Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова Донецького окружного
адміністративного суду
Андрій ХРИСТОФОРОВ
31.01. 2024
Огляд стану здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом за 2023 рік
На виконання плану роботи Донецького окружного адміністративного суду на перше півріччя 2024 року, затвердженого 26.12.2023 в.о.голови суду, проведено аналіз стану здійснення правосуддя Донецьким окружним адміністративним судом за 2023 рік.
Зазначений Огляд проведений на підставі статистичних даних Донецького окружного адміністративного суду за 2023 рік за формами: № 1-а «Звіт судів першої інстанції про розгляд справ у порядку адміністративного судочинства України», № 1-оас «Звіт окружних адміністративних судів про розгляд судових справ», № 1-ЄЗ «Оперативний статистичний звіт щодо стану здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами», № 10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах».
1.Загальні показники надходження до суду справ та матеріалів.
За даними статистичної звітності № 1-ЄЗ «Оперативний статистичний звіт щодо стану здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами» на розгляді суду перебувало 12966 справ та матеріалів (у 2022 році - 12822), з яких надійшло у звітному періоді 11102 (у 2022 році - 7619).
Загальна кількість справ та матеріалів, які надійшли на розгляд суду у поточному році складається з позовних заяв та справ, що розподілені за категоріями відповідно до Загального класифікатора спеціалізацій суддів та категорій справ (7843) та інших заяв (3259). До інших заяв належать:
Також, протягом 2023 року на розгляді суду перебували 4909 заяв, клопотань про вирішення іншіх процесуальних питань, а саме: про передачу справи на розгляд іншого суду; про відмову від позову в частині позовних вимог; про зміну предмету або підстав позову (збільшення/зменшення позовних вимог); про правонаступництво, призначення/заміну/залучення нових учасників судового розгляду; про витребування доказів, приєднання доказів; про призначення експертизи; про поновлення та продовження процесуальних строків; тощо.
У звітному періоді судом розглянуто 11319 справ та матеріалів, що складає 91,9% від загальної кількості справ та матеріалів, які знаходились на розгляді в суді, тобто від 12966.
Для порівняння у 2022 році судом розглянуто 10958 справ і матеріалів – 85,5% від 12822.
У 2023 році залишок не розглянутих на кінець звітного періоду справ та матеріалів становить 1647, що складає 12,7% від загальної кількості 12966 справ та матеріалів, які знаходились на розгляді. У 2022 році цей показник становить 1864, що дорівнює 14,5% від 12822.
Таким чином, у 2023 році спостерігається незначне збільшення показників: на 1,1% у порівнянні з 2022 роком. Зокрема, загальна кількість справ та матеріалів, що перебували на розгляді, збільшилася на 144; кількість розглянутих - на 361. Залишок не розглянутих справ та матеріалів зменшився - на 217.
Діаграма 1.
Результати розгляду справ та матеріалів у 2023 році у порівнянні з 2022 роком
|
2023 рік |
2022 рік |
Перебувало на розгляді справ і матеріалів |
12966 |
12822 |
Розглянуто справ і матеріалів за період |
11319 |
10958 |
Залишок не розглянутих справ і матеріалів |
1647 |
1864 |
За даними статистичної звітності № 1-ЄЗ «Оперативний статистичний звіт щодо стану здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами» протягом 2023 року на розгляд суду надійшло 3259 інших заяв (залишок не розглянутих заяв на початок 2023 року складав 90 заяв). Тобто, загальна кількість заяв, що перебувала на розгляді з урахуваням залишку на початок звітного періоду складає 3349.
Із загальної кількості заяв, що перебували на розгляді (3349), судом розглянуті:
- 27 заяв про забезпечення (скасування забезпечення) позову, що становить 0,8% від загальної кількості заяв, які перебували на розгляді (3349). Всі ці заяви розглянуті судом у звітному періоді;
- 3 заяви про відвід судді;
- 830 заяв про виправлення помилки у судовому рішенні, що складає 98,7 від 3349. Залишок не розглянутих заяв на кінець звітного періоду – 11;
- 67 заяв про роз’яснення судового рішення, що становить 93,1% від 3349. Залишок не розглянутих заяв на кінець звітного періоду – 5.
- 92 заяви про ухвалення додаткового рішення - 98,9% від 3349). Залишок -1 заява.
У 2023 році на розгляді суду перебувало 19 заяв про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, з них 16 надійщло у звітному періоді, а також 3 -залишок на початок 2023 року. Судом розглянуто 17 заяв (89,5%) та відповідно 0,5% від загальної кількості заяв, що перебували на розгляді (3349). 2 заяви не розглянуті.
7 заяв про перегляд судового рішення за виключними обставинами, що перебували на розгляді у 2023 році, роглянуті судом у повному обсязі.
Також, судом у повному обсязі розглянуто 8 заяв про відновлення втраченого провадження.
З 2279 скарг та заяв в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) 2192 надійшли у звітному періоді (залишок не розглянутих скарг та заяв на початок 2023 року – 87). Судом розглянуто 2228 таких заяв, що складає 97,8% та 66,5% від загальної кількості заяв, що перебували на розгляді (3349). Залишок не розглянутих таких скарг та заяв складає - 51.
