Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду на перше півріччя 2020 року, затвердженого головою суду 28.12.2019, проведено аналіз стану здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом за 2019 рік.
Згідно статистичної звітності, відображеній у формі №1-а «Звіт судів першої інстанції про розгляд справ у порядку адміністративного судочинства»:
- у 2019 році перебувало на розгляді:
- 15276 позовних заяв, у тому числі надійшло у звітному періоді 14851, розглянуто 14985 позовних заяв. Кількість позовних заяв, не розглянутих на кінець звітного періоду, становить 291.
- 14486 справ, у тому числі надійшло у звітному періоді 12221, розглянуто 12880 справ. Кількість нерозглянутих справ, на кінець звітного періоду, складає 1606.
- у 2018 році перебувало на розгляді:
- 15287 позовних заяв, у тому числі надійшло у звітному періоді 15099, розглянуто 14853 позовних заяви. Залишок позовних заяв, не розглянутих на кінець звітного періоду, становив 434.
- 13184 справи, у тому числі надійшло у звітному періоді 12457, розглянуто 10927 справ, 2257 справ не розглянуто на кінець звітного періоду.
Згідно статистичної звітності – «Інформації про основні показники здійснення судочинства Донецького окружного адміністративного суду за січень-грудень 2019 року» перебувало на розгляді 21224 справи і матеріали. Із яких розглянуто 19211 справ і матеріалів. Залишок не розглянутих на кінець звітного періоду справ і матеріалів складає 2013.
Згідно статистичної звітності - «Інформації про основні показники здійснення судочинства Донецького окружного адміністративного суду за січень-грудень 2018 року» перебувало на розгляді 19289 справ і матеріалів. Із яких розглянуто 16514 справ і матеріалів. 2775 справ і матеріалів не розглянуто на кінець звітного періоду.
Показники надходження справ до Донецького окружного адміністративного суду (відповідно до категорій справ) наступні:
Таблиця 1. Показники надходження справ у 2019 році відповідно до категорій.
№ категорії |
Назва категорії справ |
Кількість справ, що надійшли у 2019 році |
% відношення від загальної кількості справ, що надійшли до суду у 2019 році (12221)
|
101000000 |
Справи щодо виборчого процесу та референдуму, зокрема щодо |
36 |
0,3 |
1101010000 |
виборів народних депутатів України |
28 |
0,2 |
101020000 |
виборів Президента України |
8 |
0,07 |
101030000 |
місцевих виборів |
0 |
0 |
101040000 |
всеукраїнського та місцевого референдумів |
0 |
0 |
102000000 |
Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадських прав, зокрема щодо |
133 |
1,1 |
102010000 |
забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
22 |
0,2 |
102020000 |
забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
14 |
0,1 |
102030000 |
забезпечення прав на свободу об’єднання у політичні партії та громадські організації |
4 |
0,03 |
102040000 |
забезпечення прав на свободу думки і слова |
0 |
0 |
102050000 |
встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань |
0 |
0 |
102060000 |
усунення перешкод та заборону втручання у здійснення мирних зібрань |
0 |
0 |
102070000 |
реалізації владних управлінський функцій у сфері громадянства |
24 |
0,2 |
102080000 |
реєстрації актів цивільного стану, крім актів громадянства |
12 |
0,1 |
102090000 |
реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них: |
51 |
0,4 |
102090100 |
облік внутрішньо переміщених осіб |
0 |
0 |
102090200 |
щодо в’їзду (виїзду) на тимчасово окуповану територію |
0 |
0 |
103000000 |
Справи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них |
1 |
0,01 |
103010000 |
статусу народного депутата України (крім дострокового припинення повноважень народного депутата України) |
0 |
0 |
103030000 |
про статус депутатів місцевих рад |
1 |
0,01 |
104000000 |
Справи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій, які підсудні Верховному Суду як суду першої інстанції), зокрема у сфері |
48 |
0,4 |
104010000 |
прокуратури |
1 |
0,01 |
104020000 |
адвокатури |
5 |
0,04 |
104030000 |
нотаріату |
4 |
0,03 |
104040000 |
надання безоплатної правничої допомоги |
0 |
0 |
105000000 |
Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
159 |
1,3 |
106000000 |
Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
372 |
3,0 |
106010000 |
прийняття громадян на публічну службу, з них |
5 |
0,04 |
106010100 |
проведення очищення влади (люстрації) |
0 |
0 |
106020000 |
проходження служби, з них |
80 |
0,7 |
106020100 |
проведення очищення влади (люстрації) |
1 |
0,01 |
106030000 |
звільнення з публічної служби, з них |
236 |
1,9 |
106030100 |
проведення очищення влади(люстрації) |
0 |
0 |
108000000 |
Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо |
208 |
1,7 |
108010000 |
організації господарської діяльності, з них |
119 |
1,0 |
108010100 |
державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
7 |
0,06 |
108010200 |
дозвільної системи у сфері господарської діяльності; ліцензування видів господарської діяльності; нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності; реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; розроблення і застосування національних стандартів, технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
