Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
До Донецького окружного адміністративного суду звернувся Прокурор міста Донецька з позовною заявою до Донецької міської ради про визнання протиправними пунктів 3, 5, 6, 7, 9 рішення від 01.03.2014 року № 47/1 та їх скасування.
З огляду на те, що позовна заява подана у встановлений законом строк, підсудна Донецькому окружному адміністративному суду, подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, відповідає вимогам ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалою суду від 11.03.2014 відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду на 24.03.2014.
Також, на виконання приписів частини 3 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суд зобов’язав відповідача опублікувати оголошення з зазначенням реквізитів нормативно-правового акта, дати, часу і місця судового розгляду адміністративної справи у виданні, в якому оскаржуваний нормативно – правовий акт був або мав бути офіційно оприлюднений.
Разом з позовною заявою позивач надав клопотання про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії пунктів 3, 5, 6, 7, 9 рішення Донецької міської ради від 01.03.2014 року № 47/1. У доповненнях до клопотання прокурор також зазначив, що пункти рішення, які оскаржуються, були прийняті радою з перевищенням повноважень та з порушенням норм чинного законодавства.
Ухвалою від 11.03.2014 суд відмовив в задоволенні клопотання з наступних підстав.
Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Рішення цих органів з мотивів невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
У пункті 19 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» від 06.03.2008 року № 2 вказано, що відповідно до ст. 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням прокурора до суду.
Таким чином, подання прокурором позовної заяви до суду зупиняє дію правового акту органу місцевого самоврядування, який оскаржується. Тому, дія вищезазначених пунктів рішення Донецької міської ради від 01.03.2014 року № 47/1 зупинена у встановленому законом порядку з моменту подання адміністративного позову до суду та не потребує прийняття додаткового рішення про їх зупинення.
Також, відповідно до ч. 1 ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Загальною вимогою для розгляду і вирішення питання про забезпечення позову за ініціативою позивача є наявність відповідних підстав. У даному випадку такі підстави відсутні, оскільки пункти рішення органу місцевого самоврядування, які оскаржуються, носять декларативний характер та потребують певного порядку та часу для їх виконання.
Повний текст ухвали суду від 11.03.2014 розміщений в Єдиному реєстрі судових рішень за адресою в Інтернеті: www.reyestr.court.gov.ua.