Протягом 2023 року на розгляді суду перебувало 4909 заяв, клопотань про вирішення інших процесуальних питань в межаж розгляду справ та матеріалів. У звітному періоді всі зазначені заяви, клопотання були розглянуті.
Відповідно до даних статистичного звіту за формою №1-а «Звіт судів першої інстанції про розгляд справ у порядку адміністративного судочинства») у 2023 році на розгляді перебувало 7873 позовних заяв, у тому числі надійшли у звітному періоді - 7726.
Із загальної кількості позовних заяв розглянуто 7682, у тому числі відмовлено у відкритті провадження у справі по 63 позовним заявам, відкрито провадження у справі по 6262 позовним заявам, повернуто 1300 та залишено без розгляду 1 позовну заяву. Не розглянута на кінець звітного періоду 191 позовна заява.
Вказані показники у 2022 році: перебувало на розгляді 6405 позовних заяв, у тому числі надійшло в звітному періоді 5411. Із загальної кількості позовних заяв розглянуто 6257, у тому числі відмовлено у відкритті провадження у справі по 86 позовним заявам, відкрито провадження у справі по 4924 позовним заявам, повернуто 1217 та залишено без розгляду 8 позовних заяв. Не розглянуто на кінець звітного періоду 148 позовних заяв.
У порівнянні показників 2023 та 2022 років можна зробити висновок про те, що у 2023 році кількість позовних заяв, що перебувала на розгляді збільшилася 1468, тобто на 18,6%.
Діаграма 2.
Результати розгляду позовних заяв у 2023 році у порівнянні з 2022 роком
|
2023 рік |
2022 рік |
Повернуто |
1300 |
1217 |
Залишено без розгляду |
1 |
8 |
Відмовлено у відкритті провадження у справі |
63 |
86 |
Відкрито провадження у справі |
6262 |
4924 |
За статистичним даними по формі №1-а «Звіт судів першої інстанції про розгляд справ у порядку адміністративного судочинства») на розгляді в суді перебувало 8006 адміністративних справ, що більше на 773 справи ніж у 2022 році, коли на розгляді перебувало 7233 справи. Збільшення показника становить 9,6%.
З 8006 справ протягом 2023 року судом розглянуто 6620 справ, що на 8,5% менше ніж у 2022 році (7233 справи).
З них: - із прийняттям рішення – 6388 справ, що становить 96,5% від загальної кількості розглянутих справ (у 2022 році – 7005 справ, що становило 96,8%); у 5479 справах позовні вимоги задоволені, що складає 85,7% від загальної кількості справ із прийняттям рішення та 82,8% від загальної кількості розглянутих справ (у 2022 році задоволено 6574 позова, що складає відповдно 93,8,3% та 90,9%);
- передано в інші суди 16 справ, що складає 0,2% від кількості розглянутих справ (у 2022 році – 10 справ, що складає 0,1%);
- у 85 справах провадження закрито, що складає 1,3% (у 2022 році – у 92 справах, що становить також 1,3%);
- у 130 справах заяви залишені без розгляду, що складає відповідно 2,0% (у 2022 році – у 125 справах заяви залишені без розгляду), що становить 1,7% від кількості розглянутих справ.
Діаграма 3 .
Результати розгляду справ у 2023 році у порівнянні з 2022 роком
|
2023 рік |
2022 рік |
Із прийняттям рішення |
6388 |
7005 |
Із залишенням заяви без розгляду |
130 |
125 |
Із закриттям провадження у справі |
85 |
92 |
Передано в інші суди |
16 |
10 |
Протягом 2023 року за категоріями справи розглянуті наступним чином:
№ категорії |
Назва категорії |
Усього розглянуто |
Із прийняттям рішення |
У тому числі із задоволенням позову |
Передано в інші суди |
Із закриттям провадження у справі |
Із залишенням заяви без розгляду |
101000000 |
Справи щодо виборчого процесу та референдуму, зокрема щодо |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
101010000 |
виборів народних депутатів України |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
101020000 |
виборів Президента України |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
101030000 |
місцевих виборів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
101040000 |
всеукраїнського та місцевого референдумів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102000000 |
Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадських прав, зокрема щодо |
73 |
64 |
36 |
0 |
5 |
4 |
102010000 |
забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
22 |
19 |
7 |
0 |
2 |
1 |
102020000 |
забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
7 |
7 |
4 |
0 |
0 |
0 |
102030000 |
забезпечення прав на свободу об’єднання у політичні партії та громадські організації |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102040000 |
забезпечення прав на свободу думки і слова |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102050000 |
встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102060000 |
усунення перешкод та заборону втручання у здійснення мирних зібрань |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102070000 |
реалізації владних управлінський функцій у сфері громадянства |
14 |
14 |
12 |
0 |
0 |
0 |
102080000 |
реєстрації актів цивільного стану, крім актів громадянства |
10 |
9 |
9 |
0 |
0 |
1 |
102090000 |
реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них: |
3 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
102090100 |
облік внутрішньо переміщених осіб |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
102090200 |
щодо в’їзду (виїзду) на тимчасово окуповану територію |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
103000000 |
Справи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
103010000 |
статусу народного депутата України (крім дострокового припинення повноважень народного депутата України) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
103030000 |
про статус депутатів місцевих рад |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104000000 |
Справи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій, які підсудні Верховному Суду як суду першої інстанції), зокрема у сфері |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
104010000 |
прокуратури |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104020000 |
адвокатури |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104030000 |
нотаріату |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104040000 |
надання безоплатної правничої допомоги |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
105000000 |
Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
56 |
47 |
25 |
0 |
2 |
7 |
106000000 |
Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
1511 |
1442 |
966 |
8 |
14 |
47 |
106010000 |