110 |
0,9 |
108020000 |
митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
30 |
0,2 |
108020100 |
визначення коду товару за УКТЗЕД |
0 |
0 |
108020200 |
визначення митної вартості товару |
23 |
0,2 |
108030000 |
здійснення публічних закупівель, з них |
0 |
0 |
108030100 |
закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони |
0 |
0 |
108040000 |
державного регулювання цін і тарифів |
1 |
0,01 |
108050000 |
управління об'єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об'єктів права державної та комунальної власності |
2 |
0,02 |
108060000 |
реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері |
14 |
0,1 |
108060100 |
електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії |
3 |
0,02 |
108060200 |
житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
9 |
0,07 |
108070000 |
валютного регулювання і валютного контролю, з них |
4 |
0,03 |
108070100 |
за участю органів доходів і зборів |
4 |
0,03 |
108080000 |
грошового обігу та розрахунків, з них |
5 |
0,04 |
108080100 |
за участю органів доходів і зборів |
3 |
0,02 |
108090000 |
бюджетної системи та бюджетного процесу; державного боргу |
7 |
0,06 |
108100000 |
державного регулювання ринків фінансових послуг, з них |
18 |
0,1 |
108100100 |
операцій з цінними паперами |
10 |
0,08 |
108110000 |
гарантування вкладів фізичних осіб |
1 |
0,01 |
108120000 |
процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
4 |
0,03 |
109000000 |
Справи з приводу регулювання містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
189 |
1,5 |
109010000 |
містобудування; архітектурної діяльності |
40 |
0,3 |
109020000 |
землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
116 |
0,9 |
109020100 |
з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
36 |
0,3 |
109030000 |
примусового відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності |
0 |
0 |
109040000 |
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
33 |
0,3 |
110000000 |
Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо: |
24 |
0,2 |
110010000 |
забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
20 |
0,2 |
110020000 |
особливої охорони природних територій та об’єктів, визначених законом |
2 |
0,02 |
111000000 |
Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
2185 |
17,9 |
111010000 |
реалізації податкового контролю |
392 |
3,2 |
111020000 |
погашення податкового боргу, з них |
547 |
4,5 |
111020100 |
передачі майна у податкову заставу |
2 |
0,02 |
111020200 |
застосування адміністративного арешту коштів та/або майна |
7 |
0,06 |
111020300 |
стягнення податкового боргу |
521 |
4,3 |
111030000 |
адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
531 |
4,3 |
111030100 |
податку на прибуток підприємств |
16 |
0,1 |
111030200 |
податку на доходи фізичних осіб |
25 |
0,2 |
111030300 |
податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість), податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
220 |
1,8 |
111030400 |
податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) |
8 |
0,07 |
111030500 |
бюджетного відшкодування з податку на додану вартість |
20 |
0,2 |
111030600 |
зупинення реєстрації податкових накладних |
1 |
0,01 |
111030700 |
акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
9 |
0,07 |
111030800 |
акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
4 |
0,03 |
111030900 |
екологічного податку |
24 |
0,2 |
111031000 |
рентної плати з них |
25 |
0,2 |
111031001 |
рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин |
12 |
0,1 |
111031002 |
рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобування корисних копалин |
1 |
0,01 |
111031003 |
рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України |
0 |
0 |
111031004 |
рентної плати за спеціальне використання води |
10 |
0,08 |
111031005 |
рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів |
0 |
0 |
111031006 |
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України |
1 |
0,01 |
111031100 |
податку на майно, з них |
14 |
0,1 |
111031101 |
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
12 |
0,1 |
111031102 |
транспортного податку |
2 |
0,02 |
111031200 |
плати за землю |
100 |
0,8 |
111031300 |
туристичного збору |
0 |
0 |
111031400 |
збору за місця для паркування транспортних засобів |
0 |
0 |
111031500 |
мита |
0 |
0 |
111040000 |
звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо: |
2 |
0,02 |
111040100 |
визнання оспорюваних правочинів недійсними та застосування визначених законодавством заходів, пов’язаних із визнанням правочинів недійсними |
0 |
0 |
111040200 |
стягнення в дохід держави коштів, отриманих за нікчемними договорами |
0 |
0 |
111040300 |
припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця) |
1 |
0,01 |
111050000 |
трансферного ціноутворення |
0 |
0 |
111060000 |
збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
701 |
5,7 |
112000000 |
Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо |
8750 |
71,6 |
112010000 |
управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них |
8246 |
67,5 |
112010100 |
загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі |
344 |
2,8 |
112010101 |
у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності |
10 |
0,08 |
112010102 |
від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності |
140 |
1,1 |
112010103 |
медичного |
0 |
0 |
112010104 |
загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття |
4 |
0,03 |
112010200 |
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
7875 |
64,4 |
112010201 |
осіб, звільнених з публічної служби |
219 |
1,8 |
112010202 |
дітей війни |
1 |
0,01 |
112010203 |
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
75 |
0,6 |
112010204 |
внутрішньо переміщених осіб |
5208 |
42,6 |
112020000 |
нагляду та контролю у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування |
3 |
0,02 |
112030000 |
соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
479 |
3,9 |
112030100 |
осіб, звільнених з публічної служби |
3 |
0,02 |
112030200 |
дітей війни |
1 |
0,01 |
112030300 |
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
26 |
0,2 |
112030400 |
сімей із дітьми |
245 |
2,0 |
112030500 |
осіб з інвалідністю |
48 |
0,4 |
112030600 |
внутрішньо переміщених осіб |
110 |
0,9 |
112040000 |
праці, зайнятості населення, у тому числі |
12 |
0,1 |
112040100 |
праці |
1 |
0,01 |
112040200 |
зайнятості населення, з них |
1 |
0,01 |
112040201 |
зайнятості осіб з інвалідністю |
6 |
0,05 |
112040202 |
внутрішньо переміщених осіб |
0 |
0 |
112050000 |
публічної житлової політики |
6 |
0,05 |
113000000 |
Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
114 |
0,9 |
113010000 |
запобігання та припинення протиправної діяльності товариств, установ, інших організацій, яка посягає на конституційний лад, права і свободи громадян |
0 |
0 |
113020000 |
перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них |
0 |
0 |
113020100 |
примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства |
0 |
0 |
113020200 |
примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання |
0 |
0 |
113030000 |
біженців |
0 |
0 |
113040000 |
охорони праці |
38 |
0,3 |
113050000 |
охорони здоров’я, з них |
16 |
0,1 |
113050100 |
медико-соціальної експертизи |
13 |
0,1 |
113060000 |
цивільного захисту; |
3 |
0,03 |
113070000 |
дорожнього руху; транспорту та перевезення пасажирів, з них |
51 |
0,4 |
113070100 |
дорожнього руху |
2 |
0,02 |
113070200 |
транспорту та перевезення пасажирів |
41 |
0,3 |
115000000 |
Інші справи |
2 |
0,02 |
|
УСЬОГО |
12221 |
100 |
Кількість суддів Донецького окружного адміністративного суду за штатним розписом станом на 31.12.2019 складає 52 одиниці. Фактично зараховано до штату 49 суддів, що становить 94,2% від загальної кількості суддів, які повинні працювати за штатним розписом.
3 судді перебувають у соціальних відпустках для догляду за дитиною.
Відповідно до Указу Президента України від 15.03.2019 №75/2019, безстроково призначені на посади суддів Донецького окружного адміністративного суду з 15.03.2019 2 особи.
1 особу поновлено на посаді судді Донецького окружного адміністративного суду з 08.12.2017, відповідно до наказу голови суду від 11.04.2019 №44/К-г, яким скасовано наказ від 08.12.2017 №279/К-г «Про відрахування Бєломєстнова О.Ю. зі штату суду», на підставі рішення Луганського окружного адміністративного суду від 29.03.2019 по справі №8058/139/18-а та постанови про відкриття виконавчого провадження від 08.04.2019, виданого Відділом примусового виконання рішень Управління ДВС ГУ юстиції у Донецькій області.
Відповідно до Указу Президента України від 17.04.2019 №148/2019, безстроково призначені на посади суддів Донецького окружного адміністративного суду з 17.04.2019 8 осіб.
Відповідно до Указу Президента України від 29.05.2019 №331/2019 на посаду судді Донецького окружного адміністративного суду з 29.05.2019 безстроково призначено 1 особу.
Відповідно до Указу Президента України від 18.09.2019 №704/2019 на посаду судді Донецького окружного адміністративного суду з 18.09.2019 безстроково призначено 1 особу.
Згідно наказу голови суду від 18.04.2018 №1-г, на підставі листа Національної школи суддів України від 16.04.2018 №22-03/1397, 1 суддя знаходився у відрядженні для роботи в Національній школі суддів України з 23.04.2018 по 22.04.2019.
Згідно наказу голови суду від 17.01.2019 №1-г, на підставі листа Національної школи суддів України від 16.01.2019 №22-03/159, 1 суддя знаходився у відрядженні для роботи в Національній школі суддів України з 21.01.2019 по 08.02.2019.
Згідно наказів голови суду від 17.01.2019 №2-г, від 12.02.2019 №8-г, від 08.10.2019 №15-г та від 16.10.2019 №18-г, на підставі листів Національної школи суддів України від 16.01.2019 №22-03/162 та від 21.03.2019 №22-03/1296 1 суддя знаходився у відрядженні для роботи в Національній школі суддів України в період: з 21.01.2019 по 16.02.2019; з 19.02.2019 по 21.03.2019; з 10.10.2019 по 28.12.2019.
