Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
21 червня 2018 року до Вищої ради правосуддя надійшло повідомлення голови Чорнобаївського районного суду Черкаської області Чубая В.В., у якому зазначено, що 19 червня 2018 року до вказаного суду з територіального управління Державної судової адміністрації України в Черкаській області надійшов запит Управління захисту економіки в Черкаській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України.
У запиті заявлено вимогу у стислі терміни надати «повну інформацію щодо голови Чорнобаївського районного суду Черкаської області Чубая Володимира Вікторовича та наявні у користуванні копії документів відносно призначення його на посаду, щодо ознайомлення його з вимогами та попередження про необхідність дотримуватися Закону України «Про запобігання корупції», характеристику судді, копії перших сторінок паспорта громадянина України та прописки, а також індивідуальний податковий номер».
Зазначений запит не містив посилань на конкретне кримінальне провадження або адміністративне правопорушення, в рамках яких здійснюються повноваження щодо збирання доказів.
Водночас у вказаному запиті зазначено, що Управлінням захисту економіки в Черкаській області на виконання вимог Закону України «Про засади державної антикорупційної політики в Україні (антикорупційна стратегія) на 2018−2020 роки» проводиться аналіз дотримання вимог антикорупційного законодавства суб’єктами, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», що і стало підставою для надіслання відповідного запиту.
У повідомленні суддя Чубай В.В. вказав, що у його провадженні перебували матеріали про притягнення осіб до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, надіслані Управлінням захисту економіки в Черкаській області.
Під час розгляду вказаних матеріалів суддя дотримувався позиції щодо закриття провадження у деяких справах зазначеної категорії.
Суддя Чубай В.В. вважає, що така його правова позиція, а також відмова надавати інформацію та документи на безпідставні запити мали наслідком тиск та втручання в його діяльність як судді при здійсненні правосуддя.
Обраний Управлінням захисту економіки в Черкаській області спосіб отримання інформації з наведених у запиті підстав свідчить про вжиття заходів щодо перевірки суду, що не передбачено чинним законодавством.
Зазначені факти слід розцінювати як намагання правоохоронців ініціювати збір інформації у не передбачений законом спосіб та фактичне перебирання на себе повноважень державних органів, уповноважених на здійснення функцій контролю у сфері запобігання та протидії корупції.
Доповідач − член Вищої ради правосуддя Віктор Шапран наголосив, що за змістом обов’язків поліція належить до правоохоронних органів, а не контролюючих. Вжиття превентивних поліцейських заходів урегульовано статтею 31 Закону України «Про Національну поліцію», проведення перевірок щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства цим Законом до таких заходів не віднесено.
Тому дії працівників Управління захисту економіки в Черкаській області виходять за межі наданих їм законом повноважень та є проявом неповаги до судів і суддів, бажанням їх дискредитувати, а також свідчать про вчинення тиску на суди та суддів, що є прямим порушенням вимог закону щодо їх незалежності.
З огляду на зазначене 17 липня 2018 року Вища рада правосуддя ухвалила звернутись до Національної поліції України щодо недопущення посадовими особами Управління захисту економіки в Черкаській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України дій, які виходять за межі наданих їм законами України повноважень.
Прес-служба суду за повідомленням управління інформації та забезпечення комунікаційної діяльності ВРП