прийняття громадян на публічну службу, з них |
7 |
5 |
5 |
0 |
0 |
2 |
106010100 |
проведення очищення влади (люстрації) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
106020000 |
проходження служби, з них |
547 |
524 |
269 |
4 |
3 |
16 |
106020100 |
проведення очищення влади (люстрації) |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
106030000 |
звільнення з публічної служби, з них |
881 |
842 |
657 |
3 |
10 |
26 |
106030100 |
проведення очищення влади(люстрації) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108000000 |
Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо |
126 |
97 |
61 |
3 |
14 |
12 |
108010000 |
організації господарської діяльності, з них |
52 |
35 |
20 |
0 |
9 |
8 |
108010100 |
державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108010200 |
дозвільної системи у сфері господарської діяльності; ліцензування видів господарської діяльності; нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності; реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; розроблення і застосування національних стандартів, технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
47 |
33 |
20 |
0 |
8 |
6 |
108020000 |
митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
25 |
19 |
12 |
2 |
3 |
1 |
108020100 |
визначення коду товару за УКТЗЕД |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108020200 |
визначення митної вартості товару |
17 |
12 |
12 |
2 |
3 |
0 |
108030000 |
здійснення публічних закупівель, з них |
31 |
31 |
23 |
0 |
0 |
0 |
108030100 |
закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108040000 |
державного регулювання цін і тарифів |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108050000 |
управління об'єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об'єктів права державної та комунальної власності |
4 |
3 |
2 |
0 |
0 |
1 |
108060000 |
реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108060100 |
електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108060200 |
житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0
|
108070000 |
валютного регулювання і валютного контролю, з них |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108070100 |
за участю органів доходів і зборів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108080000 |
грошового обігу та розрахунків, з них |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108080100 |
за участю органів доходів і зборів |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108090000 |
бюджетної системи та бюджетного процесу; державного боргу |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
108100000 |
державного регулювання ринків фінансових послуг, з них |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
108100100 |
операцій з цінними паперами |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
108110000 |
гарантування вкладів фізичних осіб |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
108120000 |
процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
109000000 |
Справи з приводу регулювання містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
60 |
56 |
41 |
0 |
3 |
1 |
109010000 |
містобудування; архітектурної діяльності |
7 |
6 |
6 |
0 |
1 |
0 |
109020000 |
землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
38 |
36 |
22 |
0 |
1 |
1 |
109020100 |
з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
26 |
25 |
18 |
0 |
0 |
1 |
109030000 |
примусового відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
109040000 |
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки) |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
110000000 |
Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо: |
3 |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
110010000 |
забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
110020000 |
особливої охорони природних територій та об’єктів, визначених законом |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111000000 |
Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
299
|
282 |
243 |
3 |
5 |
9 |
111010000 |
реалізації податкового контролю |
139 |
133 |
122 |
0 |
1 |
5 |
111020000 |
погашення податкового боргу, з них |
47 |
47 |
41 |
0 |
0 |
0 |
111020100 |
передачі майна у податкову заставу |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111020200 |
застосування адміністративного арешту коштів та/або майна |
3 |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111020300 |
стягнення податкового боргу |
43 |
43 |
40 |
0 |
0 |
0 |
111030000 |
адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
90 |
79 |
63 |
3 |
4 |
4 |
111030100 |
податку на прибуток підприємств |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111030200 |
податку на доходи фізичних осіб |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111030300 |
податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість), податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
21 |
15 |
15 |
3 |
1 |
2 |
111030400 |
податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111030500 |
бюджетного відшкодування з податку на додану вартість |
6 |
5 |
4 |
0 |
1 |
0 |
111030600 |
зупинення реєстрації податкових накладних |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111030700 |
акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111030800 |
акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111030900 |
екологічного податку |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
111031000 |
рентної плати з них |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031001 |
рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031002 |
рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобування корисних копалин |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031003 |
рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031004 |
рентної плати за спеціальне використання води |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0
|
111031005 |
рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031006 |
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031100 |
податку на майно, з них |
4 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
111031101 |
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
4 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
111031102 |
транспортного податку |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031200 |
плати за землю |
4 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