Згідно наказів голови суду від 24.01.2019 №4-г та від 01.04.2019 №12-г, на підставі листів Національної школи суддів України від 23.01.2019 №22-03/271 та від 01.04.2019 №22-03/1465, 1 суддя знаходилась у відрядженні для роботи в Національній школі суддів України в період з 28.01.2019 по 29.03.2019 та з 01.04.2019 по 31.05.2019.
Згідно наказу голови суду від 11.10.2019 №16-г, на підставі листа Національної школи суддів України від 08.10.2019 №22-03/3229, 1 суддя знаходилась у відрядженні для роботи в Національній школі суддів України з 15.10.2019 по 28.12.2019.
Згідно наказу голови суду від 16.10.2019 №17-г, на підставі листа Національної школи суддів України від 11.10.2019 №22-03/3255, 1 суддя знаходився у відрядженні для роботи в Національній школі суддів України з 17.10.2019 по 15.11.2019.
Показник середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю Донецького окружного адміністративного суду з урахуванням кількості фактично працюючих суддів у 2019 році розрахований за формулою: 21224 (перебувало на розгляді справ і матеріалів) : 11 (кількість місяців) : 41 (кількість фактично працюючих суддів) та становить – 47,1.
Показник середньомісячного навантаження справ та матеріалів на одного суддю Донецького окружного адміністративного суду з урахуванням кількості фактично працюючих суддів у 2018 році розрахований за формулою: 19289 (перебувало на розгляді справ і матеріалів) : 11 (кількість місяців) : 30 (кількість фактично працюючих суддів) та становить – 58,5.
Порівнюючи зазначені показники можна зробити висновок, що показник середньомісячного навантаження справ і матеріалів на одного суддю зменшився на 19,5% з 58,5 у 2018 році до 47,1 у 2019 році. Це можна пояснити збільшенням на 26,8% кількості фактично працюючих суддів у 2019 році (41 суддя) в порівнянні з 2018 роком (30 суддів). У той же час кількість справ та матеріалів, що перебували на розгляді у 2019 році (21224) збільшилася на 9,1% у порівнянні з 2018 роком (19289).
Згідно статистичної звітності, відображеній у формі №1-а «Звіт судів першої інстанції про розгляд справ у порядку адміністративного судочинства» у 2019 році перебувало на розгляді 15276 позовних заяв, у тому числі надійшло у звітному періоді 14851. Із загальної кількості позовних заяв розглянуто 14985, у тому числі відмовлено у відкритті провадження у справі по 176 позовним заявам, відкрито провадження у справі по 12118 позовним заявам, повернуто 2630 та залишена без розгляду 21 позовна заява. Не розглянута на кінець звітного періоду 291 позовна заява.
Діаграма 1. Результати розгляду позовів у 2019 році
У 2018 році перебувало на розгляді 15287 позовних заяв, у тому числі надійшло у звітному періоді 15099. Із загальної кількості позовних заяв розглянуто 14853, у тому числі відмовлено у відкритті провадження у справі по 136 позовним заявам, відкрито провадження у справі по 12403 позовним заявам, повернуто 2213 та залишено без розгляду 8 позовних заяв. Не розглянуто на кінець звітного періоду 434 позовних заяв.
Діаграма 2. Результати розгляду позовів у 2018 році
Таким чином, можна зробити висновок про те, що у 2019 році, в порівнянні з 2018 роком, кількість позовних заяв, що перебувала на розгляді зменшилася на 0,07%.
На розгляді в Донецькому окружному адміністративному суді протягом 2019 року перебувало 14486 справ. За аналогічний період 2018 року на розгляді в суді перебувало 13184 справи. Порівнюючи зазначені показники можна спостерігати тенденцію збільшення у 2019 році кількості справ, що перебували в провадженні суду, на 1302, або на 9,0%.
Протягом 2019 року суддями Донецького окружного адміністративного суду розглянуто 12880 справ. З них: із прийняттям рішення – 12382 справ, що складає 96,1% від загальної кількості розглянутих справ; у 11471 адміністративних справах позовні вимоги задоволені, що складає 92,6% від загальної кількості справ із прийняттям рішення та 89,1% від загальної кількості розглянутих справ.
Передано в інші суди 19 справ, що складає 0,1% від кількості розглянутих справ. У 205 справах провадження закрито, у 274 справах заяви залишені без розгляду, що складає відповідно 1,6% та 2,1% від кількості розглянутих справ.
Крім того, протягом 2019 року розглянуто 10 заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами.
Діаграма 3. Результати розгляду справ у 2019 році
У 2018 році розглянуто 10927 справ. З них: із прийняттям рішення - 10418 справ, що складає 95,3% від загальної кількості розглянутих справ; у 9678 адміністративних справах позовні вимоги були задоволені, що складає 92,9% від загальної кількості справ із прийняттям рішення та 88,6% від загальної кількості розглянутих справ.
