flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

24 липня 2013 року відбулася прес-конференція Голови Донецького окружного адміністративного суду Мєзєнцева Є.І.

25 липня 2013, 17:21


          Голова суду проінформував громадськість про результативність роботи Донецького окружного адміністративного суду у першому півріччі 2013 року, а також розповів про зміни у чинному законодавстві щодо предметної підсудності окружного адміністративного суду, запровадження порядку обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу, відповів на запитання представників мас-медіа.

          Зокрема, Голова суду повідомив, що протягом першого півріччя 2013 року Донецьким окружним адміністративним судом було розглянуто понад  8 тис. адміністративних справ. З них: з прийняттям постанови близько 7,5 тис. справ, що становить 90% від загальної кількості справ із закінченням провадження. Більше 6 тис. позовів  були задоволені. Для порівняння показники першого півріччя 2012 року були такими:  розглянуто більше  6 тис. справ. З них: з прийняттям  постанови – більше 5 тис. справ (понад більше 80% від загальної кількості справ із закінченням провадження). У більше ніж 4,5 тис. адміністративних справах  позовні вимоги  були задоволені або частково задоволені. Тобто, у першому півріччі 2013 року спостерігається тенденція збільшення  майже на 24% кількості адміністративних справ, у яких закінчено провадження.

Оскаржено протягом першого півріччя 2013 року до суду апеляційної інстанції  1603 судових рішення. За наслідками апеляційного перегляду  змінено та скасовано 300 рішень суду першої інстанції (більше 18% від загальної кількості оскаржених судових рішень).

У першому півріччі  2012 року до суду апеляційної інстанції було оскаржено  1950 судових рішень, змінено та скасовано 433 рішення (більше 22%  від кількості оскаржених судових рішень).

Таким чином, у І півріччі 2013 року в порівнянні з аналогічним періодом 2012 року відбулося зменшення майже на 18% кількості оскаржених в апеляційному порядку судових рішень, а також зменшення майже на 31%  кількості  змінених та скасованих апеляційним судом рішень.

З 01.07.2013 набули чинності зміни у предметній підсудності адміністративних судів. Тепер цим судам підсудні адміністративні справи зі спорів про підтвердження обґрунтованості вжиття суб'єктами владних повноважень заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Суб'єкти владних повноважень у разі вжиття заходів реагування на виявлені під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності порушення вимог законодавства звертаються до суду з позовом про підтвердження обґрунтованості цих заходів. Таке підтвердження проводиться  у разі, якщо його необхідність передбачена законом.

          Адміністративний позов має відповідати вимогам, установленим статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України, і подається суб'єктом владних повноважень до окружного адміністративного суду не пізніше наступного дня з дня видання (прийняття) відповідного розпорядчого документа про вжиття заходів реагування, обґрунтованість яких підлягає підтвердженню судом.

Якщо порушення, яке стало підставою для вжиття заходів реагування, було виявлено відповідним суб'єктом владних повноважень під час проведення перевірки, то до позовної заяви додаються копії документів, що підтверджують дотримання процедури проведення цієї перевірки.

З  17 червня 2013 року на виконання наказу Державної судової адміністрації  України суд розпочав реалізацію проекту «Електронний суд», що передбачає обмін електронними документами між судом та учасниками судового процесу із застосуванням автоматизованої системи документообігу суду.  

«Електронний суд» - це суд, двері якого цілодобово відкриті для кожного; це суд, в якому немає черг та незручностей. Щоб його відвідати достатньо мати бажання та доступ до Інтернету.

Основний принцип проекту, що реалізується в рамках створення і удосконалення Єдиної судової інформаційної системи України, полягає в налагодженні процесу оперативного обміну інформацією в електронному вигляді між судовими установами, учасниками судового процесу, а також іншими державними структурами. Від впровадження такого проекту, враховуючи важливість та велику кількість документів, якими буде оперувати система, очікується скорочення витрат державного бюджету на поштові пересилання в судах, витрат учасників процесу на подачу в паперовому вигляді заяв до суду, витраченого часу громадян для отримання з суду необхідної інформації. Важливим аспектом запровадження проекту «Електронний суд» є також значне зменшення витрат паперу та скорочення забруднення навколишнього середовища,  тобто екологічна складова.

У ході прес-конференції Голова суду відповів на численні запитання журналістів, які стосувалися стану фінансування суду, його готовності до проекту «Електронний суд», перспектив дотримання судом встановлених строків розгляду адміністративних справ з урахуванням змін у предметній підсудності. Голова суду підкреслив,  що проект «Електронний суд» є важливим надбанням сучасної судової системи і безперечно підтримується Донецьким окружним адміністративним судом. З порушених питань про фінансування він нагадав, що суди України фінансуються з Державного бюджету України, але у теперішній час спостерігається гостра нестача коштів. Фінансування Донецького окружного адміністративного суду передбачено лише на 60-70%, чого не вистачає на гідну оплату праці працівникам апарату суду. Нині зарплата не забезпечує належний рівень життя вказаних фахівців. Це призводить до нівелювання відмінності між кваліфікованою та некваліфікованою працею, принижує авторитет професії, провокує високу плинність кадрів.