111031300 |
туристичного збору |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031400 |
збору за місця для паркування транспортних засобів |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111031500 |
мита |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111040000 |
звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111040100 |
визнання оспорюваних правочинів недійсними та застосування визначених законодавством заходів, пов’язаних із визнанням правочинів недійсними |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111040200 |
стягнення в дохід держави коштів, отриманих за нікчемними договорами |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111040300 |
припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111050000 |
трансферного ціноутворення |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
111060000 |
збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
13 |
13 |
10 |
0 |
0 |
0 |
112000000 |
Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо |
4432 |
4344 |
4080 |
1 |
39 |
47 |
112010000 |
управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них |
4181 |
4110 |
3925 |
1 |
31 |
38 |
112010100 |
загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі |
154 |
152 |
136 |
0 |
0 |
2 |
112010101 |
у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
112010102 |
від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності |
16 |
16 |
14 |
0 |
0 |
0 |
112010103 |
медичного |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112010104 |
загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112010200 |
загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
4025 |
3956 |
3787 |
1 |
31 |
36 |
112010201 |
осіб, звільнених з публічної служби |
2533 |
2506 |
2435 |
0 |
10 |
17 |
112010202 |
дітей війни |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112010203 |
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
14 |
13 |
10 |
0 |
0 |
1 |
112010204 |
внутрішньо переміщених осіб |
18 |
18 |
16 |
0 |
0 |
0 |
112020000 |
нагляду та контролю у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112030000 |
соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
235 |
219 |
143 |
0 |
7 |
9 |
112030100 |
осіб, звільнених з публічної служби |
9 |
9 |
7 |
0 |
0 |
0 |
112030200 |
дітей війни |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
112030300 |
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
112030400 |
сімей із дітьми |
3 |
2 |
1 |
0 |
0 |
1 |
112030500 |
осіб з інвалідністю |
37 |
31 |
11 |
0 |
3 |
3 |
112030600 |
внутрішньо переміщених осіб |
7 |
7 |
6 |
0 |
0 |
0 |
112040000 |
праці, зайнятості населення, у тому числі |
7 |
6 |
6 |
0 |
1 |
0 |
112040100 |
праці |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112040200 |
зайнятості населення, з них |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112040201 |
зайнятості осіб з інвалідністю |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112040202 |
внутрішньо переміщених осіб |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
112050000 |
публічної житлової політики |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113000000 |
Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
56 |
50 |
24 |
1 |
3 |
2 |
113010000 |
запобігання та припинення протиправної діяльності товариств, установ, інших організацій, яка посягає на конституційний лад, права і свободи громадян |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113020000 |
перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, з них |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113020100 |
примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0
|
113020200 |
примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України, їхнього затримання |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
113030000 |
біженців |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0
|
113040000 |
охорони праці |
6 |
4 |
1 |
0 |
1 |
1
|
113050000 |
охорони здоров’я, з них |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0
|
113050100 |
медико-соціальної експерти |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0
|
113060000 |
цивільного захисту; |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0
|
113070000 |
дорожнього руху; транспорту та перевезення пасажирів, з них |
44 |
40 |
20 |
1 |
2 |
1 |
113070100 |
дорожнього руху |
3 |
2 |
2 |
1 |
0 |
0
|
113070200 |
транспорту та перевезення пасажирів |
18 |
17 |
11 |
0 |
1 |
0 |
114000000 |
Справи з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
2 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
115000000 |
Інші справи |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
УСЬОГО |
6620 |
6388 |
5479 |
16 |
85 |
130 |
У ході дослідження кількісного показника розгляду справ за категоріями встановлено, що у 2023 році найбільша кількість розглянутих справ спостерігається за категорією 112000000: «Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики» – 4432 справи, що складає 66,9% від загальної кількості розглянутих справ (6620).
Також, високими є показники розгляду справ за категоріями:
- 106000000: «Справи, що виникають з відносин публічної служби» – 1511 справ, що складає 22,8% від загальної кількості розглянутих справ (6620); а також:
- 111000000: «Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства» – 299 справ, що складає 4,5% від загальної кількості розглянутих справ (6620).
5.Характеристика середньої кількості розглянутих справ та матеріалів в розрахунку на одного суддю. Склад суддівського корпусу суду у звітному періоді.
Станом на 31.12.2023 кількість суддів Донецького окружного адміністративного суду за штатним розписом складає 51 одиницю.
Фактично зараховано до штату 47 суддів, що становить 92,2 % від загальної кількості суддів, які мають працювати за штатним розписом.
Відповідно до даних статистичної звітності, відображених у формі №1-оас «Звіт окружних адміністративних судів про розгляд судових справ», кількість суддів, які здійснювали правосуддя у 2023 році, складає 45 одиниць, що становить 88,2% від загальної кількості суддів, які мають працювати за штатним розписом та 95,7% від фактично зарахованих до штату суддів.
Згідно з рішенням голови Верховного Суду № 424/0/149-22 від 12.09.2022 одну суддю Донецького окружного адміністративного суду відряджено для здійснення правосуддя до Окружного адміністративного суду м.Київа.
Відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 22.08.2023 № 836/0/15-23 одна суддя відрахована зі штату суддів 24.08.2023 у зв’язку із звільненням з посади судді за власним бажанням. Станом на 24.08.2023 у судді відсутні повноваження з відправлення правосуддя.
Також, станом на 31.12.2023 повноваження з відправлення правосуддя відсутні у однієї судді.
Згідно з рішенням Вищої ради правосуддя № 931/0/15-23 від 28.09.2023 одну суддю Донецького окружного адміністративного суду відряджено для здійснення правосуддя на один рік до Київського окружного адміністративного суду.
За статистичними даними по формі №1-оас «Звіт окружних адміністративних судів про розгляд судових справ» середня кількість розглянутих справ на одного суддю Донецького окружного адміністративного суду становить – 229. Середня кількість справ і матеріалів, що перебували на розгляді у звітний період в розрахунку на одного суддю становить – 265.
Протягом аналогічного періоду 2022 року середня кількість розглянутих справ на одного суддю становила – 232. Середня кількість справ і матеріалів, що перебували на розгляді у звітний період в розрахунку на одного суддю становила – 274.
Таким чином, у 2023 році спостерігається незначне зменшення досліджуваних показників: середня кількість розглянутих справ зменшилася на 1,3%; середня кількість справ і матеріалів, що перебували на розгляді - на 3,3%.
Протягом 2023 року судом розглянуто 459 справ з порушенням строків, встановлених КАС України, що становить 6,9% від загальної кількості розглянутих справ (6620 справ).
У 2022 році кількість таких справ складала 280 справ (3,9% від 7233 справ).
У порівнянні з минулим роком в 2023 році кількісний показник справ, розглянутих із порушенням встановлених строків, збільшився на 179 справ. Показник збільшення складає 2,5%.
Діаграма 4.
Показники розгляду справ, у тому числі в понад встановлені КАС України строки, у 2023 році в порівнянні з 2022 роком
|
2023 рік |
2022 рік |
Розглянуто справ |
6620 |
7233 |
У понад встановлені КАСУ строки |
459 |
280 |
Протягом 2023 року відкладення розгляду у більшості справ пов’язано з об’єктивними обставинами, пов’язаними з неможливістю учасників розгляду прибути до суду в м. Слов’янськ або знаходитися у приміщенні суду, з огляду на пряму загрозу їх життю та здоров’ю внаслідок збройної агресії Російської Федерації, введення в в Україні війського стану.
Також, у 2023 році випадки відкладення розгляду справ пов’язані з необхідністю надання до суду додаткових доказів, неприбуттям у судове засідання сторони або сторін судового процесу, тощо.
Наприклад:
Адміністративна справа № 200/486/22 за позовом ОСОБА 1 до ОСОБА 2 про скасування податкового повідомлення-рішення від 20.01.2021 № 0003540409.
Ухвалою суду від 07.02.2022 позов прийнято до розгляду, відкрито провадження, призначений розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справи матеріалами.
Ухвалою суду від 08.06.2022 задоволено клопотання представника ОСОБА 2 про заміну відповідача по справі на правонаступника – ОСОБА 3. Також, ухвалою суду від 08.06.2022 задоволено клопотання ОСОБА 3 про розгляд справи в порядку загального позовного провадження, підготовче засідання по справі відкладено.
Ухвалою суду від 27.09.2022 адміністративну справу прийнято до провадження, призначений розгляд за правилами загального позовного провадження. Згідно з вказаною ухвалою підготовче засідання буде призначене після припинення або скасування періоду дії правового режиму воєнного стану в Україні.
Ухвалою суду від 22.12.2022 призначено підготовче засідання на 05.01.2023 у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду, з урахуванням того, що на момент прийняття даної ухвали воєнний стан в Україні триває, місто Слов’янськ перебуває у зоні бойових дій під постійними обстрілами, втім суд відновив тимчасове проведення судових засідань в приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
05.01.2023 розгляд справи відкладено на 17.01.2023 за клопотання сторін. 17.01.2023 від позивача надійшло клопотання про забезпечення його участі у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами суду, з використанням власних технічних засобів.
Ухвалою суду від 17.01.2023 заяву представника ОСОБА 2 про участь у справі в режимі відеоконференції залишено без задоволення, у зв’язку з неявкою сторін розгляд справи відкладено до 31.01.2023.
31.01.2023 у зв’язку з повторною неявкою сторін розгляд справи відкладено до 13.02.2023.
13.02.2023 у судовому засіданні представник відповідача просить відкласти розгляд справи до закінчення воєнного стану в Україні, представником позивача надіслано заперечення. Ухвалою суду від 13.02.2023 вказане клопотання залишено без задоволення. Разом з цим задоволено клопотання представника позивача про розгляд справи в письмовому провадженні, закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті у письмовому провадженні.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 05.05.2023 позов задоволений.
Адміністративна справа № 200/2673/22 за позовом ОСОБА 1 до ОСОБА 2 про визнання дій протиправними та зобов’язання вчинити певні дії.