Передано в інші суди 16 справ, що складає 0,1% від кількості справ, у яких провадження закінчено. У 208 справах провадження закрито, у 285 справах заяви залишені без розгляду, що складає відповідно 1,9% та 2,6% від кількості справ, у яких провадження закінчено.
Крім того, протягом 2018 року розглянуто 3 заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами.
Діаграма 4. Результати розгляду справ у 2018 році
Таким чином можна зробити висновок, що протягом 2019 року в порівнянні з 2018 роком розглянуто справ на 15,2% більше.
У 2019 році за категоріями справи були розглянуті наступним чином.
Таблиця 2. Кількість розглянутих адміністративних справ за категоріями
№ Категорії |
Назва категорії |
Усього розглянуто |
Із прийняттям рішення |
У тому числі із задоволенням позову |
Передано в інші суди |
Із закриттям провадження у справі |
Залишенням заяви без розгляду |
101000000 |
Справи щодо виборчого процесу та референдуму, зокрема щодо |
32 |
32 |
6 |
0 |
2 |
2 |
1101010000 |
виборів народних депутатів України |
28 |
25 |
4 |
0 |
2 |
1 |
101020000 |
виборів Президента України |
8 |
7 |
2 |
0 |
0 |
1 |
101030000 |
місцевих виборів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
101040000 |
всеукраїнського та місцевого референдумів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102000000 |
Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадських прав, зокрема щодо |
128 |
115 |
73 |
1 |
6 |
6 |
102010000 |
забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
20 |
16 |
9 |
0 |
3 |
1 |
102020000 |
забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
13 |
12 |
8 |
0 |
0 |
1 |
102030000 |
забезпечення прав на свободу об’єднання у політичні партії та громадські організації |
3 |
2 |
1 |
0 |
1 |
0 |
102040000 |
забезпечення прав на свободу думки і слова |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102050000 |
встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102060000 |
усунення перешкод та заборону втручання у здійснення мирних зібрань |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102070000 |
реалізації владних управлінський функцій у сфері громадянства |
22 |
22 |
11 |
0 |
0 |
0 |
102080000 |
реєстрації актів цивільного стану, крім актів громадянства |
10 |
7 |
6 |
0 |
1 |
2 |
102090000 |
реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них: |
55 |
52 |
35 |
0 |
1 |
2 |
102090100 |
облік внутрішньо переміщених осіб |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102090200 |
щодо в’їзду (виїзду) на тимчасово окуповану територію |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
103000000 |
Справи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
103010000 |
статусу народного депутата України (крім дострокового припинення повноважень народного депутата України) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
103030000 |
про статус депутатів місцевих рад |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104000000 |
Справи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій, які підсудні Верховному Суду як суду першої інстанції), зокрема у сфері |
47 |
39 |
21 |
1 |
4 |
3 |
104010000 |
прокуратури |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104020000 |
адвокатури |
3 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
104030000 |
нотаріату |
3 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
104040000 |
надання безоплатної правничої допомоги |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
105000000 |
Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
153 |
133 |
99 |
0 |
9 |
11 |
106000000 |
Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
328 |
289 |
180 |
1 |
12 |
26 |
106010000 |
прийняття громадян на публічну службу, з них |
4 |
3 |
2 |
0 |
1 |
0 |
106010100 |
проведення очищення влади (люстрації) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
106020000 |
проходження служби, з них |
77 |
64 |
39 |
1 |
3 |
9 |
106020100 |
проведення очищення влади (люстрації) |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
106030000 |
звільнення з публічної служби, з них |
197 |
178 |
115 |
0 |
6 |
13 |
106030100 |
проведення очищення влади(люстрації) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108000000 |
Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо |
174 |
142 |
97 |
2 |
13 |
17 |
108010000 |
організації господарської діяльності, з них |
91 |
69 |
46 |
2 |
9 |
11 |
108010100 |
державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
11 |
6 |
5 |
0 |
2 |
3 |
108010200 |
дозвільної системи у сфері господарської діяльності; ліцензування видів господарської діяльності; нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності; реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; розроблення і застосування національних стандартів, технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
79 |
62 |
40 |
2 |
7 |
8 |
108020000 |
митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
18 |
16 |
10 |
0 |
0 |
2 |
108020100 |
визначення коду товару за УКТЗЕД |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108020200 |
визначення митної вартості товару |
12 |
10 |
5 |
0 |
0 |
2 |
108030000 |
здійснення публічних закупівель, з них |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108030100 |
закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108040000 |
державного регулювання цін і тарифів |
2 |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
108050000 |
управління об'єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об'єктів права державної та комунальної власності |
3 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
108060000 |
реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері |
14 |
13 |
3 |
0 |
1 |
0 |
108060100 |
електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108060200 |
житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
9 |
9 |
3 |
0 |
0 |
0 |
108070000 |
валютного регулювання і валютного контролю, з них |
7 |
7 |
6 |
0 |
0 |
0 |
108070100 |
за участю органів доходів і зборів |
7 |
7 |
6 |
0 |
0 |
0 |
108080000 |
грошового обігу та розрахунків, з них |
7 |
7 |
6 |
0 |
0 |
0 |
108080100 |
за участю органів доходів і зборів |
5 |
5 |
4 |
0 |
0 |
0 |
108090000 |
бюджетної системи та бюджетного процесу; державного боргу |
4 |
2 |
2 |
0 |
0 |
2 |
108100000 |
державного регулювання ринків фінансових послуг, з них |
17 |
16 |
15 |
0 |
1 |
0 |
108100100 |
операцій з цінними паперами |
10 |
9 |
9 |
0 |
1 |
0 |
108110000 |
гарантування вкладів фізичних осіб |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
108120000 |
процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
8 |
7 |
5 |
0 |
0 |
1 |
109000000 |
Справи з приводу регулювання містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
194 |
137 |
99 |
0 |
41 |
16 |
109010000 |
містобудування; архітектурної діяльності |
36 |
28 |
19 |
0 |
3 |
5 |
109020000 |
землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
111 |
86 |
65 |
0 |
17 |
8 |
109020100 |
з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
42 |
33 |
23 |
0 |
4 |
5 |
109030000 |
примусового відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
109040000 |
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
45 |
22 |
15 |
0 |
20 |
3 |
110000000 |
Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо: |
22 |
18 |
13 |
0 |
1 |
3 |
110010000 |
забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
18 |
15 |
11 |
0 |
0 |
3 |
110020000 |
особливої охорони природних територій та об’єктів, визначених законом |
2 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
111000000 |
Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
1985 |
1879 |
1678 |
7 |
29 |
70 |
111010000 |
реалізації податкового контролю |
307 |
283 |
213 |
1 |
5 |
18 |
111020000 |
погашення податкового боргу, з них |
438 |
405 |
384 |
5 |
20 |
8 |
111020100 |
передачі майна у податкову заставу |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
111020200 |
застосування адміністративного арешту коштів та/або майна |
11 |
9 |
2 |
1 |
1 |
0 |
111020300 |
стягнення податкового боргу |
410 |
380 |
370 |
4 |
18 |
8 |
111030000 |
адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
533 |
503 |
414 |
1 |
4 |
25 |
111030100 |
податку на прибуток підприємств |
17 |
16 |
16 |
0 |
0 |
1 |
111030200 |
податку на доходи фізичних осіб |
26 |
23 |
17 |
0 |
0 |
3 |
111030300 |
податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість), податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
208 |
190 |
157 |
1 |
3 |
14 |
111030400 |
податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) |
6 |
6 |
6 |
0 |
0 |
0 |
111030500 |
бюджетного відшкодування з податку на додану вартість |
11 |
10 |
10 |
0 |
0 |
1 |
111030600 |
зупинення реєстрації податкових накладних |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111030700 |
акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
8 |
8 |
5 |
0 |
0 |
0 |
111030800 |
акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111030900 |
екологічного податку |
18 |
17 |
14 |
0 |
0 |
1 |
111031000 |
рентної плати з них |
20 |
20 |
17 |
0 |
0 |
0 |
111031001 |
рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин |
10 |
10 |
9 |
0 |
0 |
0 |
111031002 |
рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобування корисних копалин |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111031003 |
рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031004 |
рентної плати за спеціальне використання води |
8 |
8 |
7 |
0 |
0 |
0 |
111031005 |
рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031006 |
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031100 |
податку на майно, з них |
12 |
12 |
8 |
0 |
0 |
0 |
111031101 |
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
10 |
10 |
7 |
0 |
0 |
0 |
111031102 |
транспортного податку |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111031200 |
плати за землю |
112 |
111 |
95 |
0 |
0 |
1 |
111031300 |
туристичного збору |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031400 |
збору за місця для паркування транспортних засобів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031500 |
мита |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111040000 |
звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо: |
2 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
111040100 |
визнання оспорюваних правочинів недійсними та застосування визначених законодавством заходів, пов’язаних із визнанням правочинів недійсними |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111040200 |
стягнення в дохід держави коштів, отриманих за нікчемними договорами |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111040300 |
припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця) |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111050000 |
трансферного ціноутворення |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111060000 |
збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
696 |
679 |
662 |
0 |
0 |
17 |
112000000 |
Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо |
9665 |
9465 |
9135 |
6 |
82 |
112 |
112010000 |
управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них |
9205 |
9030 |
8773 |
6 |
75 |
94 |
112010100 |
загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі |
287 |
277 |
262 |
0 |
5 |
5 |
112010101 |
у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності |
11 |
11 |
9 |
0 |
0 |
0 |
112010102 |
від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності |
115 |
111 |
109 |
0 |
2 |
2 |
112010103 |
медичного |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112010104 |
загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
112010200 |
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
8879 |
8718 |
8478 |
6 |
67 |
88 |
112010201 |
осіб, звільнених з публічної служби |
170 |
164 |
144 |
0 |
4 |
2 |
112010202 |
дітей війни |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
112010203 |
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
59 |
58 |
54 |
0 |
0 |
1 |
112010204 |
внутрішньо переміщених осіб |
4896 |
4830 |
4777 |
2 |
27 |
37 |
112020000 |
нагляду та контролю у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування |
3 |
2 |
1 |
0 |
0 |
1 |
112030000 |
соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
43 |
420 |
358 |
0 |
4 |
15 |
112030100 |
осіб, звільнених з публічної служби |
3 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
112030200 |
дітей війни |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
112030300 |
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
18 |
17 |
8 |
0 |
0 |
1 |
112030400 |
сімей із дітьми |
225 |
217 |
204 |
0 |
2 |
6 |
112030500 |
осіб з інвалідністю |
48 |
43 |
26 |
0 |
0 |
5 |
112030600 |
внутрішньо переміщених осіб |
82 |
80 |
72 |
0 |
2 |
0 |
112040000 |
праці, зайнятості населення, у тому числі |
10 |
10 |
1 |
0 |
0 |
0 |
112040100 |
праці |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112040200 |
зайнятості населення, з них |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112040201 |
зайнятості осіб з інвалідністю |
6 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112040202 |
внутрішньо переміщених осіб |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112050000 |
публічної житлової політики |
6 |
2 |
1 |
0 |
2 |
2 |
113000000 |
Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
145 |
132 |
70 |
0 |
6 |
7 |
113010000 |
запобігання та припинення протиправної діяльності товариств, установ, інших організацій, яка посягає на конституційний лад, права і свободи громадян |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113020000 |
перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113020100 |
примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113020200 |
примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113030000 |
біженців |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113040000 |
охорони праці |
32 |
31 |
16 |
0 |
0 |
1 |
113050000 |
охорони здоров’я, з них |
18 |
16 |
4 |
0 |
1 |
1 |
113050100 |
медико-соціальної експертизи |
10 |
9 |
4 |
0 |
0 |
1 |
113060000 |
цивільного захисту; |
3 |
3 |
3 |
0 |
0 |
0 |
113070000 |
дорожнього руху; транспорту та перевезення пасажирів, з них |
54 |
44 |
26 |
0 |
5 |
5 |
113070100 |
дорожнього руху |
2 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
113070200 |
транспорту та перевезення пасажирів |
44 |
38 |
25 |
0 |
3 |
3 |
115000000 |
Інші справи |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
УСЬОГО |
12880 |
12382 |
11471 |
19 |
205 |
274 |
Отже, у 2019 році найбільша кількість розглянутих справ спостерігається за категорією 112000000: «Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики» (усього) – 9665 справ, що складає 75,0 % від загальної кількості справ, провадження по яким закінчено – 12880.
Також, у 2019 році велика кількість розглянутих справ спостерігається за категорією 111000000: «Справи зі спорів з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства» (усього) – 1985 справ, що складає 15,4% від загальної кількості справ, провадження по яким закінчено – 12880.
Протягом 2019 року із порушенням строків, передбачених КАС України, розглянуто 59 справ, що становить 0,5% від загальної кількості розглянутих справ (12280).
У 2018 році кількість таких справ складала 152, що становило 1,4% від загальної кількості розглянутих справ (10927).
Отже, у 2019 році в порівнянні з 2018 роком кількість справ, розглянутих із порушенням строків, передбачених КАС України, зменшилася на 61,2%.
Діаграма 5. Показники розгляду справ, у тому числі в понад встановлені КАС України строки, у 2019 році в порівнянні з 2018 роком.
На розгляді в Донецькому окружному адміністративному суді протягом 2019 року перебувало 21224 справи і матеріали, із яких надійшло у звітному періоді 18449.
За аналогічний період 2018 року на розгляді в Донецькому окружному адміністративному суді перебувало 19289 справ та матеріалів, із яких надійшло у звітному періоді 18298.
Порівнюючи вищезазначені показники можна спостерігати тенденцію збільшення на 9,1% кількості справ і матеріалів, що перебували в провадженні суду з 19289 у 2018 році до 21224 у 2019 році.
Протягом 2019 року суддями Донецького окружного адміністративного суду розглянуто 19211 справ і матеріалів. Кількість розглянутих справ і матеріалів суддями Донецького окружного адміністративного суду у 2018 році складала 16514. Таким чином, можна зробити висновок, що у 2019 році кількість розглянутих справ і матеріалів збільшилася на 14%.
У 2019 році на кінець звітного періоду не розглянуто 2013 справ і матеріалів, що складає 9,5% від загальної кількості справ і матеріалів, які знаходились на розгляді в суді (21224).
У 2018 році на кінець звітного періоду не розглянуто 2775 справ і матеріалів, що складає 14,4% від загальної кількості справ і матеріалів, які знаходились на розгляді в суді (19289).
