Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Засідання присвячено обговоренню поточного стану фінансування судової влади, проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», законопроєкту щодо внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» з метою визначення схеми посадових окладів працівників судів та органів судової влади, врегулювання на законодавчому рівні питань навантаження суддів, кількості помічників суддів та секретарів судового засідання в судах.
Член Вищої ради правосуддя Інна Плахтій повідомила про заходи, вжиті Вищою радою правосуддя з метою віднайдення можливості забезпечення належного фінансування судів у жовтні-листопаді 2021 року.
Згідно з пропозиціями Державної судової адміністрації України в цей період Вища рада правосуддя здійснила три перерозподіли видатків між судами та двічі погодила звернення Державної судової адміністрації України до Міністерства фінансів України з поданням щодо розподілу понадпланових надходжень від сплати судового збору. Вказані кроки вжиті з метою спрямування коштів на виплату суддівської винагороди, обов’язкових складових зарплати працівникам апаратів судів та оплату поточних видатків, зокрема на оплату комунальних послуг та надсилання поштової кореспонденції.
Під час здійснення зазначених перерозподілів ВРП звернула увагу на необхідність збільшення обсягу видатків на оплату праці працівників апаратів судів місцевої загальної юрисдикції.
Народний депутат України, голова робочої групи Сергій Демченко зазначив, що законопроєкт щодо внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» з метою визначення схеми посадових окладів працівників судів та органів судової влади, що покликаний врегулювати на законодавчому рівні питання фінансування органів судової влади у наступному році, наразі перебуває на підписі, його реєстрація у Верховній Раді України запланована на наступний тиждень.
Відтак, законопроєктом пропонується визначити з 1 січня 2023 року посадовий оклад працівників апаратів судів на рівні 20 % від суддівської винагороди, працівників патронатної служби – 25 % від суддівської винагороди.
З метою обґрунтування кількості працівників апаратів та відповідно обсягу фінансування на оплату праці вказані нормативи наразі потребують наукового обґрунтування. Наукове дослідження з визначення науково-обґрунтованих норм нормативів часу для чисельності працівників органів та установ системи правосуддя триватиме три місяці та потребує залучення додаткових коштів у розмірі 355 тис. гривень.
Пресслужба за повідомленням Вищої ради правосуддя