Ухвалою ДОАС від 21.02.2022 відкрито провадження по даній справі, вирішено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п'ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.
Ухвалою ДОАС від 02.08.2022 у відповідача витребувано докази, необхідні для розгляду справи.
Ухвалою ДОАС від 18.01.2023 у відповідача повторно витребувані докази: відзив на адміністративний позов та всі документи, що підтверджують заперечення проти позову; довідку ОСОБА 2 про суми грошового забезпечення позивача, виплачені йому за період проходження ним служби; окремо надати довідку з нарахуванням індексації позивачу за період проходження ним служби, із зазначенням базового місяця застосування для обчислення індексу споживчих цін, з розбивкою окремо за кожний місяць.
Також, ухвалою суду від 18.01.2023 зупинено провадження у справі до припинення на території України воєнного стану, згідно з п. 5 ч. 1 ст. 236 КАС України
Ухвалою суду від 01.05.2023 провадження у справі поновлено. Рішенням суду від 01.05.2023 позов задоволено частково.
Адміністративна справа № 200/10165//21 за позовом ОСОБА 1 до ОСОБА 2, третя особа: ОСОБА 3 про визнання протиправним та скасування висновку.
Ухвалою суду від 17.08.2021 відкрито провадження у справі, розгляд призначений у загальному провадженні. Підготовче засідання призначено на 22.09.2021.
22.09.2021 позивач у підготовче судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причину неявки у судове засідання не повідомив, заяву про розгляд справи без його участі не надав. Підготовче засідання відкладене на 03.11.2021.
01.11.2021 від позивача надійшла заява про відкладення розгляду справи, у зв’язку з перебуванням представника позивача на лікарняному, але докази перебування на лікарняному суду не надані.
Ухвалою ДОАС від 03.11.2021 підготовче судове засідання у справі відкладено на 17.11.2021.
15.11.2021 від позивача надійшло клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції. Ухвалою суду від 15.11.2021 відмовлено у задоволені цього клопотання.
17.11.2021 позивач у підготовче судове засідання не з’явився, був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, про причину неявки у судове засідання не повідомив, заяву про розгляд справи без його участі не надав.
Ухвалою суду від 17.11.2021 позовна заява залишена без розгляду.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 21.02.2022 ухвала від 17.11.2021 скасована, а справа направлена до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Ухвалою від 01.05.2023 справу № 200/10165/21 прийнято до провадження, підготовче засідання призначено на 19.05.2023.
17.05.2023 позивачем надане клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції. Ухвалою суду від 18.05.2023 відмовлено у задоволенні цього клопотання.
19.05.2023 у зв'язку з неявкою сторін підготовче засідання відкладено на 19.06.2023.
19.06.2023 у судове засідання представник позивача не з'явився, надав заяву про розгляд справи без його участі. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, але заяву про розгляд справи за його відсутності до суду не надав.
Ухвалою суду від 19.06.2023 підготовче провадження закрито, справа призначена до розгляду по суті на 19.06.2023 в порядку письмового провадження. Рішенням суду від 19.06.2023 позов задоволений.
Адміністративна справа № 200/18209/21 за позовом ОСОБА 1 до ОСОБА 2 про стягнення з платника податків податкового боргу.
Ухвалою суду від 22.12.2021 позовна заява прийнята до розгляду та відкрито провадження в справі. Справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 14.01.2022.
14.01.2022 у зв'язку із клопотанням позивача про перенесення засідання через ненадання відповідачем відзиву підготовче засідання відкладено на 27.01.2022 .
27.01.2022 підготовче засідання відкладено на 17.02.2022 у зв'язку із неявкою сторін у судове засідання.
17.02.2022 підготовче засідання відкладено у зв'язку з перебуванням судді на лікарняному.
За інформаційною довідкою у КП «ДСС» судове засідання призначене на 03.03.2022 не відбулося у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням воєнного стану з 24.02.2022.
Ухвалою суду від 01.02.2023 від ОСОБА 1 витребувана актуальна інформація про наявність/відсутність податкового боргу у ОСОБА 2 розрахунок суми позову з поясненнями щодо фактичних та юридичних підстав виникнення податкового боргу. Витребувані докази позивача зобов’язано надати безпосередньо до суду у п`ятиденний строк з дня отримання цієї копії ухвали.
Відповідно до картки обліку вихідних документів витребувані докази зареєстровані у суді 27.02.2023. Судове засідання призначено на 11.04.2023
У судове засідання, призначене на 11.04.2023, сторони не з’явилися, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином. Позивач подав заяву про розгляд справи без участі його представника. Відповідач про причини неявки суд не повідомив.
Ухвалою суду від 11.04.2023 закрито підготовче провадженняя та призначено справу до судового розгляду по суті на 25.04.2023.
25.04.2023 у судове засідання сторони не з’явилися. Позивач подав заяву про розгляд справи у письмовому провадженні, відповідач про причини неявки свого представника суд не повідомив.
Рішенням суду від 10.05.2023 позов задоволений.
