році:
- закінчено провадження по 4 заявам, що складає 57,1 %;
- залишок заяв на кінець звітного періоду – 3 або 42,9%.
Із 4 заяв, по яким закінчено провадження:
- 3 заяви залишено без задоволення;
- 1 заяву задоволено.
У 2014 році до Донецького окружного адміністративного суду надійшло 45 заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами; залишок заяв, щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження за нововиявленими обставинами на початок звітного періоду складав 11. Усього перебувало на розгляді 56 заяв.
Із загальної кількості заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами у 2014 році:
- повернуто заявникам 3 заяви, що складає 5,4%;
- ухвалено інші рішення до відкриття провадження – 4 або 7,1%;
- закінчено провадження по 36 заявам, що складає 64,3%;
- залишок заяв на кінець звітного періоду – 13 або 23,2%.
Із 36 заяв, по яким закінчено провадження:
- закрито провадження по 4 заявам;
- залишено без задоволення 13 заяв;
- задоволено 18 заяв.
На протязі першого півріччя 2015 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшло 382 заяви, клопотання, подання; 3 заяви, клопотання, подання залишилися нерозглянутими на початок звітного періоду. Із загальної кількості заяв, клопотань, подань розглянуто 320. Залишок нерозглянутих клопотань, подань, заяв на кінець звітного періоду становить 65.
На протязі 2014 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла 951 заява, клопотання, подання; 46 заяв, клопотань, подань залишилися нерозглянутими на початок звітного періоду. Із загальної кількості заяв, клопотань, подань розглянуто 949. Залишок нерозглянутих клопотань, подань, заяв на кінець звітного періоду становить 48.
|
Перше півріччя 2015 року |
Перше півріччя 2014 року |
Перебувало на розгляді клопотань, подань, заяв |
385 |
997 |
Розглянуто клопотань, подань, заяв |
320 |
951 |
Залишок нерозглянутих клопотань, подань, заяв |
65 |
48 |
Встановлено, що сума фактично сплаченого судового збору у 2015 році складає 155234 грн.; сума судового збору, що за судовим рішенням підлягає поверненню – 71009 грн.
Сума фактично сплаченого судового збору у 2014 році складає 518057 грн.; сума судового збору, що за судовим рішенням підлягає поверненню – 158750 грн.
Протягом першого півріччя 2015 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла 2581 позовна заява, 6 позовних заяв залишилися нерозглянутими на початок звітного періоду. Із загальної кількості позовних заяв повернуто позивачам 168, що складає 6,5%.
Протягом першого півріччя 2014 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшло 7756 позовних заяв, 74 позовних заяви залишилися нерозглянутими на початок звітного періоду. Із загальної кількості позовних заяв повернуто позивачам 400, що складає 5,1%.
Кількість фактично працюючих суддів у першому півріччі 2015 року в порівнянні з першим півріччям 2014 року зменшилася на 22 з 51 до 29.
На адресу Донецького окружного адміністративного суду у першому півріччі 2015 року в порівнянні з першим півріччям 2014 року надійшло позовних заяв на 66,7% менше. Показник середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю Донецького окружного адміністративного суду з урахуванням кількості фактично працюючих суддів зменшився з 31,6 у першому півріччі 2014 року до 19,02 у першому півріччі 2015 року.
Зменшення показника середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю дає змогу суддям у повній мірі з’ясовувати обставини, що мають суттєве значення для справи, а також правильно застосовувати норми матеріального та процесуального права при ухваленні судових рішень.
На кінець першого півріччі 2015 року залишилися нерозглянутими 102 позовні заяви та 562 адміністративні справи, усього 664 матеріали, що складає 21,7% від загальної кількості справ та матеріалів, які знаходилися на розгляді (3065). На кінець першого півріччі 2014 року залишилися нерозглянутими 199 позовних заяв та 1305 адміністративних справ, усього 1504 матеріали, що складає 15,1% від загальної кількості справ та матеріалів, які знаходилися на розгляді (9933).
У першому півріччі 2015 року в порівнянні з першим півріччям 2014 року зменшилася кількість справ, у яких провадження закінчено з порушенням термінів розгляду з 116 до 39.
До об’єктивних причин перевищення строків розгляду справ, встановлених чинним законодавством, слід віднести: неодноразове відкладення розгляду справ у зв’язку з необхідністю надання суду додаткових доказів, зупинення провадження по справі до розгляду іншої справи або до набрання законної сили рішення по іншій справі, заміна відповідача на належного по справі. Дійсно, вказані причини збільшують тривалість розгляду справи, але у той же час вони сприяють прийняттю зваженого та справедливого рішення суддею.
Також, встановлено, що найбільш поширеними об’єктивними причинами тривалого розгляду справ у першому півріччі 2015 року були: надходження клопотань від сторін про відкладення розгляду справи, повторна неявка сторін, невиконання вимог суду, щодо витребування доказів по справам.
Пропозиції.
Для поліпшення роботи суду необхідно:
- обладнання робочих місць суддів та працівників суду;
- забезпечення оплати поштових послуг;
- придбання паперу, судових бланків та канцелярських товарів;
Голова суду