До об’єктивних причин розгляду адміністративних справ у понад строки, встановлені КАС України, слід віднести: несвоєчасне вручення адресатам працівниками відповідних поштових відділень рекомендованої пошти суду та затримка у поверненні до суду повідомлень про вручення поштових відправлень. Відсутність у суду доказів про належне повідомлення сторін призводила до неодноразового відкладення розгляду справ та спливу, встановлених КАС України, строків для розгляду справ.
Протягом 2019 року мали місце випадки відкладення розгляду справ у зв’язку з необхідністю надання до суду додаткових доказів, неприбуттям у судове засідання сторони або сторін судового процесу, залученням третіх осіб, надходженням клопотань від сторін про відкладення та зупинення розгляду справи.
У 2019 році до Донецького окружного адміністративного суду надійшло 34 заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами; залишок заяв, щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження за нововиявленими обставинами на початок звітного періоду складав 1. Усього перебувало на розгляді 35 заяв.
Із загальної кількості заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами у 2019 році:
- повернуто заявникам 9 заяв, що складає 25,7%;
- інші рішення, ухвалені до відкриття провадження – 1, що складає 2,8%;
- розглянуто 22 заяви, що складає 62,9%;
- залишок заяв на кінець звітного періоду – 3, що складає 8,6%.
Із 22 розглянутих заяв:
- відмовлено в задоволенні - 11;
- задоволено - 11.
У 2018 році до Донецького окружного адміністративного суду надійшло 7 заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами; залишок заяв, щодо яких не вирішено питання про відкриття провадження за нововиявленими обставинами на початок звітного періоду складав 1. Усього перебувало на розгляді 8 заяв.
Із загальної кількості заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами у 2018 році:
повернуто заявникам 3 заяви, що складає 37,5%;
інші рішення, ухвалені до відкриття провадження – 1, що складає 12,5%;
розглянуто 3 заяви, що складає 37,5%;
залишок заяв на кінець звітного періоду – 1, що складає 12,5%.
Із 3 розглянутих заяв:
- відмовлено в задоволенні 2 заяв;
- задоволено 1 заяву.
Таким чином, у 2019 році в порівнянні з 2018 роком кількість заяв про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, що надійшли у звітному періоді, збільшилася в 4,9 рази.
Cума фактично сплаченого судового збору у 2019 році складає 20 111 002 грн.; повернено судового збору – 1 754 635 грн.
Cума фактично сплаченого судового збору у 2018 році складає 42 443 269 грн.; повернено судового збору – 849 932 грн.
Діаграма 6. Відомості щодо справляння та повернення судового збору в 2019 році у порівнянні з 2018 роком.
Порівнюючи вказані показники, слід зазначити, що сума фактично сплаченого судового збору у 2019 році в порівнянні з 2018 роком зменшилася на 22 332 267 грн. або майже в 2 рази.
Висновки та пропозиції.
Аналіз статистичних звітів 2019 року свідчить про збільшення на 9,1%
кількості справ і матеріалів, які перебували на розгляді в суді.
Протягом 2019 року в порівнянні з 2018 роком спостерігається тенденція зменшення:
- на 1,6% кількості позовних заяв, що надійшли до суду, з 15099 до 14851;
- на 1,9% кількості адміністративних справ, що надійшли до суду, з 12457 до 12221.
Протягом 2019 року найбільша кількість справ, які надійшли до суду спостерігається за категорією: «Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики» - 8750 ( у тому числі 7875 справ зі спорів щодо загальнообов’язкового державного пенсійного страхування), що складає 71,6% від загальної кількості справ, які надійшли до суду протягом звітного періоду. Вказана кількість справ менша на 16,1% кількості справ зазначеної категорії, які надійшли протягом 2018 року.
У 2018 році справ зазначеної категорії надійшло 10424 (у тому числі 9582 справи зі спорів щодо загальнообов’язкового державного пенсійного страхування), що становить 83,7% від загальної кількості справ, що надійшли протягом звітного періоду (12457).
Поширеним видом спору є справи з нарахування та поновлення виплати пенсії внутрішньо переміщеним особам. Протягом 2019 року до суду надійшло 5208 справ зі спорів щодо загальнообов’язкового державного пенсійного страхування внутрішньо переміщених осіб, що складає 42,6% від загальної кількості справ, які надійшли протягом звітного періоду (12221). Розглянуто справ такої категорії 4896, що складає 38% від загальної кількості розглянутих протягом звітного періоду справ (12880).
Основними напрямками роботи суду є продовження покращення якості розгляду справ з дотриманням строків, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України, та з урахуванням судової практики. З метою утримання якості розгляду справ на належному рівні і з метою подальшого її покращення доцільно систематично проводити моніторинг змін у діючому законодавстві, вивчати та узагальнювати судову практику, проводити оперативні наради з обговорення скасованих судових рішень судами апеляційної та касаційної інстанцій, забезпечувати системний контроль за дотриманням єдності судової практики.
Відділ аналітичної роботи та правового забезпечення суду