Адміністративна справа № 200/15156/21 за позовом ОСОБА 1 до ОСОБА 2 про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинити певні дії.
Ухвалою суду від 10.11.2021 позовну заяву 2021 прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою суду від 18.11.2021 виправлені описки допущені в ухвалі суду від 10.11.2021.
18.01.2022 судом ухвалено розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 16.02.2022.
Ухвалою від 16.02.2022 в підготовчому судовому засіданні оголошена перерва до 14.03.2022 у ОСОБА 2 витребувано та зобов’язано надати розрахунок спеціального трудового стажу який став підставою для прийняття рішення про відмову у призначенні пенсії.
У призначену дату 14.03.2022 через обставини збройної агресії проти України судове засідання не відбулося. Водночас, відповідачем ухвала суду від 16.02.2022 не виконана, витребувані відомості та документи суду не надані.
Ухвалою суду від 14.11.2022 у відповідача повторно витребувані необхідні докази. Підготовче судове засідання призначено на 20.01.2023.
В подальшому у зв’язку з неявкою сторін та не наданням витребуваних доказів, розгляд справи двічі було відкладено на 10.02.2023 та відповідно на 22.03.2023.
До судового засідання 22.03.2023 учасники справи не прибули, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином. Ухвалою від 22.03.2023 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 20.04.2023.
20.04.2023 у судове засідання учасники справи не прибули.
Рішенням суду від 01.05.2023 позов задоволено.
Адміністративна справа № 200/15416/21 за позовом за ОСОБА 1 до ОСОБА 2 про визнання протиправними дій та бездіяльності, стягнення коштів.
Ухвалою суду 16.11.2021 відкрито провадження в справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 07.12. 2021. Також, 16.11.2021 ухвалою суду від ОСОБА 2 та ОСОБА 3 витребувані докази витребувані докази.
У судове засідання, призначене на 07.12.2021 сторони не з’явилися, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили. Ухвалою суду від 07.12.2021 від ОСОБА 2 витребувані докази, розгляд справи відкладено на 28.12.2021.
28.12.2021 розгляд справи відкладено на 10.01.2022, у зв'язку із неявкою сторін в судове засідання.
10.01.2022 ухвалою суду задоволено клопотання позивача про продовження строку підготовчого провадження до 25.01.2022 для надання доказів. Ухвалою суду від 10.01.2022 у відповідача витребувані необхідні докази. Також, у зв’язку із пропуском строку звернення до суду з вимогою щодо виплати грошової компенсації вартості неотриманого речового майна, ухвалою суду від 10.01.2022 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строку для усунення недоліків.
У період з 26.01.2022 по 31.01.2022 суддя перебував у відпустці.
09.02.2022 розгляд справи відкладено у зв'язку з перебуванням головуючого судді на лікарняному.
Ухвалою суду від 21.02.2022 залишено без задоволення клопотання представника позивача про поновлення строку звернення до суду, позов в частині позовних вимог щодо неотриманого речового майна залишено без розгляду. Водночас, ухвалою суду від 21.02.2022 продовжено судовий розгляд в частині вимог.
За неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, та неподання таких доказів без поважних причин ухвалою суду від 23.02.2022 до відповідача застосовані заходи процесуального примусу. Також, ухвалою суду від 23.02.2022 повторно витребувані у відповідача необхідні докази.
У зв’язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації в Україні діє воєнний стан.
Ухвалою суду від 12.05.2022 у відповідача втретє витребувані необхідні докази.
Витребувані докази отримані судом 03.07.2023, ухвалою суду від 05.07.2023 скасовано ухвалу про застосування заходів процесуального примусу.
Також, ухвалою суду від 05.07.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 13.07.2023.
Рішенням суду від 13.07.2023 у задоволені позову відмовлено.
Згідно зі статистичною звітністю (форма №10 «Звіт про справляння, звільнення від сплати, та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах») у 2023 році сума фактично сплаченого судового збору складає 7 704 959 грн., з них подано в електронній формі 1 654 254 грн. Повернено судового збору на суму 382 467 грн.
У 2022 році сума фактично сплаченого судового збору складала 4 948 753 грн., з них подано в електронній формі 90 681 грн. Повернено судового збору на суму 473 938 грн.
Порівнюючи вказані показники, встановлено, що сума фактично сплаченого судового збору у 2023 році збільшилась на 2 756 206 грн., що складає 35,8% в порівнянні з 2022 роком.
Діаграма 5.
Відомості щодо справляння та повернення судового збору в 2023 році у порівнянні з 2022 роком
|
2023 рік |
2022 рік |
Фактично сплачено судового збору |
7 704 959 |
4 948 753 |
Повернено судового збору |
382 467 |
473 938 |
9.Звернення судових рішень до виконання.
За даними статистичної звітності, відображених у формі №1-оас «Звіт окружних адміністративних судів про розгляд судових справ» протягом звітного періоду судом видано 4572 виконавчих документа на загальну суму 610 695 913 грн. З них: виконавчих листів - 4571 на суму 610 695 108 грн.; ухвал, рішень - 1 на суму 805 грн. У тому числі, в дохід держави про стягнення судового збору видано 360 виконавчих документів на суму 323 135 грн. та 1 виконавчий документ про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) на суму 805 грн.
Для порівняння у 2022 році судом було видано 4964 виконавчих документа на загальну суму 386 490 782 грн. З них: виконавчих листів - 4959 на суму 386 461 010 грн.; ухвал, рішень - 5 на суму 29 772 грн. У тому числі, в дохід держави про стягнення судового збору видано 243 виконавчих документів на суму 209 733 грн. та 5 виконавчих документів про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) на суму 29 772 грн.
Отже, можна зробити висновок, що у 2023 році кількість виданих судом виконавчих документів (4572) у порівнянні з 2022 роком (4964) менше на 392, що складає 7,9%. Натомість, сума зазначена до стягнення у 2023 році (610 695 9813 грн.) вище ніж у 2022 році (386 490 782 грн.) на 224 205 131 грн., що складає 36,7%.
У той же час, у 2023 році судом видано 360 виконавчих листів про стягнення судового збору (у 2022 році – 243), що більше на 117 та складає 32,5%. Також, є більшою і сума зазначена до стягнення (у 2023 році – 323 135 грн.) ніж (209 733 грн.у 2022 році) на 113 402 грн. Показник збільшення складає 35,1%.
За результатами дослідження статистичних даних за формою № 1-ЄЗ «Оперативний статистичний звіт щодо стану здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами» у 2023 році на розгляді суду перебувало 12966 справ та матеріалів (у 2022 році - 12822), з яких надійшло у звітному періоді 11102 (у 2022 році - 7619).
У звітному періоді судом розглянуто 11319 справ та матеріалів (у 2022 році - 10958). Показник збільшення складає 3,2%.
Залишок не розглянутих на кінець звітного періоду справ та матеріалів становить 1647 (у 2022 році – 1864), що складає 12,7% від загальної кількості справ та матеріалів, які знаходились на розгляді, тобто від 12966 (у 2022 році 14,5% від 12822).
Спостерігається, що у 2023 році вказані показники суду збільшилися на 1,1% у порівнянні з 2022 роком. Зокрема, загальна кількість справ та матеріалів, що перебували на розгляді, збільшилася на 144; кількість розглянутих - на 361. Залишок не розглянутих справ та матеріалів зменшився - на 217.
З 7873 позовних заяв, що перебували на розгляді у 2023 році судом розглянуто 7682. Для порівняння у 2022 році на розгляді перебувало 6405 позовних заяв, з яких розглянуто 6257.
Таким чином, можна зробити висновок про те, що у 2023 році, в порівнянні з 2022 роком, кількість позовних заяв, що перебувала на розгляді збільшилася 1468, що складає 18,6%.
У той же час, з 8006 справ, що перебували на розгляді у 2023 році, судом розглянуто 6620. Для порівняння у 2022 році на розгляді перебувало 8859 справ, з яких розглянуто 7233.
Отже, можна зробити висновок про те, що у 2023 році, в порівнянні з 2022 роком, зменшилась кількість справ, що перебувала на розгляді на 853, що складає 9,6%.
У ході дослідження кількісного показника розгляду справ за категоріями встановлено, що у 2023 році найбільша кількість розглянутих справ спостерігається за категорією 112000000: «Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та спорів у сфері публічної житлової політики» – 4432 справ, що складає 66,9% від загальної кількості розглянутих справ (6620).
Також, високими є показники суду з розгляду справ за категоріями:
- 106000000: «Справи, що виникають з відносин публічної служби» – 1511 справ, що складає 22,8% від загальної кількості розглянутих справ (6620);
- 111000000: «Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства» – 299 справ, що складає 4,5% від загальної кількості розглянутих справ (6620).
У 2023 році кількість виданих судом виконавчих документів (4572) у порівнянні з 2022 роком (4964) менше на 392, що складає 7,9%. Натомість, сума зазначена до стягнення у 2023 році (610 695 9813 грн.) вище ніж у 2022 році (386 490 782 грн.) на 224 205 131 грн., що складає 36,7%.
Про стягнення судового збору видано 360 виконавчих листів (у 2022 році – 243), що більше на 117 та складає 32,5%. Сума зазначена до стягнення (у 2023 році – 323 135 грн.) більше ніж (209 733 грн.у 2022 році) на 113 402 грн. Показник збільшення складає 35,1%.
Висновки та пропозиції.
Підводячи загальний підсумок проведеному дослідженню можна зробити висновок про те, що у 2023 році відбулося незначне збільшення загальних показників суду з відправлення судочинства у порівнянні з 2022 роком.
З метою подальшого вдосконалення судочинства доцільно продовжити систематичний моніторинг змін до чинного національного законодавства; вивчення та узагальнення судової практики, практики ЄСПЛ. Дієвим засобом є проведення нарад суддів з обговорення практики застосування норм матеріального і процесуального права, дотримання встановлених строків розгляду справ, єдності судової практики.
Відділ аналітичної роботи та правового забезпечення суду